Παρασκευή, 27 Σεπτεμβρίου 2013

Απαράδεκτες οι αναφορές της αντιπροέδρου της ΟΕΛΜΕΚ για τους Οικονομολόγους Καθηγητές

Η Προοδευτική Κίνηση Καθηγητών καταγγέλλει τις απαράδεκτες αναφορές της Αντιπροέδρου της ΟΕΛΜΕΚ και στελέχους της «ΑΛΛΑΓΗΣ» για τους Οικονομολόγους Καθηγητές. Οι απαξιωτικές αναφορές της που κάνουν λόγο για «ένα κλάδο σε απαξίωση», για έναν κλάδο «που κατάντησε ένας κλάδος δακτυλογράφων που χαρακτηρίζονται από αδυναμία να διδάξουν οποιοδήποτε άλλο μάθημα στη μεγαλύτερη πλειοψηφία τους», καθώς και τα προκλητικά ερωτήματά που θέτει στο άρθρο της για το «πόσοι συνάδελφοι παγκύπρια είναι σε θέση να διδάξουν Λογιστική, Πολιτική Οικονομία, Οικονομικά Μαθηματικά, Πρακτική Γραφείου και Τεχνική Πωλήσεων;» και «πόσοι συνάδελφοι κάνουν καβγά για να διδάσκουν ΜΟΝΟ Δακτυλογραφία; Δεν τα σπούδασαν τα υπόλοιπα μαθήματα;» και «πού ήταν οι Επιθεωρητές τόσα χρόνια που μοίραζαν βαθμολογίες σε ανεπαρκείς εκπαιδευτικούς, αλλά έχαναν τους μαθητές;» είναι απαράδεκτες όταν εκστομίζονται από οποιονδήποτε εκπαιδευτικό και πολύ περισσότερο από εκπαιδευτικό που κατέχει το αξίωμα του Αντιπρόεδρου της ΟΕΛΜΕΚ.
Αντί να αφουγκραστεί τις ανησυχίες των συναδέλφων της και να ακούσει προσεκτικά έστω και την κριτική τους, η οποία ασκείται αυτή την περίοδο όχι μόνο από τον Πρόεδρο του Συνδέσμου Οικονομολόγων Καθηγητών αλλά γενικότερα από τους συναδέλφους μας κυρίως λόγω της χλιαρής έως ανύπαρκτης αντίδρασης της ηγεσίας της ΟΕΛΜΕΚ απέναντι στις αρνητικές εξελίξεις που  άφησαν, μεταξύ άλλων, πολλούς συνάδελφούς μας στο δρόμο, επιλέγει να εξαπολύσει πρωτάκουστες ύβρεις εναντίον των συναδέλφων της.
Θα ανέμενε κανείς από την Αντιπρόεδρο της ΟΕΛΜΕΚ να επιδεικνύει την ίδια «μαχητική» διάθεση εκεί που πρέπει, δηλαδή έναντι της εργοδοτικής πλευράς, και όχι απέναντι στους συναδέλφους της. Αντ’ αυτού, επιλέγει ακόμα και μέσα από το άρθρο της να διατηρεί τα χαρακτηριστικά του κυβερνητικού συνδικαλισμού, με αναφορές που προσπαθούν έμμεσα να δικαιολογήσουν τα αδικαιολόγητα όπως για παράδειγμα ότι «οι ανάγκες των σχολείων δεν μπορούν πλέον να δημιουργούνται από το πουθενά και κατά πως βολεύει, υπάρχει και μια Τρόικα».
Διερωτόμαστε, από τη στιγμή που η Αντιπρόεδρος της ΟΕΛΜΕΚ εκφράζει δημόσια τέτοιες απόψεις για τους συνάδελφούς της, αν είναι σε θέση να υπερασπίζεται τα καλώς νοούμενα συμφέροντα του κλάδου έναντι της εργοδοσίας. Ακόμα περισσότερο, μας ανησυχεί η συμμετοχή της σε συναντήσεις με εκπροσώπους της Παγκόσμιας Τράπεζας, αφού στο άρθρο της φανερώνει μια στρεβλή αντίληψη για το ρόλο της στην Κύπρο, παρουσιάζοντας τα γεράκια της Παγκόσμιας Τράπεζας ως αθώες περιστέρες, με αναφορές όπως «οι εκπρόσωποι της Παγκόσμιας Τράπεζας δια του επικεφαλής τους διαβεβαίωσαν ότι ο ρόλος τους είναι να δώσουν συμβουλές για διαρθρωτικές αλλαγές που θα αποσκοπούν στη βελτίωση της αποδοτικότητας της εκπαίδευσης αλλά και της λειτουργίας του Υπουργείου Παιδείας και Πολιτισμού, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι σε κάποιους τομείς δε θα απαιτηθεί οικονομική εξυγίανση».

Το ελάχιστο που αναμένουμε από την Αντιπρόεδρο της ΟΕΛΜΕΚ είναι να αποσύρει τις αναφορές της και να απολογηθεί γι’ αυτές στους Οικονομολόγους Καθηγητές που υπηρετούν διαχρονικά με ζήλο και αφοσίωση τη δημόσια εκπαίδευση.

Πέμπτη, 26 Σεπτεμβρίου 2013

«Η Ρωμιοσύνη εν φυλή συνότζαιρη του κόσμου»


            Υπολογίζεται ότι στη γη μιλιούνται σήμερα 900 - 1000 γλώσσες και γύρω στις 5.000 διαλέκτους - ιδιώματα που προστατεύονται από την ΟΥΝΕΣΚΟ. Οι διάλεκτοι δεν είναι σίγουρα άλλες γλώσσες, αλλά μια εγγενής τάση των γλωσσών. Και φυσικά όλες οι ελληνικές διάλεκτοι, μεταξύ αυτών και η Κυπριακή, εμπλουτίζουν την ελληνική γλώσσα. Είναι συνάμα φορέας στοιχείων πολιτισμού και γι' αυτό το λόγο στηρίζονται και προωθούνται από την Ε.Ε.
Υπάρχει όμως, σε παγκόσμιο επίπεδο, αλλά και στον ελλαδικό χώρο μια φθίνουσα πορεία των διαλέκτων. Αντί λοιπόν να προστατεύουμε τη διάλεκτό μας, την πολεμούμε. Πιο σωστά, την πολεμά η εκκλησία και κάποιοι που αφορμούνται από ένα αρρωστημένο εθνικισμό.
Η επίσημη γλώσσα είναι στην Κύπρο η κοινή ελληνική η οποία μαθαίνεται πάντα μετά την απόχτηση της διαλέκτου, με τεχνητό τρόπο, σταδιακά για τις ανάγκες του γραπτού, κυρίως, λόγου. Κάποιοι, και εκπαιδευτικοί, έχουν την πεποίθηση ότι οι Κύπριοι μαθητές και φοιτητές «δεν ξέρουν ελληνικά». Την αντίληψη αυτή προκαλεί συνήθως η εμφάνιση κάποιων διαλεκτισμών στα γραπτά τους, τα οποία χαρακτηρίζονται ως «λάθη».
Στην Κύπρο σήμερα, σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης διδάσκεται η κοινή ελληνική. Στο ζήτημα της γλωσσικής παιδείας το εκπαιδευτικό σύστημα της Κύπρου ακολουθεί το αντίστοιχο της Ελλάδας εν πολλοίς. Στην Κύπρο η ελληνική διδάσκεται και μαθαίνεται και όχι μαθαίνεται και διδάσκεται - όπως θα συμφωνούσαμε ότι συμβαίνει τουλάχιστον στα αστικά κέντρα της Ελλάδας. Στην Κύπρο χρησιμοποιείται η επίσημη γλώσσα στον ημερήσιο τύπο - με εξαίρεση ίσως τις χιουμοριστικές στήλες. Στην τηλεόραση και το ραδιόφωνο οι ειδήσεις θα εκφωνηθούν στην κοινή. Τα κυπριακά σίριαλ, όμως, ή κυπριακές εκπομπές με τοπικό ενδιαφέρον θα είναι στην κυπριακή. Μια πανεπιστημιακή διάλεξη θα γίνει στην κοινή νέα ελληνική, σ' ένα μικρό όμως φροντιστηριακό μάθημα, όπου οι αποστάσεις δεν τηρούνται αυστηρά, ο κύπριος καθηγητής θα χρησιμοποιήσει -πιθανόν - και τη διάλεκτο. Το κήρυγμα στην εκκλησία θα γίνει στην κοινή, αλλά όχι η εξομολόγηση που θα διεξαχθεί στην κυπριακή.
Υπάρχει φυσικά και η κυπριακή αργκό που τη συναντάμε κυρίως ανάμεσα στη νεολαία και που είναι, γέννημα της καθημερινότητας, αποκομμένη από την κοινή ελληνική. Η κυπριακή αργκό χρησιμοποιεί μηχανισμούς που συναντάμε και σε άλλες γλώσσες, αξιοποιώντας στοιχεία της διαλέκτου ή δάνεια από την Τουρκική, την Αγγλική ή από την Ελληνική. Ενδεικτικά ακούμε: «τούβλον», «φκιόρον», «ππούλιν», «μουσιαμμάς», «ούτε με πόμπες», «ούτε με σφαίρες» κ.α. Αυτό είναι ένα γενικό φαινόμενο που μάλιστα κάποτε περνά και στα γενικής χρήσης λεξικά, όπως αυτό του Μπαμπινιώτη.
Έχουν ενδιαφέρον τα σχόλια του Κώστα Μόντη για τα ποιήματα του στην κυπριακή. Για τον Μόντη, η κυπριακή στην ποίηση, αλλά και στο θέατρο, αναδίδει μια ξεχωριστή αίσθηση που οφείλεται στον τρόπο εκμάθησής της. Λέει ο Μόντης: «ελέχθη ότι η γραφή ποιημάτων στο κυπριακό ιδίωμα είναι μια προσπάθεια φυγής. Κλείνω δηλαδή την πόρτα στα μεγάλα θέματα... για να βγω έξω να ξεκουραστώ. Νομίζω ότι δεν είναι αυτός ο λόγος. Μερικά πράγματα από την υφή τους πρέπει να γραφτούν στη γλώσσα που πρωτομίλησες... Η γλώσσα που πρωτομιλήσαμε είναι πάρα πολύ μεγάλο πράγμα, που δεν έχει ίσως μελετηθεί ακόμα. Οι λέξεις βγαίνουν ίσα από μέσα σου. Θα το δείτε ακόμα και στο θέατρο. Όταν οι ηθοποιοί παίζουν κυπριακή ηθογραφία... είναι άλλοι άνθρωποι. Όταν παίζουν έργο στην πανελλήνια... είναι πάρα πολύ κατώτεροι. Δεν ξέρω τι ρίζες έχει μέσα μας η γλώσσα που πρωτομιλήσαμε, που δεν μπορούν ν' αντικατασταθούν με γλώσσα την οποία μάθαμε. Το χαρακτηριστικό των ποιημάτων μου στην κυπριακή διάλεκτο είναι ότι όλα σχεδόν είναι ερωτικά. Στην πανελλήνια δεν έχω πολλά ερωτικά ποιήματα, και σου λέει ύστερα ο άλλος: «πήδησε στον έρωτα για να ξεκουραστεί». (απόσπασμα από συνομιλία του Κ. Μόντη με φοιτητές της Παιδαγωγικής Ακαδημίας Κύπρου, στη Λευκωσία, την άνοιξη του 1988).
Δεν παύει όμως η γλώσσα αυτή ή και αυτή νάναι προφορική. Εξάλλου η ανθρώπινη γλώσσα έχει πρωτίστως φωνητικό χαρακτήρα και είναι πολύ φυσικό από εξελικτική ή βιολογική άποψη. Κανένα παιδί δε μαθαίνει πρώτα να γράφει και μετά να μιλάει. Η ομιλία αναπτύσσεται με φυσικό τρόπο. Για να μάθει το παιδί να μιλάει, αρκεί να εκτεθεί σε γλωσσικά ερεθίσματα. Αντίθετα για να μάθει τη γλώσσα του, απαιτείται συστηματική διδασκαλία. Πού υστερούν λοιπόν οι νέοι μας; Στον προφορικό ή στον γραπτό λόγο; Δεν υποτιμούμε τη σημασία της γραφής, δεν πρέπει όμως και να ταυτίζουμε τη γλώσσα με τη γραφή και να καταλήγουμε σε συμπεράσματα για τη γλώσσα, τους νέους, τη γλωσσική πενία κλπ.
Διαφωνώ, λοιπόν, με τον Αρχιεπίσκοπο, ότι η γλώσσα μας κινδυνεύει, ότι η γλωσσική πενία οφείλεται στην κυπριακή διάλεκτο. Τα αίτια είναι κυρίως κοινωνικά. Καθημερινοί εχθροί της, η εισβολή της εικόνας, η κακή χρήση της τεχνολογίας και η παρακμή του διαλόγου σαν αποτέλεσμα του παγώματος των ανθρωπίνων σχέσεων.
Γι' αυτό Μακαριώτατε, εμείς θα επιμένουμε τα παιδιά μας να διαβάζουν και Λιπέρτη και Λιασίδη και Βασίλη Μιχαηλίδη και δεν κινδυνεύει η ελληνική γλώσσα απ' αυτούς, ούτε και ο ελληνικός πολιτισμός, γιατί όπως χαρακτηριστικά λέει και ο ίδιος ο Βασίλης Μιχαηλίδης στην «9η Ιουλίου», «η Ρωμιοσύνη εννά χαθεί, όντας ο κόσμος λείψει!».

Σωτήρης Χαραλάμπους 
Πρόεδρος Προοδευτικής Κίνησης Καθηγητών

Σάββατο, 21 Σεπτεμβρίου 2013

Μακαριώτατε, τα κάνατε…σαρδάμ!!!

Μακαριώτατε πάλι τα καταφέρατε να εκτεθείτε.  Πέσατε θύμα της παραπληροφόρησης, της άγνοιας και της ημιμάθειας.  Για το πρώτο δεν πολυευθύνεστε.  Για το δεύτερο και το τρίτο φέρετε ακέραια την ευθύνη.  Πήρατε θέση για ένα θέμα που δεν κατέχετε.  Έχετε άποψη για τα Νέα Αναλυτικά Προγράμματα που δεν διαβάσατε.  Πήρατε θέση για την γλώσσα, αναθεματίσατε την κυπριακή διάλεκτο, ως αιτία όλων των κακών και κινδυνολογήσατε για το μέλλον του Ελληνισμού και του Χριστιανισμού
Και γι’ όλα αυτά φταίει η… προηγούμενη κυβέρνηση. Σας ακούω φυσικά να μιλάτε συχνά για επιχειρήσεις, τράπεζες, μετοχές, χρηματιστήρια.  Ποτέ δεν άκουσα τον πνευματικό, το θεολογικό λόγο σας.  Χρησιμοποιείται μάλιστα μια γλώσσα μιξοβάρβαρη, που δεν είναι ούτε κοινή ελληνική, ούτε κυπριακή διάλεκτος σίγουρα, ούτε και καθαρεύουσα.  Μια αποπνευματικοποιημένη γλώσσα.
Αν λοιπόν, Μακαριώτατε, διαβάζατε την Έκθεση για την Εκπαιδευτική Μεταρρύθμιση, θα διαπιστώνατε ότι αυτή στηρίζεται στις αρχαιοελληνικές αξίες, τις οποίες συχνά επικαλείστε, όπως και τους αρχαίους Έλληνες Κλασσικούς (Αριστοτέλη, Πλάτωνα κ.ά.).  Εσείς τη χαρακτηρίσατε «αριστερίζουσα» και «ανθελληνική».
Λέτε ότι «χρειαζόμαστε Παιδεία που να μας φέρνει σε επαφή με την Ευρώπη, όχι τον επαρχιωτισμό».  Μα στην Ευρώπη οι κοινωνίες είναι πολυπολιτισμικές.  Το ίδιο και τα σχολεία.  Εσείς ισχυριστήκατε ότι «η ύπαρξη μεγάλου αριθμού μεταναστών δημιουργεί προβλήματα τόσο στο γλωσσικό όσο και στο μαθησιακό επίπεδο των δικών μας παιδιών.
Μακαριώτατε, τι θα πει «δικά μας»: Από έναν Ιεράρχη θα περιμέναμε άλλη προσέγγιση.  Όλα δικά μας είναι. Και ο Χριστός παιδί περιπλανώμενων μεταναστών δεν ήταν;  Έχετε εισέλθει και σε επιστημονικο-γλωσσικά ζητήματα.  Απορρίπτετε -λέτε- τον κριτικό εγγραμματισμό! Οι επιστήμονες έχουν άλλη άποψη.  Θα μπορούσατε να τεκμηριώσετε τη θέση σας και σεις επιστημονικά.  Όχι απλά απορριπτικά.
Φοβάστε την Κυπριακή διάλεκτο!  Μια ελληνικότατη διάλεκτο.  Με τα παράσημα που της προσέδωσε η Ιστορία, είτε αυτά είναι Τούρκικα, Αγγλικά, Αραβικά ή άλλα.  Όπως όλες οι ελληνικές διάλεκτοι και ιδιώματα.  Όπως και αυτή ακόμα η κοινή ελληνική.  Δεν κινδυνεύει η γλώσσα μας, ούτε η Ιστορία μας, ούτε ο πολιτισμός και η ύπαρξή μας από το Βασίλη Μιχαηλίδη, το Δημήτρη Λιπέρτη ή τον Παύλο Λιασίδη.  Η γλωσσική πενία, στο βαθμό που υπάρχει, θα πρέπει να αναζητήσει την αιτία της κυρίως στην κοινωνία.  Στην εισβολή της εικόνας, στην κακή χρήση της τεχνολογίας, στην παρακμή του διαλόγου.
Το ζήτημα Μακαριώτατε σήμερα είναι: πόσο μιλάμε, πόσο ακούμε και ποιον ακούμε.  Οι ευθύνες είναι τεράστιες, τόσο του κράτους, της παιδείας, των εκπαιδευτικών, αλλά και των Μ.Μ.Ε. που επίσης διδάσκουν και καλλιεργούν την γλώσσα στο λαό.

Σωτήρης Χαραλάμπους,
Πρόεδρος Προοδευτικής Κίνησης Καθηγητών 

Τετάρτη, 18 Σεπτεμβρίου 2013

Συνάντηση ΟΕΛΜΕΚ - Αναστασιάδη


Η Προοδευτική Κίνηση Καθηγητών εκφράζει την απογοήτευσή της για τα αποτελέσματα της συνάντησης ΟΕΛΜΕΚ - Αναστασιάδη.
Δυστυχώς, δεν ευοδώθηκαν οι προσδοκίες μας. Όταν φεύγεις από το διάλογο με το αρμόδιο Υπουργείο και καταφεύγεις στον Πρόεδρο της Δημοκρατίας, εναποθέτεις εκεί τις όποιες ελπίδες για επίλυση των σοβαρών ζητημάτων της εκπαίδευσης.
Ενώ τέθηκαν μια σειρά από εκπαιδευτικά και συνδικαλιστικά ζητήματα, εστιάζοντας την προσοχή μας σ' αυτό των αδιόριστων, της παγοποίησης  των προαγωγών και της μονιμοποίησης, δυστυχώς δεν βρήκαμε ανταπόκριση.
Η δέσμευση του Προέδρου για μονιμοποίηση 200 συμβασιούχων που ήδη έχουν διοριστεί είναι - ίσως - το μόνο θετικό της συνάντησης. Δεν απαντά όμως και δεν αντιμετωπίζει το πρόβλημα της αδιοριστίας. Να υπενθυμίσουμε, απλώς, ότι οι 200 αυτές μονιμοποιήσεις ήταν απόφαση και υλοποίηση της προηγούμενης κυβέρνησης, και η Βουλή, στην οποία ανήκε και ο σημερινός πρόεδρος, συμπεριφερόμενη ως κυβερνώσα, την ανέκοψε (κατά πλειοψηφία). Σήμερα είναι πρόθυμος να το διορθώσει. Αναμένουμε να το δούμε στην πράξη. Αν όμως η Βουλή δεν το ανέκοπτε, σήμερα η τεράστια πλειοψηφία των συμβασιούχων θα ήταν μόνιμοι.          
Πυθιακός ήταν ο Πρόεδρος και στο θέμα του μισθολογίου, υποδείχνοντας ότι «αν μείνουμε πιστοί στο Μνημόνιο, αν πειθαρχήσουμε αυστηρά, τότε δεν θα υπάρξουν μειώσεις μισθών».
Αρνητικός και στο θέμα των αποπαγοποιήσεων των προαγωγών, όπου δεν βλέπει σοβαρό πρόβλημα, προδιαγράφοντας έτσι και τη στάση τόσο της κυβέρνησης όσο και του κυβερνώντος κόμματος στην επερχόμενη συζήτησή του στη Βουλή.
Γενικά, η Κυβέρνηση, δια του Προέδρου της, έδειξε αδύναμη και ανέτοιμη ν' αντιμετωπίσει τα σοβαρά ζητήματα της εκπαίδευσης. Σε μια προσπάθεια μάλιστα αποπροσανατολισμού, ανοίγει άλλα θέματα που δεν είναι άμεσης προτεραιότητας όπως ο κατάλογος διοριστέων.
Άρνηση επέδειξε ο Πρόεδρος Αναστασιάδης και στις εισηγήσεις της ΟΕΛΜΕΚ για αντιμετώπιση του προβλήματος της αδιοριστίας, όπως η εργαστηριοποίηση του μαθήματος των Νέων Ελληνικών και των Μαθηματικών στην Α' Γυμνασίου, η επέκταση της εργαστηριοποίησης των φυσικών επιστημών κ.ά.

Λευκωσία, 18 Σεπτεμβρίου 2013

Συνάντηση ΟΕΛΜΕΚ - Αναστασιάδη

Η Προοδευτική Κίνηση Καθηγητών εκφράζει την απογοήτευσή της για τα αποτελέσματα της συνάντησης ΟΕΛΜΕΚ - Αναστασιάδη.
Δυστυχώς, δεν ευοδώθηκαν οι προσδοκίες μας. Όταν φεύγεις από το διάλογο με το αρμόδιο Υπουργείο και καταφεύγεις στον Πρόεδρο της Δημοκρατίας, εναποθέτεις εκεί τις όποιες ελπίδες για επίλυση των σοβαρών ζητημάτων της εκπαίδευσης.
Ενώ τέθηκαν μια σειρά από εκπαιδευτικά και συνδικαλιστικά ζητήματα, εστιάζοντας την προσοχή μας σ' αυτό των αδιόριστων, της παγοποίησης  των προαγωγών και της μονιμοποίησης, δυστυχώς δεν βρήκαμε ανταπόκριση.
Η δέσμευση του Προέδρου για μονιμοποίηση 200 συμβασιούχων που ήδη έχουν διοριστεί είναι - ίσως - το μόνο θετικό της συνάντησης. Δεν απαντά όμως και δεν αντιμετωπίζει το πρόβλημα της αδιοριστίας. Να υπενθυμίσουμε, απλώς, ότι οι 200 αυτές μονιμοποιήσεις ήταν απόφαση και υλοποίηση της προηγούμενης κυβέρνησης, και η Βουλή, στην οποία ανήκε και ο σημερινός πρόεδρος, συμπεριφερόμενη ως κυβερνώσα, την ανέκοψε (κατά πλειοψηφία). Σήμερα είναι πρόθυμος να το διορθώσει. Αναμένουμε να το δούμε στην πράξη. Αν όμως η Βουλή δεν το ανέκοπτε, σήμερα η τεράστια πλειοψηφία των συμβασιούχων θα ήταν μόνιμοι.
Πυθιακός ήταν ο Πρόεδρος και στο θέμα του μισθολογίου, υποδείχνοντας ότι «αν μείνουμε πιστοί στο Μνημόνιο, αν πειθαρχήσουμε αυστηρά, τότε δεν θα υπάρξουν μειώσεις μισθών».
Αρνητικός και στο θέμα των αποπαγοποιήσεων των προαγωγών, όπου δεν βλέπει σοβαρό πρόβλημα, προδιαγράφοντας έτσι και τη στάση τόσο της κυβέρνησης όσο και του κυβερνώντος κόμματος στην επερχόμενη συζήτησή του στη Βουλή.
Γενικά, η Κυβέρνηση, δια του Προέδρου της, έδειξε αδύναμη και ανέτοιμη ν' αντιμετωπίσει τα σοβαρά ζητήματα της εκπαίδευσης. Σε μια προσπάθεια μάλιστα αποπροσανατολισμού, ανοίγει άλλα θέματα που δεν είναι άμεσης προτεραιότητας όπως ο κατάλογος διοριστέων.
Άρνηση επέδειξε ο Πρόεδρος Αναστασιάδης και στις εισηγήσεις της ΟΕΛΜΕΚ για αντιμετώπιση του προβλήματος της αδιοριστίας, όπως η εργαστηριοποίηση του μαθήματος των Νέων Ελληνικών και των Μαθηματικών στην Α' Γυμνασίου, η επέκταση της εργαστηριοποίησης των φυσικών επιστημών κ.ά.
Λευκωσία, 18 Σεπτεμβρίου 2013

Σάββατο, 14 Σεπτεμβρίου 2013

Η επίσκεψη στον Αβέρωφ Νεοφύτου ξεκαθάρισε το τοπίο



Η επίσκεψη των τριών εκπαιδευτικών Οργανώσεων στην Πινδάρου την περασμένη Τετάρτη, 10 Σεπτεμβρίου 2013 ξεκαθάρισε το τοπίο, το οποίο συστηματικά θόλωνε το Υπουργείο Παιδείας, πότε υποσχόμενο φρούδες ελπίδες στους αδιόριστους συμβασιούχους και πότε παίρνοντας αλλοπρόσαλλες αποφάσεις, όπως η λεγόμενη αποκοπή αλληλεγγύης από το μισθό των εκπαιδευτικών, για να διορίσει, δήθεν, τους αδιόριστους.

Η ανησυχία μας εντάθηκε από τις εκφρασθείσες θέσεις του Προέδρου του ΔΗΣΥ, ο οποίος:
·        Δικαιολόγησε την παγοποίηση των προαγωγών, της οποίας διεκδικεί την πατρότητα.
·        Θεωρεί τη μη μονιμοποίηση των συναδέλφων ως σωστό μέτρο αφού έτσι θα μπορούν πιο εύκολα να τους απολύσουν.
·        Άφησε ανοιχτό το ενδεχόμενο για περαιτέρω μειώσεις στους μισθούς των εκπαιδευτικών.
·        Επανέφερε θέμα συζήτησης της εισδοχής στα δημόσια Πανεπιστήμια με το πιστοποιητικό GCE,  και
·        Επανέφερε το ζήτημα του κατάλογου διοριστέων, αποπροσανατολίζοντας από τα σοβαρά προβλήματα που ταλανίζουν τη Δημόσια Εκπαίδευση.

Η ΠΡΟΟΔΕΥΤΙΚΗ ΚΙΝΗΣΗ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ καταγγέλλει τη στάση των κυβερνώντων και τη μεθοδευμένη προσπάθεια λεηλάτησης των εισοδημάτων των εκπαιδευτικών. Καλεί ταυτόχρονα την ηγεσία της ΟΕΛΜΕΚ, όπως αυτή εκφράζεται μέσα από περιστασιακές πλειοψηφίες, να σταθεί δυναμικά στο πλευρό των εκπαιδευτικών και ιδιαίτερα των αδιόριστων συμβασιούχων έμπρακτα και όχι με ευχολόγια. Την ώρα που εκατοντάδες οικογένειες συναδέλφων μας βρίσκονται στους δρόμους δεν μπορεί να σφυρίζουμε αδιάφορα. Σήμερα απολύονται συμβασιούχοι, αύριο – ίσως – θα είναι η δική σας σειρά…
14 Σεπτεμβρίου 2013

Τετάρτη, 11 Σεπτεμβρίου 2013

Ανακοίνωση ΟΕΛΜΕΚ: Πικετοφορία συμβασιούχων και έκτακτων εκπαιδευτικών

Αγαπητοί συνάδελφοι,

Όπως ήδη θα γνωρίζετε η ΟΕΛΜΕΚ και οι έκτακτοι και οι συμβασιούχοι συνάδελφοι θα πραγματοποιήσουν πικετοφορία διαμαρτυρίας έξω από το Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού την Πέμπτη 12 του Σεπτέμβρη στις 2:00 μ.μ.


Παρακαλούμε όπως διαβάσετε τη σχετική ανακοίνωση στους καθηγητικούς συλλόγους και παράλληλα όπως παραχωρήσετε σχετικές διευκολύνσεις στους συναδέλφους που θα πάρουν μέρος στην εκδήλωση.

Δευτέρα, 9 Σεπτεμβρίου 2013

Μονόωρη στάση την Πέμπτη εισηγείται η Επιτροπή Συμβασιούχων και Αντικαταστατών Μέσης

Μονόωρη στάση την Πέμπτη εισηγείται η Επιτροπή Συμβασιούχων και Αντικαταστατών Μέσης


Όπως ανακοινώνει η  Επιτροπή Συμβασιούχων, Εκτάκτων και Αντικαταστατών Καθηγητών Μέσης Εκπαίδευσης πραγματοποιήθηκε χθες Κυριακή 8 Σεπτεμβρίου η Γενική Συνέλευση της Επιτροπής. Στη συνάντηση παρευρέθηκαν και έκαναν χαιρετισμό βουλευτές και εκπρόσωποι κοινοβουλευτικών κομμάτων, καθώς επίσης και μέλη της Γραμματείας της ΟΕΛΜΕΚ. Δόθηκε η ευκαιρία όπως ενημερωθούν τα μέλη της Επιτροπής για τις τελευταίες εξελίξεις ενώ ταυτόχρονα μεταφέρθηκε στους βουλευτές η έντονη ανησυχία τόσο όσο αφορά τη μετάβαση στην ανεργία μεγάλου αριθμού συμβασιούχων  όσο και για το μέλλον της δημόσιας παιδείας γενικότερα η οποία πλήττεται από τα μέτρα λιτότητας και τις απανωτές περικοπές.
Στη συνέχεια η συνέλευση αποφάσισε τα εξής:
  1. Χαιρετίζει τις εισηγήσεις της ΟΕΛΜΕΚ που θα αμβλύνουν το πρόβλημα, αλλά το σημαντικότερο κινούνται προς την κατεύθυνση της ενίσχυσης της παρεχόμενηςεκπαίδευσης στους μαθητών μας.
  2. Να αποστείλει άμεσα στη Γραμματεία της ΟΕΛΜΕΚ εισήγηση ώστε η εξαγγελθείσα κινητοποίηση της Πέμπτης 12 Σεπτεμβρίου συνοδευτεί με μονόωρη στάση εργασίας.
  3. Να ζητήσει από την ΟΕΛΜΕΚ την κλιμάκωση των δυναμικών μέτρων όταν ξεκαθαρίσουν οι ανάγκες της φετινής σχολικής χρονιάς (σεβόμενοι την παράκληση του Υπουργείου) και δεν έχουν υλοποιηθεί οι γνωστές δεσμεύσεις της κυβέρνησης.
  4. Να ζητήσει από την ΟΕΛΜΕΚ να κάνει περαιτέρω προσπάθειες όπως σταματήσουν οι αναθέσεις διοικητικών καθηκόντων σε συναδέλφους.
  5. Να αποστείλει στα μέλη της Επιτροπής Παιδείας της Βουλής επιστολές που θα ζητούν άρση των παγιοποιήσεων των προαγωγώνστην εκπαίδευση (χωρίς μισθολογική αύξηση) και προώθηση των οφειλομένων από διετίας μονιμοποιήσεων  που δεν θα έχουν καμία οικονομική επίπτωση στο Κράτος.
  6. Να ξεκινήσει νομική διαδικασία για το καθεστώς των επί χρόνια συμβασιούχων οι οποίοι ενώ πληρούν μόνιμες ανάγκες για σειρά ετών δεν έχουν καμία νομική εξασφάλιση.
  7. Θεωρεί τη συζήτηση περί καταλόγου διοριστέων άκαιρη στη συγκεκριμένη χρονική στιγμή που αποπροσανατολίζει από τα πραγματικά προβλήματα. Παρόλα η θέση μας είναι ότι μπορεί να τεθεί θέμα καταλόγου όταν εξασφαλιστούν οι συνάδελφοι που καλέστηκαν και κρίθηκαν ικανοί από το πρόγραμμα Προυπηρεσιακής Κατάρτισης του Πανεπιστημίου Κύπρου.
  8. Τέλος, η συνέλευση εξουσιοδότησε την επιτροπή όπως προχωρήσει σε δυναμικά μέτρα από μόνη της αν το πρόβλημα συνεχίσει να υφίσταται.
Καταλήγοντας η Επιτροπή εκφράζει την ελπίδα «να μην χρειαστεί να προβούμε σε μέτρα που θα επιφέρουν την οποιαδήποτε αναστάτωση στους μαθητές μας και τους γονείς τους. Όμως, τι παράδειγμα μπορεί να δώσει κάποιος στους μαθητές του, όταν ενώ αδικείται κατάφορα, ενώ χάνει τη δουλεία του, ενώ βλέπει το Δημόσιο Σχολείο να υποβαθμίζεται δεν αντιδρά και δέχεται παθητικά τη μοίρα του;»

Τετάρτη, 4 Σεπτεμβρίου 2013

Μείωση 210 θέσεων και 178 αδιόριστοι στη Μέση Εκπαίδευση… και η κοροϊδία Υπουργείου Παιδείας και Κυβέρνησης συνεχίζεται…

Παρά τις δημόσιες εξαγγελίες του Προέδρου της Δημοκρατίας για επαναδιορισμό των συμβασιούχων εκπαιδευτικών, στα πλαίσια δημοσιογραφικής του διάσκεψης τον Απρίλιο του 2013 για την επανεκκίνηση της οικονομίας, η οποία επαναλήφθηκε στις 12 του Ιούλη κατά την διάρκεια δημοσιογραφικής διάσκεψης για τους πρώτους μήνες διακυβέρνησης∙
Παρά την καταβολή μόνιμης εισφοράς όλων των δημοσίων υπάλληλων ύψους 0,8-2% του μισθού τους με στόχο των επαναδιορισμό όλων των συμβασιούχων και εκτάκτων στο δημόσιο, από τον Ιούνιο του 2013∙
Παρά τις δεσμεύσεις του Υπουργού Παιδείας και Πολιτισμού απέναντι στις Εκπαιδευτικές Οργανώσεις στις 30 Μαρτίου 2013, κατά την οποία ο Υπουργός Παιδείας δεσμεύτηκε ότι η αύξηση της ώρας θα ανταλλαχτεί με μόνιμη εισφορά και ότι οι διαρθρωτικές αλλαγές που θα συμφωνηθούν στο μνημόνιο θα επιφέρουν μειώσεις στον αριθμό των αναγκών, οι οποίες όμως θα καλυφθούν από αντισταθμιστικά μέτρα∙
Τα πραγματικά δεδομένα στη Μέση Εκπαίδευση έχουν ως εξής:
Το Υπουργείο Παιδείας και η Κυβέρνηση μείωσαν δραστικά κατά 210 (περίπου 40%) τις θέσεις έκτακτων/συμβασιούχων εκπαιδευτικών της Μέσης Εκπαίδευσης. 
Αποτέλεσμα της μείωσης των θέσεων εκτάκτων/συμβασιούχων είναι να μένουν μετά και τους τελευταίους διορισμούς αδιόριστοι μόνο στη Μέση Εκπαίδευση 178 συμβασιούχοι συνάδελφοι που εργάστηκαν κατά την/τις προηγούμενη/ες σχολικές χρονιές.
Είναι αξιοσημείωτο ότι οι ίδιοι που πριν λίγους μήνες δήλωναν ότι έσωσαν τις 230 θέσεις που θα χάνονταν στη Μέση Εκπαίδευση από την αύξηση του διδακτικού χρόνου αφαίρεσαν σχεδόν τον ίδιο σχεδόν αριθμό θέσεων (210) με άλλον τρόπο, προσφέροντας στην Τρόικα διπλάσιες εξοικονομήσεις από όσες είχαν ζητηθεί αρχικά, γιατί, πέρα από τις θέσεις επέβαλαν και τη μόνιμη αποκοπή στους μισθούς μέχρι 2%.
Και αντί να ψάξουν τρόπους να τηρήσουν τις δεσμεύσεις τους και να λάβουν μέτρα για την επίλυση του προβλήματος, συνεχίζουν να μας κοροϊδεύουν ασύστολα, όπως έκαναν εξ’ αρχής.
Αρχικά δεν έβλεπαν κανένα πρόβλημα με τους συμβασιούχους, δηλώνοντας ότι θα διοριστούν όλοι.
Όταν είδαν το πρόβλημα, εκστόμισαν την ανύπαρκτη, όπως αποδείχτηκε στην πορεία, πρόταση για εργοδότηση συναδέλφων που θα παραμείνουν αδιόριστοι στην Εθνική Φρουρά.
Τώρα τα ρίχνουν όλα στη μαζική φυγή αλλόγλωσσων μαθητών που δεν μπορούσε να είχε προβλεφθεί. Πέρα από το γεγονός ότι στη φυγή των αλλόγλωσσων οφείλεται μόνο μια μείωση της τάξης των 80 θέσεων, παραθέτουμε ως απάντηση απλά ένα σύντομο απόσπασμα από ανακοίνωση της Προοδευτικής τον Απρίλιο:
«Ταυτόχρονα, οι ανάγκες για διορισμούς αναμένεται να μειωθούν περαιτέρω λόγω της μείωσης του μαθητικού πληθυσμού στη Μέση Εκπαίδευση, της μαζικής φυγής των αλλόγλωσσων μαθητών, της δραστικής μείωσης των περιόδων που παραχωρούνται για τη στήριξη μαθητών με ειδικές ανάγκες, του τερματισμού της πιλοτικής εφαρμογής των νέων ωρολογίων προγραμμάτων στα Γυμνάσια και του προγράμματος επιμόρφωσης για τα νέα Αναλυτικά Προγράμματα».
Τα δεδομένα ήταν γνωστά εδώ και μήνες και οι Κυβερνώντες δεν έκαναν απολύτως τίποτα για να προλάβουν το πρόβλημα. Αντίθετα, έκαναν πολλά για να εντείνουν το πρόβλημα:
·         Μείωσαν τον αριθμό των αποσπάσεων.
·         Κατάργησαν την αναλογία  1:1,5 του διδακτικού χρόνου σε εσπερινά σχολεία της Γενικής και Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης/
·         Κατάργησαν την παραχώρηση διδακτικού χρόνου στους εκπαιδευτικούς για να μετακινούνται σε δύο ή περισσότερες εκπαιδευτικές επαρχίες.
·         Κατάργησαν την καθοδήγηση (μέντορας) για την προϋπηρεσιακή και ενδοϋπηρεσιακή κατάρτιση για νεοδιορισθέντες εκπαιδευτικούς.
·         Μείωσαν δραστικά τις ώρες στήριξης που παραχωρούνται στα σχολεία για τα παιδιά με ειδικές ανάγκες. Τραγικό αποτέλεσμα αυτού του μέτρου είναι να μένουν αδιόριστοι περίπου 65 Φιλόλογοι.
Και ρωτάμε:
Γιατί το Υπουργείο Παιδείας και η Κυβέρνηση δεν κάθονται επιτέλους να συζητήσουν σοβαρά τρόπους επίλυσης του προβλήματος, αντί να αναλώνονται σε  επικοινωνιακά παιχνίδια.
Γιατί η πλειοψηφία της ΟΕΛΜΕΚ κρατά αυτή την σιωπηλή στάση, παίζοντας το ρόλο του κυβερνητικού συνδικαλισμού. Τι άλλο πρέπει να γίνει δηλαδή πέρα από το πετσόκομμα των θέσεων και τα τεράστια κενά στη στελέχωση των σχολείων όπου λείπουν τουλάχιστον 175 διευθυντικά στελέχη για να ξυπνήσουν.

Ως Προοδευτική δεν πρόκειται να αποδεχτούμε να μείνει στο δρόμο έστω και ένας συμβασιούχος συνάδελφός μας, γιατί δεν αποδεχόμαστε την κοροϊδία και γιατί είμαστε βέβαιοι ότι η σιωπή μας θα ανοίξει στην Τρόικα και στις αντεκπαιδευτικές δυνάμεις εντός Κύπρου την όρεξη για ακόμα χειρότερα μέτρα και συμπεριφορές στο μέλλον.

ΤΥΠΩΣΤΕ ΤΗΝ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΕΔΩ

Τρίτη, 3 Σεπτεμβρίου 2013

Η Κίνηση Πολιτών Ενάντια στις Ιδιωτικοποιήσεις και στις Πολιτικές Λιτότητας καλεί σε δυναμική κινητοποίηση έξω από τη Βουλή την Πέμπτη 5 Σεπτεμβρίου, 4.00 μμ

ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ ΔΙΚΑΙΗ ΦΟΡΟΛΟΓΗΣΗ ΤΗΣ ΑΚΙΝΗΤΗΣ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑΣ
ΑΝΤΙΣΤΕΚΟΜΑΣΤΕ ΣΤΗ ΔΙΑΛΥΣΗ ΤΟΥ ΣΥΝΕΡΓΑΤΙΣΜΟΥ

Ο μνημονιακός νόμος για τη φορολόγηση της ακίνητης περιουσίας που ψηφίστηκε από την πλειοψηφία της Βουλής τον Μάη του 2013 συνιστά μια κατάφωρη κοινωνική αδικία, επιβαρύνοντας τα χαμηλά και μεσαία εισοδηματικά στρώματα για να μην επωμιστούν οι μεγαλοϊδιοκτήτες τις επιπτώσεις της οικονομικής κρίσης. Το νομοσχέδιο ψηφίστηκε τότε, κάτω από πίεση χρόνου, αλλά κυρίως μετά από δέσμευση της Κυβέρνησης ότι θα κατέθετε τον Σεπτέμβριο τροποποιήσεις του επαχθούς νόμου. Για μια ακόμα φορά, οι δεσμεύσεις της Κυβέρνησης αποδεικνύονται ασύστολα ψέματα, καθώς οι τροποποιήσεις που καταθέτει την Πέμπτη 5 Σεπτεμβρίου στη Βουλή αφορούν σε απαλλαγή από φορολόγηση  μόνο των πρώτων 5000 ευρώ. 

Η Κυβέρνηση καταθέτει επίσης στη Βουλή νομοσχέδιο το οποίο αλλοιώνει τη δομή και λειτουργία του Συνεργατισμού και πλήττει ριζικά τον κοινωνικό του ρόλο, και πάλι προς όφελος των μεγάλων συμφερόντων. 

Η  Κίνηση Πολιτών Ενάντια στις Ιδιωτικοποιήσεις και στις Πολιτικές Λιτότητας καλεί σε δυναμική κινητοποίηση έξω από τη Βουλή την Πέμπτη 5 Σεπτεμβρίου, στις 4.00 μμ, για να

-     απαιτήσουμε να τερματιστεί η κοροϊδία σε βάρος του λαού, 

-     διαδηλώσουμε ότι δεν θα υποκύψουμε στις αντιλαϊκές νεοφιλελεύθερες πολιτικές της λιτότητας και της εξαθλίωσης, και στην προσπάθεια κατάργησης κοινωνικών κεκτημένων

-     απαιτήσουμε επανασυζήτηση και ριζική τροποποίηση του νόμου φορολόγησης ακίνητης περιουσίας, σε δίκαιη βάση, με απαλλαγή της πρώτης κατοικίας και αύξηση του συντελεστή φορολογίας για τις μεγάλες ιδιοκτησίες. 




Από τη Γραμματεία
της Κίνησης Πολιτών Ενάντια στις Ιδιωτικοποιήσεις και στις Πολιτικές Λιτότητας

Δευτέρα, 2 Σεπτεμβρίου 2013

Μείωση 210 θέσεων και 178 αδιόριστοι στη Μέση Εκπαίδευση… και η κοροϊδία Υπουργείου Παιδείας και Κυβέρνησης συνεχίζεται…


Παρά τις δημόσιες εξαγγελίες του Προέδρου της Δημοκρατίας για επαναδιορισμό των συμβασιούχων εκπαιδευτικών, στα πλαίσια δημοσιογραφικής του διάσκεψης τον Απρίλιο του 2013 για την επανεκκίνηση της οικονομίας, η οποία επαναλήφθηκε στις 12 του Ιούλη κατά την διάρκεια δημοσιογραφικής διάσκεψης για τους πρώτους μήνες διακυβέρνησης∙
Παρά την καταβολή μόνιμης εισφοράς όλων των δημοσίων υπάλληλων ύψους 0,8-2% του μισθού τους με στόχο των επαναδιορισμό όλων των συμβασιούχων και εκτάκτων στο δημόσιο, από τον Ιούνιο του 2013∙
Παρά τις δεσμεύσεις του Υπουργού Παιδείας και Πολιτισμού απέναντι στις Εκπαιδευτικές Οργανώσεις στις 30 Μαρτίου 2013, κατά την οποία ο Υπουργός Παιδείας δεσμεύτηκε ότι η αύξηση της ώρας θα ανταλλαχτεί με μόνιμη εισφορά και ότι οι διαρθρωτικές αλλαγές που θα συμφωνηθούν στο μνημόνιο θα επιφέρουν μειώσεις στον αριθμό των αναγκών, οι οποίες όμως θα καλυφθούν από αντισταθμιστικά μέτρα∙
Τα πραγματικά δεδομένα στη Μέση Εκπαίδευση έχουν ως εξής:
Το Υπουργείο Παιδείας και η Κυβέρνηση μείωσαν δραστικά κατά 210 (περίπου 40%) τις θέσεις έκτακτων/συμβασιούχων εκπαιδευτικών της Μέσης Εκπαίδευσης. 
Αποτέλεσμα της μείωσης των θέσεων εκτάκτων/συμβασιούχων είναι να μένουν μετά και τους τελευταίους διορισμούς αδιόριστοι μόνο στη Μέση Εκπαίδευση 178 συμβασιούχοι συνάδελφοι που εργάστηκαν κατά την/τις προηγούμενη/ες σχολικές χρονιές.
Είναι αξιοσημείωτο ότι οι ίδιοι που πριν λίγους μήνες δήλωναν ότι έσωσαν τις 230 θέσεις που θα χάνονταν στη Μέση Εκπαίδευση από την αύξηση του διδακτικού χρόνου αφαίρεσαν σχεδόν τον ίδιο σχεδόν αριθμό θέσεων (210) με άλλον τρόπο, προσφέροντας στην Τρόικα διπλάσιες εξοικονομήσεις από όσες είχαν ζητηθεί αρχικά, γιατί, πέρα από τις θέσεις επέβαλαν και τη μόνιμη αποκοπή στους μισθούς μέχρι 2%.
Και αντί να ψάξουν τρόπους να τηρήσουν τις δεσμεύσεις τους και να λάβουν μέτρα για την επίλυση του προβλήματος, συνεχίζουν να μας κοροϊδεύουν ασύστολα, όπως έκαναν εξ’ αρχής.
Αρχικά δεν έβλεπαν κανένα πρόβλημα με τους συμβασιούχους, δηλώνοντας ότι θα διοριστούν όλοι.
Όταν είδαν το πρόβλημα, εκστόμισαν την ανύπαρκτη, όπως αποδείχτηκε στην πορεία, πρόταση για εργοδότηση συναδέλφων που θα παραμείνουν αδιόριστοι στην Εθνική Φρουρά.
Τώρα τα ρίχνουν όλα στη μαζική φυγή αλλόγλωσσων μαθητών που δεν μπορούσε να είχε προβλεφθεί. Πέρα από το γεγονός ότι στη φυγή των αλλόγλωσσων οφείλεται μόνο μια μείωση της τάξης των 80 θέσεων, παραθέτουμε ως απάντηση απλά ένα σύντομο απόσπασμα από ανακοίνωση της Προοδευτικής τον Απρίλιο:
«Ταυτόχρονα, οι ανάγκες για διορισμούς αναμένεται να μειωθούν περαιτέρω λόγω της μείωσης του μαθητικού πληθυσμού στη Μέση Εκπαίδευση, της μαζικής φυγής των αλλόγλωσσων μαθητών, της δραστικής μείωσης των περιόδων που παραχωρούνται για τη στήριξη μαθητών με ειδικές ανάγκες, του τερματισμού της πιλοτικής εφαρμογής των νέων ωρολογίων προγραμμάτων στα Γυμνάσια και του προγράμματος επιμόρφωσης για τα νέα Αναλυτικά Προγράμματα».
Τα δεδομένα ήταν γνωστά εδώ και μήνες και οι Κυβερνώντες δεν έκαναν απολύτως τίποτα για να προλάβουν το πρόβλημα. Αντίθετα, έκαναν πολλά για να εντείνουν το πρόβλημα:
·         Μείωσαν τον αριθμό των αποσπάσεων.
·         Κατάργησαν την αναλογία  1:1,5 του διδακτικού χρόνου σε εσπερινά σχολεία της Γενικής και Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης/
·         Κατάργησαν την παραχώρηση διδακτικού χρόνου στους εκπαιδευτικούς για να μετακινούνται σε δύο ή περισσότερες εκπαιδευτικές επαρχίες.
·         Κατάργησαν την καθοδήγηση (μέντορας) για την προϋπηρεσιακή και ενδοϋπηρεσιακή κατάρτιση για νεοδιορισθέντες εκπαιδευτικούς.
·         Μείωσαν δραστικά τις ώρες στήριξης που παραχωρούνται στα σχολεία για τα παιδιά με ειδικές ανάγκες. Τραγικό αποτέλεσμα αυτού του μέτρου είναι να μένουν αδιόριστοι περίπου 65 Φιλόλογοι.
Και ρωτάμε:
Γιατί το Υπουργείο Παιδείας και η Κυβέρνηση δεν κάθονται επιτέλους να συζητήσουν σοβαρά τρόπους επίλυσης του προβλήματος, αντί να αναλώνονται σε  επικοινωνιακά παιχνίδια.
Γιατί η πλειοψηφία της ΟΕΛΜΕΚ κρατά αυτή την σιωπηλή στάση, παίζοντας το ρόλο του κυβερνητικού συνδικαλισμού. Τι άλλο πρέπει να γίνει δηλαδή πέρα από το πετσόκομμα των θέσεων και τα τεράστια κενά στη στελέχωση των σχολείων όπου λείπουν τουλάχιστον 175 διευθυντικά στελέχη για να ξυπνήσουν.
Ως Προοδευτική δεν πρόκειται να αποδεχτούμε να μείνει στο δρόμο έστω και ένας συμβασιούχος συνάδελφός μας, γιατί δεν αποδεχόμαστε την κοροϊδία και γιατί είμαστε βέβαιοι ότι η σιωπή μας θα ανοίξει στην Τρόικα και στις αντεκπαιδευτικές δυνάμεις εντός Κύπρου την όρεξη για ακόμα χειρότερα μέτρα και συμπεριφορές στο μέλλον.

Κυριακή, 1 Σεπτεμβρίου 2013

ΕΝΑΡΞΗ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΧΡΟΝΙΑΣ 2013 - 2014

Αγαπητές και αγαπητοί συνάδελφοι,
Η ΠΡΟΟΔΕΥΤΙΚΗ Κίνηση Καθηγητών σας εύχεται καλή και δημιουργική χρονιά, καλή δύναμη και κουράγιο. Ιδιαίτερα καλωσορίζουμε τους νεοεισερχόμενους συναδέλφους που εντάσσονται στην εκπαιδευτική μας οικογένεια σε μια δύσκολη περίοδο και τους διαβεβαιώνουμε ότι η Προοδευτική θα είναι δίπλα τους, όπως πάντα, για να τους στηρίξει και να διεκδικήσει τα δικαιώματά τους.
Η φετινή σχολική χρονιά 2013-2014 ξεκινά, δυστυχώς, με κακούς οιωνούς και κάτω από τη βαριά σκιά του Μνημονίου, της Τρόικα, του ΔΝΤ, καθώς και των αντεκπαιδευτικών δυνάμεων εντός Κύπρου που προσπαθούν να εκμεταλλευτούν τη συγκυρία, για να χτυπήσουν το δημόσιο σχολείο και τους εκπαιδευτικούς.
Η αρνητική επίδραση των πιο πάνω παραγόντων για το δημόσιο σχολείο και τους εκπαιδευτικούς είναι κάτι παραπάνω από εμφανής. Η φετινή χρονιά ξεκινά με τεράστια κενά στη στελέχωση των σχολείων λόγω της παγοποίησης των προαγωγών που ψηφίστηκε, μετά από πρωτοβουλία της Κυβέρνησης, από την πλειοψηφία της Βουλής των Αντιπροσώπων. Συγκεκριμένα, περισσότερες από 175 θέσεις προαγωγής έχουν παραμείνει κενές, με αποτέλεσμα πολλά σχολεία να μην έχουν καλυφθεί με τον προβλεπόμενο αριθμό διευθυντικών στελεχών.
Παράλληλα, το Υπουργείο Παιδείας και η Κυβέρνηση μείωσαν δραστικά κατά 210 (περίπου 40%) τις θέσεις έκτακτων/συμβασιούχων εκπαιδευτικών, με αποτέλεσμα να παραμένουν αυτή τη στιγμή αδιόριστοι 215 συμβασιούχοι συνάδελφοι που εργάστηκαν κατά την/τις προηγούμενη/ες σχολικές χρονιές. Τα δεδομένα αυτά ακυρώνουν ουσιαστικά τη μηνιαία αποκοπή μέχρι 2% από τους μισθούς όλων των εκπαιδευτικών που επιβλήθηκε για τη διάσωση αυτών των θέσεων, διαψεύδοντας τα όσα διακήρυτταν πριν λίγους μήνες ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας και Υπουργός Παιδείας και Πολιτισμού.
Η ΠΡΟΟΔΕΥΤΙΚΗ Κίνηση Καθηγητών δεν πρόκειται ούτε να ανεχτεί ούτε να αποδεχτεί να μείνει στο δρόμο έστω και ένας συμβασιούχος συνάδελφός μας. Γι’ αυτό το λόγο εδώ και μήνες εισηγηθήκαμε τη λήψη δυναμικών μέτρων, τα οποία προς το παρόν δεν έχουν γίνει αποδεκτά από την πλειοψηφία της ΟΕΛΜΕΚ.      
Ταυτόχρονα, η φετινή χρονιά ξεκινά με την κατάργηση ορισμένων σημαντικών κατακτήσεων του κλάδου, οι οποίες βαπτίστηκαν στο μνημόνιο «μέτρα διαρθρωτικών μεταρρυθμίσεων στο εκπαιδευτικό σύστημα». Ανάμεσα σε άλλα μειώθηκε ο αριθμός των αποσπασμένων, καταργήθηκε η αναλογία  1:1,5 του διδακτικού χρόνου στα Εσπερινά Σχολεία της Γενικής και Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, καταργήθηκε η παραχώρηση διδακτικού χρόνου στους εκπαιδευτικούς για να μετακινούνται σε δύο ή περισσότερες εκπαιδευτικές επαρχίες, καταργήθηκε η καθοδήγηση (μέντορας) για την προϋπηρεσιακή και ενδοϋπηρεσιακή κατάρτιση για νεοδιορισθέντες εκπαιδευτικούς και μειώθηκαν δραστικά οι ώρες στήριξης που παραχωρούνται στα σχολεία.
Συνάδελφοι,
Δε θα πρέπει να υπάρχει καμία ψευδαίσθηση ότι οι πιο πάνω αρνητικές εξελίξεις που καταγράφονται κατά την έναρξη της φετινής σχολικής χρονιάς είναι οι τελευταίες που μας περιμένουν. Αντίθετα, πολλά είναι αυτά που μεθοδεύονται αυτή την περίοδο πίσω από τις πλάτες μας, τα οποία θα κληθούμε να αντιμετωπίσουμε στο άμεσο μέλλον. Ένας από τους βασικούς πυλώνες της Τρόικα, το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο (ΔΝΤ), έχει ήδη καταθέσει μια σειρά εφιαλτικών εισηγήσεων για την Παιδεία μας, ενώ στην Κύπρο βρίσκεται επίσης η Παγκόσμια Τράπεζα μετά από πρόσκληση της Κυβέρνησης, για να «αξιολογήσει» το δημόσιο σχολείο και να εισηγηθεί μέτρα, τα οποία όπου εφαρμόστηκαν, ήταν καταστρεπτικά για τα εκπαιδευτικά συστήματα.   
Ως ΠΡΟΟΔΕΥΤΙΚΗ Κίνηση Καθηγητών θ’ αντισταθούμε με όλες μας τις δυνάμεις απέναντι στην πολιτική της παρατεταμένης λιτότητας, της υποβάθμισης της δημόσιας εκπαίδευσης και των περικοπών.
Η ΠΡΟΟΔΕΥΤΙΚΗ Κίνηση Καθηγητών σας καλεί να συνταχθείτε στον κοινό μας αγώνα, τόσο για να τηρήσουν το Υπουργείο Παιδείας και η Κυβέρνηση τη δέσμευσή τους για να μην απολυθεί ούτε ένας συμβασιούχος συνάδελφός μας, γεγονός που θα εξουδετέρωνε τη συνεισφορά όλων μας για τη διάσωση των θέσεων συμβασιούχων, όσο και για να αποτρέψουμε τις επιθέσεις και τα μέτρα που στρέφονται εναντίον των εκπαιδευτικών και του δημόσιου σχολείου που αναμένονται σύντομα.

2 Σεπτεμβρίου 2013