Δευτέρα, 31 Αυγούστου 2009

Συνάντηση Γραμματείας ΟΕΛΜΕΚ με Υπουργό Παιδείας Πέμπτη, 27 Αυγούστου 2009


Θέματα που συζητήθηκαν
1).    Αναδιάρθρωση του ωραρίου των Διευθυντών (Απαλλαγή των τεσσάρων διδακτικών περιόδων).
Η ΟΕΛΜΕΚ ζήτησε από τον ΥΠΠ να απαλλάξει τους Διευθυντές Γυμνασίων και Λυκείων από τις 4 διδακτικές περιόδους από 1/9/2009 για τους λόγους που έχουν εξηγηθεί σε προηγούμενες συναντήσεις.
Ο ΥΠΠ βλέπει θετικά το δικαιολογημένο αυτό αίτημα της ΟΕΛΜΕΚ.  Προσνατολίζεται να εξετάσει την εφαρμογή του αιτήματος αυτού από τη φετινή χρονιά, αφού διαβουλευθεί ξανά με το Υπουργείο Οικονομικών, και ν’ αφορά κατ’ αρχήν μόνο τους Διευθυντές Λυκείων.
Η ΟΕΛΜΕΚ αντιπρότεινε απαλλαγή των Διευθυντών εκείνων που διευθύνουν Γυμνάσια – Λύκεια πέραν των 500 μαθητών.  Ο ΥΠΠ δεσμεύτηκε να απαντήσει σε 1 – 2 εβδομάδες.
2).    Υπεύθυνος Τμήματος Β’ Τάξης Γυμνασίου
Ο θεσμός αυτός έχει αξιολογηθεί και θεωρείται από τους πιο πετυχημένους.  Η ΟΕΛΜΕΚ έθεσε ξανά το αίτημα αυτό στον ΥΠΠ και ζήτησε την άμεση εφαρμογή του από 1/9/2009, όπως ο ίδιος είχε υποσχεθεί σε προηγούμενες συναντήσεις.  Ο ΥΠΠ επικαλέστηκε την οικονομική κρίση και ανέφερε ότι, από φέτος η εφαρμογή του είναι εξαιρετικά δύσκολη.
Ο ΥΠΠ δεσμεύτηκε για σταδιακή εφαρμογή του από 1/9/2010 και τόνισε ότι αν το επιτρέπουν οι οικονομικές συνθήκες τότε δεν αποκλείεται ο θεσμός αυτός να εφαρμοστεί πλήρως από 1/9/2010.
3).    Ξενόγλωσσοι Μαθητές
Η ΟΕΛΜΕΚ επίμονα ζήτησε την επέκταση του προγράμματος ένταξης των ξενόγλωσσων μαθητών ώστε να καλύπτονται όλοι και όχι μόνο σε περιορισμένο αριθμών σχολείων.  Ο θεσμός αυτός εφαρμοζόταν κατά τη περσινή χρονιά σε 16 σχολεία ενώ ξενόγλωσσοι μαθητές υπάρχουν σε πολλά σχολεία.
Ο ΥΠΠ ανακοίνωσε στη Γραμματεία της ΟΕΛΜΕΚ ότι το πρόγραμμα αυτό θα επεκταθεί από τη φετινή χρονιά σε 23 σχολεία χωρίς να αποκλείεται το ενδεχόμενο να επεκταθεί σε 30.
4).    Εργαστηριοποίηση μαθημάτων.
Ενόψει της αναμόρφωσης των Αναλυτικών Προγραμμάτων το ΥΠΠ, δεν προτίθεται να προχωρήσει στην επέκταση της εργαστηριοποίησης από τη νέα σχολική χρονιά, παρά τις έντονες αντιδράσεις της ΟΕΛΜΕΚ.
Συμφωνήθηκε όμως, όπως το φθινόπωρο του 2009, η ΟΕΛΜΕΚ και ο ΥΠΠ συζητήσουν ξανά το θέμα αυτό εξαιτίας και του γεγονότος ότι η προσπάθεια αναμόρφωσης των Αναλυτικών Προγραμμάτων θα βρίσκεται σε προχωρημένο στάδιο.
5).    Στήριξη μαθητών με μαθησιακά προβλήματα.
Παρόλο που ο θεσμός αυτός προσφέρει πάρα πολλά, φαίνεται όμως ότι παρουσιάζει διάφορα προβλήματα.  Ως εκ τούτου, η ΟΕΛΜΕΚ ζήτησε από το ΥΠΠ να προχωρήσει στην αξιολόγηση αυτού.  Ο ΥΠΠ ανέφερε στην Γραμματεία της ΟΕΛΜΕΚ ότι το πρόγραμμα αυτό θα αξιολογηθεί από το ΚΕΕΑ εντός της χρονιάς αυτής και θα κοινοποιήσει το αποτέλεσμα στην Οργάνωσή μας.
6).    Πρόγραμμα Προϋπηρεσιακής Κατάρτισης.
Εκτός των πιο πάνω θεμάτων η ΟΕΛΜΕΚ και ο ΥΠΠ συζήτησαν ξανά για τα προβλήματα που αντιμετωπίζει το Πρόγραμμα της Προϋπηρεσιακής Κατάρτισης με την μορφή που προσφέρεται σήμερα και συμφωνήθηκε όπως το θέμα αυτό συζητηθεί σε νέα συνάντηση.  Αίτημα της ΟΕΛΜΕΚ είναι όπως το πρόγραμμα αυτό προσφέρεται μόνο το πρωί και το έτος παρακολούθησης αναγνωρίζεται ως έτος εκπαιδευτικής υπηρεσίας με ότι αυτό συνεπάγεται.

Καλωσόρισμα για τη νέα Σχολική Χρονιά

Συναδέλφισσες, συνάδελφοι,
η ΠΡΟΟΔΕΥΤΙΚΗ εύχεται σε όλους κάθε καλό για τη νέα σχολική χρονιά και καλή επιτυχία στο δύσκολο έργο που αναλαμβάνουμε. Ιδιαίτερα καλωσορίζουμε τους νέους συναδέλφους, οι οποίοι με πολλά όνειρα και προσδοκίες εισέρχονται στην εκπαιδευτική μας οικογένεια. Η ΠΡΟΟΔΕΥΤΙΚΗ  θα είναι πάντα δίπλα σας στα μικρά, καθημερινά αλλά και στα μεγάλα σας προβλήματα.
Πέραν των καθαρά εκπαιδευτικών – συνδικαλιστικών προβλημάτων δύο άλλα πολύ σοβαρά ζητήματα βασανίζουν φέτος τον καθένα από  εμάς. Ο ιός της γρίπης και τα μέτρα που πρέπει να ληφθούν από όλους μας και η μεγάλη οικονομική κρίση που δημιούργησε σοβαρά προβλήματα στους εργαζομένους.
Συναδέλφισσες, συνάδελφοι,
η φετινή χρονιά βρίσκεται επίσης μπροστά σε κεφαλαιώδη ζητήματα της Εκπαιδευτικής Μεταρρύθμισης. Η διαδικασία διαμόρφωσης των νέων αναλυτικών προγραμμάτων βρίσκεται σε προχωρημένο στάδιο. Έχει ξεκινήσει η συζήτηση της πρότασης του Υπουργείου Παιδείας για την αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου με την οποία δίνεται η δυνατότητα της κατάργησης του αναχρονιστικού θεσμού του επιθεωρητισμού. Επίσης συνεχίζεται ο διάλογος για την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών και ήδη έχει εφαρμοστεί το κομμάτι που αφορά στην εισαγωγική επιμόρφωση. Το πρόγραμμα όμως παρουσίασε κάποιες αδυναμίες που θα παλέψουμε να βελτιώσουμε. Προβλήματα παρουσιάζονται και στο πρόγραμμα Προϋπηρεσιακής Κατάρτισης, που σύμφωνα και με τα αποτελέσματα της αξιολόγησης που έγινε, δεν ανταποκρίνεται στις πραγματικές ανάγκες των εκπαιδευομένων και δεν εξυπηρετεί τους στόχους ενός τέτοιου προγράμματος. Πιστεύουμε πως οι ρυθμοί υλοποίησης της εκπαιδευτικής μεταρρύθμισης πρέπει να είναι πιο γρήγοροι και πιο αποτελεσματικοί. Η ΠΡΟΟΔΕΥΤΙΚΗ δηλώνει αποφασισμένη να παλέψει για την υλοποίησή της, γιατί είναι ο μόνος δρόμος που μπορεί να βοηθήσει στην αναβάθμιση του Δημόσιου Σχολείου.
Παράλληλα υπάρχουν εδώ και χρόνια αιτήματα του κλάδου που δεν έχουν ακόμα ικανοποιηθεί όπως ο Υπεύθυνος Τμήματος, η Εργαστηριοποίηση, οι τάξεις υποδοχής για τους αλλόγλωσσους, η επέκταση των Ζωνών Εκπαιδευτικής Προτεραιότητας, η θεσμοθέτηση των Κανονισμών Μετακινήσεων, η Παραβατικότητα κ.ά. Η ΠΡΟΟΔΕΥΤΙΚΗ είναι έτοιμη να παλέψει μεθοδικά και αξιολογώντας και ιεραρχώντας τα ζητήματα, να αγωνιστεί για την υλοποίησή τους παράλληλα με την πορεία υλοποίησης της Εκπαιδευτικής Μεταρρύθμισης
Αγαπητοί, συναδέλφισσες και  συνάδελφοι,
η ΠΡΟΟΔΕΥΤΙΚΗ ήταν και θα βρίσκεται πάντοτε μπροστά στην πρώτη γραμμή των αγώνων του συνδικαλιστικού μας κινήματος, σήμερα για την εκπαιδευτική μεταρρύθμιση,  αύριο για την προάσπιση των εργασιακών μας δικαιωμάτων από νεοφιλελεύθερες επιθέσεις, που άρχισαν δειλά - δειλά να γίνονται κατά των εκπαιδευτικών και ευρύτερα των δημοσίων υπαλλήλων για την αντιμετώπιση δήθεν της οικονομικής κρίσης. Την οικονομική κρίση πρέπει να την πληρώνουν αυτοί που την δημιουργούν και όχι οι εργαζόμενοι.
Ως ΠΡΟΟΔΕΥΤΙΚΗ με θέσεις, προτάσεις, απόψεις και με αγωνιστικότητα θα απαντήσουμε δυναμικά στην πορεία διεκδίκησης των αιτημάτων μας. Παράλληλα με όσες δυνάμεις διαθέτουμε, θ’ αντισταθούμε σε κάθε αντιμεταρρυθμιστική προσπάθεια απ’ οπουδήποτε και αν προέρχεται.
Σεπτέμβρης 2009

Καλοσώρισμα συναδέλφων Προυπηρεσιακής

Αγαπητοί συνάδελφοι,
Με την ευκαιρία της έναρξης της νέας σχολικής χρονιάς σας καλοσωρίζουμε στην Μέση Εκπαίδευση και σας ευχόμαστε κάθε επιτυχία στο δύσκολο έργο σας.
Οι σημερινές κοινωνικοοικονομικές συνθήκες, η απογύμνωση των θεσμών και η υποβάθμιση των κοινωνικών ιστών σε μια οικονομικά παγκοσμιοποιημένη κοινωνία αναπόφευκτα έχουν τις αρνητικές επιδράσεις τους στο χώρο της εκπαίδευσης καθιστώντας το έργο του εκπαιδευτικού πολυδιάστατο και σίγουρα πολύ απαιτητικό. Για αυτούς τους λόγους η ΠΡΟΟΔΕΥΤΙΚΗ Κίνηση Καθηγητών θεωρεί ως επιβεβλημένη ανάγκη τη συνεχή επιμόρφωση των εκπαιδευτικών τόσο πριν την ένταξη τους στο επάγγελμα όσο και κατά την επαγγελματική τους πορεία. Με βάση αυτή την θέση είχαμε ζητήσει εδώ και χρόνια την αναβάθμιση του προγράμματος Προϋπηρεσιακής Κατάρτισης υπό την ευθύνη του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου ώστε αυτό να συνάδει με τις σύγχρονες απαιτήσεις του εκπαιδευτικού ώστε να προετοιμάζει το νέο εκπαιδευτικό να ενταχθεί όσο το δυνατό πιο ομαλά στο περιβάλλον του σχολείου και της τάξης. Δυστυχώς οι εκκλήσεις της Κίνησης μας δεν εισακούστηκαν με αποτέλεσμα το πρόγραμμα Προϋπηρεσιακής Κατάρτισης στο Παιδαγωγικό Ινστιτούτο να αφεθεί να ατονήσει και να επικρατήσει δημόσια η άποψη πως το Πρόγραμμα για να λειτουργήσει σωστά θα πρέπει να αναληφθεί από το Πανεπιστήμιο Κύπρου, όπως και τελικά έγινε. Η ΠΡΟΟΔΕΥΤΙΚΗ εξακολουθεί να πιστεύει πως αν γίνονταν έγκαιρα οι διορθωτικές κινήσεις στο πρόγραμμα αλλά και στο ίδιο το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο αυτό θα αποτελούσε την πιο ορθή λύση αφού πιστεύουμε πως το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο λόγω της οργανικής του σχέσης με την Μέση εκπαίδευση θα μπορούσε εύκολα να ανταποκριθεί στις ανάγκες ενός απαιτητικού προγράμματος.
Με την τελική επικράτηση της άποψης ότι το πρόγραμμα Προϋπηρεσιακής Κατάρτισης θα πρέπει να το αναλάβει το Πανεπιστήμιο Κύπρου, η ΠΡΟΟΔΕΥΤΙΚΗ πάλεψε στα πλαίσια του Κ.Δ.Σ. της ΟΕΛΜΕΚ ώστε να γίνουν εκείνες οι απαραίτητες αλλαγές στο προτεινόμενο πρόγραμμα που να το καθιστούν λειτουργικό αλλά και να ανταποκρίνεται στα πλαίσια της κατάρτισης των νέων συναδέλφων ώστε να ανταποκριθούν με μεγαλύτερη άνεση στο δύσκολο έργο τους στα σχολεία. Η ΠΡΟΟΔΕΥΤΙΚΗ σε καμιά περίπτωση δεν συναίνεσε με την άποψη που ήθελε το Πρόγραμμα Προϋπηρεσιακής Κατάρτισης να λειτουργεί ως «φίλτρο» για «ξεκαθάρισμα» των υποψήφιων εκπαιδευτικών. Δυστυχώς παρά τις διορθωτικές παρεμβάσεις που έγιναν, το πρόγραμμα συνεχίζει να μην ανταποκρίνεται στις πραγματικές ανάγκες μιας προϋπηρεσιακής κατάρτισης, παρουσιάζει αρκετές αδυναμίες και προβλήματα που εντοπίζονται και στην αξιολόγηση που έγινε.
Έχουμε καταθέσει προτάσεις για διαμόρφωση ενός νομοθετικού πλαισίου που να διέπει την Προϋπηρεσιακή Κατάρτιση, αλλά και προτάσεις για διαμόρφωση ενός προοδευτικού προγράμματος που θα λαμβάνει υπόψη τις ιδιαιτερότητες αλλά και την προηγούμενη πείρα των υποψηφίων εκπαιδευτικών που θα κληθούν να το παρακολουθήσουν. Συνεχίζουμε να πιστεύουμε ότι το πρόγραμμα πρέπει να επιστρέψει στο Παιδαγωγικό Ινστιτούτο.
Συγκεκριμένα προτείναμε τα ακόλουθα:
• Μείωση της διάρκειας του προγράμματος
• Όλα τα μαθήματα να προσφέρονται σε Λευκωσία και Λεμεσό
• Αύξηση της σχολικής εμπειρίας εις βάρος των θεωρητικών μαθημάτων
• Διαφοροποίηση του τρόπου αξιολόγησης (μικρές γραπτές εργασίες ή παρουσιάσεις και όχι εξετάσεις και εργασίες επιπέδου μεταπτυχιακού προγράμματος
• Μη εξέταση των μαθημάτων ειδικότητας των συναδέλφων
Παράλληλα με τα πιο πάνω πρωτοστατήσαμε ώστε να επιδιωχθεί συμφωνία με το Υπουργείο παιδείας και Πολιτισμού ώστε οι συνάδελφοι που παρακολουθούν το πρόγραμμα και βρίσκονται στα σχολεία διορισμένοι να τύχουν ιδιαίτερης στήριξης από το σχολείο, και ταυτόχρονα η ΕΕΥ να καταβάλει προσπάθεια ώστε οι συνάδελφοι αυτοί να μην τοποθετούνται σε ακριτικά σχολεία.
Συνάδελφοι,
Σας διαβεβαιώνουμε ότι η ΠΡΟΟΔΕΥΤΙΚΗ θα βρίσκεται στο πλευρό σας να σας στηρίζει ώστε να έχετε μια εποικοδομητική πορεία τώρα ως υποψήφιοι στο πρόγραμμα αλλά και μετά ως μάχιμοι εκπαιδευτικοί.
Για τυχόν απορίες ή προβλήματα που θα παρουσιάζονται στο πρόγραμμα σας καλούμε να επικοινωνείτε με τα στελέχη της Προοδευτικής:
Σωτήρης Χαραλάμπους 99383907 Λ/ΣΙΑ
Ελευθερία Θεοδώρου 99687577 Λ/ΣΟΣ
Δημητρίου Θεοτέρα 99339158 Λ/ΚΑ-ΑΜΜ/ΣΤΟΣ
Γιώργος Γιαλλούρης 99850479 ΠΑΦΟΣ

ή στο email proodeftikikath@gmail.com
και στο blog
http://proodeftikikath.blogspot.com

Ζητώ Πειθαρχική έρευνα κατά της κας Πουλλή

συνέντευξη του επιθεωρητή Θεόδωρου Θεοδώρου, Πολίτης
link: ΤΗEODOROY SYNENTEYKSH

Κυπριακό Πανεπιστήμιο Ρόλος-Ευθύνες-Προοπτικές

του Σωτήρη Χαραλάμπους, Χαραυγη.
link: Πανεπιστήμιο Ρόλος-Ευθύνες-Προοπτικές

"Προδότες Καταδότες"

του Χρίστου Χριστοφίδη, Φιλελεύθερος.

link: PRODOTES-KATADOTES

Εθνική Συμφιλίωση

του Δρ. Παναγιώτη Α. Μαύρου, Πολίτης

link: ETHNIKH SYMFILIOSH

Για ποια μεταρρύθμιση μιλάμε

του Γ.Διονυσίου, Πολίτης.


link:Για ποια μεταρρύθμιση μιλάμε

Να μπει στην Παιδεία ο Διαπολιτισμικός Διάλογος

του Α. Χριστοδούλου, Φιλελεύθερος

Σάββατο, 29 Αυγούστου 2009

Τρίτη 1η Σεπτεμβρίου: Δικοινοτική Πορεία Ειρήνης

Πλατφόρμα Ελληνοκυπρίων και Τουρκοκυπρίων εκπαιδευτικών

ΕΝΩΜΕΝΗ ΚΥΠΡΟΣ

[ Ελληνοκυπριακό τμήμα ]

Προσοχή διόρθωση. Η προ-συγκέντρωση στη Πλατεία Ελευθερίας θα γίνει στις 6.00 το βράδυ.

Τρίτη 1η Σεπτεμβρίου: Δικοινοτική Πορεία Ειρήνης

Ελάτε να βαδίζουμε για ειρήνη και λύση

Από τις δύο πλευρές της Λευκωσίας συγκλίνουμε σε συγκέντρωση στο Λήδρα Πάλας

Ζητούμε από τους Χριστόφια και Ταλάτ σύντομη λύση

Όλοι λοιπόν οι Ελληνοκύπριοι υποστηρικτές της λύσης και της επανένωσης, συγκεντρωνόμαστε την Τρίτη 1η Σεπτεμβρίου, η ώρα 6.00 στη Πλατεία Ελευθερίας, για να πορευτούμε μαζί στο Λήδρα Πάλας.

Οι Τουρκοκύπριοι συμπατριώτες μας συγκεντρώνονται στην πλευρά τους και ενώνονται μαζί μας μπροστά από το Λήδρα Πάλας.

Μην μένουμε θεατές , ελάτε να αλλάξουμε το κλίμα που δημιουργούν οι δυνάμεις της διχοτόμησης.

Η εκδήλωση διοργανώνεται από την Πλατφόρμα της Ειρήνης στην οποία μετέχουμε ως εκπαιδευτικοί.

Καλούμε τα μέλη και τους φίλους της Πλατφόρμας να διαδώσουν την πληροφορία και να εργαστούν για να φέρουν κόσμο στη συγκέντρωση. Τα ΜΜΕ δεν μας δίνουν αρκετή δημοσιότητα. Πρέπει να την κατακτήσουμε και χωρίς αυτά. Δώστε ένα χεράκι.

Πέμπτη, 27 Αυγούστου 2009

Πρωτόκολλα Ενεργειών για τη διαχείριση κρουσμάτων Γρίπης Α (Η1Ν1) στα σχολεία

Kατόπιν στενής συνεργασίας του Υπουργείου Παιδείας και Πολιτισμού με το Υπουργείο Υγείας σε σειρά συναντήσεων και συσκέψεων, έχουν καταρτιστεί τρία σενάρια διαχείρισης κρουσμάτων της Γρίπης Α (Η1Ν1) στα σχολεία τα οποία παρουσιάζονται συνοπτικά στον Πίνακα Α που ακολουθεί.

Πίνακας Α

Α/Α

ΣΕΝΑΡΙΟ

1

Μεμονωμένο ή σποραδικά κρούσματα Γρίπης Α (Η1Ν1) σε μαθητές ή μέλη του προσωπικού εκτός σχολείου

2

Μεμονωμένο ή σποραδικά κρούσματα Γρίπης Α (Η1Ν1) σε μαθητές ή μέλη του προσωπικού εντός σχολείου

3

Αυξημένος αριθμός κρουσμάτων εντός σχολείου

Στην παρούσα εγκύκλιο σας κοινοποιούνται:

• τα αναλυτικά πρωτόκολλα ενεργειών για την κάθε περίπτωση παρουσίας κρουσμάτων της Γρίπης Α (Η1Ν1) στα σχολεία (ΠΑΡΑΡΤΗΜΑΤΑ Α, Β, και Γ),

• χρήσιμα τηλέφωνα σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης (Πίνακας Β), καθώς και

• πρόσθετες συστάσεις και γενικές πληροφορίες για τη Γρίπη Α.

Πίνακας Β

α/α__Υπηρεσία/ Τμήμα__Τηλέφωνα Τηλεομοιότυπο

1

Διεύθυνση Δημοτικής Εκπαίδευσης Διεύθυνση Μέσης Εκπαίδευσης

Διεύθυνση Μέσης Τεχνικής και Επαγγελματικής Εκπαίδευσης

22800661

22800630/631

22800651/652

22428277 22428268 22428273

2

Γραφείο Ασφάλειας και Υγείας

22800989/965/988

22809584

3

Γραμμή Υπουργείου Υγείας ενημέρωσης του κοινού

22784848

4

Μονάδα Επιδημιολογικής Επιτήρησης και Ελέγχου Λοιμωδών Νοσημάτων

22605650/651

22771496


link:

Ανακοίνωση ΕΕΥ για αναστολή μόνιμου διορισμού

Αναστολή μόνιμου με δοκιμασία διορισμού στη Δημόσια Εκπαιδευτική Υπηρεσία ή παραχώρηση σε πρόσωπα που αποδέχονται μόνιμο διορισμό άδειας απουσίας χωρίς απολαβές λόγω σπουδών

Σε σύσκεψη που έγινε στις 25.8.2009 στο Γραφείο του Προέδρου της Επιτροπής Εκπαιδευτικής Υπηρεσίας, συζητήθηκε το πιο πάνω θέμα με αρμόδιους Λειτουργούς του Υπουργείου Παιδείας και Πολιτισμού. Αφού μελετήθηκαν οι σχετικές πρόνοιες των περί Δημόσιας Εκπαιδευτικής Υπηρεσίας Νόμων (άρθρο28Γ) και των περί Δημόσιας Εκπαιδευτικής Υπηρεσίας (Χορήγηση Αδειών) Κανονισμών (Κανονισμός 14(3)), αποφασίστηκαν τα ακόλουθα.Με βάση το άρθρο 28Γ των περί Δημόσιας Εκπαιδευτικής Υπηρεσίας Νόμων του 1969 έως 2008, η Επιτροπή Εκπαιδευτικής Υπηρεσίας θα εξετάζει αιτήματα για αναστολή μόνιμου με δοκιμασία διορισμού για ένα σχολικό έτος, για σοβαρούς προσωπικούς λόγους υγείας, πιστοποιούμενους από αρμόδιο ιατροσυμβούλιο, ή για λόγους εγκυμοσύνης ή τοκετού, σε περίπτωση γυναίκας υποψηφίου.

Με βάση το ίδιο πιο πάνω άρθρο, η Επιτροπή θα εξετάζει επίσης αιτήματα για λόγους συνέχισης μεταπτυχιακών σπουδών επιπέδου «Μάστερ» ή διδακτορικού, πιστοποιούμενους από το Ανώτατο Εκπαιδευτικό ΄Ιδρυμα στο οποίο φοιτά ο αιτητής. Στην περίπτωση σπουδών διδακτορικού επιπέδου μπορείνα δοθεί αναστολή μέχρι δύο σχολικά έτη.

Σε περίπτωση έναρξης μεταπτυχιακών σπουδών, καθώς και στην περίπτωση παρακολούθησης μεταδιδακτορικών σπουδών, θα πρέπει να υποβάλλεται αίτημα στο Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού για παραχώρηση άδειας απουσίας χωρίς απολαβές, όχι για λόγους δημοσίου συμφέροντος, με βάση τονΚανονισμό 14(3) των περί Δημόσιας Εκπαιδευτικής Υπηρεσίας (ΧορήγησηΑδειών) Κανονισμών.

Ένταση για το κοράνι

Επέστρεψε το σύνθημα «αυτή η χώρα είναι δική μας»

Στιγμές χωρίς προηγούμενο στα χρονικά του ψευδοκράτους εκτυλίχθηκαν χθες στα κατεχόμενα, όταν πολυπληθείς ομάδες ισλαμιστών που διαμένουν στα κατεχόμενα χωριά Κυθρέας, Γύψου και Γερόλακου, πραγματοποιώντας πορεία, κατέληξαν στα γραφεία της τ/κ συντεχνίας δασκάλων για να επιδώσουν ένα μαύρο στεφάνι, ζητώντας να συνεχιστούν τα μαθήματα για το κοράνι. Οι ομάδες ισλαμιστών, με συνθήματα (στο πλακάτ της φώτο αναγράφεται: «Η ευσέβεια δεν είναι έγκλημα»), ζήτησαν από τα μέλη της συντεχνίας να μην εναντιώνονται σε αυτά τα μαθήματα, λέγοντας πως βάσει και της ΕΕ τα μαθήματα των θρησκευτικών επιτρέπονται.
Σε αυτή την κινητοποίηση των ισλαμιστών, οι συντεχνίες των εκπαιδευτικών δεν έμειναν με σταυρωμένα τα χέρια. Παρέλαβαν το μαύρο στεφάνι διαμαρτυρίας των ισλαμιστών και κατευθύνθηκαν προς την «πρεσβεία» της Τουρκίας στα κατεχόμενα με το σκεπτικό ότι η 'Αγκυρα ευθύνεται για την όλη κατάσταση.
Ωστόσο η «αστυνομία» δεν επέτρεψε στις συντεχνίες να προσεγγίσουν την «πρεσβεία» και δημιουργήθηκε αρκετή ένταση. Σε δηλώσεις του ο πρόεδρος των δασκάλων, Γκιουβέν Βάρογλου, υπέδειξε ότι η κυβέρνηση Ερντογάν θα έπρεπε να είναι ο πραγματικός αποδέκτης του μαύρου στεφανιού των ισλαμιστών, καθώς με την πολιτική της πληθυσμιακής αλλοίωσης των κατεχομένων έχουν προκύψει τέτοια ζητήματα. Ο πρόεδρος των Τ/Κ καθηγητών, Αντνάν Ερασλάν, είπε πως «όλοι θα πρέπει να γνωρίζουν ότι η χώρα αυτή είναι δική μας». Εν τω μεταξύ, η νεολαία του ΡΤΚ πραγματοποίησε εκδήλωση διαμαρτυρίας για την κίνηση της «κυβέρνησης» Έρογλου να αλλάξει τα νέα και αναθεωρημένα σχολικά βιβλία ιστορίας, καθώς και για τα μαθήματα κορανίου που θα διεξάγονται τη νέα χρονιά στα σχολεία.

Τετάρτη, 26 Αυγούστου 2009

ΣΧΕΔΙΟ ΔΡΑΣΗΣ του ΥΠΠ για την αντιμετώπιση της νέας γρίπης Α, ενόψει της νέας σχολικής χρονιάς

1. Σχολικά κυλικεία

Αποστολή εγκυκλίου (24.07.2009) προς όλους τους Διευθυντές Σχολείων Δημοτικής,Μέσης και Μέσης Τεχνικής/Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, τους Προέδρους τωνΣχολικών Εφορειών και τους διαχειριστές των σχολικών κυλικείων:

• Απαίτηση για αυστηρή εφαρμογή των κανόνων υγιεινής και καθαριότητας σε όλα τα σχολικά κυλικεία (Διαχειριστές κυλικείων).

• Βελτίωση της υλικοτεχνικής υποδομής, όπου χρειάζεται (νιπτήρες και λεκάνες μεζεστό και κρύο νερό και εγκατάσταση πυκνού συρμάτινου πλέγματος στα παράθυρα) (Σχολικές Εφορείες και Διευθυντές Τεχνικών Σχολών), πριν την έναρξη της σχολικής χρονιάς.

• Διεξαγωγή ελέγχου των σχολικών κυλικείων από την πρώτη ημέρα έναρξης τηςσχολικής χρονιάς (Τοπικές Επιτροπές Ελέγχου Σχολικών Κυλικείων).

• Επανάληψη των ελέγχων επί καθημερινής βάσεως (Διευθυντές σχολείων ή εξουσιοδοτημένα άτομα).

• Άμεση ενημέρωση των Σχολικών Εφορειών και Υγειονομικών Υπηρεσιών του Κράτους από τους Διευθυντές των σχολείων, εφόσον παρατηρηθούν οποιεσδήποτε παραβιάσεις κανόνων υγιεινής και καθαριότητας σε σχολικά κυλικεία.Τονίζεται ότι οι Διευθυντές των σχολικών μονάδων θα πρέπει να δίνουν ιδιαίτερη προσοχή στο περιεχόμενο των κυλικείων, δεδομένου ότι η διατροφή αποτελείσημαντικό παράγοντα θωράκισης του οργανισμού στην γρίπη.

2. Ετοιμασία και αποστολή Σχεδίου Δράσης προς τα σχολεία

Εντός του Αυγούστου, και πριν την έναρξη της σχολικής χρονιάς, αποστέλλεται σε όλα τα σχολεία Σχέδιο Δράσης και αναλυτικό Πρωτόκολλο Διαχείρισης οποιωνδήποτε περιστατικών.Στο Πρωτόκολλο θα επεξηγούνται, βήμα προς βήμα, όλες οι αναμενόμενες ενέργειεςκαι δράσεις από μέρους των μαθητών, των Διευθύνσεων των σχολείων, των γονιών και άλλων εμπλεκομένων, για οποιοδήποτε υποτιθέμενο σενάριο.Επίσης, θα κοινοποιηθούν τα τηλέφωνα των αρμοδίων Λειτουργών και Υπηρεσιών,όπου θα μπορούν να αποτείνονται οι Διευθυντές των Σχολείων και το κοινό.

3. Αποστολή και διανομή ενημερωτικού υλικού

Αποστέλλονται σε όλα τα σχολεία ενημερωτικά έντυπα του Υπουργείου Υγείας για να δοθούν σε όλους ανεξαίρετα τους μαθητές και το προσωπικό, την πρώτη ημέρα έναρξης της σχολικής χρονιάς.Τα εν λόγω έντυπα περιλαμβάνουν σημαντικές πληροφορίες για την αντιμετώπισητης νέας γρίπης.Συγκεκριμένα, επεξηγούν με απλό και κατανοητό τρόπο,

• τι είναι ο ιός της γρίπης Α(Η1Ν1),

• ποια τα συμπτώματα του ιού,

• τι μπορεί ο καθένας μας να κάνει για να βοηθήσει στην πρόληψη της εξάπλωσηςτης γρίπης,• ποια είναι τα βασικά μέτρα ατομικής υγιεινής που πρέπει να λαμβάνουμε,

• ποιες οι ομάδες υψηλού κινδύνου και

• ποια η διαδικασία ανάρρωσης στο σπίτι.

Οι Διευθυντές των Σχολικών Μονάδων την πρώτη μέρα της νέας σχολικής χρονιάς, θα ενημερώσουν τους διδασκαλικούς/καθηγητικούς συλλόγους κάθε σχολικής μονάδας και θα δώσουν σαφείς οδηγίες στους Εκπαιδευτικούς, ώστε οι τελευταίοι να ενημερώσουν,χωρίς πρόκληση πανικού και ανησυχίας, τους μαθητές κάθε τμήματος.Την πρώτη ημέρα έναρξης της σχολικής χρονιάς θα αφιερωθούν δύο διδακτικές περίοδοι για να επεξηγηθούν οι απλές αυτές πληροφορίες στα παιδιά, σε μικρές ομάδες, από τους υπεύθυνους των τμημάτων.

Επίσης:Σε κάθε σχολική μονάδα θα αποσταλούν ειδικές αφίσες με απλές οδηγίες, για να αναρτηθούν στις αίθουσες διδασκαλίας και σε κοινοχρήστους χώρους.

4. Πρόσθετες συστάσεις προς τις Διευθύνσεις των σχολείων

Πέραν των ενημερωτικών εντύπων, τα οποία θα διανεμηθούν την πρώτη ημέρα έναρξης της σχολικής χρονιάς, αποστέλλονται, επίσης, εντός του Αυγούστου, υπόμορφή εγκυκλίου, πρόσθετες συστάσεις για

• αυξημένα μέτρα καθαριότητας και υγιεινής και σχολαστικό καθάρισμα σεκοινόχρηστους χώρους,

• την αποθάρρυνση ή/και ακύρωση σχολικών εκδρομών, μαζικών αθλητικών εκδηλώσεων και άλλων δραστηριοτήτων μαζικού χαρακτήρα με έντονα στοιχεία συγχρωτισμού, προκειμένου να μην εξαπλωθεί ο ιός της γρίπης,καθώς και

• άλλες πρακτικές συστάσεις και πληροφορίες που σχετίζονται με την καθημερινή λειτουργία των σχολικών μονάδων,

5. Συστάσεις προς τις Σχολικές Εφορείες

Αποστέλλονται συστάσεις προς τις Σχολικές Εφορείες σε ότι αφορά τα αυξημένα μέτραγενικής καθαριότητας και υγιεινής και τις οδηγίες που πρέπει να δοθούν στις καθαρίστριες των σχολείων, καθώς επίσης και τον απαιτούμενο εξοπλισμό σε καθαριστικά, με τον οποίο θα πρέπει να εφοδιαστούν τα σχολεία:

• αντισηπτικά με βάση το αλκοόλ,

• υγρό σαπούνι,

• χαρτί για στέγνωμα των χεριών,

• κλειστοί κάλαθοι στις τουαλέτες,

• χρήση διαλύματος χλωρίνης

6. Ενημερωτικές συσκέψεις

• Το Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού προγραμματίζει, από κοινού με το Υπουργείο Υγείας, τακτικές ενημερωτικές συσκέψεις, στις οποίες θα κληθούν όλοι οι εμπλεκόμενοι φορείς (εκπαιδευτικοί, γονείς, Σχολικές Εφορείες,συνδικαλιστικές οργανώσεις και άλλοι), ώστε να ενημερωθούν για το σχέδιο δράσης και τα μέτρα που περιλαμβάνει, και να εκφέρουν τις οποιεσδήποτε ανησυχίες τους.

• Προγραμματίζονται, επίσης, με την έναρξη της σχολικής, κατά επαρχία, επιμορφωτικά σεμινάρια/διαλέξεις μικρής διάρκειας, όπου θα προσκληθούν να παρευρεθούν οι Διευθυντές των σχολείων ή εκπρόσωποί τους, οι οποίοι, στη συνέχεια, θα επενεργούν ως πυρήνες και σύμβουλοι εντός της σχολικής μονάδας τους.

• Επίσης, η κάθε Διεύθυνση του Υπουργείου Παιδείας και Πολιτισμού θα καλέσει,εντός του Αυγούστου, σε σύσκεψη τους Διευθυντές των Σχολικών Μονάδων,προκειμένου να τους δώσει οδηγίες για την εφαρμογή των προληπτικών μέτρων.Η ενημέρωση των Διευθυντών και όλων των Εκπαιδευτικών της σχολικής μονάδας σχετικά με τη νέα γρίπη και τα νέα δεδομένα που, ενδεχομένως, θα προκύπτουν καθημερινά, θα γίνεται συστηματικά, με την παρότρυνση η ενημέρωση αυτή, μέσω των μαθητών, να μεταφέρεται και στις οικογένειές τους.

• Τακτική επιμόρφωση – ενημέρωση γονέων, μέσω των συνδέσμων γονέων για την εξέλιξη της νόσου.

7. Απουσίες μαθητών

Οι απουσίες των μαθητών οι οποίοι διαπιστωμένα απουσιάζουν από το σχολείο εξαιτίαςτης νέας γρίπης, δεν θα υπολογίζονται.

8 . Παροχή άδειας σε και μέλη του προσωπικού

Παροχή άδειας σε μέλος του προσωπικού της σχολικής μονάδας, σε περίπτωση που αποδεδειγμένα νοσήσει ο ίδιος ή μέλος της οικογένειάς του.

9. Άλλες ενέργειες

Το Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού βρίσκεται σε συνεχή και στενή συνεργασία με το καθ΄ ύλην αρμόδιο Υπουργείο Υγείας για αντιμετώπιση όλων των πιθανών σεναρίων

Συναπάντημα Ειρήνης

Μεγάλη δικοινοτική εκδήλωση ΠΕΟ - DEVIS
Τετάρτη 2 Σεπτεμβρίου 2009 γήπεδο ΟΡΦΕΑ Λευκωσίας.
Η ΠΕΟ και η DEV-IS, τιμώντας την 1η Σεπτεμβρίου, Παγκόσμια Μέρα Δράσης των Συνδικάτων για την Ειρήνη, διοργανώνουν μεγάλη δικοινοτική εκδήλωση την Τετάρτη 2 Σεπτεμβρίου 2009 ...

Ενημερωτικό Δελτίο Υπουργείου Παιδείας και Πολιτισμού Ιούλιος - Αύγουστος 2009

Διαβάστε το Ενημερωτικό Δελτίο του Υπουργείου Παιδείας και Πολιτισμού για τους μήνες Ιούλιο και Αύγουστο 2009

Τρίτη, 25 Αυγούστου 2009

Βεβαίωση ανάληψης καθηκόντων εκπαιδευτικών λειτουργών Μέσης Γενικής και Τεχνικής Εκπαίδευσης

Για τις πιο κάτω κατηγορίες εκπαιδευτικών
(α) νεοδιοριζομένους επί δοκιμασία (από 1.9.2009) (β) συμβασιούχους
(γ) συμβασιούχους πάνω σε έκτακτη βάση
(δ) όσους επανέρχονται από ετήσια άδεια απουσίας με ή χωρίς απολαβές ή από άδεια ασθενείας με ή χωρίς απολαβές θα πρέπει να συμπληρώνεται το έντυπο το οποίο επισυνάπτεται
(Βεβαίωση Ανάληψης Καθηκόντων) την 1η μέρα ανάληψης των καθηκόντων τους, από όλα τα σχολεία που είναι τοποθετημένος ο εκπαιδευτικός και να αποστέλλεται αμέσως (αυθημερόν) το πρωτότυπο ταχυδρομικώς ή με το χέρι.

link:

Έναρξη εντατικού διαλόγου πάνω στο νέο σχέδιο αξιολόγησης

Έναρξη εντατικού διαλόγου πάνω στο νέο σχέδιο αξιολόγησης που προτείνει το Υπουργείο.
Διαβάστε το νέο σχέδιο Αξιολόγησης πιο κάτω και όσοι επιθυμείτε αφήστε τα σχόλια σας.


28 04 2009 Proteinomeno Systima Axiologisis Ekpaidevtikon

Δευτέρα, 24 Αυγούστου 2009

Νέες Τοποθετήσεις και Διορισμοί!!!

Σύμφωνα με πληροφορίες μας αύριο Τρίτη 25-8-09 θα ανακοινωθούν τοποθετήσεις καθηγητών, ενώ την Πέμπτη η ΕΕΥ θα ανακοινώσει νέους διορισμούς.

Δευτέρα, 10 Αυγούστου 2009

Πανεπιστημιακές σπουδές και έρευνα στην Κύπρο: Πολιτική εθνικής ανάπτυξης, αυτονόμησης και ισχύος

Η μαζικοποίηση των πανεπιστημιακών σπουδών είναι παγκόσμιο φαινόμενο. Είναι ένα
στάδιο στη διαρκή επέκταση της παιδείας στο σύνολο του πληθυσμού που άρχισε πρώτα
με τη μαζικοποίηση της δημοτικής εκπαίδευσης στις πρώτες δεκαετίες και συνεχίστηκε
ύστερα με τη μαζικοποίηση της μέσης εκπαίδευσης στα μέσα του 20ου αιώνα. Η
μαζικοποίηση της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης που συμβαίνει σήμερα είναι αναγκαία, γιατί οι
σύγχρονες κοινωνίες και οικονομίες της γνώσης χρειάζονται πολίτες με προηγμένες
επιστημονικές και τεχνολογικές γνώσεις και δεξιότητες. Επιπλέον, οι σύνθετες ανοιχτές
συνεχώς μεταβαλλόμενες δημοκρατικές κοινωνίες της εποχής μας απαιτούν πολίτες με
γνώση, κρίση και δημιουργικότητα για να αποφασίζουν και να ενεργούν αποτελεσματικά
σε συνθήκες πληθωρισμού επιλογών και πληροφοριών.

Διαβάστε ολόκληρο το άρθρο του Υπουργού Παιδείας Αντρέα Δημητρίου πατώντας στο πιο κάτω link:

Κυριακή, 9 Αυγούστου 2009

Ετήσιο πρόγραμμα επιμόρφωσης για φιλολόγους στο Πανεπιστήμιο Κύπρου

ΤΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ Κύπρου σε συνεργασίαμε το Σύνδεσμο Ελλήνων Κυπρίων Φιλολόγων(ΣΕΚΦ) διοργανώνει ετήσιο πρόγραμμα επιμόρφωσης στα Νέα Ελληνικά. Το συγκεκριμένο πρόγραμμα απευθύνεται σε καθηγητέςτηςΜέσηςΔημόσιας Εκπαίδευσης και στόχοςτουείναι να προσφέρει στους εκπαιδευτικούς, συμπληρωματική επιστημονική κατάρτιση για τηνυποβοήθηση του διδακτικού τους έργου. Στο πρόγραμμα μπορούν να εγγραφούν φιλόλογοι καθηγητές που υπηρετούν σε δημόσια γυμνάσια και λύκεια της Κύπρου. Το πρόγραμμα θα έχει διάρκεια δύο εξαμήνων, με έναρξη κατά το χειμερινό εξάμηνο και θα περιλαμβάνει συνολικά τέσσερα μαθήματα. Κάθε εξάμηνοθα περιλαμβάνει 12-14 εβδομάδες διδασκαλίας. Τα μαθήματα θα είναι διάρκειας μίας ώρας και 30 λεπτών, θα προσφέρονται κάθε Τετάρτη 5-8 μ.μ. στο Πανεπιστήμιο Κύπρου και η παρουσία των συμμετεχόντων είναι υποχρεωτική. Σε όσους φοιτήσουν επιτυχώς απονέμεται πιστοποιητικό που εκδίδεται με ευθύνη τουΚέντρου Επιστημονικής Επιμόρφωσης, Αξιολόγησης και Ανάπτυξης (Κ.ΕΠ.Ε.Α.Α.) του Πανεπιστημίου Κύπρου. Τα δίδακτρα για την παρακολούθηση του προγράμματος ανέρχονταισε 985 ευρώ, που αντιστοιχούν σε 197 ευρώγια κάθε μάθημα και 197 ευρώ για τη διπλωματική εργασία. Οι ενδιαφερόμενοι μπορούννα απευθυνθούν στο Πανεπιστήμιο Κύπρου γιαόλες τις σχετικές πληροφορίες

ΦΙΛΕΛΕΥΘΕΡΟΣ

Κυριακή, 9 Αύγουστος 2009, ρ. 36