Τετάρτη, 17 Φεβρουαρίου 2016

Ιδιωτικοποιείται η Παιδεία - Η Δημόσια Εκπαίδευση θυσιάζεται στα συμφέροντα της Ιδιωτικής Εκπαίδευσης



Άλλο ένα πλήγμα δέχτηκε το δημόσιο σχολείο από την Κυβέρνηση Αναστασιάδη. Μετά τους πειραματισμούς, όπως αποδείχτηκε, που βιώνουν μαθητές/τριες, εκπαιδευτικοί και γονείς σχετικά με το Νέο Ωρολόγιο Πρόγραμμα και το νέο τύπο Λυκείου, τις πρόχειρες και αλλεπάλληλες αλλαγές στις κατευθύνσεις μαθημάτων και συνακόλουθα στα πλαίσια πρόσβασης, τα ανύπαρκτα σε πλήθος μαθημάτων Αναλυτικά Προγράμματα και τα υποκατάστατα αυτών που ευφάνταστα αποκλήθηκαν Δείκτες Επιτυχίας και Επάρκειας, το σχεδόν ανύπαρκτο καινούριο εκπαιδευτικό υλικό, τις τελευταίες προτάσεις για μετατροπή των Σχολείων σε διαρκή εξεταστικά κέντρα και άλλα πολλά, τη Δευτέρα, δια χειρός Υπουργού Παιδείας και Πολιτισμού, προωθήθηκε και τελικά εγκρίθηκε από το Υπουργικό Συμβούλιο πρόταση για δεύτερη, εναλλακτική και παράλληλη διαδικασία εισδοχής των αποφοίτων της  Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης στα Δημόσια Πανεπιστήμια της Κύπρου. Και όλα αυτά προς τέρψη των Ιδιωτικών Σχολείων και των μεγάλων συμφερόντων που κρύβονται πίσω από αυτά. Ως εκ τούτου, η προσπάθεια ιδιωτικοποιήσεων αγγίζει πλέον και το χώρο της Παιδείας!

Παρά το χρύσωμα του χαπιού που επιχειρείται με πρόνοιες της συγκεκριμένης κυβερνητικής πρότασης, όπως για παράδειγμα η αναφορά σε υπεράριθμες θέσεις τις οποίες θα μπορούν να διεκδικούν και οι απόφοιτοι των δημοσίων σχολείων, στην πραγματικότητα οι θέσεις αυτές προορίζονται αποκλειστικά και μόνο για τους απόφοιτους των Ιδιωτικών Σχολείων. Με το 10% του συνολικού αριθμού των προσφερόμενων θέσεων να παραχωρείται ουσιαστικά στους μαθητές/τριες των Ιδιωτικών Σχολείων, η διάκριση σε βάρος των παιδιών του δημόσιου σχολείου είναι σαφής: Οι μαθητές/τριες των Ιδιωτικών Σχολείων ταυτόχρονα με τη φοίτησή τους θα εξασφαλίζουν τα απαραίτητα GCE για τα Πανεπιστήμια του εξωτερικού και την ίδια στιγμή θα μπορούν να παρακάθονται σε Παγκύπριες εξετάσεις, στην αγγλική ή ελληνική γλώσσα, για να εισαχθούν στα δημόσια Πανεπιστήμια της Κύπρου.

Είναι πραγματικά απορίας άξιον, γιατί δεν μπορούσαν όλα αυτά τα χρόνια τα Δημόσια Πανεπιστήμια να προσφέρουν αυτές τις θέσεις μέσα από τη θεσμοθετημένη διαδικασία των Παγκυπρίων Εξετάσεων, προκειμένου εκατοντάδες οικογένειες να μην αναγκάζονται να στέλλουν τα παιδιά τους στο εξωτερικό για σπουδές και να επιβαρύνονται οικονομικά.

Σημειώνουμε ότι διαχρονική θέση της ΠΡΟΟΔΕΥΤΙΚΗ ΚΙΝΗΣΗΣ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ ήταν και παραμένει η πλήρης αποσύνδεση των Παγκυπρίων Εξετάσεων από το Λύκειο και γενικά το Δημόσιο σχολείο και όχι η διαιώνιση της λογικής που θέλει το Λύκειο προθάλαμο των Πανεπιστημίων. Ως εκ τούτου, θα αντιδράσουμε δυναμικά και θα αγωνιστούμε για την ανατροπή της απόφασης που λήφθηκε από την Κυβέρνηση Αναστασιάδη για την εναλλακτική διαδικασία εισδοχής στα δημόσια Πανεπιστήμια της Κύπρου.

Καλούμε την ΟΕΛΜΕΚ να απαντήσει δυναμικά στις προκλητικές ενέργειες του Υπουργού Παιδείας και Πολιτισμού. Καλούμε, επίσης, την ΟΕΛΜΕΚ να ενώσει τις δυνάμεις της με εκείνα τα Κοινοβουλευτικά κόμματα που ενδιαφέρονται πραγματικά  για τη δημόσια δωρεάν Εκπαίδευση, αλλά και με την Παγκύπρια Συνομοσπονδία Ομοσπονδιών Γονέων Μέσης Γενικής και Τεχνικής Εκπαίδευσης,  την ΠΣΕΜ και τις άλλες Εκπαιδευτικές Οργανώσεις με στόχο την προάσπιση του δημόσιου Σχολείου.

Τρίτη, 9 Φεβρουαρίου 2016

Ζητούμε την εφαρμογή του «αορίστου χρόνου» και για τους εκπαιδευτικούς



Με αφορμή τη χθεσινή «συμφωνία» μεταξύ Υπουργού Οικονομικών και ΠΑΣΥΔΥ για τη μετατροπή έκτακτων υπαλλήλων του Δημοσίου, που έχουν συμπληρώσει 30μηνη υπηρεσία σε εργοδοτούμενους αορίστου χρόνου, η Προοδευτική χαιρετίζει τη συμμόρφωση επιτέλους της Κυβέρνησης με τις υποχρεώσεις της, έτσι όπως αυτές απορρέουν από αποφάσεις ευρωπαϊκών δικαστηρίων, και υποστηρίζει ότι το ίδιο θα πρέπει να ισχύσει και στην περίπτωση των εκπαιδευτικών (αντικαταστατών, εκτάκτων, συμβασιούχων) που έχουν συμπληρώσει πέραν των τριάντα (30) μηνών εκπαιδευτικής υπηρεσίας στη Δημόσια Εκπαίδευση. 
 
Η Προοδευτική Κίνηση Καθηγητών επισημαίνει εδώ και χρόνια την έκδηλη παρανομία που προκύπτει από την εξαίρεση των εκπαιδευτικών από τα όσα ισχύουν για άλλες  ομάδες εργαζομένων και δικαιώνεται από τις χθεσινές εξελίξεις. 

Η Προοδευτική εκτιμά ότι εξαιτίας της επικείμενης εφαρμογής του νέου συστήματος διορισίμων και της ταυτόχρονης υιοθέτησης του νέου Ωρολογίου Προγράμματος, σημαντικός αριθμός εκπαιδευτικών θα θυματοποιηθεί.

Ως εκ τούτου καλούμε την ΟΕΛΜΕΚ να διεκδικήσει τα αυτονόητα και για εκπαιδευτικούς που εργάζονται στη Δημόσια Εκπαίδευση, προκειμένου να αποφευχθεί η θυματοποίηση αυτών και των οικογενειών τους. Άλλωστε, αυτή η μερίδα των εκπαιδευτικών υπηρετούν για χρόνια στην Εκπαίδευση καλύπτοντας τις ανάγκες των μαθητών/τριών και το κράτος ορθά έχει επενδύσει σε αυτούς εκατομμύρια ευρώ.

Πέμπτη, 4 Φεβρουαρίου 2016

ΟΤΑΝ Η ΕΒΡΑΙΑ ΣΥΝΑΝΤΑ ΤΗΝ ΚΑΡΡΑΡ- Τρίτη 23/2 Λύκειο Αραδίππου




ΤΡΙΤΗ 23 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ 2016
ΘΕΑΤΡΟ ΛΥΚΕΙΟΥ ΑΡΑΔΙΠΠΟΥ "ΤΑΣΟΣ ΜΗΤΣΟΠΟΥΛΟΣ”, 8:00 μ.μ.
ΓΕΝΙΚΗ ΕΙΣΟΔΟΣ: 7 ΕΥΡΩ | ΜΑΘΗΤΙΚΟ: 5 ΕΥΡΩ

Συνδιοργανωτές:
ΠΡΟΟΔΕΥΤΙΚΗ ΚΙΝΗΣΗ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ ΛΑΡΝΑΚΑΣ
ΠΡΟΟΔΕΥΤΙΚΗ ΚΙΝΗΣΗ ΔΑΣΚΑΛΩΝ-ΝΗΠΙΑΓΩΓΩΝ ΛΑΡΝΑΚΑΣ
ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟΣ ΟΜΙΛΟΣ ΕΡΜΗΣ ΑΡΑΔΙΠΠΟΥ