Δευτέρα, 28 Σεπτεμβρίου 2009

Σχέδιο για συζήτηση σχετικά με τη νέα δομή της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης

Έχει προκληθεί ήδη μεγάλη αναστάτωση στα Σχολεία και στους συνδέσμους των διαφόρων κλάδων σχετικά με το ποιο κάτω έγγραφο το οποίο κυκλοφόρησε σχετικά με την αλλαγή της δομής της Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.

Το έγγραφο αυτό κατατέθηκε μαζί με διάφορα άλλα για συζήτηση στην Επιτροπή για την αναθεώρηση των Αναλυτικών Προγραμμάτων στην οποία συμμετέχει και η ΟΕΛΜΕΚ με την Πρόεδρο της. Σύμφωνα με τις πληροφορίες μας, το έγγραφο αυτό δεν αποτελεί επίσημη πρόταση της Επιτροπής, αλλά κατατέθηκε για να αρχίσει η συζήτηση στην ίδια την Επιτροπή.

Ως Προοδευτική  θεωρούμε ότι το έγγραφο αυτό αποτελεί το έναυσμα για συζήτηση και παρόλα τα προβλήματα του, έδωσε τροφή στο να ξεκινήσει ο διάλογος για την αλλαγή της δομής της Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.

Καλούμε λοιπόν όλους τους συναδέλφους που έχουν απόψεις να τις καταθέσουν στο blog μας. Καλούμε επίσης και όλους τους συνδέσμους να προβούν σε τεκμηριωμένες εισηγήσεις και να τις προωθήσουν μέσω της ΟΕΛΜΕΚ στο τραπέζι του διαλόγου (και αν είναι δυνατόν να τις φιλοξενήσουμε και αυτές ως σχόλια στο blog μας).

Μπορείτε να κατεβάσετε το έγγραφο ακολουθώντας το link:
Σχέδιο για τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση

Σάββατο, 26 Σεπτεμβρίου 2009

ΟΦΕΙΛΟΜΕΝΗ ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΣΤΑ ΨΕΥΔΗ ΤΟΥ ΠΡΟΕΔΡΟΥ ΤΗΣ ΑΛΛΑΓΗΣ

«Ο ίδιος ο υπουργός Παιδείας», υπογράμμισε ο πρόεδρος της «ΑΛΛΑΓΗΣ» κ. Ταλιαδώρος, «στις τοποθετήσεις των διευθυντών, πέρσι και φέτος, δυστυχώς ενήργησε με βάση κομματικά κριτήρια. Πέρσι στη Λευκωσία, φέτος στην Πάφο. Είμαι βέβαιος ότι οι φάκελοι των στελεχών της ΑΛΛΑΓΗΣ υπήρξαν πολύ πλούσιοι». Εφ. Σημερινή, 23-9-09.

Ενήργησε λοιπόν ο ΥΠΠ με κομματικά κριτήρια, σύμφωνα με τις στομφώδεις δηλώσεις του προέδρου της ΑΛΛΑΓΗΣ. Και γιατί παρακαλώ ενήργησε με κομματικά κριτήρια; Διότι τοποθέτησε 4 Διευθυντές που πρόσκεινται στην ΑΛΛΑΓΗ στα μεγαλύτερα λύκεια της Πάφου από τα 5 που υπάρχουν και 2 στα μεγαλύτερα Γυμνάσια της Πάφου από σύνολο 6.

          Για τον κο Ταλιαδώρο φυσικά μόνο αν ήταν όλοι οι Διευθυντές της ΑΛΛΑΓΗΣ δε θα υπήρχε θέμα τοποθετήσεων των Διευθυντών με βάση κομματικά κριτήρια. Αν το να τοποθετεί ο ΥΠΠ στα μεγαλύτερα Λύκεια και Γυμνάσια μιας επαρχίας διευθυντές που πρόσκεινται στην ΑΛΛΑΓΗ θεωρείται από τον κο Ταλιαδώρο ότι ενήργησε με κομματικά κριτήρια, τότε συμφωνούμε. Δηλαδή δεν έπρεπε να τους τοποθετήσει, κε Ταλιαδώρε; Τι άλλο έπρεπε να κάνει ο ΥΠΠ για να είστε ικανοποιημένοι ως Κίνηση;

Αλλού, όμως είναι το παράπονο σας. Για πρώτη φορά έγινε Διευθυντής στην Πάφο στα 49 χρόνια ύπαρξης της Δημοκρατίας και κάποιος που πρόσκειται στην Προοδευτική Κίνηση Καθηγητών. Αυτό σας ενοχλεί και απαιτούσατε να τοποθετηθεί στο ΕΣΠΕΡΙΝΟ… Κατά τα άλλα θίγεστε ότι αδικείστε. Έλεος…

Αντί λοιπόν να κοιτάξουν πως θα προασπίσουμε τους απλούς καθηγητές από τις αυθαιρεσίες των Επαρχιακών Επιθεωρητών του Υπουργείου (οι πλείστοι των οποίων ανήκουν στην ΑΛΛΑΓΗ) η συγκεκριμένη Κίνηση ασχολείται με δήθεν αδικίες Διευθυντών που έγιναν στην Πάφο από τον ΥΠΠ. Γιατί άραγε;

*Δεν ασχολούμαστε με την κομματική τοποθέτηση του οποιουδήποτε, αλλά αναγκαζόμαστε να απαντήσουμε στα ασύστολα ψεύδη και τη λάσπη που συστηματικά εκτοξεύει ο Πρόεδρος της ΑΛΛΑΓΗΣ.


Γραφείο Τύπου Προοδευτικής Πάφου

Παρασκευή, 25 Σεπτεμβρίου 2009

ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ

ΟΕΛΜΕΚ – ΠΟΕΔ – ΟΛΤΕΚ – ΚΤΟSKTOEOS

ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ  ΗΜΕΡΑ  ΤΟΥ  ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ



ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ



Οι Εκπαιδευτικές Οργανώσεις ΟΕΛΜΕΚ – ΠΟΕΔ – ΟΛΤΕΚ – ΚΤΟSKTOEOS σας προσκαλούν στην εκδήλωση που διοργανώνουν με την ευκαιρία της Παγκόσμιας Ημέρας του Εκπαιδευτικού, στο Παγκύπριο Γυμνάσιο Λευκωσίας, τη Δευτέρα 5 Οκτωβρίου 2009 και ώρα 10.00π.μ.

Διάρκεια εκδήλωσης: 60’  

Πέμπτη, 24 Σεπτεμβρίου 2009

Άρθρογραφία για το στόχο της χρονίας : "Καλλιέργεια Κουλτούρας Ειρηνικής Συμβίωσης Ε/Κ και Τ/Κ"

Διαβάστε δύο ενδιαφέροντα άρθρα για τον υπό έμφαση στόχο της χρονιάς : "Καλλιέργεια Κουλτούρας Ειρηνικής συμβίωσης, αμοιβαίου σεβασμού και συνεργασίας Ελληνοκυπρίων και Τουρκοκυπρίων με στόχο την απαλλαγή από την κατοχή και την επανένωση της πατρίδας και του λαού μας"


  1. "Ο στόχος της χρονιάς"
  2. "Στην παιδεία έχουμε στόχο;"

Πέμπτη, 17 Σεπτεμβρίου 2009

Αλλαγή + Πουλλή -Θαυμάστε την ανακοίνωση της Αλλαγής


Αγαπητοί συνάδελφοι,
Θαυμάστε το παρακάτω απόσπασμα από ανακοίνωση της Κίνησης Καθηγητών Αλλαγή, η οποία εν μέσω πειθαρχικής διαδικασίας αναλαμβάνει ρόλο υπερασπιστή της κα Πουλλή.
«Η Κίνηση Καθηγητών ΑΛΛΑΓΗ θεωρεί ότι η επίθεση του Υπουργού Παιδείας και Πολιτισμού και οι ανοίκειοι χαρακτηρισμοί και η φρασεολογία που χρησιμοποίησε σε υπηρεσιακές συσκέψεις κατά της διευθύντριας Μέσης Εκπαίδευσης κ. Ζήνας Πουλλή αποτελούν σαφέστατη καταρράκωση των θεσμών και πρόκληση κατά της νομιμότητας και του κράτους δικαίου.» (Πολίτης, 13.9.09)
Η Προοδευτική Κίνηση Καθηγητών δηλώνει ότι θα σεβαστεί μέχρι τέλους τη πειθαρχική διαδικασία που βρίσκεται σε εξέλιξη και το τελικό της αποτέλεσμα, όποιο και αν είναι αυτό και καλούμε την Αλλαγή να πει το mea culpa για τη βεβιασμένη παρέμβαση της σε θεσμοθετημένες διαδικασίες, που έχουν ως στόχο να προκαταλάβουν την ανεξάρτητη έρευνα όπως προβλέπεται  από τις  διαδικασίες.
Η  Προοδευτική δηλώνει πως θα σταθεί στο πλευρό των συναδέλφων-μελών της ΟΕΛΜΕΚ, οι οποίοι κατά καιρούς κατηγορήθηκαν, φακελώθηκαν, λοιδορήθηκαν, σπιλώθηκαν από συγκεκριμένες συμπεριφορές προϊσταμένων… και θα αγωνιστεί μέχρι την τελική δικαίωσή τους.
Ζητούμε από το ΥΠΠ διαφάνεια και επιμονή στη νομιμότητα, γιατί μόνο έτσι διασφαλίζεται το κράτος δικαίου, το οποίο για την Αλλαγή καταρρακώνεται από αυτή την πειθαρχική έρευνα.
Τέλος, λυπούμαστε που η ΑΛΛΑΓΗ δεν έδειξε την ίδια ευαισθησία για να υπερασπιστεί απλούς συναδέλφους που διώκονταν από αξιωματούχους του ΥΠΠ.
15 Σεπτεμβρίου 2009

Τρίτη, 15 Σεπτεμβρίου 2009

Αρχειοθέτηση ανώνυμων επιστολών



ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ
Υπουργός
5.13.01
14 Σεπτεμβρίου 2009

Προς
΄Ολο το προσωπικό του Υ.Π.Π.
Διευθυντές Δημοτικών Σχολείων
Διευθυντές Σχολείων Μέσης Εκπαίδευσης
Διευθυντές Τεχνικής Εκπαίδευσης


Συχνά αποστέλλονται στο Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού ανώνυμες επιστολές που καταγγέλλουν ή αναφέρουν πρόσωπα ή πράγματα. Η πρακτική αυτή υποβαθμίζει τον πολιτισμό μας. Στο εξής οι ανώνυμες επιστολές δεν επιτρέπεται να παραλαμβάνονται ή να αρχειοθετούνται. Πρέπει να καταστρέφονται από τον υπάλληλο ή τον λειτουργό που τις παραλαμβάνει.


Ανδρέας Δημητρίου
Υπουργός Παιδείας και Πολιτισμού

Κυριακή, 13 Σεπτεμβρίου 2009

Ανασκόπηση του Εκπαιδευτικού Τύπου

13-9-09 ΕΡΕΥΝΑ ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑ ΔΑΠΑΝΕΣ

13-9-09 ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΥΠΠ ΧΑΡΑΥΓΗ

Δ ΜΙΧΑΗΛΙΔΗΣ Η ΨΥΧΟΣΥΝΘΕΣΗ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ

ΕΝΙΣΧΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΚΑΙ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΤΕΣ

ΝΕΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ Γ ΛΥΚ

Ενδιαφέρουσα Επιστημονική Εκπαιδευτική Αρθρογραφία από το Π.Ι. Ελλαδας

Πολλά μαζεμένα επιστημονικά άρθρα για διάφορα εκπαιδευτικά θέματα από το Π.Ι της Ελλάδας στα πλαίσια της εκπαίδευσης νεοεισερχομένων.

epistimonika ekpaideftika artha

ΟΛΕΣ ΟΙ ΤΕΛΙΚΕΣ ΕΞΕΤΆΣΕΙΣ ΤΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ 2009 ΑΠΟ ΟΛΑ ΤΑ ΛΥΚΕΙΑ ΤΗΣ ΚΥΠΡΟΥ

Για μαθηματικούς, μαθητές, γονείς και όχι μόνο.
Μπορείται ακολουθώντας το link να κατεβάσετε σε ένα pdf file 461 σελίδων τις εξετάσεις του Ιουνίου 2009 από όλα τα Λύκεια της Κύπρου. Ενεργοποιώντα τα bookmarks μπορείται εύκολα να επιλέξεται το σχολείο, την τάξη και    επίπεδο (κοινού κορμού ή ενισχυμένα) που θέλετε να εμφανιστεί. Δεν περιλαμβάνονται οι εξετάσεις της Γ Λυκείου οι οποίες εντάσσονται στις Παγκύπριες εξετάσεις και μπορείται να τις βρέιτε από την Ιστοσελίδα της Υπηρεσίας Εξετάσεων.


exetaseis mathimatikon lykeion 2009

Σάββατο, 12 Σεπτεμβρίου 2009

ΟΛΕΣ ΟΙ ΤΕΛΙΚΕΣ ΕΞΕΤΆΣΕΙΣ ΤΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ 2009 ΑΠΟ ΟΛΑ ΤΑ ΓΥΜΝΑΣΙΑ ΤΗΣ ΚΥΠΡΟΥ

Για μαθηματικούς, μαθητές και γονείς.
Μπορείται ακολουθώντας το link να κατεβάσετε σε ένα pdf file 1338 σελίδων τις εξετάσεις του Ιουνίου 2009 από όλα τα γυμνάσια της Κύπρου. Ενεργοποιώντα τα bookmarks μπορείται εύκολα να επιλέξεται το σχολείο και την τάξη (Α,Β,Γ) που θέλετε να εμφανιστεί.
Θα ακολουθήσει άλλο file με τις εξετάσεις των Λυκείων.

exetaseis mathimatikon gymnasion 2009

Κανένα πρόβλημα με τα σχολικά βιβλία

Δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα με τα σχολικά βιβλία επανέλαβε χθες ο Υπουργός Παιδείας και Πολιτισμού Ανδρέας Δημητρίου.
Σε δηλώσεις μετά την επίσκεψη του στο Ενιαίο Ολοήμερο Δημοτικό Σχολείο "Πευκιος Γεωργιάδης" στη Αευκωσία, ο Α. Δημητρίου διαβεβαίωσε ότι από τους 307 τίτλους που διανέμονται κάθε χρόνο οε όλες τις βαθμίδες - Δημοτικό, Γυμνάσιο, Αύκειο - έχουν παραλειφθεί και διανεμηθεί όλα εκτός από 14, τα οποία δεν είναι πρωτεύοντα, «όπως είναι για παράδειγμα το βιβλίο του καθηγητή και το τετράδιο του μαθητή, που δεν επηρεάζουν τη διδασκαλία», τόνισε. Σημείωσε παράλληλα πως αυτά τα βιβλία δεν διάνεμήθηκαν διότι δεν τυπώθηκαν στην Ελλάδα.
Δεν εξαρτάται από εμάς, αλλά δεν υπάρχει πρόβλημα στη διανομή των βιβλίων, συμπλήρωσε.
Ο Υπουργός Παιδείας σημείωσε παράλληλα πως έδωσε οδηγίες, έτσι ώστε σήμερα, όλοι οι λειτουργοί του Υπουργείου, οι Επιθεωρητές, οι Πρώτοι Λειτουργοί να μην είναι στο Υπουργείο, «θα είναι στα σχολεία, ώστε να είμαστε βέβαιοι ότι όλα πάνε όπως πρέπει να πάνε, όχι μόνο ως προς την προετοιμασία και την ενημέρωση για τη γρίπη Α, αλλά και για όλα τα άλλα θέματα που έχουν να κάμουν με την έναρξη της σχολικής χρονιάς», τόνισε.
Χαραυγή, 10/9, σελ. 3

Αξιολόγηση της ελεύθερης γραπτής έκφρασης

τησ Ελένης Τρεμετουσιώτη, Φιλελεύθερος,σελ. 17

link:ΤΡΕΜΕΤΟΥΣΙΩΤΗ -ΕΛΕΥΘΕΡΗ ΕΚΦΡΑΣΗ

Κόντρα Δημητρίου - Πουλλη + Απόφαση Υπουργικού

link: Κόντρα Δημητρίου - Πουλλη + Απόφαση Υπουργικού

Τετάρτη, 9 Σεπτεμβρίου 2009

ΚΑΘΗΚΟΝΤΑ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ

1. Διδάσκουν στις τάξεις και τα τμήματα που ορίζονται από το Διευθυντή, σύμφωνα με τον Κανονισμό 21(17) και εγκρίνονται από τον Καθηγητικό Σύλλογο, σύμφωνα με τον Κανονισμό 20(13)(α).
2. Εξετάζουν τους μαθητές τους γραπτά μια τουλάχιστο φορά το τρίμηνο.
3. Αναλαμβάνουν μέσα στα πλαίσια του εργάσιμου χρόνου, εκτός από τη διδασκαλία και οποιαδήποτε άλλη σχολική εργασία που τους αναθέτει ο Διευθυντής και που είναι αναγκαία για την εύρυθμη λειτουργία του σχολείου και μετέχουν σ' όλες τις δραστηριότητες του σχολείου.
4. Οι τεχνολόγοι μπορούν επίσης να αναλάβουν καθήκοντα και ευθύνες για τα ακόλουθα:
α) τη συντήρηση μηχανημάτων και άλλου εξοπλισμού εργαστηρίων β) την οργάνωση εργαστηρίων
γ) την προμήθεια υλικών από την Κεντρική Αποθήκη του Σχολείου για την ομαλή λειτουργία των εργαστηρίων
δ) τη διαφύλαξη των υλικών και των ασκήσεων των μαθητών και τη διατήρηση των εργαστηρίων σε άριστη κατάσταση ε) το συντονισμό των εργαστηρίων
Παρακολουθούν επίσης δύο σεμινάρια το χρόνο διάρκειας δύο ωρών το καθένα, τα οποία οργανώνονται από το Υπουργείο Παιδείας
5. Αναλαμβάνουν μέχρι επτά περιόδους το χρόνο αναπλήρωση καθηγητών που απουσιάζουν. Σχετικές διευθετήσεις για την αναπλήρωση των απουσιαζόντων θα γίνονται από το Διευθυντή.
6. Συμμετέχουν σ' όλες ανεξαίρετα τις τακτικές και έκτακτες συνεδρίες του Καθηγητικού Συλλόγου, κάτω από την προεδρία του Διευθυντή ή του νόμιμου αναπληρωτή του, ακολουθώντας στις εισηγήσεις και συζητήσεις τη δημοκρατική διαδικασία.
7. Όσοι εργάζονται σε δύο ή και περισσότερα σχολεία, ανήκουν υπηρεσιακά στο σχολείο εκείνο στο οποίο διδάσκουν τις περισσότερες περιόδους την εβδομάδα.
8. Παραμένουν στο σχολείο στη διάρκεια των ωρών της κανονικής λειτουργίας του. Για να απουσιάσουν, απαιτείται απαραίτητα άδεια του Διευθυντή.
9. Εκκλησιάζονται με τους μαθητές 2-4 φορές το χρόνο, σύμφωνα με το πρόγραμμα που καθορίζεται από τη Διεύθυνση και εγκρίνεται από τον Καθηγητικό Σύλλογο.
10. Υποβάλλουν οποιαδήποτε υπηρεσιακά έγγραφα στο Διευθυντή του οικείου τμήματος Εκπαίδευσης (εκτός αν υπάρχουν σοβαροί προσωπικοί λόγοι) μέσω του Διευθυντή. Ο Διευθυντής του οικείου τμήματος Εκπαίδευσης επιστρέφει στον καθηγητή κάθε έγγραφο, το οποίο δεν υποβλήθηκε μέσω του Διευθυντή του σχολείου κατά παράβαση της παραγράφου αυτής.
11. Υποβάλλουν έγκαιρα άδεια απουσίας και με βάση τη σχετική νομοθεσία, αίτηση προς το Υπουργείο απαραίτητα μέσω του Διευθυντή. Μαζί με την αίτηση υποβάλλονται τα αναγκαία δικαιολογητικά και αν πρόκειται για ασθένεια, ιατρικό πιστοποιητικό είτε από κυβερνητικό ιατρικό λειτουργό είτε από ιατρό του ιδιωτικού τομέα.
12. Οφείλουν να ενισχύουν την κρατική υπόσταση της Δημοκρατίας και να αποφεύγουν με επιμέλεια μέσα στο σχολείο οποιεσδήποτε κομματικές δραστηριότητες και ενέργειες που συνιστούν κομματική τοποθέτηση και προπαγάνδα, να εκπληρώνουν ευσυνείδητα το παιδευτικό τους καθήκον και να πειθαρχούν στους νόμους, τους κανονισμούς, τις αποφάσεις και τις οδηγίες των εκπαιδευτικών αρχών.
13. Οφείλουν να είναι σ' όλα πρότυπα υπεύθυνου και ελεύθερου δημοκρατικού πολίτη, να χαρακτηρίζονται από αξιοπρέπεια, ευγένεια και διακριτικότητα, να συνεργάζονται συναδελφικά μεταξύ τους και να συμπεριφέρονται προς τους μαθητές με τον τρόπο που αρμόζει σε πραγματικούς παιδαγωγούς.

Τροποποιητικοί Κανονισμοί Λειτουργίας Δημοσίων Σχολείων Μέσης 2009

Tropopoiitikoi Kanonismoi Dimosion Sxoleion Mesis 2009

Τρίτη, 8 Σεπτεμβρίου 2009

Παρουσίαση powerpoint- Νέος Ιός Γρίπης Α

Έκδοση της εφημερίδας της ΟΕΛΜΕΚ

Αγαπητοί συνάδελφοι,
Η ΟΕΛΜΕΚ ανακοινώνει ότι το επόμενο τεύχος της εφημερίδας «Το Βήμα της ΟΕΛΜΕΚ» θα κυκλοφορήσει στα σχολεία περί τα τέλη Δεκεμβρίου 2009. Γι’ αυτό το λόγο απευθυνόμαστε σε όλους τους ενδιαφερομένους, που θέλουν να αποστείλουν υλικό για την εφημερίδα να το πράξουν το αργότερο μέχρι την Παρασκευή 30 Οκτωβρίου 2009.

Για διευκόλυνση της διαδικασίας έκδοσης και για αποφυγή τυχόν παρεξηγήσεων, παρακαλούμε τους συναδέλφους να ακολουθήσουν τις πιο κάτω οδηγίες προετοιμασίας και αποστολής του υλικού στην ΟΕΛΜΕΚ:
1. Τα άρθρα δεν πρέπει να ξεπερνούν τις 400 λέξεις.
2. Όλα τα άρθρα που αποστέλλονται στην ΟΕΛΜΕΚ για έκδοση θα πρέπει να απευθύνονται προς το Γενικό Γραμματέα και να είναι σε ηλεκτρονική μορφή αποθηκευμένα σε CD ή memory stick ή να αποστέλλονται ηλεκτρονικά στο e-mail: info@oelmek.com.cy
3. Οι διορθώσεις θα γίνονται με βάση τη Γραμματική του Μανόλη Τριανταφυλλίδη.
4. Τα κείμενα που χρησιμοποιούν εικόνες (π.χ. φωτογραφίες, παραρτήματα από scanner) θα πρέπει να αποστέλλονται ξεχωριστά τα jpg των εικόνων.

Η μεταρρυθμιση αλλάζει το τοπίο της εκπαίδευσης

του Σ. Χαραλάμπους, Προέδρου Προοδευτικής Κίνησης Καθηγητών
Πολίτης 6/9/2009, σελ. 88

link: Σ. Χαραλάμπους090906

Κυριακή, 6 Σεπτεμβρίου 2009

Πρόγραμμα Προαιρετικών Σεμιναρίων 2009-2010




Προσφορά Προγράμματος Εισαγωγικής Επιμόρφωσης για τους Νεοεισερχόμενους Εκπαιδευτικούς Μέσης Εκπαίδευσης

link:Προσφορά Προγράμματος Εισαγωγικής Επιμόρφωσης για τους Νεοεισερχόμενους Εκπαιδευτικούς Μέσης Εκπαίδευσης

Ένταξη Αλλόγλωσσων Μαθητών στα Σχολεία Μέσης Εκπαίδευσης

Ενισχύεται ο θεσμός της Ταχύρρυθμης Εκμάθησης της Ελληνικής Γλώσσας

Μέχρι πριν από ένα χρόνο δεν υπήρχε οποιαδήποτε οργανωμένη και υποστηρικτική βοήθεια προς τα αλλόγλωσσα παιδιά που φοιτούν στα κυπριακά δημόσια σχολεία. Μόλις ανέλαβε τα καθήκοντα του ο κος Δημητρίου προώθησε το θεσμό της Ταχύρυθμης Εκμάθησης της Ελληνικής Γλώσσας, αρχικά πιλοτικά. Τα αποτελέσματα είναι πολύ θετικά γι' αυτό ο θεσμός επεκτείνεται κατά τη φετινή σχολική χρονιά σε άλλα 13 γυμνάσια, τα οποία επιλέγησαν ασφαλώς για να αντιμετωπιστεί το πρόβλημα στις μικρότερες ηλικίες και να  μη μεταφέρουν σε όλη την πορεία τους στη Μέση Εκπαίδευση προβλήματα γνώσης της Ελληνικής.


Κατά την περσινή σχολική χρονιά λειτουργούσαν 45 τμήματα ενώ φέτος θα λειτουργήσουν άλλα 27 τμήματα. Αναμένεται ότι θα διοριστούν πέραν των 20 φιλολόγων για να διδάξουν στο συγκεκριμένο πρόγραμμα. Σημειώνεται δε πως οι εκπαιδευτικοί που θα διδάξουν, όπως και πέρσι, θα παρακολουθήσουν ειδική επιμόρφωση στο Παιδαγωγικό Ινστιτούτο και θα εφοδιαστούν με κατάλληλο επιστημονικό υλικό.

Σχετική εγκύκλιος του Υπουργείου Παιδείας και Πολιτισμού αναφέρει: "Σας πληροφορούμε ότι το Πιλοτικό Πρόγραμμα Ταχύρρυθμης Εκμάθησης της Ελληνικής Γλώσσας, που άρχισε να εφαρμόζεται κατά την περσινή σχολική χρονιά (2008-2009), θα εξακολουθήσει να λειτουργεί και κατά το νέο σχολικό έτος (2009-2010) στα 18 σχολεία που επιλέγησαν πέρσι και σε 13 επιπρόσθετα σχολεία στα οποία παρατηρήθηκε συγκέντρωση μεγάλου αριθμού αλλόγλωσσων μαθητών που έχουν ανάγκη εκμάθησης στης ελληνικής γλώσσας".
link: Ένταξη Αλλόγλωσσων

Εκδήλωση Ενδιαφέροντος για ένταξη στο Μητρώο Εκπαιδευτών για Εισαγωγική Επιμόρφωση (Πρόγραμμα Επιμόρφωσης Μεντόρων και Νεοεισερχόμενων Εκπαιδευτικών)

Το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο προσφέρει Πρόγραμμα Εισαγωγικής Επιμόρφωσης για τη Δημοτική,
τη Μέση Γενική και τη Μέση Τεχνική και Επαγγελματική Εκπαίδευση (Απόφαση Υ.Σ., Ιούλιος
2008). Το Πρόγραμμα Εισαγωγικής Επιμόρφωσης περιλαμβάνει επιμόρφωση των
Νεοεισερχόμενων Εκπαιδευτικών και επιμόρφωση μεντόρων. Ως εκ τούτου, το Παιδαγωγικό
Ινστιτούτο, στα πλαίσια των Προγραμμάτων Επιμόρφωσης Μεντόρων και Νεοεισερχόμενων
Εκπαιδευτικών, προσκαλεί εκπαιδευτές να υποβάλουν αίτηση για να ενταχθούν στο Μητρώο
Εκπαιδευτών κατά την Φάση Α΄+Γ΄(κεντρική επιμόρφωση) για τη διδασκαλία των παρακάτω
θεμάτων:
 Αποτελεσματική Διδασκαλία: Θεωρία και μεθοδολογία της Διδασκαλίας
 Συμβουλευτική Ψυχολογία
 Διαχείριση τάξης
 Ενσωμάτωση των Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνίας (Τ.Π.Ε.) στη διδακτική
πράξη
 Μέθοδοι αναστοχασμού και αυτοαξιολόγησης
 Θεσμός Μέντορα-Παράμετροι Μεντορικού Έργου
Το Πρόγραμμα Εισαγωγικής Επιμόρφωσης αναμένεται να διαρκέσει από 12 Οκτωβρίου 2009
μέχρι 22 Μαΐου 2010 ως ακολούθως:
 Φάση Α΄: από 12 Οκτωβρίου μέχρι 21 Νοεμβρίου 2009 επιμόρφωση σε κεντρικό επίπεδο
 Φάση Β΄: από Οκτώβριο 2009 μέχρι Μάιο 2010 εργασία στη σχολική μονάδα
 Φάση Γ΄: από 17 Μαΐου 2010 μέχρι 22 Μαΐου 2010 επιμόρφωση σε κεντρικό επίπεδο
Τα μαθήματα θα διεξάγονται σε απογευματινό χρόνο (3.30 μ.μ -7.45 μ.μ.). Στα παραρτήματα
επισυνάπτονται βασικές πληροφορίες τόσο για τους εκπαιδευτές (Παραρτήματα 1 και 2
-προϋποθέσεις και κριτήρια ένταξης στο Μητρώο Εκπαιδευτών, κριτήρια επιλογής, καθήκοντα,
αμοιβή) όσο και για τα προγράμματα επιμόρφωσης (Παράρτημα 3).
Διαβάστε ολόκληρη την ανακοίνωση πατώντας πιο κάτω
link: Εκδήλωση Ενδιαφέροντος για ένταξη στο Μητρώο Εκπαιδευτών για Εισαγωγική Επιμόρφωση-Διορθωμένη

Χρονιά μεγάλων αλλαγών στην Παιδεία

Χρονιά κατά την οποία θα ληφθούν οριστικές αποφάσεις και θ' αρχίσουν να μπαίνουν σε εφαρμογή οι μεγάλες αλλαγές στην εκπαίδευση θα είναι η φετινή, σύμφωνα με τον υπουργό Παιδείας, Ανδρέα Δημητρίου. Σε συνέντευξη του στη «Σ» ο κ. Δημητρίου καλεί τις οργανώσεις των εκπαιδευτικών να επιδείξουν καλή θέληση και να συνεργαστούν με το Υπουργείο, ενώ διαβεβαιώνει πως η νέα σχολική χρονιά αρχίζει χωρίς ιδιαίτερα προβλήματα.

Συνέντευξη Α. Δημητρίου, Σημερινή ΣΕΛΙΔΕΣ 28-29

link: Α. Δημητρίου (συνέντευξη)