Πέμπτη, 28 Ιουνίου 2012

Ανακοίνωση ΠΡΟΟΔΕΥΤΙΚΗΣ: Η ΟΕΛΜΕΚ στέλλει στην αδιοριστία εκπαιδευτικούς - Τροχοπέδη στη Μεταρρύθμιση


Η ΟΕΛΜΕΚ στέλλει στην αδιοριστία εκπαιδευτικούς -
Τροχοπέδη στη Μεταρρύθμιση

Με τις δέκα (10) ψήφους της ΑΛΛΑΓΗΣ και της ΔΗΚΙ έναντι εννέα (9) της ΠΡΟΟΔΕΥΤΙΚΗΣ, της ΝΕΑΣ ΚΙΝΗΣΗΣ και της ΝΕΑΣ ΠΝΟΗΣ, η ΟΕΛΜΕΚ απορρίπτει την εφαρμογή των Νέων Ωρολογίων Προγραμμάτων.

Ακολουθώντας παρελκυστική τακτική για πάρα πολλούς μήνες και καθοδηγούμενες οι Κινήσεις αυτές από τα αντίστοιχα κόμματα στα οποία πρόσκεινται (ΔΗΣΥ – ΔΗΚΟ), αφού ξεγέλασαν τους εκπαιδευτικούς αποσιωπώντας τις προθέσεις τους ακόμα και στην Παγκύπρια Συνδιάσκεψη Γενικών Αντιπροσώπων που μόλις  4 μέρες προηγουμένως πραγματοποιήθηκε (21/6/2012) και μετρώντας τα κουκιά τους, σχηματίζοντας περιστασιακή πλειοψηφία στην τελευταία συνεδρία του Κ.Δ.Σ. στις 25/6/2012, προσπάθησαν να ανακόψουν την πορεία της Εκπαιδευτικής Μεταρρύθμισης, απορρίπτοντας τα νέα Ωρολόγια Προγράμματα.

Η πρόταση του ΥΠΠ που δόθηκε στην ΟΕΛΜΕΚ από τις 23 του Γενάρη, θα έμπαινε κανονικά σε εφαρμογή από 1η Σεπτεμβρίου, ξεκινώντας από το Γυμνασιακό κύκλο.  Παρόλες τις γραπτές διαβεβαιώσεις του Υπουργού ότι δεν επρόκειτο να αυξηθεί ο διδακτικός χρόνος των εκπαιδευτικών, δεν θα διαταρασσόταν το εργασιακό καθεστώς κανενός, ότι θα επεκτεινόταν η εργαστηριοποίηση που άρχισε τα τελευταία χρόνια, ότι θα ολοκληρωνόταν η υλικοτεχνική υποδομή και η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών, η ηγεσία της ΟΕΛΜΕΚ κώφευσε, αδιαφορώντας ακόμα και για τη βούληση του ίδιου του κλάδου.

Η μη εφαρμογή των Ωρολογίων Προγραμμάτων, στην πράξη, σημαίνει:
·         Ανακοπή της πορείας υλοποίησης της εκπαιδευτικής μεταρρύθμισης.
·         Στέρηση από τα παιδιά των Νέων Αναλυτικών Προγραμμάτων και των σύγχρονων μεθόδων διδασκαλίας.
·         Μεγάλος αριθμός εκπαιδευτικών (συμβασιούχοι και έκτακτοι) δε θα επαναδιοριστούν.

Δυστυχώς, παρόλες τις προσπάθειες της ΠΡΟΟΔΕΥΤΙΚΗΣ, αλλά και άλλων κινήσεων, επικράτησαν οι μικροπαραταξιακές και μικροκομματικές σκοπιμότητες.  Η ίδια τακτική ακολουθείται και για άλλα ζητήματα όπως η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών. Οι δυνάμεις εκείνες που δεν επιθυμούν κατάργηση του επιθεωρητισμού, προσπαθούν να στείλουν στις ελληνικές καλένδες και αυτό το πάγιο αίτημα του κλάδου. 

Η ΟΕΛΜΕΚ, γυμνή από θέσεις, μετά και το φιάσκο με τη δήθεν «επιστημονική επιτροπή», που τάχα θα τη συμβούλευε στο διάλογο, μη έχοντας τι να αντιπροτείνει και ορμούμενη από αντιπολιτευτική και μόνο διάθεση, θυσιάζει τα συμφέροντα της εκπαίδευσης αλλά και του κλάδου.

Αρνείται το διάλογο, κωλυσιεργεί, επιδίδεται σε στείρα κριτική και σε λαϊκισμό, ενώ εμφανής είναι η πρόθεση για αποπροσανατολισμό από τα μεγάλα ζητήματα του κλάδου στα οποία αρνείται να τοποθετηθεί ελλείψει θέσεων.
Η Εκπαιδευτική Μεταρρύθμιση όμως δεν αφορά μόνο την ηγεσία της ΟΕΛΜΕΚ αλλά ολόκληρο τον κλάδο των εκπαιδευτικών και την κοινωνία στο σύνολο της.  Πρώτιστα αφορά τους μαθητές, τα παιδιά μας.  Κανένας δεν έχει δικαίωμα να θυσιάζει το μέλλον, τα όνειρα και τις προσδοκίες τους στο βωμό των όποιων σκοπιμοτήτων.  Γι’ αυτό καλούμε τους εκπαιδευτικούς, τους αδιόριστους, τους έκτακτους, τους συμβασιούχους, τους γονείς, τους μαθητές, την κοινωνία ολόκληρη να ορθώσουν το ανάστημά τους μπροστά στην κάθε αντιμεταρρυθμιστική ενέργεια που σκοπό έχει ν’ ακυρώσει το όραμα για μια καλύτερη παιδεία, για ένα δημοκρατικό και ανθρώπινο σχολείο, ένα σχολείο της χαράς, της δημιουργίας, της κριτικής σκέψης, σύγχρονο και δημιουργικό.


Γραφείο Τύπου
ΠΡΟΟΔΕΥΤΙΚΗΣ Κίνησης Καθηγητών

Σύνδεσμος Συμβασιούχων, Εκτάκτων και Αντικαταστατών Εκπαιδευτικών Μέσης Εκπαίδευσης


Ανακοίνωση
Χωρίς ιδιαίτερη έκπληξη πληροφορηθήκαμε την απόφαση της οριακής πλειοψηφίας (10 έναντι 9)του Κ.Δ.Σ της Ο.Ε.Λ.Μ.Ε.Κ κατά της εφαρμογής του νέου ωρολογίου προγράμματος από το Σεπτέμβρη του 2012. Η ενέργεια αυτή ουσιαστικά τινάζει συθέμελα τις προσπάθειες για τον εκσυγχρονισμό του δημόσιου σχολείου και θέτει εν αμφιβόλω την επιτυχή ολοκλήρωση της εδώ και 3 χρόνια συντελούμενης εκπαιδευτικής μεταρρύθμισης.
Η επιτροπή μας ζήτησε και είχε συνάντηση με την γραμματεία της οργάνωσης σήμερα ώστε ενημερωθεί για τους λόγους που οδήγησαν στην καταψήφιση της πρότασης του υπουργείου.  Μετά και από αυτή την συνάντηση αλλά και μετά από πολλές προσωπικές συνομιλίες που είχαμε με μέλη της γραμματείας, αλλά και τον ίδιο τον πρόεδρο της οργάνωσης, εξακολουθούμε να θεωρούμε ότι οι λόγοι που οι θιασώτες της απόρριψης επικαλούνται είναι παντελώς αστήρικτοι και ανεδαφικοί , κάτι που αφήνει πολλά ερωτηματικά για τα πραγματικά και βαθύτερα αίτια της στάσης της ΟΕΛΜΕΚ και συγκεκριμένα της ΑΛΛΑΓΗΣ και της ΔΗΚΙ που καταψήφισαν την πρόταση αυτή.
Εμείς σαν Επιτροπή, καταδικάζουμε με τον πλέον κατηγορηματικό και έντονο τρόπο την απόφαση αυτή της ΟΕΛΜΕΚ, η οποία μεταξύ άλλων στέλνει στην ανεργία τον ερχόμενο Σεπτέμβρη ένα σημαντικό αριθμό εκτάκτων και συμβασιούχων εκπαιδευτικών οι οποίοι εργάζονται στα δημόσια σχολεία τη φετινή χρονιά και καλούμε τον υπουργό όπως προχωρήσει το ταχύτερο δυνατόν στην εφαρμογή του νέου ωρολόγιου προγράμματος από τον ερχόμενο Σεπτέμβρη.
Ταυτόχρονα καλούμε την ΟΕΛΜΕΚ όπως αναθεωρήσει την στάση της και συμβάλει σε μια συλλογική προσπάθεια υπερπήδησης των όποιων προβλημάτων θεωρεί ότι προκύπτουν ώστε να εφαρμοστεί το νέο ωρολόγιο πρόγραμμα στα γυμνάσια από τον ερχόμενο Σεπτέμβρη. 

Τέλος, δηλώνουμε ότι δεν θα παραμείνουμε απλοί θεατές των όποιων εξελίξεων  και για τον λόγο αυτό καλούμε όλους τους συναδέλφους συμβασιούχους, εκτάκτους ή αντικαταστάτες  σε έκτακτη γενική συνέλευση που θα πραγματοποιηθεί τη Δευτέρα 2 Ιουλίου, στις 9:30 το πρωί  στο κέντρο ΟΑΣΙΣ στη Χοιροκοιτία, ώστε να εξεταστούν οι μετέπειτα τρόποι αντίδρασης και τα επόμενα βήματα που θα ακολουθήσουμε.

Τετάρτη, 13 Ιουνίου 2012

ΕΡΕΥΝΑ ΤΗΣ ETUCE ΣΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΗΣ ΔΡΑΣΗΣ ΚΑΙ ΕΚΣΤΡΑΤΕΙΑΣ (2012) ΓΙΑ ΤΗΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΚΡΙΣΗ

ΑΙΤΗΣΕΙΣ ΥΠΟΨΗΦΙΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΓΙΑ ΔΙΟΡΙΣΜΟ ΣΕ ΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΑΤΑΣΤΑΤΗ


Η Επιτροπή Εκπαιδευτικής Υπηρεσίας καλεί τους υποψήφιους εκπαιδευτικούς
Μέσης Γενικής, Μέσης Τεχνικής, Δημοτικής, Προδημοτικής και Ειδικής Εκπαίδευσης,

που ενδιαφέρονται να εργαστούν κατά το σχολικό έτος 2012-2013 προσωρινά, ως

αντικαταστάτες εκπαιδευτικών που θα απουσιάζουν από τα καθήκοντά τους για

διάφορους λόγους (π.χ. άδεια ασθενείας, άδεια μητρότητας κτλ.), να υποβάλουν σχετική

αίτηση στο Γραφείο της Επιτροπής, το αργότερο μέχρι την Παρασκευή 6.7.2012, και

ώρα 1:30 μ.μ.

Η αίτηση πρέπει να υποβληθεί μόνο σε ηλεκτρονική μορφή, με τη

συμπλήρωση του εντύπου ΕΕΥ09, στην ιστοσελίδα της Επιτροπής, στη διεύθυνση

www.eey.gov.cy, από τη διασύνδεση «Έντυπα».

Εφιστάται η προσοχή των ενδιαφερομένων στα ακόλουθα:

α) Αιτήσεις που θα υποβληθούν μετά τις 6.7.2012 δεν θα ληφθούν υπόψη.

β) Είναι απαραίτητο να δηλώνονται αριθμοί τηλεφώνων (σταθερού και κινητού)

για σκοπούς άμεσης και γρήγορης επικοινωνίας, διαφορετικά οι

ενδιαφερόμενοι δε θα μπορούν να προχωρούν σε επιτυχή υποβολή της

αίτησής τους. Επίσης, η Επιτροπή δεν υπέχει οποιαδήποτε ευθύνη σε

περίπτωση μη ανταπόκρισης στην τηλεφωνική επικοινωνία.

γ) Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να αποτείνονται στους ακόλουθους αριθμούς

τηλεφώνων, σε περίπτωση που αντιμετωπίζουν οποιοδήποτε πρόβλημα με

την υποβολή της αίτησής τους:

22602634, 22602652, 22602613

δ) Υποψήφιοι εκπαιδευτικοί οι οποίοι εργάζονται σε οποιαδήποτε θέση στη

Δημόσια Υπηρεσία ή στον ευρύτερο δημόσιο τομέα, ακόμη και πάνω σε

έκτακτη βάση, δεν δικαιούνται να εργάζονται ταυτόχρονα σε θέση

αντικαταστάτη στη Δημόσια Εκπαιδευτική Υπηρεσία, έστω και αν έχουν

εξασφαλίσει από την εργασία τους άδεια απουσίας, με ή χωρίς απολαβές.

Επομένως, όσοι κατέχουν ήδη θέση στη Δημόσια Υπηρεσία ή στον ευρύτερο

δημόσιο τομέα και καλούνται να εργαστούν ως αντικαταστάτες θα πρέπει είτε

να παραιτούνται από την εργασία τους, είτε να μην αποδέχονται το διορισμό

τους σε θέση αντικαταστάτη. Σε αντίθετη περίπτωση, πρέπει να

γνωρίζουν ότι δεν θα είναι δυνατή η πληρωμή τους για την υπηρεσία

τους ως αντικαταστάτες.

../..

Αίτηση για διορισμό σε θέση αντικαταστάτη μπορούν να υποβάλουν οι

ακόλουθοι εκπαιδευτικοί:

Ι. ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Δάσκαλοι μέχρι τον αριθμό 1600 στον πίνακα διοριστέων

Ειδικοί Εκπαιδευτικοί Όλοι όσοι περιλαμβάνονται στον πίνακα διοριστέων

Νηπιαγωγοί μέχρι τον αριθμό 1000 στον πίνακα διοριστέων

ΙΙ. ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ (ΜΕΣΗ ΓΕΝΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ)

Θρησκευτικών μέχρι τον αριθμό 400 στον πίνακα διοριστέων

Φιλολογικών μέχρι τον αριθμό 900 στον πίνακα διοριστέων

Μαθηματικών μέχρι τον αριθμό 500 στον πίνακα διοριστέων

Φυσικής Όλοι όσοι περιλαμβάνονται στον πίνακα διοριστέων

Βιολογίας Όλοι όσοι περιλαμβάνονται στον πίνακα διοριστέων

Χημείας μέχρι τον αριθμό 600 στον πίνακα διοριστέων

Γεωγραφίας Όλοι όσοι περιλαμβάνονται στον πίνακα διοριστέων

Αγγλικών μέχρι τον αριθμό 1000 στον πίνακα διοριστέων

Γαλλικών Όλοι όσοι περιλαμβάνονται στον πίνακα διοριστέων

Ιταλικών Όλοι όσοι περιλαμβάνονται στον πίνακα διοριστέων

Γερμανικών Όλοι όσοι περιλαμβάνονται στον πίνακα διοριστέων

Ισπανικών Όλοι όσοι περιλαμβάνονται στον πίνακα διοριστέων

Τουρκικών Όλοι όσοι περιλαμβάνονται στον πίνακα διοριστέων

Ρωσικών Όλοι όσοι περιλαμβάνονται στον πίνακα διοριστέων

Εμπορικών μέχρι τον αριθμό 3000 στον πίνακα διοριστέων

Φυσικής Αγωγής μέχρι τον αριθμό 500 στον πίνακα διοριστέων

Μουσικής μέχρι τον αριθμό 400 στον πίνακα διοριστέων

Τέχνης μέχρι τον αριθμό 400 στον πίνακα διοριστέων

Πληροφορικής/Επιστήμης Η.Υ. Όλοι όσοι περιλαμβάνονται στον πίνακα διοριστέων

Συμβουλευτικής και Επαγγ.Αγωγής Όλοι όσοι περιλαμβάνονται στον πίνακα διοριστέων

Τεχνολογίας Όλοι όσοι περιλαμβάνονται στον πίνακα διοριστέων

Τεχνολογίας χωρίς μαθήματα Όλοι όσοι περιλαμβάνονται στον πίνακα διοριστέων

Οικιακής Οικονομίας Όλοι όσοι περιλαμβάνονται στον πίνακα διοριστέων

Θεατρολογίας Όλοι όσοι περιλαμβάνονται στον πίνακα διοριστέων

Φωτογραφίας Όλοι όσοι περιλαμβάνονται στον πίνακα διοριστέων

ΙΙΙ. ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΕΣ (ΜΕΣΗ ΤΕΧΝΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ)

Όλοι όσοι περιλαμβάνονται στον πίνακα διοριστέων.

Κυριακή, 10 Ιουνίου 2012

Η ηγεσία της ΟΕΛΜΕΚ εμποδίζει τη μεταρρύθμιση. (Φιάσκο η επιτροπή που διόρισε)


Η ηγεσία της ΟΕΛΜΕΚ για άλλη μια φορά συμπεριφέρεται ως εχθρός της Μεταρρύθμισης, ακολουθώντας τακτική κωλυσιεργίας αφού, αντί ν’ απαντήσει στην πρόταση του Υπουργείου Παιδείας για τα Ωρολόγια Προγράμματα, που θα ολοκλήρωναν και θα προωθούσαν την εφαρμογή των νέων Αναλυτικών Προγραμμάτων, αρνείται να το πράξει.

Αντί αυτού, θυμήθηκε την τελευταία στιγμή και ελλείψει συγκεκριμένης θέσης, ότι θα ορίσει Επιστημονική Επιτροπή (Συμβουλευτική) για να μπορέσει να διαμορφώσει θέση με βάση το πόρισμά της. Αλλά, αν και η Επιτροπή ολοκλήρωσε τη δουλειά της εδώ και πολλές μέρες, αντί ν’ απαντήσει στο Υπουργείο, προβαίνει σε κινήσεις εντυπωσιασμού και επικοινωνιακά παιχνίδια μέσα από δημοσιογραφικές διασκέψεις με τα μέλη της Επιτροπής.

Επί της ουσίας, όσον αφορά το πόρισμα της Επιτροπής που όρισε η ΟΕΛΜΕΚ, φαίνεται να γύρισε μπούμερανκ και να οδηγεί την ηγεσία της ΟΕΛΜΕΚ σε αμηχανία, αφού η Επιτροπή στηρίχτηκε σε επιλεκτικές επιστημονικές αναφορές και θεωρίες.

 Ενδεικτικά:

Μειώνει τις διδακτικές περιόδους στα μαθήματα:

Σχεδιασμός και Τεχνολογία
Πληροφορική
Φυσική
Βιολογία
Γεωγραφία
Οικιακή Οικονομία
Αυξάνει τις διδακτικές περιόδους στα μαθήματα:

Φιλολογικά (αύξηση 8 περιόδων)
Μαθηματικά (αύξηση 4 περιόδων)
Η Προοδευτική Κίνηση Καθηγητών πιστεύει ότι πρέπει να προχωρήσουμε άμεσα και στην εφαρμογή των νέων Ωρολογίων Προγραμμάτων, αλλά και τις υπόλοιπες αλλαγές για τις οποίες έχει ολοκληρωθεί ο δομημένος διάλογος, όπως είναι το νέο σύστημα αξιολόγησης του εκπαιδευτικού έργου κ.α.   Είναι κοινή διαπίστωση ότι το σημερινό σχολείο πρέπει να αλλάξει άμεσα.

Καλούμε λοιπόν, την ηγεσία της ΟΕΛΜΕΚ να αρθεί στο ύψος των περιστάσεων και να συμβάλει στην υλοποίηση της Εκπαιδευτικής Μεταρρύθμισης μακριά από μικροπαραταξιακές ή άλλες σκοπιμότητες που ζημιώνουν το καλώς νοούμενο συμφέρον της εκπαίδευσης αλλά και των ίδιων των εκπαιδευτικών».

Σάββατο, 9 Ιουνίου 2012

Διακυβεύετε το μέλλον μας με τους πειραματισμούς της ηγεσίας της ΟΕΛΜΕΚ


Επιτροπή  Συμβασιούχων, Εκτάκτων και Αντικαταστατών Εκπαιδευτικών Μέσης Εκπαίδευσης


Διακυβεύετε το μέλλον μας με τους πειραματισμούς της ηγεσίας της ΟΕΛΜΕΚ

Είναι με μεγάλη έκπληξη που πληροφορηθήκαμε τις εισηγήσεις της Επιτροπής που διόρισε η ηγεσία της ΟΕΛΜΕΚ για τα νέα Ωρολόγια Προγράμματα της Μέσης Εκπαίδευσης.

Χωρίς καμιά επιστημονική τεκμηρίωση και επικαλούμενοι κάποιες αόριστες θεωρίες και στατιστικές στην ουσία εισηγούνται μια εντελώς διαφορετική πρόταση χωρίς να λάβουν υπόψη ούτε το διάλογο που εδώ και 4 χρόνια διεξάγεται, ούτε την ύπαρξη εδώ και δύο χρόνια νέων Αναλυτικών προγραμμάτων, ούτε καν ότι το Υπουργείο έχει ετοιμάσει συγκεκριμένη πρόταση με συγκεκριμένες εισηγήσεις. Μια πρόταση που παρουσιάστηκε σε όλους τους συνδέσμους ειδικοτήτων της Ο.Ε.Λ.Μ.Ε.Κ χωρίς να υπάρξουν σοβαρές ενστάσεις και με την οποία εμείς συμφωνούμε πλήρως.

Αγνοώντας πλήρως τις ανάγκες της εποχής και βλέποντας στο παρελθόν ετοίμασαν μια πρόταση που κατά την άποψη μας βάζει σε κίνδυνο την προσπάθεια που γίνεται στον χώρο της δημόσιας εκπαίδευσης για εκσυγχρονισμό και επικαιροποίηση των γνώσεων και των δεξιότατων των μαθητών μας.

Καλούμε άμεσα την ΟΕΛΜΕΚ να τοποθετηθεί επί του θέματος και ταυτόχρονα ζητούμε από την ηγεσία της Οργάνωσής μας να μας δικαιολογήσει την επικίνδυνη ολιγωρία που επέδειξε στην επί της ουσίας τοποθέτησή της επί της πρότασης του Υπουργείο τη στιγμή που η ΟΛΤΕΚ και οι Οργανωμένοι Γονείς έχουν ήδη τοποθετηθεί θετικά και πολύ πιθανόν έχουν ήδη πάρει τα όσα ζητούσαν.

Είναι απαράδεκτο σε αυτές τις δύσκολες οικονομικά εποχές, που η  αύξηση του ορίου αφυπηρέτησης (το οποίο η ίδια η ηγεσία της ΟΕΛΜΕΚ ζήτησε να εφαρμοστεί) σε συνδυασμό με τη μείωση του αριθμού των μαθητών οδηγούν εκατοντάδες συμβασιούχους στην έξοδο από την εργασία, η ηγεσία της ΟΕΛΜΕΚ να αρνείται να τοποθετηθεί επί της ουσίας σε μια πρόταση που ανάμεσα σε άλλα βελτιώνει τις συνθήκες εργασίας μας και δίνει ελπίδα στους νέους εκπαιδευτικούς για άνοιγμα νέων θέσεων εργασίας. Αντίθετα, η  ηγεσία της ΟΕΛΜΕΚ διορίζει μια επιτροπή η οποία φέρνει εισήγηση που θα προκαλέσει απλά αντιδράσεις και περαιτέρω καθυστέρηση.

Τα  γεγονότα δεν μπορούν παρά να μας οδηγήσουν στο συμπέρασμα πως πίσω από όλα κρύβονται μικροπολιτικές και μικροπαραταξιακές σκοπιμότητες.