Παρασκευή, 29 Οκτωβρίου 2010

ΟΕΛΜΕΚ: Επισκέψεις Επιθεωρητών





Υ Π Ε Ν Θ Υ Μ Ι Σ Η

Προς όλους τους Διευθυντές
Μέσης Γενικής και Τεχνικής Εκπαίδευσης
(Με την παράκληση να ενημερωθούν οι Καθηγητικοί Σύλλογοι)


Θέμα: Επισκέψεις Επιθεωρητών


Αγαπητοί συνάδελφοι,

Σχετικά με τις επιθεωρήσεις υπενθυμίζουμε ότι:

α)     Επιθεωρούνται ΜΟΝΟ καθηγητές οι οποίοι έχουν αξιολόγηση ή βρίσκονται στη διαδικασία της μονιμοποίησης και

β)     Οι επιθεωρητές ενημερώνουν ονομαστικά και έγκαιρα για την ημέρα και την περίοδο, που θα επιθεωρήσουν τους υπό αξιολόγηση καθηγητές.

Σάββατο, 23 Οκτωβρίου 2010

ΚΥΠΡΙΑΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ, 50 ΧΡΟΝΙΑ ΕΠΩΔΥΝΗ ΠΟΡΕΙΑ - 10 Νοεμβρίου

Η Προοδευτική Κίνηση Καθηγητών και η Προοδευτική Κίνηση Δασκάλων - Νηπιαγωγών,
Λάρνακας – Αμμοχώστου,
σας προσκαλούν στην παρουσίαση του
συλλογικού ιστορικού τόμου
ΚΥΠΡΙΑΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ, 50 ΧΡΟΝΙΑ
ΕΠΩΔΥΝΗ ΠΟΡΕΙΑ
Η παρουσίαση διοργανώνεται μέσα στα πλαίσια των εκδηλώσεων
για τα 50χρονα της Κυπριακής Δημοκρατίας.
Η παρουσίαση θα πραγματοποιηθεί
στη Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών Λάρνακας
Τετάρτη, 10 Νοεμβρίου 2010, 7:15 μ.μ.
Χαιρετισμοί:
Τίτος Χριστοφίδης - Υφυπουργός παρά τω Προέδρω
Θεοτέρα Δημητρίου - Πρ. Προοδευτικής Κ.Κ. Λ/κας – Αμ/στου
Χρυσόστομος Περικλέους - Επιμελητής συλλογικού τόμου
Χαρά Μακρυγιάννη - Πρ. Ομίλου Ιστορικού Διαλόγου και Έρευνας
Εισηγητές:
Αλέκος Μαρκίδης - Τέως Γεν. Εισαγγελέας Κυπρ. Δημοκρατίας
Τάκης Χατζηδημητρίου - Πρόεδρος ΙΚΜΕ
Άριστος Κάτσης - Ιστορικός
Συντονιστής: Γιώργος Κ. Γεωργίου - Φιλόλογος
Κλείσιμο Παρουσίασης: Λάζαρος Αβραάμ - Πρ. Προοδευτικής Κ. Δασκ. Νηπ.

Για την αφίσα πατήστε εδώ ή στην πιο πάνω εικόνα για να τη δείτε μεγαλύτερη.

Πληροφορίες για το βιβλίο:
34 διακεκριμένοι πανεπιστημιακοί καθηγητές και συγγραφείς, με την ευκαιρία της συμπλήρωσης 50 χρόνων ζωής της Κυπριακής Δημοκρατίας, καταθέτουν τη θέση και τη γνώση τους σε έναν συλλογικό τόμο υπό τον τίτλο «Κυπριακή Δημοκρατία 50 χρόνια: Επώδυνη Πορεία».
Το βιβλίο καλύπτει τις ιστορικές συνθήκες που οδήγησαν στην ίδρυση της Δημοκρατίας και τη συγκεκριμένη μορφή που πήρε το ιδιότυπο σύνταγμά της, τη συγκρουσιακή πορεία που ακολούθησαν η ελληνική και η τουρκική κοινότητα από τα πρώτα χρόνια ζωής της, την παρατεταμένη κρίση του Κυπριακού, και τις πολλαπλές –πλην ατελέσφορες– προσπάθειες επίλυσής του.
Καλύπτει επίσης τη δημιουργία και εξέλιξη ελεύθερης πολιτικής ζωής μετά την εγκαθίδρυση της Κυπριακής Δημοκρατίας, την ανάπτυξη του έντυπου και ηλεκτρονικού Τύπου, τη γλωσσική πολιτική και την πολιτική κουλτούρα στα πλαίσια της αναζήτησης ταυτότητας, τις κοινωνικές και οικονομικές αλλαγές, τη μετάβαση της Κύπρου από την αγροτική στην αστική κοινωνία, από την υπανάπτυκτη αγροτική οικονομία στη σημερινή ανεπτυγμένη οικονομία των υπηρεσιών και της πληροφορίας.
Τέλος, το βιβλίο καλύπτει βασικούς τομείς της πολιτιστικής ανάπτυξης, στην πενηντάχρονη διαδρομή της Κυπριακής Δημοκρατίας.
Όπως αναφέρει στον πρόλογό του ο Πρόεδρος της Κυπριακής Δημοκρατίας, Δημήτρης Χριστόφιας: «Στον επετειακό αυτό τόμο του εκδοτικού οίκου «Παπαζήσης» γίνεται μια αξιόλογη προσπάθεια να καταγραφεί και να αποτυπωθεί η ιστορική πορεία της Κυπριακής Δημοκρατίας από τα χρόνια της Ανεξαρτησίας μέχρι και σήμερα. Η επιλογή των συντελεστών, με το κύρος, την εμπειρία και την επαγγελματική και επιστημονική επάρκεια που τους χαρακτηρίζει, οδήγησε σε ένα εξαιρετικό αποτέλεσμα».
Την έκδοση επιμελήθηκε ο Χρυσόστομος Περικλέους και εντάσσεται στη σειρά «Διεθνής και Ευρωπαϊκή Πολιτική» των Εκδόσεων Παπαζήση, υπό τη διεύθυνση του διεθνολόγου Σωτήρη Ντάλη.

Παρασκευή, 22 Οκτωβρίου 2010

ΟΕΛΜΕΚ: Κοινή Πανυπαλληλική Συγκέντρωση

Αγαπητοί συνάδελφοι,

Οι ηγεσίες των Συνδικαλιστικών Οργανώσεων ΟΕΛΜΕΚ, ΠΑΣΥΔΥ, ΠΟΕΔ, ΟΛΤΕΚ, Συνδέσμων Αστυνομίας, Αξιωματικών και Υπαξιωματικών Κυπριακού Στρατού, σε σύσκεψή τους τη Δευτέρα 11 Οκτωβρίου 2010 αποφάσισαν τη διοργάνωση κοινών πανυπαλληλικών συγκεντρώσεων σε κάθε Επαρχία για ενημέρωση όλων των μελών τους για τις εξελίξεις που σημειώνονται σε σχέση με τα μέτρα για αντιμετώπιση της οικονομικής κρίσης αλλά και των εκδηλωμένων επιβουλών ενάντια στα συμφέροντα και δικαιώματα των κρατικών υπαλλήλων.

Για την Επαρχία της Λεμεσού η κοινή πανυπαλληλική συγκέντρωση έχει οριστεί για την Δευτέρα 25 Οκτωβρίου 2010, ώρα 5.00μμ στο ξενοδοχείο AJAX.

Στόχος της συγκέντρωσης είναι η ενημέρωση και ευαισθητοποίηση των μελών μας, έτσι ώστε να διακηρυχθεί και επαναβεβαιωθεί η πάγια θέση των Οργανώσεων ότι το κόστος της κρίσης δε θα επιτραπεί να φορτωθεί και πάλι μόνο στις πλάτες των εργαζομένων. Παράλληλα, θα διακηρυχθεί η αμετάθετη αποφασιστικότητά μας να μην επιτρέψουμε περαιτέρω φαλκίδευση ζωτικών συμφερόντων και δικαιωμάτων μας.

Θεωρούμε ότι η συμμετοχή όλων των συναδέλφων καθηγητών είναι επιβεβλημένη για τη μέγιστη δυνατή επιτυχία της όλης εκδήλωσης στέλνοντας παράλληλα μηνύματα προς κάθε κατεύθυνση.

ΑΚΕΛ: Επέκταση του δικαιώματος άδειας μητρότητας σε 20 εβδομάδες και δικαίωμα στην άδεια πατρότητας

H Ολομέλεια του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου τροποποίησε χθες, την πρόταση οδηγίας της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και του Συμβουλίου στο ζήτημα της «βελτίωσης της υγείας και ασφάλειας των εγκύων, λεχώνων και γαλουχουσών εργαζομένων γυναικών». Οι Ευρωβουλευτές του ΑΚΕΛ, Τάκης Χατζηγεωργίου και Κυριάκος Τριανταφυλλίδης όπως και η Ομάδα της Ευρωπαϊκής Ενωτικής Αριστεράς στήριξαν όλες τις βελτιώσεις που εισήχθηκαν στην θέση του Ευρωκοινοβουλίου.

Βασικές προσθήκες του νομοθετικού ψηφίσματος όπως εγκρίθηκε από το Ευρωκοινοβούλιο είναι

  1. Η επέκταση της άδειας μητρότητας στα κράτη μέλη της ΕΕ από 14 εβδομάδες που ίσχυε μέχρι σήμερα, σε 20 εβδομάδες ( οι 6 εκ των οποίων είναι υποχρεωτικές και λαμβάνονται μετά τον τοκετό) με την καταβολή πλήρους αμοιβής.
  2. Η εισαγωγή του δικαιώματος στην άδεια πατρότητας 2 εβδομάδων με πλήρεις αποδοχές.

Στο εγκριθέν ψήφισμα του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου συμπεριλήφθηκαν και άλλες σημαντικές τροπολογίες μερικές εκ των οποίων είναι: η απαγόρευση της δυνατότητας απόλυσης των εγκύων εργαζομένων γυναικών από την αρχή της εγκυμοσύνης τους και έως έξι μήνες μετά τη λήξη της άδειας μητρότητας. Η αναγκαιότητα να δίνεται το δικαίωμα στις γυναίκες να επιστρέφουν μετά το πέρας της άδειας μητρότητας στις θέσεις εργασίας τους ή σε ισότιμες θέσεις με ίδιες αποδοχές, στην ίδια επαγγελματική κατηγορία και με τα ίδια καθήκοντα.

Κατά την σύνταξη της παρούσα έκθεσης, υπήρξαν έντονες διαβουλεύσεις και διαφωνίες μεταξύ των πολιτικών ομάδων. Επίκεντρο τους υπήρξαν οι προτάσεις που παραθέτουμε πιο πάνω οι οποίες στηρίχθηκαν σθεναρά κύρια από την πολιτική ομάδα της Ευρωπαϊκής Ενωτικής Αριστεράς και τους Σοσιαλιστές καθώς και μερίδα Ευρωβουλευτών από άλλες πολιτικές ομάδες. Οι συντηρητικοί- νεοφιλελεύθεροι κύκλοι της Δεξιάς επιχείρησαν να αποδυναμώσουν την πρόταση που εγκρίθηκε.

Το νομοθετικό ψήφισμα αποτελεί σημαντική εξέλιξη που θέτει τις βάσεις για την υλοποίηση πάγιων θέσεων του ΑΚΕΛ και της ομάδας της Ευρωπαϊκής Ενωτικής Αριστεράς/Βόρειας Πράσινης Αριστεράς, αναγνωρίζοντας τη μητρότητα ως κοινωνικό δικαίωμα το οποίο πρέπει να τυγχάνει προστασίας και σεβασμού.

Είναι πλέον απαίτηση του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, τόσο η Ευρωπαϊκή Επιτροπή όσο και το Συμβούλιο να αφουγκραστούν τη θέση του σώματος και να αποδώσουν δικαιοσύνη.

Πέμπτη, 21 Οκτωβρίου 2010

Λύστε μας τα χέρια και αφήστε μας να διδάξουμε Μαθηματικά

Έχει γίνει μεγάλος ντόρος τον τελευταίο καιρό για την εφαρμογή ή όχι των Νέων Αναλυτικών Προγραμμάτων των Μαθηματικών στην Α’ γυμνασίου. Μάλιστα έγινε προσπάθεια να παρουσιαστεί το θέμα ως συνδικαλιστικό, διανθισμένο με διάφορες αιχμές για βεβιασμένες ενέργειες, έλλειψη ενημέρωσης, κατάρτισης κλπ

Η ουσία όμως δεν προβλήθηκε αρκετά και η ουσία είναι άλλη. Έγινε μια εξαιρετική προσπάθεια με τη συγγραφή των νέων αναλυτικών Προγραμμάτων των μαθηματικών. Λαμβάνοντας υπόψη διεθνείς δοκιμασμένες πρακτικές, αλλά και τις ιδιαιτερότητες των μαθητών στην Κύπρο. Έχει εκσυγχρονισθεί το περιεχόμενο ώστε να ανταποκρίνεται στις σύγχρονες ανάγκες της κοινωνίας και να συνάδει με τα πλείστα Αναλυτικά των Ευρωπαϊκών Χωρών. Εκτός όμως από κάποιες νέες ενότητες που εισάγονται το ουσιαστικότερο είναι η νέα προσέγγιση και η νέα φιλοσοφία που διέπει τη διδασκαλία τους. Παύουμε πλέον να διδάσκουμε ξερή αποστήθιση γνώσης, ή υποχρεωτική τυποποίηση του τρόπου σκέψης και ανάπτυξης της μαθηματικής γνώσης από τους μαθητές. Προσπαθούμε να τους βγάλουμε τις παρωπίδες και τις αλυσίδες και να τους μάθουμε να εξερευνούν οι ίδιοι καταστάσεις που τους ενδιαφέρουν, να διερευνούν και να εξάγουν οι ίδιοι συμπεράσματα. Προσπαθούμε να τους κινήσουμε την περιέργεια και να τους κεντρίσουμε το ενδιαφέρον να ασχοληθούν με τα μαθηματικά. Ένα από τα εργαλεία που συμβάλλουν προς αυτή την κατεύθυνση είναι η ευρεία χρήση της τεχνολογίας που εισάγεται σε αρκετά κεφάλαια.

Τα Νέα Αναλυτικά δεν είναι μόνο ύλη και αναδόμησή της, είναι μια ολότελα νέα φιλοσοφία στην προσέγγιση της διδασκαλίας. Για την επιτυχία αυτής της προσπάθειας όλοι οι συνάδελφοι χρειαζόμαστε ασφαλώς γερή στήριξη. Υπάρχει ήδη η ομάδα στήριξης που δεσμεύτηκε ότι ξεκίνησε και θα συνεχίσει με ζήλο να μας εφοδιάζει με το κατάλληλο υλικό για τη διδασκαλία για φέτος της Α΄ Γυμνασίου.

Το υλικό αυτό μπορεί να αξιοποιηθεί και να προσαρμοστεί και από τον καθένα μας στον ιδιαίτερο δικό του τρόπο διδασκαλίας και στις ιδιαίτερες ανάγκες των δικών του μαθητών. Δεν αποτελεί ευαγγέλιο, όπως και κανένα μαθηματικό σύγγραμμα ή άλλο υλικό δεν μπορεί να έχει αυτή την ιδιότητα.

Οι Μαθηματικοί λοιπόν είναι πανέτοιμοι και προχωρούν. Έχουν πεισθεί ότι είναι προς το συμφέρον των μαθητών να φέρουμε την αλλαγή στη διδασκαλία των μαθηματικών. Απόδειξη είναι ότι σε όλα τα γυμνάσια της Κύπρου (με ελάχιστες εξαιρέσεις) διδάσκονται τα Νέα Αναλυτικά. Μη μας βάζετε λοιπόν φραγμούς, γιατί έχουμε βάλει ως σκοπό μας από φέτος να σπάσουμε τα δεσμά και να ρίξουμε κάτω τα οποιαδήποτε εμπόδια, για να σπρώξουμε τα παιδιά στο μέλλον με τα καλύτερα εφόδια.

Κυριάκος Ματθαίου

Μαθηματικός

Η ΟΕΛΜΕΚ εγκαταλείπει τον κλάδο


Συναδέλφισσες, Συνάδελφοι,


Κάθε φορά που τα ζητήματα του κλάδου βρίσκονται σε εξέλιξη και επίκεινται αλλαγές, η ΟΕΛΜΕΚ αποχωρεί από το διάλογο για την Εκπαιδευτική Μεταρρύθμιση! Δυστυχώς η Οργάνωση μας εγκαταλείπει τους εκπαιδευτικούς την ώρα ακριβώς που έπρεπε να είναι μπροστάρης, να διεκδικεί τα δικαιώματα μας και να υπερασπίζεται τα κεκτημένα του κλάδου.


Μη μπορώντας να οριοθετήσει θέσεις, προτάσεις, απόψεις, όταν οι άλλες εκπαιδευτικές οργανώσεις προσμετρούν επιτυχίες συνδικαλιστικές και εκπαιδευτικές, η οργάνωση μας περιορίζεται σε ερωτήσεις, απορίες και διευκρινίσεις από την εργοδοτική πλευρά.


Μη μπορώντας ν’ αντεπεξέλθει και κάτω από την πίεση των Συνδέσμων που επίμονα ζητούσαν τη θέση της Οργάνωσης σε μια σειρά από ζητήματα, η ΟΕΛΜΕΚ εγκαταλείπει το δομημένο διάλογο, αφήνοντας άλλους ν’ αποφασίζουν για μας χωρίς εμάς.


Την ώρα που η εργοδοτική πλευρά έδωσε την πρόταση της για τα ωρολόγια προγράμματα, η ΟΕΛΜΕΚ μη έχοντας τι ν’ αντιπροτείνει, εγκαταλείπει το διάλογο, αφήνοντας σε άλλους την πρωτοβουλία. Δεν έχει θέσεις για τα προτεινόμενα πακέτα (δέσμες), για το ποιες γλώσσες και πώς θα διδάσκονται κ.ά.


Εδώ και μήνες πήρε ολοκληρωμένο σχέδιο αξιολόγησης και το μόνο που κατάφερε ήταν να διατυπώσει κάποια ερωτήματα, ενώ οι άλλοι (ΠΟΕΔ, ΟΛΤΕΚ) σχεδόν συμφώνησαν. Ανέμεναν δήθεν το οικονομικό παράρτημα. Το πήραν εδώ και δυο μήνες. Δυστυχώς η πλειοψηφία της ΟΕΛΜΕΚ, φαίνεται πως δεν επιθυμεί την κατάργηση του επιθεωρητισμού. Εγκατέλειψαν κι εδώ τον διάλογο για να μην προχωρήσει τίποτα.


Μπροστά σε όλα αυτά, οι θέσεις και προτάσεις της ΠΡΟΟΔΕΥΤΙΚΗΣ, αλλά και άλλων Κινήσεων, δεν γίνονται αποδεκτές από την πλειοψηφία της ηγεσίας. Προτείναμε επαρχιακές συνελεύσεις για το ζήτημα εφαρμογής του νέου αναλυτικού των Μαθηματικών στην Α’ γυμνασίου, αλλά οι δυο κινήσεις (ΑΛΛΑΓΗ-ΔΗΚΙ) το απέρριψαν φοβούμενες την ετυμηγορία του κλάδου. Επέλεξαν τη φίμωση του.


Συναδέλφισσες, Συνάδελφοι,


Ο στόχος της ηγεσίας της Οργάνωσης, δυστυχώς, είναι πρόδηλος: Να μην προχωρήσει τίποτα. Οι αδυναμίες της, λειτουργικές αλλά και συνδικαλιστικές, την οδηγούν στην απραξία.


Η Προοδευτική Κίνηση Καθηγητών, καλεί την Οργάνωση ν’ αφουγκραστεί, επιτέλους, την αγωνία του κλάδου. Αν η ίδια αδυνατεί να διαχειριστεί τα ζητήματα που τον αφορούν, τότε ας απευθυνθεί στη βάση των εκπαιδευτικών, ή σε έκτακτη Παγκύπρια Συνδιάσκεψη των Γενικών Αντιπροσώπων, πριν μας ξεπεράσουν τα ίδια τα γεγονότα και οι εξελίξεις.


Η Προοδευτική είναι ΕΔΩ, όπως πάντα. Θα υπερασπιστούμε με όλες τις δυνάμεις μας τα δίκαια του κλάδου και την αξιοπρέπεια των εκπαιδευτικών.



Λευκωσία, 21.10.2010


ΤΥΠΩΣΤΕ ΤΗΝ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΕΔΩ

Τρίτη, 19 Οκτωβρίου 2010

ΑΚΕΛ: ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ΣΕ ΑΝΟΙΧΤΟ ΔΙΑΛΟΓΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΗ

Το Γραφείο Παιδείας της Κ.Ε. του ΑΚΕΛ σας προσκαλεί σε ανοιχτό – δημόσιο διάλογο με θέμα:

«Εκπαιδευτική Μεταρρύθμιση – Από την θεωρία στην πράξη»,

που θα πραγματοποιηθεί την

Τετάρτη 20 Οκτωβρίου, στις 5.45μμ, στο Ξενοδοχείο Χίλτον στη Λευκωσία.



Prosklisi Anoixtos Dialogos Gia Metarrithmisi

ΓΙΑΝΝΟΣ ΛΑΜΑΡΗΣ - Από τις πιο ψηλές στην Ε.Ε. οι δαπάνες για την Παιδεία

ΓΙΑΝΝΟΣ ΛΑΜΑΡΗΣ - Οι δαπάνες του κράτους για την Παιδεία παραμένουν σε πολύ υψηλά ποσοστά, δείγμα της βούλησης αυτής της Κυβέρνησης για πραγματική ενίσχυση και εκσυγχρονισμό της δημόσιας εκπαίδευσης. Το ποσοστό 8% επί του Α.Ε.Π. είναι από τα πιο υψηλά στην Ε.Ε.

Αυτό επισημαίνει στη «Χ» ο βουλευτής του ΑΚΕΛ και μέλος της Κοινοβουλευτικής Επιτροπής Παιδείας, Γιάννος Λαμάρης, ο οποίος τονίζει παράλληλα ότι είναι πιο σημαντικό το πώς δαπανούνται αυτά τα λεφτά παρά αν πρέπει να αυξηθούν ή όχι.

Μιλά για την τιτάνια προσπάθεια και τα μέτρα που έλαβε η Κυβέρνηση Χριστόφια για ολοκλήρωση της Εκπαιδευτικής Μεταρρύθμισης και τα εμπόδια που παρουσιάζονται στον εκσυγχρονισμό της δημόσιας εκπαίδευσης. Αναφέρεται σε συμφέροντα που θίγονται και σε κατεστημένα στο χώρο της εκπαίδευσης. Ο Γ. Λαμάρης σχολιάζει επίσης την παρέμβαση του ΔΗ.ΣΥ. στις μαθητικές εκλογές και μιλά για υποκρισία από το κόμμα της αντιπολίτευσης. Αποκαλύπτει παράλληλα ότι το φαξ με την καταγγελία των μαθητών, για τις διαδικασίες των μαθητικών εκλογών, στάλθηκε από τα γραφεία του ΔΗ.ΣΥ.

Μπορείτε να μας πείτε κατά πόσον στον προϋπολογισμό του 2011 τα κονδύλια για την Παιδεία είναι μειωμένα;

Τα κονδύλια για την Παιδεία σε καμία περίπτωση δεν είναι μειωμένα σε σχέση με προηγούμενες χρονιές, όπως κάποιοι κακόβουλα ισχυρίζονται. Πρέπει να πούμε ότι το ποσοστό του προϋπολογισμού για την Παιδεία παραμένει ένα από τα πιο ψηλά στην Ε.Ε. Είμαστε περίπου σε ποσοστό 8% του Α.Ε.Π. για τις δαπάνες στην Παιδεία. Επομένως, οι δαπάνες είναι ψηλές και μπορούν να καλύψουν τις ανάγκες μιας σύγχρονης δημόσιας δωρεάν εκπαίδευσης. Ωστόσο, χρειάζονται τομές στον τρόπο κατανομής των κονδυλιών σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης και στις καθημερινές ανάγκες κάθε σχολικής μονάδας.

Να πούμε επίσης ότι, είναι πιο σημαντικό πώς δαπανούνται αυτά τα λεφτά παρά αν πρέπει να αυξηθούν ή όχι.

Ως μέλος της Επιτροπής Παιδείας της Βουλής παρακολουθείτε από κοντά τις εξελίξεις στον τομέα της Παιδείας. Πώς σχολιάζετε αυτά τα δυόμισι χρόνια διακυβέρνησης Χριστόφια;

Ήταν δυόμισι χρόνια έντονης προσπάθειας για να προχωρήσει η Εκπαιδευτική Μεταρρύθμιση που είχε ξεκινήσει από προηγουμένως. Μια μεταρρύθμιση που ξεκίνησε μετά από τις έντονες προσπάθειες και τις πολιτικές του ΑΚΕΛ που για χρόνια τόνιζε την ανάγκη εκσυγχρονισμού ενός συστήματος το οποίο εφαρμοζόταν για πάρα πολλά χρόνια. Και ασφαλώς, όταν αποφασίσεις να προσφέρεις δημόσια δωρεάν εκπαίδευση σε όλα τα παιδιά του τόπου, υπάρχουν προβλήματα και επομένως εμείς τονίσαμε την ανάγκη εκσυγχρονισμού. Ενός συνολικού εκσυγχρονισμού και όχι με τη μορφή που τον ζήσαμε πριν μια δεκαετία, μονομερώς, μέσα σε ένα βράδυ να αλλάζει ολόκληρο το εκπαιδευτικό σύστημα.

Επομένως, αυτά τα δυόμισι χρόνια, με πολλές δυσκολίες έγιναν σημαντικά βήματα για υλοποίηση της Εκπαιδευτικής Μεταρρύθμισης γι' αυτό και η φετινή σχολική χρονιά 2010-2011 είναι πολύ σημαντική με την έννοια ότι αυτή τη χρονιά θα γίνουν πολλές αλλαγές και ταυτόχρονα θα παρθούν σημαντικές αποφάσεις και άλλων μέτρων προς την κατεύθυνση της μεταρρύθμισης.

Έγιναν πολλά βήματα εκσυγχρονισμού της δημόσιας παιδείας στα πλαίσια της μεταρρύθμισης, αλλά και ευρύτερα. Μπορείτε να μας αναφέρετε κάποια από αυτά;

Είναι προς δύο κατευθύνσεις που πρέπει να κινηθεί μια Εκπαιδευτική Μεταρρύθμιση που θα πάρει χρόνια. Χαρακτηριστικά, οι πρωτεργάτες της, την χαρακτήρισαν ως κυλιόμενη μεταρρύθμιση. Όσες χώρες επιχείρησαν να κάνουν μια πραγματική, ριζική μεταρρύθμιση τούς πήρε τουλάχιστον μια δεκαετία, αλλά είχαν και σημαντικά αποτελέσματα.

Η μια κατεύθυνση είναι η υλικοτεχνική υποδομή. Δεν μπορείς να μιλάς για Εκπαιδευτική Μεταρρύθμιση χωρίς να έχεις την ανάλογη υποδομή. Γιατί περιεχόμενο σημαίνει π.χ. η εργαστηριοποίηση κάποιων μαθημάτων. Επομένως χρειάζεσαι ειδικές αίθουσες, εξοπλισμό κλπ. Έγιναν σημαντικά βήματα σε αυτό τον τομέα. Προχωρήσαμε και είναι τροχοδρομημένη η ολοκλήρωση της υλικοτεχνικής υποδομής.

Η δεύτερη πτυχή είναι το περιεχόμενο της εκπαίδευσης που είναι και η ψυχή της μεταρρύθμισης. Στον τομέα αυτό, πέρα από τα παιδαγωγικο-τεχνικά ζητήματα, μείωση αριθμού μαθητών ανά τάξη, προσφορά ενισχυτικών μαθημάτων, δημιουργία Ζωνών Εκπαιδευτικής Προτεραιότητας, η πιο σημαντική πτυχή των αλλαγών είναι τα Αναλυτικά Προγράμματα.

Είμαστε στην ευχάριστη θέση να έχουμε μπροστά μας έτοιμα τα νέα Αναλυτικά Προγράμματα, γι' αυτό και ευχαριστούμε όσους συνέβαλαν στη διαμόρφωσή τους. Τα νέα Αναλυτικά Προγράμματα ξεκινούν αυτή τη χρονιά με τα Μαθηματικά και προχωρούν ολοκληρωτικά τη χρονιά 2011-2012. Εδώ πρέπει να πούμε πως ταυτόχρονα έχει προγραμματιστεί και οργανωθεί η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών έτσι ώστε πραγματικά να μπορέσουν να εντάξουν τα νέα Αναλυτικά Προγράμματα μέσα στη σχολική μονάδα.

Πολύ σημαντικό βήμα εκσυγχρονισμού της δημόσιας παιδείας είναι η αναδιοργάνωση της κατανομής του σχολικού έτους από τρία τρίμηνα σε δύο τετράμηνα. Είναι γνωστό πως θέλουμε να απαλλαγούμε από το εξεταστικοκεντρικό σχολικό σύστημα. Σημαντικό βήμα αποτελεί η εισαγωγή των τετραμήνων, οπόταν μειώνεται ο όγκος εργασίας, δίνεται μεγαλύτερη ευχέρεια στους εκπαιδευτικούς και στη σχολική μονάδα να προγραμματίσει τη διδασκαλία της ύλης και το θεωρούμε πολύ σημαντικό μέτρο αποφόρτισης εκπαιδευτικών και μαθητών.

Ταυτόχρονα, πολύ σημαντική είναι και η απόφαση της Κυβέρνησης Χριστόφια για ίδρυση της Ιατρικής Σχολής στον τόπο μας. Μια χώρα μικρή που επιδιώκει να μετατραπεί σε Περιφερειακό Κέντρο προσφοράς υπηρεσιών εκπαίδευσης, υγείας αλλά και άλλων υπηρεσιών, για να είναι αξιόπιστη ως προορισμός π.χ. στον τομέα της υγείας, χρειάζεται πανεπιστημιακή σχολή. Ταυτόχρονα, προχωρά με ταχύτατους ρυθμούς η ανάπτυξη καινούριων προγραμμάτων στα τρία κρατικά Πανεπιστήμια.

Υπάρχουν και μεγάλα θέματα που παραμένουν ανοικτά. Για παράδειγμα η συζήτηση για την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών, ο εκσυγχρονισμός του καταλόγου διοριστέων κ.α.

Έχει ολοκληρωθεί όλη η διαδικασία για το σύστημα αξιολόγησης των εκπαιδευτικών και των σχολικών μονάδων. Έγινε σημαντικός διάλογος, έχει επιτύχει και τώρα είμαστε στο τελικό στάδιο για να προχωρήσει η θεσμοθέτηση του νέου συστήματος. Το Υπουργείο Παιδείας υιοθέτησε μάλιστα και τις απόψεις των εμπλεκόμενων φορέων.

Σε σχέση με τον κατάλογο διοριστέων, πολύ σωστά αναφερθήκατε σε εκσυγχρονισμό γιατί πολλοί μιλούν για κατάργησή του. Εμείς διαφωνούμε με την κατάργηση του καταλόγου γιατί παρά τα μειονεκτήματά του, είναι ένας αξιόπιστος και αξιοκρατικός τρόπος διορισμού. Μπορεί να εξάντλησε τη ζωή του, γιατί τα τελευταία χρόνια προστίθεται στους καταλόγους μεγάλος αριθμός απόφοιτων ειδικά μετά την ένταξή μας στην Ε.Ε., αλλά κανένας δεν αμφισβητεί την αξιοπιστία του. Είμαστε της άποψης και έχουμε προτάσεις, τις οποίες θα καταθέσουμε για διάλογο σε σύντομο χρονικό διάστημα, υπέρ ενός συστήματος διορισμού που θα υιοθετεί τα καλά του υφιστάμενου συστήματος και παράλληλα να περάσει μια διαδικασία μοριοδότησης του μικρότερου ποσοστού μέσα από εξετάσεις ώστε να μην είναι μοναδικό κριτήριο το έτος που τέλειωσε κάποιος τις σπουδές του.

Τη στιγμή που συντελούνται μεγάλες αλλαγές, παρακολουθούμε δημόσιες συζητήσεις ανύπαρκτων θεμάτων που ανάγονται σε μείζονα ζητήματα. Νομίζετε πως κάποιοι, σκόπιμα, προσπαθούν να αποπροσανατολίσουν την κοινή γνώμη;

Συνειδητά ή ασυνείδητα η ενασχόληση με ασήμαντα ζητήματα είναι άσκοπη και χωρίς ουσία. Στην κοινωνία που ζούμε θίγονται συμφέροντα. Η ανάπτυξη της δημόσιας εκπαίδευσης σε όλες τις βαθμίδες δεν αντιμετωπίζεται με θετικό φακό από τα ιδιωτικά συμφέροντα. Η ιδιωτική εκπαίδευση αναπτύσσεται εις βάρος της δημόσιας. Από την άλλη, υπάρχουν κατεστημένα και στο Υπουργείο Παιδείας και στο εκπαιδευτικό σύστημα που δεν αφήνουν να προχωρήσουν προοδευτικές ρυθμίσεις που θα εκσυγχρονίσουν συνολικά το σύστημα. Αντιπαλεύουμε καθημερινά αυτά τα ζητήματα. Προσθέτοντας άσκοπες και άχαρες συζητήσεις για ζητήματα που καμία σημασία δεν έχουν, αλλά που αποτελούν μια πτυχή της καθημερινότητας μιας σχολικής μονάδας, γιατί περί αυτού πρόκειται. Όταν συζητάς π.χ. μια μεμονωμένη περίπτωση από τις περίπου 450 σχολικές μονάδες νομίζω πως δεν προσφέρεις τίποτα στο έργο της Εκπαιδευτικής Μεταρρύθμισης. Επομένως, οι αλλαγές στη δημόσια εκπαίδευση είναι υποχρέωσή μας απέναντι στις μελλοντικές γενιές. Αν δεν πάρουμε μέτρα και εάν δεν καταφέρουμε να εκσυγχρονίσουμε τη δημόσια εκπαίδευση, θα μας αναθεματίζουν.

Πώς σχολιάζετε τη δημόσια παρέμβαση του ΔΗ.ΣΥ. στις μαθητικές εκλογές;

Το πρώτο που πρέπει να σημειώσουμε είναι την υποκρισία που χαρακτηρίζει την ηγεσία του ΔΗΣΥ. Ενώ τάσσονται αναφανδόν ενάντια στο μαθητικό συνδικαλισμό, είναι οι πρώτοι που παρεμβαίνουν εδώ και χρόνια στις διαδικασίες. Δεν υπήρξαν μαθητικές εκλογές την τελευταία εικοσαετία στις οποίες να μην εμπλέκεται η μαθητική οργάνωση της ΝΕ.ΔΗ.ΣΥ. Ταυτόχρονα, καλύπτονται πίσω από ρητορείες για να κατηγορούν άλλους ότι παρεμβαίνουν. Βεβαίως, υπάρχουν κενά στις δημοκρατικές διαδικασίες. Έχουμε να κάνουμε με μαθητές, παιδιά τα οποία έχουν και μια ορμή στη σκέψη και τη συμπεριφορά τους και πιθανότατα να συμβούν κάποια λάθη. Νομίζω πως πρέπει να τα αντιμετωπίζουμε με άλλο τρόπο, να μην κρυβόμαστε πίσω από το δάκτυλό μας, να μην στρουθοκαμηλίζουμε και να δούμε πώς ενισχύουμε τις δημοκρατικές διαδικασίες στα ζητήματα του μαθητικού συνδικαλισμού και στα ζητήματα της ελεύθερης έκφρασης των μαθητών.

Ο κ. Τορναρίτης έσπευσε να δικάσει και να καταδικάσει τη διευθύντρια ενός σχολείου στηριζόμενος στις καταγγελίες των μελών της ΝΕΔΗΣΥ. Μίλησε μάλιστα για κομματικές παρεμβάσεις από τη συγκεκριμένη εκπαιδευτικό.

Όταν στέλλεται σε ένα σχολείο, διαμαρτυρία μαθητών, από το φαξ του ΔΗ.ΣΥ. τι άλλο μπορεί να πει κάποιος; Το φαξ της διαμαρτυρίας των τεσσάρων μαθητών που αφορούσε τις διαδικασίες των μαθητικών εκλογών, στάλθηκε από τα γραφεία του Δημοκρατικού Συναγερμού.

Έλεος πλέον γι' αυτά που λέει ο κ. Τορναρίτης και άλλα στελέχη του ΔΗ.ΣΥ.

Τετάρτη, 13 Οκτωβρίου 2010

OELMEK: Τοποθέτηση Γενικού Εισαγγελέα για την πρόσβαση των εκπαιδευτικών στις Υπηρεσιακές Εκθέσεις/Αξιολογήσεις τους

Αγαπητοί συνάδελφοι,

Σας διαβιβάζουμε αντίγραφο επιστολής του Γεν. Εισαγγελέα της Δημοκρατίας κ. Κληρίδη, ημερομηνίας 8 Οκτωβρίου 2010, προς τον Υπουργό Παιδείας και Πολιτισμού σχετικά με την πρόσβαση των εκπαιδευτικών στις Υπηρεσιακές Εκθέσεις / Αξιολογήσεις τους.

Η Οργάνωσή μας θεωρεί την τοποθέτηση του Γενικού Εισαγγελέα ότι το αίτημα των εκπαιδευτικών για πρόσβαση στους φάκελους με τις υπηρεσιακές εκθέσεις / αξιολογήσεις τους και η κοινοποίηση των εκθέσεων αυτών προς τους καθηγητές πρέπει να ικανοποιηθεί, ως θετική εξέλιξη και καλεί τον Υπουργό Παιδείας να προβεί άμεσα σε ενέργειες έτσι ώστε να τροποποιηθεί ο σχετικός κανονισμός, σύμφωνα με τις υποδείξεις του κ. Κληρίδη.


ΥΠΗΡΕΣΙΑΚΕΣ ΕΚΘΕΣΕΙΣ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΕΙΣ

Τρίτη, 12 Οκτωβρίου 2010

ΟΛΕΣ ΟΙ ΕΞΕΤΆΣΕΙΣ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ 2010 ΓΥΜΝ.-ΛΥΚΕΙΩΝ-ΤΕΧΝΙΚΩΝ-ΠΑΓΚΥΠΡΙΕΣ

Στο zip file που μπορείτε να κατεβάσετε από εδώ θα βρείτε σε ms word files όλες τις εξετάσεις από όλα τα Γυμνάσια, Λύκεια και Τεχνικές Σχολές της Κύπρου καθώς και τις Παγκύπριες εξετάσεις.

Για Μαθηματικούς, Μαθητές, Γονείς και όχι μόνο.

Δευτέρα, 11 Οκτωβρίου 2010

ΓΕΝΙΚΗ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗ ΠΡΟΟΔΕΥΤΙΚΗΣ ΛΕΥΚΩΣΙΑΣ

Το Επαρχιακό Συμβούλιο της ΠΡΟΟΔΕΥΤΙΚΗΣ ΚΙΝΗΣΗΣ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ Λευκωσίας, σας προσκαλεί σε Γενική Συνέλευση, που θα γίνει την Τετάρτη 13 του Οκτώβρη, ώρα 7.00 μ.μ., στο Σύλλογο Μισιαούλη και Καβάζογλου .

ΘΕΜΑΤΑ:

1. Εκλογή νέου Επαρχιακού Συμβουλίου.

2. Ενημέρωση για εκπαιδευτικά ζητήματα.

Θα ακολουθήσει συζήτηση.

Τυπώστε την ανακοίνωση για τα σχολεία εδώ

Πέμπτη, 7 Οκτωβρίου 2010

Ανακοίνωση Αντιφασιστικής Πρωτοβουλίας

Όταν ο φασισμός ξανασηκώνει κεφάλι

Η Αντιφασιστική Πρωτοβουλία παρατηρεί με ιδιαίτερη ανησυχία την εθνικιστική υστερία στη δημόσια σφαίρα τις τελευταίες βδομάδες και αγωνιά για τις επιπτώσεις της στην πορεία αυτού του τόπου τόσο σε σχέση με την υφιστάμενη διαδικασία επανένωσης της χώρας στη βάση της δικοινοτικής διζωνικής ομοσπονδίας όσο και για την εμβάθυνση της δημοκρατίας γενικότερα.

Το ΕΛΑΜ, η νεοναζιστική οργάνωση που εμφανίστηκε τα τελευταία χρόνια στην Κύπρο προσπαθεί να αξιοποιήσει το διάχυτο αυταρχικό εθνικισμό και να τον κεφαλαιοποιήσει πολιτικά, συγκροτώντας για πρώτη φορά μετά το 1974 ένα ανοιχτά φασιστικό πόλο. Με σύνθημα “Κύπρος γη ελληνική” επιτίθεται φραστικά και ενίοτε και βίαια σε όποιον θεωρήσει ότι δεν πληροί τα “εθνικά” κριτήρια. Μετανάστες, Τουρκοκύπριοι αλλά και όσους αποκαλεί “Νεοκύπριους” γίνονται στόχοι των ρατσιστικών τους επιθέσεων. Επικαλείται τον Γρίβα και την ΕΟΚΑ Β και αντιμάχεται με σθένος τόσο την προσέγγιση Ελλάδας-Τουρκίας όσο και την επαναπροσέγγιση των κοινοτήτων στην Κύπρο.

Το ΕΛΑΜ όμως δεν είναι απλά μια άλλη εθνικιστική, αντι-ομοσπονδιακή τάση από αυτές που ενυπάρχουν μέσα στα πλείστα κοινοβουλευτικά κόμματα, ούτε απλά μια άλλη εθνικιστική οργάνωση που εκφράζει μίσος απέναντι σε αυτό που αποκαλεί “προαιώνιο εχθρό του έθνους”. Πρόκειται για μια νεο-φασιστική οργάνωση στα πρότυπα των Νεοναζί της Γερμανίας και της Χρυσής Αυγής της Ελλάδας. Με παραστρατιωτικές λογικές, με βαθύτατα ρατσιστικές αντιλήψεις και με επιθετικές διαθέσεις, συνοδευόμενες από άκρατη βία. Το Δεκέμβρη του 2009 αποπειράθηκε να παρελάσει στους κεντρικούς δρόμους της Λευκωσίας ενάντια στους μετανάστες αλλά εμποδίστηκε από τη μεγάλη αντιφασιστική διαδήλωση που έστειλε το μήνυμα ότι η κοινωνία δεν προτίθεται να ανεχτεί τη δημιουργία κλίματος ξενοφοβίας, ρατσισμού και τρομοκρατίας. Σήμερα με περίσσιο θράσος θα δοκιμάσουν να παρελάσουν προς το προεδρικό ενάντια σε αυτό που αποκαλούν “στρατηγική υποχωρήσεων” στο κυπριακό.

Θεωρούμε αυτή την κίνηση μια πρόκληση για την ίδια τη κοινωνία και για την οποία θα πρέπει να υπάρξει απάντηση. Ως Αντιφασιστική Πρωτοβουλία παρακολουθούμε την αναβίωση του φασισμού στην Κύπρο και πιστεύουμε ότι η κοινωνία θα πρέπει να αντιδράσει. Σε αυτά τα πλαίσια προγραμματίζουμε μέσα στο επόμενο διάστημα μια μεγάλη αντιφασιστική κινητοποίηση με στόχο να στείλουμε το ξεκάθαρο μήνυμα ότι δεν πρόκειται σε καμιά περίπτωση να ανεχτούμε τυχόν επιστροφή στην περίοδο της φασιστικής τρομοκρατίας που κορυφώθηκε με το πραξικόπημα και την εισβολή του 1974.

Αντιφασιστική Πρωτοβουλία

8/10/2010

Εκπαιδευτικοί για την ειρήνη και τη λύση

Λευκωσία, 3/10/2010

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ

Με την ευκαιρία της Παγκόσμιας Ημέρας του Εκπαιδευτικού, Ελληνοκύπριοι και Τουρκοκύπριοι εκπαιδευτικοί επαναβεβαιώνουν τη δέσμευσή τους στον αγώνα για μια εκπαίδευση που θα έχει ως απώτερο στόχο της την επικράτηση της ειρήνης και της επανένωσης στην Κύπρο. Ο ρόλος των εκπαιδευτικών, που αποτελούν μια σημαντική μερίδα των πνευματικών ανθρώπων της χώρας μας, είναι και θα πρέπει να είναι καταλυτικός στη διαμόρφωση των κοινωνικών και πολιτικών εξελίξεων. Όλοι μαζί οι Κύπριοι εκπαιδευτικοί θα συνεχίσουν να συνεργάζονται στενά με όραμα το σχολείο της συμφιλίωσης σε μια ενωμένη Κύπρο, απαλλαγμένη από το εθνικό, φυλετικό ή θρησκευτικό μίσος. Ιδιαίτερα σήμερα, τη στιγμή που καταβάλλονται έντονες προσπάθειες για την επίτευξη μιας λύσης, που θα απαλλάσσει τον τόπο μας από το διαχωρισμό και τα συρματοπλέγματα, αποτελεί υποχρέωση του κάθε εκπαιδευτικού να αγωνιστεί ώστε να ρίξει τα τείχη του διαχωρισμού που έχουν ριζώσει και στα μυαλά των ανθρώπων και μεταδίδονται δυστυχώς στη νέα γενιά, διαιωνίζοντας τα λάθη και τα πάθη που οδήγησαν τη χώρα μας στη σημερινή κατάσταση.

Ας αγωνιστούμε όλοι ώστε να διαπαιδαγωγήσουμε τα παιδιά μας με τις αξίες του αλληλοσεβασμού, της δημοκρατίας και της ειρηνικής συνύπαρξης, ενάντια στα διχαστικά στερεότυπα που προωθούν οι δυνάμεις που αντιμάχονται τη λύση της συμβίωσης σ’ ένα ομόσπονδο ενωμένο κράτος. Για να μπορέσουν επιτέλους οι επόμενες γενιές να ζήσουν σε μια σύγχρονη ευρωπαϊκή χώρα χωρίς μίση και αιματοχυσίες, χωρίς πηγάδια που στοιχειώνονται από τα κόκαλα των αγνοούμενων συμπατριωτών μας. O ρόλος της Παιδείας είναι καθοριστικός και ο κάθε εκπαιδευτικός οφείλει να αναλάβει το μερίδιο της ευθύνης που του αναλογεί ως καθήκον του απέναντι στην πατρίδα του, την Κύπρο, την κοινή πατρίδα όλων μας.

Η ανακοίνωση υπογράφεται από:

το συνδικάτο των Τουρκοκυπρίων εκπαιδευτικών Μέσης Παιδείας KTOEOS, το συνδικάτο των Τουρκοκυπρίων δασκάλων KTOS, την Οργάνωση των εκπαιδευτικών της τεχνικής εκπαίδευσης ΟΛΤΕΚ, την Προοδευτική Κίνηση δημοτικής εκπαίδευσης, την Προοδευτική Κίνηση Μέσης Εκπαίδευσης και την Πλατφόρμα Ελληνοκυπρίων και Τουρκοκυπρίων εκπαιδευτικών “Ενωμένη Κύπρος”.

Τετάρτη, 6 Οκτωβρίου 2010

Εκλογή νέου Επαρχιακού Συμβουλίου (Λαρ.-Αμμ.)
Αγαπητοί συνάδελφοι,

Μια νέα σχολική χρονιά γεμάτη σημαντικές προκλήσεις, που έχουμε να αντιμετωπίσουμε, έχει αρχίσει. Η ΠΡΟΟΔΕΥΤΙΚΗ Κίνηση Καθηγητών είναι και δεσμεύεται να παραμείνει, μπροστάρης στους αγώνες και τις διεκδικήσεις του κλάδου, μπροστάρης στη συμβολή για μια καλύτερη δημόσια παιδεία.

Σε Ανοικτή Γενική Συνέλευση που πραγματοποιήθηκε στις 4/10/2010, τέθηκαν οι νέοι στόχοι και εκλέγηκε το νέο Επαρχιακό Συμβούλιο της ΠΡΟΟΔΕΥΤΙΚΗΣ Λάρνακας – Αμμοχώστου, το οποίο αποτελούν οι εξής:
Πρόεδρος: Θεοτέρα Δημητρίου 99339158
Αντιπρόεδρος: Γιαννάκης Φλουρής 99533912
Γραμματέας: Γιώργος Ι. Γεωργίου 99118958
Οργαν. Γραμματέας: Κυριάκος Ματθαίου 99699689
Ταμίας: Πάρης Ευαγγέλου 99460094
Μέλη: Ζαχαρούλλα Δύσπυρου 99483541
Μαρία Λίλλη 99469853
Κωνσταντίνος Κωνσταντίνου 99475543
Χρίστος Χρίστου 99540585
Μιχάλης Βάρδας 99464491
Κώστας Κωνσταντίνου 99404238
Τα μέλη του Συμβουλίου είναι στη διάθεση σας για τα ζητήματα που σας απασχολούν.
Επίσης μπορείτε να επικοινωνείτε στο email: proodeftikikath@gmail.com.
Για άμεση ενημέρωση για τα εκπαιδευτικά ζητήματα και όχι μόνο στο ιστολόγιο:
www.proodeftkikath.blogspot.com.


Εκτυπώστε την ανακοίνωση εδώ.