Πέμπτη, 26 Φεβρουαρίου 2009

Επαναφέρεται και το θέμα της επέκτασης του ορίου συνταξιοδότησης

ΔΗΣΥ, ΔΗΚΟ και ΕΥΡΟΚΟ επιτίθενται στους εργαζόμενους και στους νέους
Επαναφέρουν το θέμα αύξησης του ορίου αφυπηρέτησης στο δημόσιο και ημιδημόσιο τομέα ΔΗΣΥ, ΔΗΚΟ και ΕΥΡΟΚΟ, με αφορμή τη συζήτηση και τη ψήφιση του νομοσχεδίου που προτείνει η κυβέρνηση για διασφάλιση της βιωσιμότητας του Ταμείου Κοινωνικών Ασφαλίσεων. Την ίδια στιγμή που η Υπουργός Εργασίας δηλώνει ότι αυτή η κυβέρνηση έχει καταφέρει να ετοιμάσει ένα ολοκληρωμένο νομοσχέδιο για διασφάλιση της βιωσιμότητας του Ταμείου Κοινωνικών Ασφαλίσεων, χωρίς την εύκολη λύση της αύξησης του ορίου αφυπηρέτησης και την ίδια στιγμή που οι μεγάλες Συντεχνίες ΠΕΟ και ΣΕΚ καλούν τα κόμματα να ψηφίσουν το νομοσχέδιο.
Το μόνον που έχουν στο μυαλό τους τα συγκεκριμένα κόμματα είναι να εξυπηρετήσουν τη συντεχνία των εργοδοτών, ΠΟΒΕΚ, η οποία συντεχνία ήταν η μόνη συντεχνία που κατά τη διάρκεια της συζήτησης του νομοσχεδίου, πρότεινε το συγκεκριμένο μέτρο. Εκπροσωπώντας το κεφάλαιο, ΔΗΣΥ - ΔΗΚΟ και ΕΥΡΟΚΟ, επιτίθενται για ακόμη μια φορά στους εργαζόμενους και στους νέους.
Επιδιώκουν την αύξηση του ορίου αφυπηρέτησης και στον τομέα της εκπαίδευσης :
  • χωρίς να υπολογίζουν τις παιδαγωγικές συνέπειες και την αποδοτικότητα των εκπαιδευτικών στα 63
  • χωρίς να λαμβάνουν υπόψη τις θέσεις των Συντεχνιών των Εκπαιδευτικών
  • χωρίς να σκέφτονται την παιδεία του τόπου
  • χωρίς να σκέφτονται του νέους που περιμένουν σειρά για να διοριστούν και συνεπώς συμβάλουν με αυτό τον τρόπο στην αύξηση της ανεργίας
  • Χωρίς να υπολογίζουν το ότι το μέτρο αυτό θα επεκταθεί και στον ιδιωτικό τομέα όπου εργαζόμενοι αύριο θα αφυπηρετούν στα 65 ή στα 67.
  • μόνον και μόνον για να εξυπηρετήσουν τα συμφέροντά τους, τα συμφέροντα του κεφαλαίου,τα συμφέροντα κάποιων υψηλό βαθμών δημοσίων υπαλλήλων που επιθυμούν την παραμονή τους στη καρέκλα για ακόμη 3 χρόνια με τις τεράστιες τους απολαβές....

Αυτή είναι η έγνοια τους για τον τόπο και για την κοινωνία ... να μας αναγκάσουν να εργαζόμαστε μέχρι την τελευταία μας πνοή. Είναι όμως γνωστοί στο ΔΗΣΥ για τις συντηρητικές και νεοφιλελεύθερες προσεγγίσεις τους, οι οποίες πρόσφατα έχουν οδηγήσει στην οικονομική κρίση και εκατομμύρια ανθρώπους στην απόγνωση σε όλο τον κόσμο.

Δε σέβονται τις ίδιες τις απόψεις των εργαζομένων όπως αυτές εκφράστηκαν με δημοψηφίσματα και άλλους τρόπους. και παραγνωρίζουν το γεγονός ότι οι νέοι και οι νέες μας θα είναι το μεγάλο θύμα της επέκτασης του ορίου αφυπηρέτησης.

Για την Προοδευτική Κίνηση Δασκάλων και Νηπιαγωγών η οποιαδήποτε προσπάθεια αύξησης του ορίου αφυπηρέτησης στην εκπαίδευση αποτελεί κόκκινο πανί.

  • Ενώνουμε τη φωνή μας με το φορέα ενάντια στην αύξηση του ορίου αφυπηρέτησης.
  • Προτείνουμε τη λήψη δυναμικών μέτρων αντίδραση από τις Εκπαιδευτικές Οργανώσεις.
  • Ζητούμε από τους εκπαιδευτικούς να υψώσουν ανάστημα και να αντιδράσουν στις νεοφιλελεύθερες προτάσεις του ΔΗΣΥ.

ΟΧΙ ΣΤΗΝ ΕΠΕΚΤΑΣΗ ΤΟΥ ΟΡΙΟΥ ΑΦΥΠΗΡΕΤΗΣΗΣ

Γραφείο Τύπου Προοδευτικής Κίνησης Δασκάλων και Νηπιαγωγών

Διαβάστε σχετικά δημοσιεύματα για το θέμα :

Ανάβουν φωτιές για ΤΚΑ, Εφημερίδα ΠΟΛΙΤΗΣ

Διαμαρτυρία φοιτητών, ΠΟΛΙΤΗΣ

Στον αέρα η Κοινωνική Ασφάλιση , ΑΛΗΘΕΙΑ

Υπ. Εργασίας: Νέα επενδυτική πολιτική - Όχι σε αλλαγή του ορίου , ΑΛΗΘΕΙΑ

Συντεχνίες προς Βουλή: Ψηφίστε το

Τρίτη, 24 Φεβρουαρίου 2009

Συνωστισμός στις Επιτροπές

Τριακόσιοι εκπαιδευτικοί στις επιτροπές για τα νέα αναλυτικά προγράμματα

Ούτε 100, ούτε 200, αλλά 300 μάχιμοι εκπαιδευτικοί θα συμμετέχουν στις 21 ομάδες εργασίας οι οποίες θα αναλάβουν να ετοιμάσουν τα αναλυτικά προγράμματα ανά γνωστικό αντικείμενο. Πρόκειται για το σύνολο των εκπαιδευτικών οι οποίοι υπέβαλαν αίτηση, ζητώντας να συμμετέχουν στις εν λόγω επιτροπές, και, όπως εξήγησε στον «Π» ο πρόεδρος της Επιτροπής Αναμόρφωσης Αναλυτικών Προγραμμάτων (ΕΑΑΠ), καθηγητής Γιώργος Τσιάκαλος, «είναι χρήσιμο να εμπλακούν όλοι οι μάχιμοι εκπαιδευτικοί, καθώς αυτοί θα εφαρμόσουν στη συνέχεια τα νέα αναλυτικά προγράμματα».Κληθείς να σχολιάσει κατά πόσο ο αριθμός αυτός είναι μεγάλος και αν θα προκαλείται δυσλειτουργία στις επιτροπές, ο κ.Τσιάκαλος απάντησε αρνητικά. «Εφόσον οι συντονιστές είναι άνθρωποι με σχετική εμπειρία, θεωρώ ότι δεν θα υπάρξει πρόβλημα. Με τη συνεργασία μεγάλου αριθμού μάχιμων εκπαιδευτικών, όχι μόνο θα έχουμε καλύτερα αποτελέσματα στην κατάρτιση των προγραμμάτων σπουδών, αλλά θα έχουμε επίσης τους ειδήμονες που θα χρειαστούμε αργότερα στη δύσκολη φάση της εισαγωγής των νέων αναλυτικών προγραμμάτων στα σχολεία. Θα λειτουργήσουν, δηλαδή, σαν πολλαπλασιαστές. Άρα, αυτή η διάσταση είναι πολύ σημαντική», τόνισε.
Σε κάθε επιτροπή θα συμμετέχουν περίπου 15 άτομα.
Πρώτη συνάντηση
Χθες το πρωί πραγματοποιήθηκε η πρώτη συνάντηση των ακαδημαϊκών-συντονιστών των Επιτροπών με τον Υπ. Παιδείας, Ανδρέα Δημητρίου. Μιλώντας στα 46 από τα 52 μέλη που διορίστηκαν, ο Υπ. Παιδείας εξήγησε ότι η κάθε Επιτροπή θα δώσει ένα καλό, σύγχρονο αναλυτικό πρόγραμμα με βάση την εμπειρογνωμοσύνη των μελών της, και τους διαβεβαίωσε ότι θα έχουν τη στήριξη του Υπουργείου. Αφού εξήγησε στους παρευρισκόμενους το σύστημα που λειτουργεί στην Κύπρο, καθώς πολλά μέλη Επιτροπών προέρχονται από την Ελλάδα, επεσήμανε ότι οι Επιτροπές θα βρίσκονται σε συνεχή αλληλεπίδραση με την Κεντρική Επιτροπή. Εξέφρασε επίσης την πεποίθηση ότι μέχρι το τέλος του καλοκαιριού το νέο αναλυτικό πρόγραμμα όλων των μαθημάτων θα είναι έτοιμο.Ο Πρόεδρος της ΕΑΑΠ κ.Τσιάκαλος είπε ότι η εκπαιδευτική μεταρρύθμιση στοχεύει σε ένα δημοκρατικό και ανθρώπινο σχολείο, και τα αναλυτικά προγράμματα πρέπει να δίδουν στα παιδιά ένα συνεκτικό και επαρκές σώμα γνώσεων από όλες τις επιστήμες. «Θέλουμε τη λιτότητα της επιστήμης», σημείωσε και ζήτησε από τον καθένα να υπερασπίζεται το γνωστικό του αντικείμενο «μέχρι εκεί που θα είναι επαρκές, όχι μέχρι τον επεκτατισμό». Ξεκαθάρισε ότι οι Επιτροπές θα έχουν πλήρη αυτονομία. «Δεν πρόκειται κανείς να σας πει τι θα κάνετε», ανέφερε, σημειώνοντας ωστόσο ότι πρέπει να ληφθούν υπόψη οι ευαισθησίες στην Κύπρο. Ο Υπ. Παιδείας είπε ότι «οι Επιτροπές επιλέχθηκαν επειδή εμπιστευόμαστε την εμπειρογνωμοσύνη τους και γι' αυτό δεν γίνεται δεκτή καμιά παρέμβαση». Διευκρίνισε ότι η Επιτροπή για την ιστορία δεν θα συγγράψει το βιβλίο. «Όταν τελειώσει το αναλυτικό πρόγραμμα θα παραχθεί το υλικό και τα βιβλία για όλα τα μαθήματα».

Εκπαιδευτικό συνέδριο - Προοδευτική Λάρνακας

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΗ
ΝΕΑ ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ
Ο ΝΕΟΣ ΡΟΛΟΣ ΤΗΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ

Ομιλητές :

  1. Γιώργος Τσιάκαλος : Καθηγητής Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, Πρόεδρος της Επιτροπής για διαμόρφωση των νέων Αναλυτικών Προγραμμάτων

  2. Λεωνίδας Κυριακίδης : Καθηγητής του Τμήματος Επιστημών της Αγωγής στο Πανεπιστήμιο Κύπρου

  • ΤΕΤΑΡΤΗ 25 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ 2009, ΩΡΑ 5.30 Μ.Μ.
    ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΟ ΣΑΝ ΧΩΛ, ΛΑΡΝΑΚΑ

  • Θα δοθεί πιστοποιητικό συμμετοχής


    Δηλώσεις συμμετοχής – Πληροφορίες

    Θεοτέρα Δημητρίου 99339158

    Κυριάκος Κωστέας 99531644

    Γιώργος Γεωργίου 99472251

    Δώρα Σωτηρίου 99929542

    Το συνέδριο πραγματοποιείται σε συνεργασία με την

    Προοδευτική Κίνηση Δασκάλων - Νηπιαγωγών

Δευτέρα, 23 Φεβρουαρίου 2009

Δηλώσεις Υπουργού Παιδείας σε δημοσιογράφους

Ο Υπουργός Παιδείας , κ. Ανδρέας Δημητρίου, απάντησε σε ερωτήσεις δημοσιογράφων μετά από επίσκεψή του στη Γ΄Τεχνική Σχολή Λευκωσίας :

Ομάδα Άμεσης Επέμβασης - Αντικοινωνική Συμπεριφορά
"Θέλω να δείξω τη συμπαράστασή μας προς τους εκπαιδευτικούς και προς τους μαθητές και να δώσω το μήνυμα ότι το Υπουργείο Παιδείας λαμβάνει μέτρα για την αντιμετώπιση της αντικοινωνικής συμπεριφοράς. Ήδη έχουν ληφθεί πολλά μέτρα, όπως είναι η επέκταση του θεσμού του ανοικτού σχολείου, δημιουργήσαμε την Ομάδα Άμεσης Επέμβασης που αρχίζει να λειτουργεί από αυτή την εβδομάδα. Έχω στείλει εγκύκλιο προς τις Διευθύνσεις και τους επιθεωρητές ώστε μέχρι την 1η Μαρτίου να καταγράψουν όλα τα επεισόδια αντικοινωνικής συμπεριφοράς που έχουν συμβεί σε αυτό το σχολικό έτος. Αναδιοργανώνουμε την Υπηρεσία Εκπαιδευτικής Ψυχολογίας άμεσα, έτσι που να μπορούμε να επέμβουμε άμεσα όπου χρειάζεται. Επομένως, καλώ σε συμπαράσταση τους γονείς και τους εκπαιδευτικούς ώστε αυτή η προσπάθεια να πετύχει."
Ο θεσμός της Άμεσης Επέμβασης
"Η Ομάδα Άμεσης Επέμβασης περιλαμβάνει ψυχολόγους, σχολικούς συμβούλους και καθηγητές ειδικά επιμορφωμένους. Η Ομάδα αυτή θα είναι συνδεμένη άμεσα με το κάθε σχολείο. Επομένως, όταν συμβαίνει ένα επεισόδιο η Ομάδα θα ενημερώνεται άμεσα από τον Διευθυντή του σχολείου και θα κινητοποιείται άμεσα πηγαίνοντας στο σχολείο για να δει και να διαχειριστεί όλους όσοι εμπλέκονται. Θα είναι μια Κεντρική Ομάδα και σε κάθε σχολείο θα υπάρχει υπεύθυνος για την αντικοινωνική συμπεριφορά, ο οποίος θα έχει την ευθύνη να καταγράφει και να επικοινωνεί με την Ομάδα αυτή η οποία θα είναι κεντρική. Θα προσπαθήσουμε να την αποκεντρώσουμε με το χρόνο, ανά πόλη. "
Επιτροπές Αναλυτικών Προγραμμάτων
"Το πρωί συνάντησα τις Επιτροπές για το νέο αναλυτικό πρόγραμμα ανά μάθημα. Ήρθαν όλοι από την Ελλάδα και από τα κυπριακά πανεπιστήμια. Το μήνυμα είναι ότι η δημιουργία του νέου αναλυτικού προγράμματος προχωρεί ραγδαία. Οι Επιτροπές έπιασαν δουλειά από σήμερα και αναμένουμε ότι μέχρι το τέλος του καλοκαιριού θα μας φέρουν το νέο αναλυτικό πρόγραμμα. Στις Επιτροπές θα μετέχουν εκπαιδευτικοί από τη μαχόμενη εκπαίδευση. Το ενδιαφέρον ήταν μαζικό. Είχαμε εκατοντάδες εκπαιδευτικούς που έκαναν αίτηση για να μετάσχουν. Οι Επιτροπές θα τους αξιοποιήσουν πρακτικώς όλους. "
Μείωση Ύλης

"Η ύλη θα μειωθεί. Αυτό μπορούμε να το πούμε από τώρα. Θα μειωθεί ο διδακτικός χρόνος ως διδασκαλία, όπως την ξέραμε μέχρι σήμερα. Θα υπάρξει δραστική αναδιοργάνωση του τί συμβαίνει μέσα σε μια τάξη. "

Δήλωση αλλαγής διεύθυνσης από αδιόριστους

Ανακοίνωση Ε.Ε.Υ. :

Καλούνται οι υποψήφιοι εκπαιδευτικοί, οι οποίοι είναι εγγεγραμμένοι στους πίνακες διοριστέων και οι οποίοι δεν απασχολούνται με σύμβαση ή με έκτακτο διορισμό στη Δημόσια Εκπαιδευτική Υπηρεσία, να υποβάλουν αμέσως τυχόν νέα διεύθυνσή τους, μόνο ηλεκτρονικά, στο «΄Εντυπο διόρθωσης - υποβολής προσωπικών στοιχείων αδιόριστων εκπαιδευτικών», που βρίσκεται στην επίσημη ιστοσελίδα της Επιτροπής Εκπαιδευτικής Υπηρεσίας, στη διεύθυνση:
http://www.eey.gov.cy

Η Επιτροπή δεν θα φέρει ευθύνη για μη παραλαβή αλληλογραφίας, που θα οφείλεται σε μη ενημέρωσή της από μέρους των εν λόγω εκπαιδευτικών, για οποιαδήποτε αλλαγή στη διεύθυνσή τους.


Έντυπο διόρθωσης - υποβολής προσωπικών στοιχείων αδιόριστων εκπαιδευτικών

Σάββατο, 21 Φεβρουαρίου 2009

Μαθηματικά με το Geogebra - Όλοι μαζί μπορούμε να πετύχουμε πολλά

Αγαπητοί συνάδελφοι,

Το geogebra είναι ένα δωρεαν λογισμικό που δημιουργήθηκε με σκοπό να συμβάλει στην εισαγωγή της Τεχνολογίας στη διδασκαλία των Μαθηματικών και στη συνεργασία της Παγκόσμιας Μαθηματικής κοινότητας για δημιουργία και συλλογή υλικού που θα είναι δωρεάν στη διάθεση όλων (καθηγητών, μαθητών, γονέων).

Μέσα σε αυτά τα πλαίσια μαθηματικοί από όλες τις χώρες του κόσμου ανεβάζουν υλικό που δημιουργήθηκε με το  προγραμμα αυτό στη διέυθυνση:

http://www.geogebra.org/en/upload/

Σε αυτό το χώρο θα δείτε ότι έχει ήδη δημιουργηθεί φάκελος με το όνομα Cyprus όπου γίνεται προσπάθεια για να μαζευτεί υλικό για τη διδασκαλία και μάθηση των μαθηματικών σύμφωνα με την ύλη των σχολείων της Κύπρου. Στόχος είναι να συμβάλουμε όλοι μαζί στο να δημιουργήσουμε υλικό για όλη την ύλη του σχολείου. Δηλ. σε αυτό τον φάκελο μπορεί ο καθένας να κατεβάσει υλικό και να το χρησιμοποιήσει. Μπορεί όμως και να συμβάλει σε αυτή την προσπάθεια κάνοντας upload υλικό (ggb και html files) αφού πρώτα κάνει Registration και  login. Πρέπει λοιπόν να δημιουργηθεί ένας φάκελος για κάθε τάξη και να βάζουμε εκεί υλικό.

Σημειώστε ότι στο φάκελο english υπάρχει υλικό για σχεδόν όλα τα κεφάλαια, το οποίο μπορούμε να κατεβάσουμε, να το μεταφράσουμε και να το ανεβάσουμε πάλι στο φάκελο Cyprus. 

Αφού δημιουργηθεί αυτό το υλικό, μετά πολύ εύκολα μπορεί να οργανωθεί σε μια ιστοσελίδα ή ένα blog, για να είναι προσβάσιμο από όλους (εκπαιδευτικούς, μαθητές, γονείς).

Δείτε για παράδειγμα ένα blog που δημιουργήθηκε για το Γυμνάσιο της Ξυλοτύμπου στη διέυθυνση:

http://ksilotympoumath.blogspot.com 

το οποίο περιλαμβάνει μέχρι στιγμής τα εξής:

Μαθηματικά ΄Γ Τάξης

Τριγωνομετρία

 Συναρτήσεις

Μαθηματικά Ά Τάξης

 Εμβαδά Επιπέδων Σχημάτων

Όλοι μαζί έχουμε πολύ μεγάλη δύναμη, κόντρα στον ατομικισμό που καλλιεργούσαν κάποιοι τόσα χρόνια, απαιτώντας από τον εκπαιδευτικό να ετοιμάζει όλο το υλικό ο καθένας για τον εαυτό του.

Κυριάκος Ματθαίου

Μαθηματικός

Παρασκευή, 20 Φεβρουαρίου 2009

Το Γυμνάσιο Δροσιάς στο Biz-Εμείς

Παρακολουθήστε τις εξαιρετικές δραστηριότητες του Γυμνασίου Δροσιάς στα πλαίσια προώθησης του Στόχου Ειρηνικής Συμβίωσης στην εκπομπή του ΡΙΚ2 BIZ-ΕΜΕΙΣ με ημερομηνία 20/2/2009 

(θυμίζουμε ότι η εκπομπή μπορει να γίνει download στον Η/Υ σας αν εχετe εγκατεστημένο το REAL PLAYER 11).

 

Πραγματικά αξίζουν συγχαρητήρια στους συναδέλφους για τον ιδιαίτερο ζήλο που επιδεικνύουν και την αξιέπαινη δουλειά και πρωτοβουλία που έχουν επιδείξει.  

ΗΜΕΡΙΔΑ ΠΡΟΟΔΕΥΤΙΚΗΣ ΚΙΝΗΣΗΣ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ ΚΑΙ ΠΡΟΟΔΕΥΤΙΚΗΣ ΚΙΝΗΣΗΣ ΔΑΣΚΑΛΩΝ ΚΑΙ ΝΗΠΙΑΓΩΓΩΝ ΠΑΦΟΥ

Μεγάλη επιτυχία σημείωσε η χθεσινοβραδινή (Τετάρτη, 18.2) εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε στην Πάφο από τις Προοδευτικές Κινήσεις Καθηγητών, Δασκάλων και Νηπιαγωγών με ομιλητή τον κο Γιώργο Τσιάκαλο. Χαιρετισμό απηύθυνε ο έντιμος Υπουργός Παιδείας και Πολιτισμού κος Αντρέας Δημητρίου ο οποίος επανέλαβε την αποφασιστικότητα τόσον του ιδίου όσον και της κυβέρνησης να προχωρήσουν σε τομές ώστε η Εκπαιδευτική Μεταρρύθμιση, η οποία είναι αίτημα της κοινωνίας, υλοποιηθεί.

Στην κατάμεστη αίθουσα εκδηλώσεων του Λυκείου Α’ Εθνάρχη Μακαρίου Γ’ ο κύριος Ομιλητής συνεπήρε τους παρευρισκόμενους με τον επιστημονικό, τεκμηριωμένο και πειστικό του λόγο, κάτι που αναγνωρίστηκε από όλους στο τέλος της βραδιάς. Ανέλυσε τι εννοούμε όταν αναφερόμαστε σε ένα ανθρώπινο και δημοκρατικό σχολείο του 21ου αιώνα. Αναφέρθηκε επίσης στο έργο των επιτροπών για τον καταρτισμό των αναλυτικών προγραμμάτων καθώς και στο θέμα της ιστορίας. Είπε χαρακτηριστικά ότι στην Κύπρο υπάρχει ευρεία συναίνεση για την εκπαιδευτική μεταρρύθμιση από πολιτικά κόμματα, κοινωνία, εκπαιδευτικούς, γονείς, μαθητές.


Οι παρευρισκόμενοι ανέπτυξαν τις απόψεις τους, έθεσαν ερωτήματα και έλαβαν απαντήσεις από τον κο Τσιάκαλο, αλλά και από τον Υπουργό. Ταυτόχρονα ευχαρίστησαν τους διοργανωτές για την πρωτοβουλία που ανέλαβαν προσκαλώντας τον Υπουργό και τον Πρόεδρο της Επιτροπής για την Αναδόμηση των Αναλυτικών Προγραμμάτων.


Οι διοργανωτές υποσχέθηκαν ότι αυτές οι παρεμβάσεις θα συνεχιστούν και ότι θα έχουν ακόμα μεγαλύτερη επιτυχία. Στην εκδήλωση παρέστησαν Επιθεωρητές Δημοτικής και Μέσης Εκπαίδευσης, ο Δήμαρχος Γεροσκήπου, ο Οργανωτικός Γραμματέα του ΑΚΕΛ, ο Πρόεδρος της Σχολικής Εφορείας Πάφου, εκπρόσωποι της ΟΕΛΜΕΚ, της ΟΛΤΕΚ και της ΠΟΕΔ και των Κινήσεων των δασκάλων και των εκπαιδευτικών, Διευθυντές σχολείων, Πρόεδροι και Μέλη Συνδέσμων Γονέων και πλήθος εκπαιδευτικών.
Φωτογραφίες Εκδήλωσης

Πέμπτη, 19 Φεβρουαρίου 2009

Για τα αναλυτικά προγράμματα

Συνάντηση τη Δευτέρα
Φτάνουν το Σαββατοκύριακο στην Κύπρο οι έξι Έλληνες ακαδημαϊκοί, οι οποίοι επιλέχθηκαν για να διευρύνουν την Επιτροπή Αναμόρφωσης Αναλυτικών Προγραμμάτων (ΕΑΑΠ). Πρόκειται για τους Κώστα Κριμπά, Καθηγητή Βιολογίας στο Πανεπιστήμιο Αθηνών, Χρήστο Ζερεφό, Καθηγητή Γεωλογίας και Φυσικής της Ατμόσφαιρας στο Πανεπιστήμιο Αθηνών, Κωνσταντίνο Τσουκαλά, Ομότιμο Καθηγητή Κοινωνιολογίας στο Πανεπιστήμιο Αθηνών, Δημήτρη Λυπουρλή, Ομότιμο Καθηγητή Αρχαίας Ελληνικής Φιλολογίας στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, Στυλιανό Νεγρεπόντη, Ομότιμο Καθηγητή Μαθηματικών στο Πανεπιστήμιο Αθηνών και Αλέξη Δημαρά, Ιστορικό Νεοελληνικής Εκπαίδευσης. Όπως ανέφερε στον «Π» αρμόδιος λειτουργός του Υπ. Παιδείας, τόσο οι έξι ακαδημαϊκοί, όσο και οι 52 συντονιστές-πανεπιστημιακοί που διορίστηκαν πρόσφατα και θα αναλάβουν τη διαμόρφωση των νέων αναλυτικών προγραμμάτων ανά γνωστικό αντικείμενο, θα έχουν συναντήσεις με τον επικεφαλής της ΕΑΑΠ, καθηγητή Γιώργο Τσιάκαλο, για σκοπούς ενημέρωσης, ενώ τη Δευτέρα θα πραγματοποιηθεί η πρώτη συνάντηση όλων των ακαδημαϊκών με τον υπ. Παιδείας, Αντρέα Δημητρίου.
 Σε ό,τι αφορά στους μάχιμους εκπαιδευτικούς, οι οποίοι θα επιλεχθούν για να συμμετέχουν στις 20 επιτροπές, αναφέρθηκε ότι θα ανακοινωθούν την ερχόμενη εβδομάδα.
Εφημερίδα ΠΟΛΙΤΗΣ

Χαλά αντί να κτίζει σχολεία η Εκκλησία

Διεκδικεί περιουσία σε βάρος του κράτους
Η υποκρισία στο απόγειο. Ενώ η Εκκλησία διά του Αρχιεπισκόπου σκίζει τα ιερά άμφια της για την Παιδεία, η ίδια συμπεριφέρεται ως στυγνός επιχειρηματίας σε βάρος της Παιδείας. Η εκστρατεία εντοπισμού και διεκδίκησης της ανεκτίμητης περιουσίας της που ξεκίνησε τώρα προκαλεί σωρεία ερωτημάτων. Πολλά δημόσια σχολεία που είναι κτισμένα σε εκκλησιαστική περιουσία που είτε δόθηκε υπό μορφή δωρεάς για κάποια χρόνια, είτε υπό μορφή ενός συμβολικού ενοικίου, στα πλαίσια της κοινωνικής προσφοράς της Εκκλησίας κινδυνεύουν να περιέλθουν στα χέρια της. Η Εκκλησία τώρα αποφάσισε, να διεκδικήσει από τους διαχειριστές αυτής της γης (από το κράτος δηλαδή), την ανάκτηση της ή ανταλλαγή της με χαλίτικη γη αντίστοιχης αξίας ή ενοίκιο σύμφωνα με τα σημερινά δεδομένα! Ηδη η Εκκλησία κίνησε νομικές διαδικασίες ζητώντας ανάκτηση της περιουσίας της για μια σειρά από σχολεία ενώ έπεται και συνέχεια. Ανάμεσα στα σχολεία που “βάζει χέρι” η Εκκλησία είναι η Tεχνική Β’ στην Παλουριώτισσα και το Γυμνάσιο Διανέλλου και Θεοδότου,πράγμα που επιβεβαίωσε στην εφημερίδα μας λειτουργός του Υπουργείου Παιδείας. Γιατί επικεντρώθηκαν πρώτα σε αυτά τα δύο σχολεία; Η απάντηση ίσως να βρίσκεται στην τεράστια χρηματική αξία των οικοπέδων στις συγκεκριμένες περιοχές. Το Γυμνάσιο Διανέλλου και Θεοδότου βρίσκεται ίσως στην πιο ακριβή περιοχή της Κύπρου, στο κέντρο της Λευκωσίας απέναντι από το ξενοδοχείο Χίλτον ενώ η Τεχνική Β΄ βρίσκεται στην Παλουριώτισσα, 300 μέτρα από μεγάλο Ιδιωτικό Πανεπιστήμιο και ως εκ τούτου η επενδυτική αξία της γης είναι πολύ μεγάλη. Οπως είναι γνωστό στην Παλουριώτισσα η Εκκλησία έχει ήδη προβεί σε οικοπεδοποίηση μιας τεράστιας έκτασης γης που κατέχει, συμπεριλαμβανομένου και του μέχρι πρότινος κοινοτικού γηπέδου.
Η Εκκλησία θα δημιουργήσει πρόβλημα στέγασης των σχολείων μας
Σύμφωνα με λειτουργό του Υπουργείου Παιδείας είναι πολλά τα σχολεία που βρίσκονται κτισμένα εξ ολοκλήρου ή μέρος αυτών σε εκκλησιαστική περιουσία που παραχωρήθηκε για αυτό το σκοπό επί εποχής Αρχιεπισκόπου Μακαρίου. “Διαφαίνεται ότι θα υπάρξει σοβαρό πρόβλημα στη στέγαση των σχολείων μας εάν καταφέρει η Εκκλησία να πάρει πίσω αυτή την γη”, τονίζει ο λειτουργός του Υπουργείου Παιδείας, εκφράζοντας παράλληλα την αγωνία όλων μας: “αλίμονο αν η Εκκλησία μας διεκδικεί τα σχολεία που μεγάλωσαν γενεές παιδιών”. Το ερώτημα που τίθεται είναι κατά πόσο η Εκκλησία θα τραβήξει το σχοινί στα άκρα αντιδικώντας με το κράτος. Εάν τελικά επανακτήσει την κυριότητα της γης, η Εκκλησία θα πετάξει στο δρόμο τους μαθητές για να αναπτύξει την περιουσία της; Αραγε αυτό είναι το κοινωνικό πρόσωπο της Εκκλησίας μας
Εφημερίδα ΧΑΡΑΥΓΗ

ΥΛΟΠΟΙΗΘΕΝΤΑ ΜΕΤΡΑ ΠΟΥ ΑΝΑΒΑΘΜΙΖΟΥΝ ΤΗΝ ΠΑΙΔΕΙΑ ΜΑΣ

·        Παραχωρείται χορηγία ύψους €400 σε όλους του μαθητές της Β’ Γυμνασίου για την αγορά φορητού ηλεκτρονικού υπολογιστή.

·        Λήφθηκε απόφαση για ίδρυση Ιατρικής Σχολής από το Πανεπιστήμιο Κύπρου.

·        Μειώθηκε ο αριθμός των μαθητών κατά τμήμα στους 25 στην Προδημοτική, τη Δ’ Δημοτικού και Β’ Γυμνασίου.

·        Δημιουργήθηκε το Κέντρο Εκπαιδευτικής Έρευνας και Αξιολόγησης.

·        Ξεκίνησε η εφαρμογή του προγράμματος εισαγωγικής επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών με την επιμόρφωση μεντόρων και νεοεισερχομένων εκπαιδευτικών.

·        Λήφθηκαν μέτρα για επέκταση και στήριξη των Ζωνών Εκπαιδευτικής Προτεραιότητας.

·        Οργανώθηκαν τμήματα ταχύρυθμης εκμάθησης της ελληνικής γλώσσας από αλλόγλωσσους μαθητές στη Δημοτική και Μέση Εκπαίδευση.

·        Επεκτάθηκε το προαιρετικό ολοήμερο Νηπιαγωγείο.

·        Επεκτάθηκε η εργαστηριοποίηση των μαθημάτων Βιολογίας, Τεχνολογίας και Ηλεκτρονικών Υπολογιστών στο Ενιαίο Λύκειο.

·        Επεκτάθηκε ο θεσμός του Υπεύθυνου Τμήματος στην Α’ Γυμνασίου.

·        Ετοιμάστηκε ολοκληρωμένο σχέδιο για την αντιμετώπιση της αντικοινωνικής συμπεριφοράς στα σχολεία, το οποίο άρχισε να υλοποιείται.

·        Διορίστηκε το Επιστημονικό Συμβούλιο του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου και του Κέντρου Εκπαιδευτικής Έρευνας και Αξιολόγησης έτσι ώστε η εκπαιδευτική πολιτική να διαμορφώνεται με βάση τα δεδομένα της σύγχρονης επιστήμης και όχι μέσα από τον «παιδαγωγικό εμπειρισμό» που επικρατεί σήμερα.

·        Αναβαθμίστηκαν οι παιχνιδότοποι στα δημόσια νηπιαγωγεία.

·        Αναβαθμίστηκε και εκσυγχρονίστηκε ο εξοπλισμός των ειδικών σχολείων και των ειδικών μονάδων, ώστε να εξυπηρετούνται καλύτερα οι ανάγκες των παιδιών που φοιτούν σε αυτά.

·        Αναβαθμίστηκε η υλικοτεχνική υποδομή των Ενιαίων Ολοήμερων Σχολείων.

·        Επεκτάθηκε ο θεσμός του Ανοικτού Σχολείου σε διπλάσιο αριθμό Δήμων. 

·        Κατατέθηκε σχέδιο κανονισμών στη Νομική Υπηρεσία για τον έλεγχο της αύξησης των διδάκτρων στα Ιδιωτικά Πανεπιστήμια.

Δήλωση Γ. Λουκαίδη στη Δημοσιογραφική Διάσκεψη για το διορισμό συντονιστών στις επιτροπές για τα αναλυτικά προγράμματα

10 Φεβρουαρίου 2009

Το ΑΚΕΛ χαιρετίζει την εξαγγελία από τον Υπουργό Παιδείας των συντονιστών στις επιτροπές για τη μεταρρύθμιση των αναλυτικών προγραμμάτων σε όλα τα γνωστικά αντικείμενα, από την προδημοτική μέχρι και τη λυκειακή βαθμίδα της εκπαίδευσης.

Ο διορισμός των συντονιστών αποτελεί ένα ακόμη σημαντικό βήμα στην προσπάθεια εκσυγχρονισμού του εκπαιδευτικού μας συστήματος και στην κατάκτηση της θέσης που μας αξίζει ως Κύπρος στο διεθνές και Ευρωπαϊκό Εκπαιδευτικό στερέωμα.

Αφενός το γεγονός ότι οι υπεύθυνοι συντονιστές είναι κατά την εκτίμηση μας εγνωσμένου κύρους και αξίας επιστήμονες και αφετέρου το ότι ο διορισμός τους προέκυψε ως αποτέλεσμα συστηματικής διαβούλευσης με τους κοινωνικούς εταίρους και άρα εκφράζει μια ευρύτατη κοινωνική συναίνεση, είναι στοιχεία που αποτελούν τα καλύτερα εχέγγυα για την επιστημονικά ορθή, ολοκληρωμένη και επιτυχή επίτευξη του φιλόδοξου στόχου – πρόκλησης που τίθεται ενώπιον τους για εκσυγχρονισμό των αναλυτικών προγραμμάτων.

Η προώθηση του στόχου για μεταρρύθμιση των αναλυτικών προγραμμάτων, που αποτελεί την «καρδιά» της εκπαιδευτικής μεταρρύθμισης, μαζί με σωρεία άλλων μέτρων που υλοποιήθηκαν και υλοποιούνται στο σύντομο διάστημα των τελευταίων 11 μηνών καταδεικνύει την πρόθεση της κυβέρνησης να συνεχίσει να προωθεί με οργανωμένο, συστηματικό και αποφασιστικό τρόπο την εφαρμογή στην πράξη της εκπαιδευτικής μεταρρύθμισης.

Επισημαίνουμε ότι ανάμεσα σε πολλά άλλα, έχουν  ήδη προωθηθεί στα πλαίσια της εκπαιδευτικής μεταρρύθμισης η εφαρμογή σημαντικών καινοτομιών όπως:

 - Η επιχορήγηση αγοράς προσωπικού υπολογιστή για όλους τους μαθητές της Β΄ Γυμνασίου με στόχο το μέτρο σταδιακά να επεκταθεί σε όλους τους μαθητές.

-          Η εφαρμογή του θεσμού του σχολικού λεωφορείου

-          Η εφαρμογή προγράμματος εισαγωγικής επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών (μεντόρων και νεοεισερχόμενων)

-          Η δημιουργία του Κέντρου Εκπαιδευτικής Έρευνας και Αξιολόγησης

-          Η εκπόνηση ολοκληρωμένου σχεδιασμού για αντιμετώπιση της νεανικής παραβατικότητας με την εισαγωγή στο αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα νέων θεσμών όπως τα Επαρχιακά Κέντρα Ψυχικής Υγείας και ο Σχολικός Κοινωνικός Λειτουργός.

-          Η εφαρμογή μέτρων για την ομαλή ένταξη των αλλόγλωσσων μαθητών.

-          Η απόφαση για ίδρυση Ιατρικής Σχολής και για ίδρυση Σχολών Καλών Τεχνών και Δραματικής Σχολής

Περαιτέρω είναι επίσης ενδεικτικά για την προτεραιότητα που δίνει η Κυβέρνηση για την αναβάθμιση της Δημόσιας Εκπαίδευσης η αύξηση κατά 13% του Κρατικού Προϋπολογισμού για την Παιδεία καθώς και τα 95 συνολικά εκατομμύρια ευρώ που θα δαπανηθούν φέτος για την ανέγερση νέων σχολικών μονάδων και αναβάθμιση των υφιστάμενων στα πλαίσια της συνεχιζόμενης αναμόρφωσης της σχολικής υποδομής.

Τρίτη, 17 Φεβρουαρίου 2009

ΓIΩPΓOΣ ΛOYKAΪΔHΣ - Τα αναλυτικά προγράμματα είναι η καρδιά της μεταρρύθμισης


Στόχος της Παιδείας δεν πρέπει να είναι απλώς η πρωτιά σε διεθνείς εξετάσεις
Για μας ελληνική Παιδεία είναι στην πράξη, η ανθρωπιστική, οικουμενική, πολυπολιτισμική Παιδεία
Για το ΑΚΕΛ πρώτος και βασικός στόχος είναι το σύγχρονο, δημοκρατικό και ανθρώπινο σχολείο

Συνέντευξη του Υπεύθυνου του Γραφείου Παιδείας του ΑΚΕΛ , Γ. Λουκαΐδη, στην εφημερίδα ΧΑΡΑΥΓΗ

Ανάμεσα σε άλλα ο Γ. Λουκαΐδης αναφέρει :

  • Εχουν ασφαλώς την αξία και τη σημασία τους όλες οι αλλαγές που γίνονται στη δομή του εκπαιδευτικού συστήματος αλλά αν δεν αλλάξει το περιεχόμενο, αν δεν εκσυγχρονιστούν οι παιδαγωγικές μέθοδοι, αν δεν προχωρήσουμε σε ένα νέο σύστημα αξιολόγησης των μαθητών, των δεικτών επιτυχίας των μαθητών, αν δεν στοχεύσουμε σε αυτό που εμείς ονομάζουμε δημοκρατικό και ανθρώπινο σχολείο μέσα από τον εκσυγχρονισμό των αναλυτικών προγραμμάτων, τα υπόλοιπα είναι επουσιώδη.
  • Όταν μιλάμε για επιμόρφωση των εκπαιδευτικών είναι προφανές ότι θα πρέπει να αναφερόμαστε για επιμόρφωση τους στη βάση των νέων εκσυγχρονισμένων αναλυτικών προγραμμάτων. Ακόμα και το ζήτημα της αξιολόγησης των εκπαιδευτικών είναι συνδεδεμένο και επηρεάζεται από το περιεχόμενο των αναλυτικών προγραμμάτων. Ανάλογα και σε ότι αφορά στο σχολικό περιβάλλον ως τέτοιο, είναι σημαντικό να υπάρχει συνάφεια με το περιεχόμενο των αναλυτικών προγραμμάτων.
  • Για το ΑΚΕΛ πρώτος και βασικός στόχος είναι το σύγχρονο, δημοκρατικό και ανθρώπινο σχολείο. Το σχολείο που θα πρωτεύει στην ανθρωπιά, που θα καλλιεργεί ανθρώπους με τις αξίες της δημοκρατίας, της ειρήνης, τις αξίες της κοινωνικής δικαιοσύνης, της ισότητας, της αλληλεγγύης.
  • Θεωρούμε ότι γενικότερα οι εκσυγχρονιστικές αλλαγές που επιχειρούνται στο εκπαιδευτικό σύστημα στα πλαίσια της μεταρρύθμισης, θα πρέπει να επιδιώκονται μέσα από την εξεύρεση της μεγαλύτερης δυνατής συναίνεσης.
  • Θα ήταν παραλογισμός, να υποστηρίξει κάποιος πως δεν θα ήταν ελληνική η Παιδεία που θα προσφέρεται στους Ελληνοκύπριους. Ασφαλέστατα και θα είναι ελληνική η Παιδεία των Ε/κ. Από κει και πέρα για μας ελληνική Παιδεία είναι στην πράξη, με βάση και την παράδοση που μας έχουν κληρονομήσει οι κλασσικοί, ανθρωπιστική, οικουμενική, πολυπολιτισμική παιδεία. Κατά συνέπειαν, σε καμιά περίπτωση δε μπορεί η ελληνική παιδεία να ερμηνεύεται και να εφαρμόζεται στην πράξη ως στενά εθνοκεντρική παιδεία, ως μονοπολιτισμική ή ακόμα χειρότερα ως εθνικιστική - σοβινιστική παιδεία.

Διαβάστε ολόκληρη τη συνέντευξη του Γ.Λουκαΐδη στην εφημερίδα ΧΑΡΑΥΓΗ

Κυριακή, 15 Φεβρουαρίου 2009

Η Εκπαιδευτική Μεταρρύθμιση και οι αντίπαλοί της

Κατά τους τελευταίους μήνες η παιδεία και η προσπάθεια μεταρρύθμισης του εκπαιδευτικού μας συστήματος βρίσκονται στο επίκεντρο του δημόσιου διαλόγου. Στο διάλογο που αναπτύσσεται, εύκολα μπορούν να διακριθούν δύο αντιμαχόμενες πλευρές. Η μία που επιδιώκει την άμεση προώθηση των αναγκαίων αλλαγών για τη βελτίωση και τον εκσυγχρονισμό της παιδείας του τόπου μας μέσα από την εκπαιδευτική μεταρρύθμιση και η άλλη, η οποία παραχαράσσοντας και διαστρεβλώνοντας την προσπάθεια που γίνεται, προσπαθεί να συντηρήσει την υφιστάμενη κατάσταση.
Ποια είναι η υφιστάμενη κατάσταση; Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της Ευρωπαϊκής Ένωσης η Κύπρος είναι η χώρα με τις υψηλότερες δημόσιες και ιδιωτικές δαπάνες για την εκπαίδευση, η χώρα με τους πιο καλά καταρτισμένους επιστημονικά εκπαιδευτικούς, η χώρα με τους μαθητές και τις μαθήτριες που δουλεύουν περισσότερο από όλους τους συνομήλικούς τους στην Ευρώπη και η χώρα με τους γονείς που κάνουν τις περισσότερες θυσίες για τη μόρφωση των παιδιών τους. Όλες δηλαδή τις προϋποθέσεις για να συγκαταλέγεται το εκπαιδευτικό μας σύστημα ανάμεσα στα κορυφαία της Ευρώπης.
Δυστυχώς, όμως, το τελευταίο δεν συμβαίνει. Αντίθετα, σύμφωνα με διεθνείς έρευνες και αξιολογήσεις που έχουν πραγματοποιηθεί τα τελευταία χρόνια, οι Κύπριοι μαθητές καταλαμβάνουν την τελευταία θέση ανάμεσα στις χώρες-μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης στη γλώσσα, τα μαθηματικά και την επιστήμη.
Τη θλιβερή αυτή πραγματικότητα έρχεται να αναστρέψει η Εκπαιδευτική Μεταρρύθμιση, η οποία έχει ως μοναδικό στόχο την αναβάθμιση και τον εκσυγχρονισμό του εκπαιδευτικού μας συστήματος. Αυτή, λοιπόν, την προσπάθεια που έχει ξεκινήσει πριν από λίγα χρόνια και εντατικοποιείται σήμερα κάποιοι προσπαθούν ενορχηστρωμένα να εμποδίσουν με κάθε τρόπο. Κάποιοι προσπαθούν να αποτρέψουν την πραγματοποίηση του μεγάλου ποιοτικού άλματος στη δημόσια δωρεάν εκπαίδευση.
Εύλογα γεννάται το ερώτημα για τα κίνητρα τους. Ποιο εθνικό συμφέρον υπηρετούν οι δυνάμεις που θέλουν να συντηρήσουν και να καθηλώσουν το εκπαιδευτικό μας σύστημα στις τελευταίες θέσεις της Ευρώπης; Ποια συμφέροντα της ιδιωτικής εκπαίδευσης και της παραπαιδείας εξυπηρετούν με τη στάση τους;
Δεν προσδοκώ ότι θα λάβω απαντήσεις στα πιο πάνω ερωτήματα. Απαντήσεις όμως αναμένουν οι χιλιάδες γονείς, μαθητές και εκπαιδευτικοί, οι οποίοι παρακολουθούν την προσπάθεια των φορέων της συντήρησης να θυσιάσουν το μέλλον της παιδείας και του τόπου μας στο βωμό μικροκομματικών και άλλων σκοπιμοτήτων. Ποιο εθνικό συμφέρον υπηρετούν οι δυνάμεις που θέλουν να συντηρήσουν και να καθηλώσουν το εκπαιδευτικό μας σύστημα στις τελευταίες θέσεις της Ευρώπης;

Κωνσταντίνος Κωνσταντινόπουλος
Εκπαιδευτικός

Ενημερωτικό Δελτίο Υπουργείου Παδείας και Πολιτισμού

Συνάδελφοι διαβάστε το Ενημερωτικό Δελτίο του Υπουργείου Παιδείας και Πολιτισμού για τον μήνα Ιανουάριο

Σάββατο, 14 Φεβρουαρίου 2009

ΜΙΑ ΣΥΜΒΟΛΗ ΣΤΟΝ ΥΠΟ ΕΜΦΑΣΗ ΣΤΟΧΟ ΤΗΣ ΦΕΤΙΝΗΣ ΧΡΟΝΙΑΣ

Διαβάστε και αξιοποιήστε μια πολύ ενδιαφέρουσα εργασία του συνάδελφου δάσκαλου Β.Δ. Κώστα Α. Λουκά (Λάρνακα) στα πλαίσια του στόχου : «Καλλιέργεια κουλτούρας ειρηνικής συμβίωσης, αμοιβαίου σεβασμού και συνεργασίας Ελληνοκυπρίων και Τουρκοκυπρίων με στόχο την απαλλαγή από την κατοχή και την επανένωση της πατρίδας και του λαού μας»

ΓΝΩΡΙΜΙΑ ΜΕ ΤΟΥΣ ΤΟΥΡΚΟΚΥΠΡΙΟΥΣ 1

ΓΝΩΡΙΜΙΑ ΜΕ ΤΟΥΣ ΤΟΥΡΚΟΚΥΠΡΙΟΥΣ 2

* Στα κείμενα δεν περιέχονται οι εξαιρετικές φωτογραφίες που περιέλαβε στην εργασία ο συνάδελφος, λόγω του μεγάλου μεγέθους της Εργασίας. Όποιος επιθυμεί να έχει την εργασία αυτούσια μπορεί να αποστείλει emaıl στη διεύθυνση proodeftikidask1@gmail.com (Προοδευτική Κίνηση Δασκάλων και Νηπιαγωγών) και θα του την στείλουμε μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου.

Υπηρετώντας το δικαίωμα στην αλήθεια - Επίσημα και με βούλα της Κυπριακής Δημοκρατίας κατάλογος 500 Τ/κ αγνοουμένων

Ομορφίτα, Λιβερά, Αγιος Βασίλειος, Τόχνη, Αλόα... 
1963-1964,1967, 1974. 
Τ/κ αγνοούμενοι.
 Ο κατάλογος αριθμεί 500 συνολικά άτομα. Ο ακριβής αριθμός των Τουρκοκυπρίων «αμάχων φονευθέντων κατά τις πιο πάνω περιόδους δεν είναι γνωστός». Η Κυπριακή Δημοκρατία ΕΠΙΣΗΜΑ, με απόφασή της ημερομηνίας 30 Απριλίου 2003, η οποία δημοσιεύτηκε στην Επίσημη Εφημερίδα της Δημοκρατίας, ημερομηνίας 12 Μαΐου 2003, δημοσιεύει κατάλογο των 500 Τουρκοκυπρίων Αγνοουμένων, των οποίων οι υποθέσεις έχουν κατατεθεί στη Διερευνητική Επιτροπή για τους Αγνοούμενους για έρευνα. Εκείνη η απόφαση - και αργότερα κάποιες εκταφές λειψάνων από ομαδικούς τάφους στις ελεύθερες περιοχές (π.χ. Αλαμινός) συνιστούν και την αδιάψευστη απάντηση σε όσους αδυνατούν, εθελοτυφλούν ή δεν θέλουν να γνωρίζουν ότι έγιναν εγκλήματα σε βάρος των Τ/κυπρίων. Δεν χρειάζεται βέβαια να ρωτήσει κανείς πώς εξαφανίστηκαν αυτοί οι άνθρωποι. Προφανώς δεν πέθαναν ολόκληρες οικογένειες ή δεν χάθηκαν άνθρωποι από ...κρυολόγημα. Δεν πέθαναν ταυτόχρονα 6 παιδιά από 3 μέχρι 10 χρονών, την ίδια μέρα στις 14 Αυγούστου 1974, στο χωριό Μάραθα. Σχεδόν 100 άνθρωποι από το ίδιο χωριό εξαφανίστηκαν στην ίδια μέρα (αρ. 325-413 στον κατάλογο). Οι αριθμοί από 168-182 με τόπο εξαφάνισης την Αλαμινό ήταν άνθρωποι κι αυτοί. Αμαχοι. Το ίδιο και οι αριθμοί από το 61 έως 143 στην Τόχνη. Ιδιαίτερα εκείνα τα συγκεκριμένα δύσκολα χρόνια. Οποιος μαρτυρήσει για τις συνθήκες θανάτου αυτών των ανθρώπων σύμφωνα με την «περιρρέουσα ατμόσφαιρα» πιθανόν να κατηγορηθεί ως ... προδότης! Με τέτοια προσπάθεια εκφοβισμού, πώς είναι δυνατόν να αποκατασταθεί το «δικαίωμα στην αλήθεια», που διεκδικούν οι συγγενείς των αγνοουμένων Ε/κ και Τ/κ, ένα δικαίωμα που υποστηρίζεται από διεθνή νομολογία; Τα στοιχεία και οι πληροφορίες που αναφέρονται για την κάθε περίπτωση από τις 500 περιπτώσεις (όνομα, φύλο, ημερομηνία γέννησης, τόπος γέννησης, ημερομηνία που θεάθηκε για τελευταία φορά, τόπος εξαφάνισης) είναι αυτά που έχουν κατατεθεί στη Διερευνητική Επιτροπή για τους Αγνοούμενους (ΔΕΑ) από το Γραφείο του Τουρκοκύπριου μέλους της ΔΕΑ. Με την ίδια δημοσίευση στην Επίσημη Εφημερίδα της Δημοκρατίας καλείται «οποιοσδήποτε κατέχει πληροφορίες ή γνωρίζει ή κατέχει στοιχεία, τα οποία θα μπορούσαν να βοηθήσουν στη διακρίβωση των συνθηκών εξαφάνισης ή εν γένει της τύχης οποιουδήποτε από τα αναφερόμενα στον κατάλογο πρόσωπα, παρακαλείται να επικοινωνήσει με την Αρμόδια Κρατική Υπηρεσία στα τηλ. 22305794 και 22305795.

Τρίτη, 10 Φεβρουαρίου 2009

Διεύρυνση της Επιτροπής Αναμόρφωσης των Αναλυτικών Προγραμμάτων

Ο Υπουργός Παιδείας και Πολιτισμού κ. Ανδρέας Δημητρίου ανακοίνωσε σήμερα τη συμμετοχή στην Επιτροπή Αναμόρφωσης Αναλυτικών Προγραμμάτων επιφανών ακαδημαϊκών οι οποίοι θα προσφέρουν την εξειδικευμένη επιστημονική τους γνώση στην Επιτροπή.
Οι ακαδημαϊκοί αυτοί είναι:
· Κώστας Κριμπάς, Ομότιμος Καθηγητής Βιολογίας στο Πανεπιστήμιο Αθηνών, Μέλος της Ακαδημίας Αθηνών
· Χρήστος Ζερεφός, Καθηγητής Πανεπιστημίου Αθηνών και Μέλος της Ακαδημίας Αθηνών
· Κωνσταντίνος Τσουκαλάς, Ομότιμος καθηγητής Κοινωνιολογίας στο Πανεπιστήμιο Αθηνών
· Δημήτρης Λυπουρλής, Ομότιμος Καθηγητής Αρχαίας Ελληνικής Φιλολογίας στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης
· Στυλιανός Νεγρεπόντης, Ομότιμος Καθηγητής Μαθηματικών Πανεπιστημίου Αθηνών
· Αλέξης Δημαράς, Ιστορικός Νεοελληνικής Εκπαίδευσης

ΕΠΙΤΡΟΠΕΣ ΓΝΩΣΤΙΚΩΝ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΩΝ ΚΑΙ ΠΕΔΙΩΝ
ΑΓΩΓΗ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ

Κυριάκος Δημητρίου, Αναπληρωτής Καθηγητής Πολιτικής Φιλοσοφίας Πανεπιστημίου Κύπρου
Κώστας Λάμνιας, Καθηγητής Κοινωνιολογίας της Εκπαίδευσης στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας
Ιωάννης Πυργιωτάκης, Καθηγητής Κοινωνιολογίας της Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Κρήτης
ΑΓΩΓΗ ΥΓΕΙΑΣ
Σούλα Ιωάννου, Σύμβουλος Αγωγής Υγείας στο ΥΠΠ
Χριστίνα Κούτα, Λέκτορας Τμήματος Νοσηλευτικής ΤΕΠΑΚ
Νεόφυτος Χαραλάμπους, Διευθυντής Ινστιτούτου Προσωπικής / Οικογενειακής και Επαγγελματικής Ανάπτυξης
ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΑΡΧΑΙΟΓΝΩΣΙΑ - ΛΑΤΙΝΙΚΑ
Αντώνης Τσακμάκης, Αναπληρωτής Καθηγητής Κλασσικών Σπουδών Πανεπιστημίου Κύπρου
ΑΓΓΛΙΚΑ και ΓΑΛΛΙΚΑ (Ξένες γλώσσες)
Σαλώμη Σοφοκλέους, Καθηγήτρια Διδακτικής Αγγλικών Πανεπιστημίου Λευκωσίας
Παύλος Παύλου, Αναπληρωτής Καθηγητής Διδακτικής Αγγλικής Γλώσσας Πανεπιστημίου Κύπρου
Monique Berston, Επίκουρη Καθηγήτρια Γαλλικών, Τμήμα Επιστημών Αγωγής Πανεπιστημίου Κύπρου
ΒΙΟΛΟΓΙΑ
Κώστας Κορφιάτης, Επίκουρος Καθηγητής Βιολογίας Πανεπιστημίου Κύπρου
Λεόντιος Κωστρίκκης, Καθηγητής Βιολογίας στο Πανεπιστήμιο Κύπρου
ΓΕΩΓΡΑΦΙΑ ΓΕΩΛΟΓΙΑ
Απόστολος Κατσίκης, Καθηγητής Διδακτικής Γεωγραφίας Πανεπιστημίου Ιωαννίνων
Ευγενία Φλογαΐτη, Καθηγήτρια Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης, Τμήμα Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία, Πανεπιστήμιο Αθηνών
ΕΛΛΗΝΙΚΑ
Σωφρόνης Χ’Σαββίδης, Καθηγητής Διδακτικής Ελληνικής Γλώσσας Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης
Τριανταφυλλιά Κωστούλη, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια στο Σχολικό Γραμματισμό στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης
Σταυρούλα Τσιπλάκου, Επίκουρη Καθηγήτρια στο Τμήμα Επιστημών Αγωγής Πανεπιστημίου Κύπρου
ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ
Σταύρος Φωτίου, Αναπληρωτής Καθηγητής Θεολογίας Πανεπιστημίου Κύπρου
Σταύρος Γιαγκάζογλου, Σύμβουλος Ελληνικού Παιδαγωγικού Ινστιτούτου
ΘΕΑΤΡΟ και ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ
Ειρήνη Λουντζάκη, Επίκουρη Καθηγήτρια στο Πανεπιστήμιο Αθηνών με εξειδίκευση στην ανθρωπολογία του χορού
ΙΣΤΟΡΙΑ
Ιωάννης Χασιώτης, Ομότιμος Καθηγητής της Νεότερης Ιστορίας στο Τμήμα Ιστορίας και Αρχαιολογίας Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης
Γιώργος Μαργαρίτης, Καθηγητής Ιστορίας Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης
Ευάνθης Χατζηβασιλείου, Επίκουρος Καθηγητής Ιστορίας στο Πανεπιστήμιο Αθηνών
Πέτρος Παπαπολυβίου, Επίκουρος Καθηγητής Σύγχρονης Ελληνικής Ιστορίας Πανεπιστημίου Κύπρου
Μιχάλης Μιχαήλ, Λέκτορας στο Τμήμα Τουρκικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Κύπρου
ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ
Παντελής Βουτουρής, Καθηγητής του Τμήματος Βυζαντινών και Νεοελληνικών Σπουδών Πανεπιστημίου Κύπρου
Δημήτρης Σουλιώτης, Καθηγητής Ελληνικής Φιλολογίας, Κοσμήτορας Παιδαγωγικής Σχολής Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας
Λευτέρης Παπαλεοντίου, Επίκουρος Καθηγητής Τμήματος Βυζαντινών και Νεοελληνικών Σπουδών Πανεπιστημίου Κύπρου
Αφροδίτη Αθανασοπούλου, Διδάκτορας Νεοελληνικής Φιλολογίας, Ειδική στη Διδακτική της Λογοτεχνίας
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ
Κώστας Χρήστου, Καθηγητής Διδακτικής Μαθηματικών Πανεπιστημίου Κύπρου
Γιώργος Φιλίππου, Καθηγητής Διδακτικής Μαθηματικών Πανεπιστημίου Κύπρου (αφυπηρέτησε)
Νίκος Στυλιανόπουλος, Αναπληρωτής Καθηγητής Μαθηματικών Πανεπιστημίου Κύπρου
Ρίτα Παναούρα, Επίκουρη Καθηγήτρια Διδακτικής Μαθηματικών Πανεπιστημίου Frederick
Δήμητρα Πίττα, Επίκουρη Καθηγήτρια Τμήματος Επιστημών της Αγωγής Πανεπιστημίου Κύπρου
ΜΟΥΣΙΚΗ
Σμαράγδα Χρυσοστόμου, Επίκουρη Καθηγήτρια στο Πανεπιστήμιο Αθηνών, Τμήμα Μουσικών Σπουδών
Νατάσα Οικονομίδου Σταύρου, Επίκουρη Καθηγήτρια στο Ευρωπαϊκό Πανεπιστήμιο
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ
Ανδρέας Χαρίτου, Καθηγητής στο Τμήμα Δημόσιας Διοίκησης και Διοίκησης Επιχειρήσεων στο Πανεπιστήμιο Κύπρου
Πανίκος Δημητριάδης, Καθηγητής Οικονομικών Πανεπιστημίου του Leicester
ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Ελένη Λοΐζου, Λέκτορας Προσχολικής Εκπαίδευσης Πανεπιστημίου Κύπρου
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Τάκης Κασπαρής, Αναπληρωτής Καθηγητής Τμήματος Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Τεχνολογιών Πληροφορικής του ΤΕΠΑΚ
Χριστίνα Σολωμονίδου, Καθηγήτρια Εκπαιδευτικής Τεχνολογίας Πανεπιστημίου Θεσσαλίας
Μαρία Λοϊζίδου, Καθηγήτρια Χημικής Μηχανικής Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου, Μέλος προσωρινής Διοικούσας ΤΕΠΑΚ
Νικόλας Μουσουλίδης, Λέκτορας στο ΤΕΠΑΚ
ΤΕΧΝΗ
Χαμπής Τσαγκάρης, Χαράκτης
Χάρης Καμπουρίδης, Τεχνοκριτικός- Σημειολόγος Μέλος της Academia Europea
Ανδρέας Λαδόμματος, Ζωγράφος
ΦΥΣΙΚΗ
Παναγιώτης Κουμαράς, Καθηγητής Διδακτικής Θετικών Επιστημών Παιδαγωγικού Τμήματος Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης
Κώστας Κωνσταντίνου, Αναπληρωτής Καθηγητής Διδακτικής Θετικών Επιστημών Πανεπιστημίου Κύπρου
Βασίλης Κουλαϊδής, Καθηγητής στο Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου
ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ
Νίκη Τσαγγαρίδου, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Φυσικής Αγωγής Πανεπιστημίου Κύπρου
Ευθύμης Κιουμουρτζόγλου, Καθηγητής Φυσικής Αγωγής Πανεπιστημίου Θράκης
ΧΗΜΕΙΑ
Επαμεινώνδας Λεοντίδης, Καθηγητής Χημείας στο Πανεπιστήμιο Κύπρου

Κυριακή, 8 Φεβρουαρίου 2009

Διαβάστε στον Κυριακάτικο Τύπο

Κυνήγι μαγισσών για ένα θεατρικό έργο
Τελικά δεν χέστηκε κανείς!



Δ. Ταλιαδώρος (Αλλαγή) "Δίκην ιστοριογράφου... και είναι εμπαθής και ανιστόρητος"
VS

Μ. Δρουσιώτης Απροβίβαστος στην Ιστορία ο Δ. Ταλιαδώρος


Το όραμά μας για την παιδεία μας

Άρθρο του Υπουργού Παιδείας και Πολιτισμού κ. Ανδρέα Δημητρίου, το οποίο δημοσιεύεται στις Κυριακάτικες Εφημερίδες :

To όραμα που οδηγεί την εκπαιδευτική μεταρρύθμιση της παιδείας μας κατευθύνεται προς τις πιο κάτω μεγάλες αξίες:

Σεβασμός στην αξία του Ανθρώπου ανεξάρτητα από την καταγωγή του, το χρώμα του, τη χώρα προέλευσής του, τις πολιτικές του πεποιθήσεις, τις παραδόσεις και τις συνήθειές του, ή το είδος της εργασίας του.

Διατήρηση ενός σταθερού συστήματος αναφοράς που προκύπτει από τη δική μας παράδοση, τη δική μας ιστορία και το δικό μας πολιτισμό. Η ελληνική αγάπη για την ελευθερία και η περηφάνια που προκύπτει από τους αγώνες των Ελλήνων γι' αυτήν είναι υπέρτατα αγαθά που η παιδεία μας πρέπει να καλλιεργεί. Το "εις οιωνός άριστος αμύνεσθαι περί πάτρης" πρέπει πάντα να οδηγεί τους νέους μας. Επίσης, όμως, η αναζήτηση της χαράς της ζωής αλλά και ο έλεγχος μέσα από την Απολλώνια στάση που μας έρχονται από την Ελληνική διονυσιακή παράδοση είναι οι βασικοί άξονες αυτού του συστήματος αναφοράς. Αυτό το σύστημα καθορίζει τη δική μας ιδιοπροσωπία και τη δική μας ιδιομορφία στον κόσμο. Αυτό το σύστημα βρίσκεται σε δημιουργικό διάλογο με όλους τους πολιτισμούς της Ευρώπης και του κόσμου.

Διαβάστε Ολόκληρο το άρθρο από την εφημρίδα ΠΟΛΙΤΗΣ



Εργοδότηση στα Κ.Ι.Ε.

Δείτε τις σχετικές εγκυκλίους του ΥΠΠ:

Παρασκευή, 6 Φεβρουαρίου 2009

ΒΙΖ/ΕΜΕΙΣ





Η εκπομπή του ΡΙΚ 2 BIZ/ΕΜΕΙΣ παρουσιάζει καθημερινά ελληνοκύπριους και τουρκοκύπριους δημιουργούς. Μπορεί λοιπόν να αξιοποιηθεί στα πλαίσια και των δύο στόχων της χρονιάς. Όλες τις εκπομπές του 2009 μπορείτε να τις βρείτε στο διαδίκτυο στη διεύθυνση:

Εάν μάλιστα έχετε εγκατεστημένο το Real Player SP( το οποίο μπορείτε να βρείτε δωρεάν στο διαδίκτυο) τότε σας δίνεται η δυνατότητα να κατεβάσετε τις εκπομπές στον υπολογιστή σας.