Πέμπτη, 29 Αυγούστου 2013

ΟΛΟΙ έξω από τη Βουλή 5/9


ΟΛΟΙ έξω από τη Βουλή 5/9

ΕΝΑΝΤΙΑ στη φορολόγηση της μικρής ακίνητης ιδιοκτησίας
ΕΝΑΝΤΙΑ στα αντιλαϊκά μέτρα που φτωχοποιούν το λαό

ΑΓΩΝΙΖΟΜΑΣΤΕ - ΥΠΕΡΑΣΠΙΖΟΜΑΣΤΕ - ΔΙΕΚΔΙΚΟΥΜΕ
(Περισσότερες λεπτομέρειες για την ώρα της κινητοποίησης θα ανακοινωθούν τις επόμενες μέρες)

Πέμπτη, 22 Αυγούστου 2013

Εκατομμύρια από Ευρωπαϊκά προγράμματα μπορεί να αξιοποιήσει το ΥΠΠ

Προγραμματική Περίοδος 2007-2013:
Στην παρούσα προγραμματική περίοδο 2007-2013 το Υπουργείο Παιδείας και πολιτισμού διαχειρίζεται  5  Ευρωπαϊκά Έργα με προυπολογισμό περίπου 40 εκατομμυρίων υπό τον Ειδικό Στόχο 1: “ Προώθηση της Δια Βίου Μάθησης, Κυρίως Μέσω των Συστημάτων Εκπαίδευσης και Κατάρτισης”, του Αξονα Προτεραιότητας 1: “Ανάπτυξη του Ανθρώπινου Δυναμικού και Προσαρμοστικότητα”  του Ευρωπαικού Κοινωνικού Ταμείου.   Επίσης σε συνεργασία με το ΚΕΠΑ υλοποιεί άλλο ένα Εργο  19,5 εκατομμυρίων.

Πιο συγκεκριμένα τα Έργα που υλοποιεί το ΥΠΠ είναι τα εξής:
·         Πρόγραμμα κατά της Πρόωρης Εγκατάλειψης του Σχολείου, της Σχολικής Αποτυχίας και της Παραβατικότητας σε Ζώνες Εκπαιδευτικής Προτεραιότητας  με προϋπολογισμό 10,9 εκ.
·         Πρόγραμμα προϋπηρεσιακής κατάρτισης για υποψήφιους εκπαιδευτικούς μέσης εκπαίδευσης με προυπολογισμό 15,8 εκ.
·         Ενδοϋπηρεσιακή Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών Μέσης Εκπαίδευσης με προυπολογιμό 5,7 εκ.
·         Εσπερινή Τεχνική Σχολή Λεμεσού με προυπολογισμό 3,9 εκ.
·         Μεταλυκειακά Ινστιτούτα Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης με προυπολογισμό 4,4 εκ.
·         Νέα Σύγχρονη Μαθητεία μαζί με το ΚΕΠΑ με προυπολογισμό 19,3 εκ.

Τα κονδύλια αυτά πρέπει να απορροφηθούν σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα του κάθε Έργου μέχρι και το 2015, δηλαδή μέχρι και δύο χρόνια μετά τη λήξη της Προγραμματικής Περιόδου.

Είναι εύκολα αντιληπτό ότι αυτά τα Έργα συμβάλλουν τα μέγιστα στην αναβάθμιση του Δημοσίου Σχολείου, αλλά δημιουργούν και θέσεις απασχόλησης εκπαιδευτικών αν αξιοποιηθούν κατάλληλα. 

Το ερώτημα είναι πως αυτά τα Έργα αξιοποιήθηκαν μέχρι σήμερα. Απορροφήθηκαν τα εγκεκριμένα κονδύλια; Αν για παράδειγμα στο έργο της προϋπηρεσιακής κατάρτισης που σταμάτησε δεν απορροφήθηκαν τα κονδύλια πρέπει ΑΜΕΣΑ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΜΕΤΑΦΟΡΑ ΚΟΝΔΥΛΙΩΝ ΣΕ ΑΛΛΑ ΕΡΓΑ για μην μείνουν αναξιοποίητα.

Προγραμματική Περίοδος 2014-2020:
Για την Προγραμματική Περίοδο 2014-2020 έχουν κατανεμηθεί για την Κύπρο από τα Ευρωπαϊκά Ταμεία ΕΤΠΑ και ΕΚΤ σε σχέση με τη Ευρωπαϊκή Πρωτοβουλία «Επένδυση στην Ανάπτυξη και την Απασχόληση»  199 εκατομμύρια Ευρώ.

Μια από τις κύριες επενδυτικές προτεραιότητες της πιο πάνω πρωτοβουλίας είναι η “Επένδυση στην εκπαίδευση, δεξιότητες, δια βίου μάθηση” η οποία περιλαμβάνει:
·         Πρόληψη/μείωση της πρόωρης εγκατάλειψης του σχολείου, προαγωγή ίσης πρόσβασης σε καλής ποιότητας προ-σχολική, πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση.
·         Βελτίωση πρόσβασης στη δια βίου μάθησης, αναβάθμιση δεξιοτήτων/ ικανοτήτων εργατικού δυναμικού, αύξηση συσχετισμού συστημάτων εκπαίδευσης/κατάρτισης με την αγορά εργασίας, εφαρμογή συστημάτων μαθητείας βασισμένων στην εργασία, δυικά συστήματα μαθητείας.
·         Ανάπτυξη υποδομών κατάρτισης και εκπαίδευσης.

Πρέπει να σημειωθεί ότι οι Ευρωπαίοι Εταίροι, λόγω της κατάστασης στην Κύπρο, μας κάλεσαν επανελειμένα από τον Απρίλιο να υποβάλουμε προτάσεις έργων, και δήλωσαν ετοιμότητα να τις εγκρίνουν για να ξεκινήσει η προ-απορρόφηση των Ευρωπαϊκών πόρων της νέας περιόδου.

Προέβηκε το ΥΠΠ σε προτάσεις νέων έργων για προ-απορρόφηση και αξιοποίηση των κονδυλίων;

Όλα αυτά τα γράφω για να καταδείξω ότι δεν είναι θέμα έλλειψης κονδυλίων το ζήτημα της αξιοποίησης του εκπαιδευτικού δυναμικού του τόπου μας.  Όταν υπάρχει η πολιτική βούληση και η κατάλληλη ενεργοποίηση προς την ορθή κατεύθυνση, τα κονδύλια προς αξιοποίηση υπάρχουν. Πέραν των όσων ανέφερα σε προηγούμενα άρθρα μου, με τη σωστή και έγκαιρη αξιοποίηση των Ευρωπαϊκών κονδυλίων θεωρώ ότι δεν μπορεί να υπάρξει καμία δικαιολογία για την απόλυση («μη αξιοποίηση» όπως λέει και ο Υπουργός) των συμβασιούχων εκπαιδευτικών.

Δρ Κυριάκος Ματθαίου
Πρόεδρος Προοδευτικής Κίνησης Καθηγητών Λάρνακας

Δευτέρα, 19 Αυγούστου 2013

ΟΕΛΜΕΚ για εκπαιδευτικούς στην Εθνική Φρουρά

Η ΟΕΛΜΕΚ πληροφορήθηκε από τα ΜΜΕ ότι συζητείται εργοδότηση συναδέλφων που θα παραμείνουν αδιόριστοι στην Εθνική Φρουρά.

Αναμέναμε από τον αρμόδιο Υπουργό Παιδείας να είχε συζητήσει με τις εκπαιδευτικές οργανώσεις τις πιο πάνω σκέψεις.  Θεωρούμε ότι ο χώρος της παιδείας και η αντιμετώπιση των προβλημάτων της γίνεται καλύτερα στα πλαίσια ενός παραγωγικού διαλόγου.


Αναμένουμε ότι ο αρμόδιος Υπουργός έστω και τώρα θα μας καλέσει για να συζητήσουμε άμεσα αυτό το σοβαρό θέμα.

Κυριακή, 18 Αυγούστου 2013

Αναστασιάδης: Στην Ε.Φ οι αδιόριστοι εκπαιδευτικοί??????????????

2 νομοσχέδια θα εγκρίνει την ερχόμενη Τρίτη το Υπουργικό Συμβούλιο, το οποίο θα συνεδριάσει στο Τρόοδος, στην εξοχική κατοικία του Προέδρου.

Όπως δήλωσε στον ΑΝΤ1 ο κύριος Αναστασιάδης το ένα νομοσχέδιο αφορά στην εργοδότηση από την Ε.Φ. των 150 καθηγητών που δεν επαναδιορίστηκαν, χωρίς όμως να δίνει περαιτέρω διευκρινίσεις για το καθεστώς εργοδότησης τους.

Το 2ο αφορά την επέκταση της εργοδότησης των ξενοδοχο- υπαλλήλων και κατά συνέπεια της τουριστικής περιόδου.

Το Υπουργικό θα εγκρίνει επίσης 14 μνημονιακά νομοσχέδια, ενώ μετατίθεται για του χρόνου η κατάθεση του νέου αναθεωρημένου νομοσχεδίου για τον φόρο ακίνητης περιουσίας.

Δείτε το βίντεο στο πιο κάτω link:
Η συγκεκριμένη αναφορά γίνεται περίπου στα 2 λεπτά και 40 δευτερόλεπτα.


Τετάρτη, 14 Αυγούστου 2013

Το μεγάλο κόλπο του ΥΠΠ και της Κυβέρνησης με τους Συμβασιούχους

Οι πρόσφατοι διορισμοί της Μέσης Εκπαίδευσης που ανακοινώθηκαν από την ΕΕΥ αποκάλυψαν με οδυνηρό –για όλους τους εκπαιδευτικούς- τρόπο, το μεγάλο κόλπο που έστησαν το ΥΠΠ και η Κυβέρνηση Αναστασιάδη με το θέμα των συμβασιούχων εκπαιδευτικών.

Όπως φανέρωσαν ξεκάθαρα τα πραγματικά δεδομένα και όχι κάποιες μαθηματικές αλχημείες του ΥΠΠ, εκατοντάδες είναι τελικά οι εκπαιδευτικοί Μέσης Εκπαίδευσης, οι οποίοι σε πολλές περιπτώσεις μετά από χρόνια εργασίας στα σχολεία θα οδηγηθούν στην ανεργία, διαψεύδοντας τα όσα στομφώδη διακήρυτταν πριν λίγους μήνες ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας και ο Υπουργός Παιδείας και Πολιτισμού.

Από την πρώτη στιγμή η Προοδευτική Κίνηση Καθηγητών προειδοποιούσε όλους τους εκπαιδευτικούς, τόσο τους μόνιμους που δέχτηκαν να συνεισφέρουν για τη διάσωση των θέσεων συμβασιούχων όσο και τους ίδιους τους συμβασιούχους, για το μεγάλο κόλπο που στήθηκε στις πλάτες τους. Συγκεκριμένα, ανακοίνωση της ΠΡΟΟΔΕΥΤΙΚΗΣ τον Απρίλιο ανέφερε ότι «η κλιμακωτή συνεισφορά από τους εργαζόμενους στο δημόσιο και ευρύτερο δημόσιο τομέα, που τελικά με το μνημόνιο που έχει συμφωνηθεί δεν είναι έκτακτη αλλά μόνιμη μείωση μισθού, δεν στόχευε στο να διασωθούν οι θέσεις των συμβασιούχων εκπαιδευτικών όπως θέλουν να προβάλουν επικοινωνιακά κάποιοι».

Όλους αυτούς τους μήνες το ΥΠΠ αγνόησε τις προειδοποιήσεις μας. Αντί να ασχοληθεί σοβαρά με το θέμα των συμβασιούχων καθώς και με τα άλλα σημαντικά ζητήματα της εκπαίδευσης, επικεντρώθηκε αποκλειστικά σε μια πρωτόγνωρη προσπάθεια βολέματος ημετέρων και σε ένα πρωτοφανές κυνήγι μαγισσών στο ΥΠΠ, γυρίζοντας την εκπαιδευτική πολιτική για δεκαετίες πίσω.

Τα αποτελέσματα της απραξίας αλλά και των λανθασμένων ενεργειών του ΥΠΠ μιλούν από μόνα τους:

•  Η αποκοπή μέχρι 2% από τους μισθούς όλων των εκπαιδευτικών  για τη διάσωση των θέσεων συμβασιούχων (που έγινε τελικά μόνιμη αποκοπή), εξουδετερώθηκε καταργώντας τις θέσεις με άλλους τρόπους.

•   Προσέφερε έτσι στην Τρόικα διπλάσιες αποκοπές στην Παιδεία από όσες είχαν ζητηθεί αρχικά. Το ΥΠΠ παρουσιάζεται δηλαδή τροϊκανότερο των ίδιων των Τροϊκανών.

•   Απέκρυψε έντεχνα τα μέτρα που συμφώνησε με την Τρόικα, με τα οποία χάθηκαν δεκάδες θέσεις συμβασιούχων.

•   Δεν έλαβε κανένα νέο αντισταθμιστικό μέτρο για την αντιμετώπιση του προβλήματος.

Καλούμε έστω και τώρα το ΥΠΠ να αφήσει τα επικοινωνιακά παιχνίδια με τους παραπλανητικούς αριθμούς και να εγκύψει σοβαρά στο θέμα των συμβασιούχων, ώστε να τηρήσει τη δική του δέσμευση.

Καλούμε την ΟΕΛΜΕΚ να ασκήσει πιέσεις και να μην αποδεχτεί να χάσει έστω και ένας συμβασιούχος τη δουλειά του, γεγονός που ουσιαστικά θα εξουδετέρωνε τη συνεισφορά όλων των εκπαιδευτικών για τη διάσωση των θέσεων συμβασιούχων.

Σε διαφορετική περίπτωση, αν έστω και ένας συμβασιούχος χάσει τη θέση του, καλούμε όλους τους εκπαιδευτικούς σε ένα δυναμικό αγώνα για να μην περάσει η κοροϊδία και το μεγάλο επικοινωνιακό κόλπο που έστησαν σε όλους τους εκπαιδευτικούς το ΥΠΠ και η Κυβέρνηση. 

Η ΠΡΟΟΔΕΥΤΙΚΗ ΚΙΝΗΣΗ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ δεν πρόκειται ούτε να αποδεχτεί ούτε να ανεχτεί να μείνει στο δρόμο ούτε ένας συνάδελφός μας. Εκφράζουμε την ετοιμότητά μας να κατέβουμε στους δρόμους, να κλείσουμε τα σχολεία, να απεργήσουμε, για να μη μείνουν άνεργοι οι συνάδελφοί μας.

Είναι η ώρα της συλλογικής ευθύνης και δράσης. Χαμένος αγώνας είναι αυτός που δεν έγινε ακόμα.

Η ΠΡΟΟΔΕΥΤΙΚΗ είναι ΕΔΩ…



Λευκωσία, Αύγουστος 2013

Δευτέρα, 12 Αυγούστου 2013

Πρώτη Ανάλυση για τους διορισμούς Μέσης Εκπαίδευσης

Με μια πρώτη ανάλυση για τους διορισμούς Μέσης μπορούμε να αναφέρουμε τα εξής:

Η περσινή χρονιά έκλεισε με 805 συμβάσεις στη Μέση εκπαίδευση. Οι διορισμοί συμβασιούχων που έγιναν μέχρι τώρα είναι 583. Άρα μιλούμε για 222 συμβάσεις λιγότερες. Γνωρίζοντας ότι 48 άτομα που δεν δούλευαν πέρσι συμπεριλαμβάνονται στους πρώτους διορισμούς (μέχρι να φανεί αν θα αποδεχτούν ή όχι) τότε σημαίνει ότι 270 άτομα που δούλευαν πέρσι δεν έχουν ακόμα διοριστεί.
Τα ακόλουθα στοιχεία είναι ακόμα πιο εκπληκτικά:
Στον προϋπολογισμό που έχει εγκριθεί από το Υπουργείο Οικονομικών υπάρχουν 424 κενές μόνιμες θέσεις (από αφυπηρετήσεις τα τελευταία 2 χρόνια που δεν έγιναν μονιμοποιήσεις) και 323 θέσεις για συμβασιούχους. Σύνολο θέσεων που μπορούν να διοριστούν συμβασιούχοι 747 (εκτός βέβαια αν υπάρξουν κι άλλες αφυπηρετήσεις).
Το υπουργείο δηλ. προέβλεψε ότι με τις περικοπές που εισηγήθηκε στην Τρόικα και έκανε, θα χρειαζόταν 58 Συμβασιούχους λιγότερους. Αν κι αυτό θεωρείται απαράδεκτο (δηλ. να θεωρεί ότι 58 θέσεις ανεργίας είναι αποδεκτό παρόλο που πληρώθηκε η εισφορά αλληλεγγύης για να διορισθούν όλοι), το πιο απαράδεκτο είναι ότι οι υπολογισμοί τους ήταν τόσο εξωπραγματικοί που εισηγήθηκαν μέτρα τα οποία μας φέρουν από τις 58 θέσεις λιγότερες στις 222 αυτή τη στιγμή.

Δηλαδή σύμφωνα με τον εγκεκριμένο προϋπολογισμό το υπουργείο μπορεί να διορίσει συμβασιούχους σε ακόμα  164 θέσεις φτάνει να προωθήσει ζητήματα απαραίτητα για την ομαλή λειτουργία του σχολείου, όπως η πλήρωση των θέσεων προαγωγής (έστω και χωρίς μισθολογική αναβάθμιση) αλλά και προγράμματα για αναβάθμιση του δημόσιου (π.χ. προγράμματα κατάρτισης – με Ευρωπαϊκά κονδύλια).

Αν καταφέρει να καλύψει τις 164 θέσεις, θεωρώντας ότι κάποιοι από τους 48 νεοδιορισθέντες μπορεί να μην αποδεχτούν διορισμό και επιπλέον μπορεί να έχουμε κι άλλες πρόωρες αφυπηρετήσεις μπορεί μέχρι το τέλος του χρόνου να καλυφθούν οι 270 που δούλευαν τον περσινό χρόνο.

Αν δεν γίνει τίποτα από τα πιο πάνω σημαίνει ότι με τους πολύ κακούς υπολογισμούς του το Υπουργείο Παιδείας και η Κυβέρνηση θα προσθέσει ακόμα 270 καθηγητές στον κατάλογο της ανεργίας.

Πρέπει επίσης να σημειωθεί ξανά ότι κάποιοι από τους συμβασιούχους που θα απολυθούν, δουλεύουν για πολύ περισσότερο από τρία χρόνια και άφησαν άλλες δουλειές διότι κανένας δεν θεωρούσε ότι θα μείνουν ξεκρέμαστοι λόγω κακών υπολογισμών της κυβέρνησης. Διότι παρά τη μείωση των μαθητών που αφήνει η κυβέρνηση να διαδίδεται ως λόγο της μείωσης των αναγκών, λόγω των πολλών αφυπηρετήσεων αυτοί οι άνθρωποι θα δούλευαν αν δεν ήταν τόσο κακοί οι υπολογισμοί τους. Θα μπορούσαν δηλαδή να συμπεριλάβουν στην μείωση των αναγκών τη μείωση των μαθητών και να μην εισηγηθούν άλλα μέτρα περικοπών. Εδώ είναι το μέγα ζήτημα που ελέγχεται το Υπουργείο και η κυβέρνηση. Ότι οι πολλές αφυπηρετήσεις και η εισφορά αλληλεγγύης έπρεπε να ήταν αρκετά, ώστε αν έκαναν ορθούς υπολογισμούς, να μην στείλουν άλλο κόσμο στην ανεργία, όπως ήταν και η δέσμευσή τους.

Δρ Κυριάκος Ματθαίου

Πρόεδρος Προοδευτικής Κίνησης Καθηγητών Λάρνακας

Σάββατο, 10 Αυγούστου 2013

Τα φαντάσματα που διοικούν το ΥΠΠ χρειάζονται επειγόντως σεμινάρια

Με πολύ μεγάλη έκπληξη διαβάσαμε την είδηση το Paideianews με τίτλο «Έτσι φθάσαμε από τους 180 στους 50 αδιόριστους στη Μέση Εκπαίδευση». Σε αυτή την είδηση κάποιο φάντασμα εκπρόσωπος του Υπουργείου Παιδείας (επαναλαμβάνω μόνο στο Υπουργείο Παιδείας δεν υπάρχουν αρμόδιοι με ονόματα) αναφέρει τις εξής εκπληκτικές πληροφορίες:
«…Επιμένοντας το Υπουργείο Παιδείας φθάσαμε στην ουσία της διαφοράς. Ο αριθμός των 180ή 150 έβγαινε σε σύγκριση με τους διορισμούς Δεκεμβρίου 2012 και Σεπτεμβρίου 2013. Το Υπουργείο Παιδείας θεωρεί όμως αδιανόητο να γίνεται αυτή σύγκριση, καθιστώντας σαφές ότι το δίκαιο και το ορθό είναι  να γίνεται σύγκριση Σεπτεμβρίου 2012 και Σεπτεμβρίου 2013. Πράγματι έγινε αυτός ο υπολογισμός και ο ακριβής αριθμός  των αδιορίστων που βγήκε ήταν 59. Σε αυτό το σημείο και με μέτρο σύγκρισης την περίοδο  Σεπτεμβρίου 2012 – Σεπτεμβρίου2013  υπήρξε συμφωνία μεταξύ των δυο πυλώνων της εκπαίδευσης στον αριθμό. Αν υπολογιστούν κάποιες θέσεις που θα δοθούν αργότερα, τότε ο αριθμός των αδιορίστων θα μειωθεί γύρω στους 50, που είναι και θέση του Υπουργείου Παιδείας…»
Είναι όντως απίστευτο να υπάρχουν αρμόδιοι στο Υπουργείο Παιδείας που σκέφτονται με αυτό τον τρόπο. Και εξηγώ:
Πέρσι τον Σεπτέμβριο υπήρχαν περίπου 150 αδιόριστοι σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά. Μετά από πολλές πιέσεις το Υπουργείο βρήκε διάφορους τρόπους με διάφορα προγράμματα και μαζί με τις πρόωρες αφυπηρετήσεις φτάσαμε 1η Οκτωβρίου με περίπου 80 αδιόριστους. Μέχρι το τέλος του 2012 ο αριθμός αυτός μειώθηκε ακόμα περισσότερο λόγω επιπλέον αφυπηρετήσεων.
Με το να λες ότι η σύγκριση γίνεται με τον Σεπτέμβρη του 12 ακούγεται λογικό αλλά ταυτόχρονα διαγράφει τους 150 συμβασιούχους που καυχιόνταν το Υπουργείο πέρσι ότι αγωνίστηκε και σε μεγάλο βαθμό τους κάλυψε.
Διαγράφει λοιπόν αυτούς. Κάνει σύγκριση Σεπτέμβρη με Σεπτέμβρη. Ισχυρίζεται ότι μόνο 59 μένουν έξω σε σχέση με τον προηγούμενο Σεπτέμβρη (ασχέτως αν φέτος προώθησε πιο γρήγορα κάποια μέτρα που πέρσι έγιναν μετά την 1η Σεπτεμβρίου) και ακολούθως λέει ότι μετά τον Σεπτέμβρη με τους όποιους διορισμούς θα αφαιρεί μόνο από αυτούς που θεωρούσε αδιόριστους αρχές του Σεπτέμβρη.
Αυτή κι αν είναι αλχημεία.
Κύριε "άγνωστε" του Υπουργείου, αν πρέπει να θεωρείται δίκαιο να συγκρίνουμε 1η Σεπτέμβρη του 2012 με 1η  Σεπτέμβρη του 2013, τότε 15 Σεπτέμβρη του 2012 πρέπει να συγκρίνεται με 15 Σεπτέμβρη του 2013, 1η Οκτώβρη του 2012 με 1η Οκτώβρη του 2013 κλπ.
Ότι λοιπόν αυτή τη στιγμή βρισκόμαστε πίσω 180 άτομα από αυτούς που διόρισες την περσινή χρονιά είναι γεγονός.
Η μήπως τα Μαθηματικά μου είναι λίγα;;;;;;
Τα σεμινάρια μαθηματικών για τα φαντάσματα του ΥΠΠ προσφέρονται δωρεάν με μόνη δέσμευση να διοριστούν όλοι οι συμβασιούχοι συνάδελφοι. Αν μας πουν και το ονοματάκι τους θα είναι ακόμα καλύτερα.

Δρ Κυριάκος Ματθαίου

Πρόεδρος Προοδευτικής Κίνησης Καθηγητών Λάρνακας

Πέμπτη, 8 Αυγούστου 2013

To ΥΠΠ το μόνο Υπουργείο που απολύει υπαλλήλους


Εύκολη λεία για τους «ειδήμονες» του Υπουργείου Οικονομικών αποτελούσαν και αποτελούν οι συμβασιούχοι εκπαιδευτικοί αφού ήταν οι μόνοι που εξαιρέθηκαν από την νομοθεσία για μετατροπή τους σε υπαλλήλους με σύμβαση αορίστου χρόνου. Οι «ειδήμονες» του Υπουργείου Οικονομικών είναι οι ίδιοι που επέμεναν για μείωση των εκπαιδευτικών κατά 500 άτομα με την αύξηση της διδακτικής ώρας και είναι οι ίδιοι που παρά τη συμφωνία για την συνεισφορά αλληλεγγύης από τους υπόλοιπους εκπαιδευτικούς επιμένουν, με την ανοχή του ΥΠΠ, να στείλουν 250 συμβασιούχους εκπαιδευτικούς στην ανεργία. Δηλ. παρά την πλήρη αφαίρεση της πρόνοιας για μείωση των εκπαιδευτικών κατά 500 άτομα στο πρώτο υπογεγραμμένο μνημόνιο, μετά τη συνεισφορά αλληλεγγύης των υπολοίπων, φαίνεται ότι το ίδιο το Υπουργείο Οικονομικών, μαζί με το Υπουργείο Παιδείας επανέφεραν στο επικαιροποιημένο μνημόνιο ξανά ζήτημα μείωσης των εκπαιδευτικών κατά 250 άτομα.

Πιο συγκεκριμένα, στις αρχές του 2011 ψηφίστηκε από την Βουλή εναρμονιστική, με Ευρωπαϊκή οδηγία, νομοθεσία με την οποία οι έκτακτοι υπάλληλοι με συμπληρωμένους 30 μήνες απασχόλησης, θα θεωρούνταν πλέον ως υπάλληλοι με σύμβαση αορίστου χρόνου. Οι ρυθμίσεις αυτές προέβλεπαν ότι οι υπηρετούντες έκτακτοι υπάλληλοι, από τη στιγμή που ο καθένας συμπλήρωνε 30μηνη συνολική υπηρεσία, εντάσσονταν αναλόγως της μισθοδοσίας τους σε ευρύτερες κατηγορίες, προκειμένου να παρασχεθεί η δυνατότητα στο Τμήμα Διοίκησης και Προσωπικού να τους μετακινεί για εκτέλεση καθηκόντων αναλόγως των παρουσιαζόμενων αναγκών και για εκτέλεση εργασίας αντίστοιχου μισθοδοτικού επιπέδου. Η εκπαίδευση, ζητήθηκε από την ΕΕΥ, να εξαιρεθεί διότι πιθανόν η ρύθμιση αυτή να προκαλούσε προβλήματα στο σύστημα διορισμού με βάση τον κατάλογο διοριστέων. Η βουλευτές ψήφισαν την εξαίρεση θεωρώντας ότι το ζήτημα θα επανέλθει μαζί με τη συζήτηση για ένα νέο σύστημα διορισμού. Άλλωστε σπανίως εμφανιζόταν στην εκπαίδευση ζήτημα μη επαναδιορισμού συμβασιούχων εκπαιδευτικών.

Αντί λοιπόν το ζήτημα να επανέλθει στη Βουλή, προέκυψε το μνημόνιο και διάφοροι «ανθρωποφάγοι» θεώρησαν ότι μπορούν να απολύσουν τους συμβασιούχους εκπαιδευτικούς που είναι οι λιγότερο κατοχυρωμένοι, ασχέτως αν έχουν άλλοι πέντε και άλλοι δέκα και περισσότερα χρόνια υπηρεσίας. Υπάρχουν βέβαια δεδικασμένα που προϋποθέτουν αποζημιώσεις για υπαλλήλους με πάνω από τρία χρόνια υπηρεσίας αλλά αυτό δεν είναι το κύριο ζήτημα. Είναι ζήτημα αρχής!!! Δεν εκμεταλλεύεσαι ένα κενό που άφησε η νομοθεσία για να απολύσεις ανθρώπους με οικογένειες και παιδιά. Κι αυτό μετά από επανειλημμένες δεσμεύσεις προς το αντίθετο. Δανείζομαι μερικές παραγράφους από την ανακοίνωση της ΠΑΔΕΔ Πρωτοπορία με τις οποίες συμφωνώ απόλυτα:

«… Σε σχέση με αυτό το σοβαρό θέμα σημειώνουμε τα εξής:
Τη γραπτή προεκλογική δέσμευση του Προέδρου της Δημοκρατίας Νίκου Αναστασιάδη προς την ΠΟΕΔ ότι θα προσπαθήσει να εξεύρει μέτρα και ρυθμίσεις, που δε θα οδηγούν άτομα στην ανεργία.
Στο πακέτο μέτρων για επανεκκίνηση της οικονομίας που εξήγγειλε ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας τον Απρίλιο του 2013, συμπεριλήφθηκε το μέτρο για επαναδιορισμό των συμβασιούχων εκπαιδευτικών. Ιδιαίτερη αναφορά έγινε και στην παρουσίαση του έργου της κυβέρνησης για το 1ο τετράμηνο διακυβέρνησης.
Ο Κυβερνητικός Εκπρόσωπος και ο Υπουργός Παιδείας σε δημοσιογραφική διάσκεψη μετά την ολοκλήρωση των διαπραγματεύσεων με την Τρόικα δήλωσαν ότι διασφαλίστηκαν οι θέσεις εργασίας των συμβασιούχων εκπαιδευτικών και των ωρομισθίων του δημόσιου τομέα, μέσω συνεισφοράς αλληλεγγύης των δημοσίων υπαλλήλων.
Η συνεισφορά αλληλεγγύης μετατράπηκε σε μόνιμη κλιμακωτή μείωση απολαβών και συντάξεων όλων των εργαζομένων στο δημόσιο και ευρύτερο δημόσιο τομέα από τον Ιούνιο του 2013. Από αυτές τις μειώσεις, εκατομμύρια ευρώ θα εισρέουν ετησίως στα ταμεία του κράτους…»

Και προσθέτω:

Το να κρεμάζεις οικογενειάρχες μέσα σε μια ημέρα χωρίς καμία προειδοποίηση και με συνεχείς διαβεβαιώσεις ότι θα βρεθούν άλλοι τρόποι εξοικονόμησης για να μην μείνουν στην ανεργία, δεν είναι καθόλου δεοντολογικό. Είναι ακόμα άκρως αντιδεοντολογικό όταν το κάνεις εκμεταλλευόμενος παραθυράκι σε μια νομοθεσία που καλύπτει όλους τους άλλους δημόσιους υπαλλήλους εκτός τους εκπαιδευτικούς. Ακόμα χειρότερα όταν το κάνεις, ενώ όλοι οι άλλοι συνάδελφοι τους συνεισέφεραν από το δικό τους εισόδημα για να τους προστατέψουν μετά από συμφωνία με την επίσημη πλευρά.

Καλώ την επίσημη πλευρά και όλες τις πολιτικές δυνάμεις να τηρήσουν τις δεσμεύσεις για αυτό το πολύ σοβαρό ζήτημα που θα στείλει κι άλλους νέους ανθρώπους στην ανεργία. Καλώ όλες τις εκπαιδευτικές οργανώσεις ενωμένες και με δυναμισμό να κάνουν ότι είναι δυνατό για να προστατεύσουν τα μέλη τους από τη μάστιγα της ανεργίας. Κι αν σήμερα το ζήτημα αφορά μόνο τους συμβασιούχους να έχετε υπόψην ότι αν προωθηθούν και διάφορα άλλα μέτρα που εισηγείται η «εξωτερική» και «εσωτερική» Τρόικα, πολύ σύντομα μπορεί να αφορά κι εκατοντάδες μόνιμους υπαλλήλους. Το έργο αυτό παίζεται ήδη στην Ελλάδα. Μην αφήσουμε την δημόσια εκπαίδευση να φτάσει σε αυτά τα μονοπάτια.

Λύσεις υπάρχουν και εισηγήσεις προς αυτή την κατεύθυνση έγιναν και από την Επιτροπή Συμβασιούχων Έκτακτων και Αντικαταστατών Εκπαιδευτικών αλλά και από την ΟΕΛΜΕΚ. Λεφτά επίσης υπάρχουν τόσο από τη συνεισφορά αλληλεγγύης, από Ευρωπαϊκά προγράμματα αλλά ίσως και με πλήρωση άλλων κενών θέσεων στην Δημόσια Υπηρεσία όπως ισχύει για όλα τα άλλα υπουργεία. Άλλωστε στη Μέση Εκπαίδευση αφυπηρέτησαν από το Σεπτέμβριο μέχρι σήμερα πέραν των 180 εκπαιδευτικών. Μπορεί με έξυπνες κινήσεις για κατάρτιση εκπαιδευτικών, εκμεταλλευόμενοι εγκριμένα Ευρωπαϊκά κονδύλια για τη νέα προγραμματική περίοδο σχετικά με τη Δια Βίου Μάθηση και το Ανθρώπινο Δυναμικό, να καλυφτούν όλοι εκπαιδευτικοί που ήταν διορισμένοι μέχρι τώρα. Αρκεί να υπάρχει και η θέληση από την επίσημη πλευρά.

Δρ Κυριάκος Ματθαίου

Πρόεδρος Προοδευτικής Κίνησης Καθηγητών Λάρνακας

Παρασκευή, 2 Αυγούστου 2013

Το Υπ Παιδείας σκοτώνει την ελπίδα

Η Προοδευτική Κίνηση Καθηγητών με ανακοίνωσή της αναφέρει ότι «παρακολουθεί με ανησυχία τα όσα διαδραματίζονται τον τελευταίο καιρό στο Υπουργείο Παιδείας και που επιβεβαιώνουν τις μέχρι πρότινος, καταγγελίες της Κίνησής μας».
Συνεχίζοντας η  Προοδευτική σημειώνει:  
«Την στιγμή που έχουν συσσωρευτεί πληθώρα προβλημάτων στην εκπαίδευση και όλοι αγωνιούν για την ομαλή έναρξη και λειτουργία των σχολείων τον Σεπτέμβρη, στο Υπουργείο Παιδείας η έγνοια της ηγεσίας του εξαντλείται στο ρουσφέτι, στην ημετεροκρατία και στους ατομικούς σχεδιασμούς μακράν και πέραν από τα ζητήματα της εκπαίδευσης και το καλώς νοούμενο συμφέρον των παιδιών.
Οι ίντρικες, οι προσωπικές ατζέντες και τα αλληλοφαγώματα δεν έχουν θέση στο χώρο της παιδείας.  Στο χώρο της παιδείας θα πρέπει να πρυτανεύει η σύνεση, η συναίνεση, η συνεργασία, η ενότητα στη δράση και η προσήλωση στους στόχους.  Στις δύσκολες στιγμές που περνά ο τόπος μας, δεν είναι ώρα για περιχαρακώματα και διαχωρισμούς σε «δικούς μας» και «μη δικούς μας». 
Αντί αυτού, το Υπουργείο Παιδείας επιδίδεται σε μια αντιμεταρρυθμιστική προσπάθεια με στόχο να ανατρέψει ή να σταματήσει το μεγαλύτερο μεταρρυθμιστικό εγχείρημα στα εκπαιδευτικά πράγματα του τόπου, που ξεκίνησε επί Πεύκιου Γεωργιάδη και συνεχίστηκε από τους Άκη Κλεάνθους, Αντρέα Δημητρίου και Γιώργο Δημοσθένους.  Στην προσπάθεια τους αυτή επιστράτευσαν και κάποιους πανεπιστημιακούς, χωρίς συγκεκριμένους όρους εντολής, ως συμβουλευτική επιτροπή, τους οποίους ενδέχεται να χρησιμοποιήσουν στο τέλος ως την έξωθεν καλή μαρτυρία στις πολιτικές τους αποφάσεις.  Αυτό που θα έπρεπε να ήταν κυρίαρχο και δεν φαίνεται πουθενά, είναι το μέλλον των παιδιών.  Γι’ αυτό, τόσο οι ίδιοι όσο και οι γονείς αλλά και οι υπόλοιποι φορείς που εμπλέκονται στην εκπαίδευση μένουν εκτός.
Η σωτηρία του τόπου μας στηρίζεται στην παιδεία και τον πολιτισμό του.  Στην προετοιμασία των αυριανών πολιτών που θα πάρουν την τύχη του τόπου μας στα χέρια τους.  Ας μη σκοτώσουμε την ελπίδα».

«Αυτοί που αποτελούνε τον Εθνικό Κορμό»


ΤΟΥ ΣΩΤΗΡΗ ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΥΣ*
Κοστουμάτοι, γυρολόγοι και κάθε λογής περίεργοι πολιτικάντηδες, αίφνης με άποψη επί παντός επιστητού, κατέκλυσαν τα διάφορα Υπουργεία.  Με κατασκότεινες διαδικασίες και αφού πρώτα καθάρισαν το τοπίο με προγραφές και πογκρόμ που θυμίζουν όχι μόνο άλλες εποχές αλλά και καθεστώτα, που τοποθετούνται απέναντι από τα δημοκρατικά, επέβαλαν τον πλήρη έλεγχο «αι ημέτεραι δυνάμεις».
Ένα απ’ αυτά τα Υπουργεία είναι και αυτό της Παιδείας Και του Πολιτισμού!!  Πριν ακόμα τελειώσει η σχολική χρονιά άρπαξαν από τα σχολεία διάφορους ημέτερους, τους βάφτισαν αποσπασμένους, τους μοίρασαν καθήκοντα, τους έδωσαν γραφεία, άλλους έμπασαν στο γραφείο του Υπουργού και άλλους απ’ έξω και άλλους κουβάλησαν από άλλα Υπουργεία και υπηρεσίες.  Αυτοί, οι τελευταίοι, βρίσκονται πολύ έξω απ’ τα νερά τους.  Ξεχωρίζουν με την πρώτη ματιά.  Κυκλοφορούν πάνω – κάτω, δεξιά – αριστερά χωρίς πρόδηλο σκοπό.  Απλά κυκλοφορούν για να δικαιολογήσουν την παρουσία τους.  Εξάλλου, πρώτα έγιναν οι αποσπάσεις και μετά αναζητούν το έργο που θα επιτελούν.  Πριν καν εξεταστούν οι αιτήσεις των εκπαιδευτικών για απόσπαση.  Αιτήσεις τις οποίες αρνείται το Υπουργείο να τις δώσει στις εκπαιδευτικές οργανώσεις.  Γιατί άραγε;  Και γιατί αρκετοί αποσπάσθηκαν ενώ είναι μεταθέσιμοι;  Ποιοι συνάδελφοι τους θα την πληρώσουν άραγε;
Έστειλαν ακόμα και στο Προεδρικό εκπαιδευτικό, κι’ αυτόν πριν κλείσουν τα σχολεία, για να διορθώνει, είπαν, πρακτικά των συνεδριάσεων.  Κλίμακα Α11 γι’ αυτή την δουλειά;
Ένας γραφέας Α2 κλίμακα δεν αρκούσε;  Οι εκπαιδευτικοί είναι για τα σχολεία.  Για τις τάξεις διδασκαλίας.  Ψιλά γράμματα…… Δεν μπορεί να τα διαβάσει η Γενική Ελέγκτρια.
Μπορεί φυσικά να ισχυριστεί κάποιος ότι, αυτά συνέβαιναν επί όλων των Κυβερνήσεων.  Ή ακόμα ότι «τα ίδια έκαναν και οι αριστεροί».  Πολύ πιασάδικο τελευταία.  Ατεκμηρίωτα, αλλά το λένε.  Εξάλλου ο Γκαίνπελς έλεγε ότι αν πεις χίλια ψέματα στο τέλος τα πιο πολλά θα γίνουν πιστευτά.  Οι αριθμοί όμως είναι εδώ.  Στις τελευταίες δυο διακυβερνήσεις (Τ. Παπαδόπουλου – Δ. Χριστόφια) το ποσοστό των αποσπασμένων στο Υπουργείο Παιδείας που πρόσκειντο στην Αριστερά κυμαινόταν από 10% - 12%.  Οι υπόλοιποι ανήκαν στα άλλα κόμματα ή δεν ήταν κατ’ ανάγκη τοποθετημένοι κομματικά.  Ήταν άνθρωποι που έκαναν καλά τη δουλειά τους και είχε ένα συγκεκριμένο σκοπό η απόσπασή τους.  Υπήρχε και η ποικιλομορφία και η ποικιλοχρωμία.  Τώρα τα πράγματα ξεκαθαρίζουν.  Το ποσοστό των αριστερών στο Υπουργείο Παιδείας αγγίζει τον μηδενικό συντελεστή.  Στο γραφείο των δυο προηγούμενων Υπουργών Παιδείας ο ένας εκ των συμβούλων του Υπουργού ανήκε στο συγκυβερνών σήμερα ΔΗ.ΚΟ.  Όπως και το υπόλοιπο σχεδόν 80% - 90% των αποσπασμένων ανήκε στον ΔΗ.ΣΥ, ΔΗ.ΚΟ, ΕΔΕΚ και αλλού.  Η αλήθεια είναι ότι έδιωξαν και δικούς τους.  Έφεραν πιο δικούς τους.  Της δικής τους προσωπικής ατζέντας που θα καθορίσει και τη δική τους προσωπική - πολιτική – κομματική πλατφόρμα.  Στόχος ο έλεγχος του Υπουργείου. 
Και όσο πιο ψηλά γίνεται η απόσπαση, τόσο πιο καλά.  Αρκεί και ένας φίλος, ένας συγγενής, ένας κουμπάρος, ας μην είναι και μόνιμος εκπαιδευτικός, για να ελέγχει, να διατάζει, να τοποθετεί, να μετακινεί και να υποδείχνει στον κάθε τεχνοκράτη τα νέα του καθήκοντα και την προσήλωσή του στον κομματικό κομισσάριο.
Το πρώτο βήμα έγινε: Όλα μπλε!!  Το δεύτερο έπεται και είναι το μαύρο.  Είναι όλοι αυτοί που αποτελούνε τον Εθνικό Κορμό.
Αλήθεια, γνωρίζει κανείς τις θέσεις αυτής της κυβέρνησης, για την παιδεία; Και τον πολιτισμό; 
Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού, μέρες του 2013 μ.Χ
*Πρόεδρος Προοδευτικής Κίνησης Καθηγητών