Τρίτη, 11 Οκτωβρίου 2016

Αγανάκτηση προκαλούν οι αποφάσεις του Υπουργείου Παιδείας για τα νέα Αναλυτικά Προγράμματα της Ιστορίας

Ως Προοδευτική Κίνηση Καθηγητών είχαμε επισημάνει πριν από την έναρξη της φετινής σχολικής χρονιάς τα σοβαρά προβλήματα και τις αδυναμίες που παρουσιάζουν τα νέα Αναλυτικά Προγράμματα και οι λεγόμενοι Δείκτες Επάρκειας και Επιτυχίας του Λυκείου. Τονίσαμε, μεταξύ άλλων, ότι δυσχεραίνουν αντί να διευκολύνουν την εργασία των καθηγητών, ότι επεκτείνουν σε σημαντικό βαθμό τη διδακτέα ύλη, ενώ επισημάναμε επίσης τα μεγάλα κενά που υπάρχουν στο εκπαιδευτικό υλικό και την απουσία οποιασδήποτε ουσιαστικής επιμόρφωσης των Καθηγητών.
Πέρα, όμως, από τις αδυναμίες που παρουσιάζουν τα ίδια τα Αναλυτικά Προγράμματα και οι λεγόμενοι Δείκτες Επάρκειας και Επιτυχίας, το σοβαρότερο πρόβλημα σχετικά με την εισαγωγή τους είναι η προχειρότητα και ανεπάρκεια του Υπουργείου Παιδείας να τα εφαρμόσει. Χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα που έχει προκύψει τις τελευταίες με τις απαράδεκτες αποφάσεις του Υπουργείου για τα Αναλυτικά Προγράμματα της Ιστορίας για την Α’ και Β’ Λυκείου.
Συγκεκριμένα, τα νέα Αναλυτικά Προγράμματα και οι Δείκτες Επάρκειας και Επιτυχίας της Ιστορίας για την Α’ και Β’ Λυκείου αναρτήθηκαν αργοπορημένα στο διαδίκτυο στα μέσα Αυγούστου. Παρά το γεγονός ότι το συγκεκριμένο υλικό ήταν δύσχρηστο, οι Καθηγητές ξεκίνησαν τη διδασκαλία του μαθήματος με βάση τις πρόνοιές του. Ένα μήνα μετά την έναρξη των μαθημάτων, συγκεκριμένα στις 6 Οκτωβρίου, το Υπουργείο Παιδείας αποφάσισε να αποστείλει νέους προγραμματισμούς στα σχολεία, με τους οποίους διαφοροποίησε την διδακτέα ύλη, ανέτρεψε ότι ίσχυε μέχρι τότε και αφαίρεσε από την ύλη, ιδιαίτερα της Α’ Λυκείου, ό,τι έχει διδαχθεί για ένα μήνα. Οι πιο πάνω απαράδεκτες αποφάσεις του Υπουργείου Παιδείας έχουν προκαλέσει δικαιολογημένα την αγανάκτηση των Καθηγητών που διδάσκουν το μάθημα στις συγκεκριμένες τάξεις, αφού έχει χαθεί ένας ολόκληρος μήνας διδασκαλίας.
Δυστυχώς, το παράδειγμα του μαθήματος της Ιστορίας είναι ένα μόνο δείγμα της ανεπάρκειας του Υπουργείου να ετοιμάσει και να εφαρμόσει τα νέα Αναλυτικά Προγράμματα. Τα δείγματα γραφής που έχει δώσει μέχρι σήμερα το Υπουργείο Παιδείας για τις δύο πρώτες τάξεις του Λυκείου, προκαλούν ταυτόχρονα τεράστια ανησυχία για την εφαρμογή των νέων Αναλυτικών Προγραμμάτων της Γ’ Λυκείου, με βάση τα οποία θα εξεταστούν οι μαθητές του χρόνου στις Παγκύπριες Εξετάσεις. Καλούμε όλους τους εμπλεκόμενους να προβληματιστούν σοβαρά για τα προβλήματα που παρουσιάζουν οι πρόχειρες και βεβιασμένες αλλαγές του Υπουργείου, από τις οποίες προκύπτει ο κίνδυνος να θυματοποιηθεί μια ολόκληρη γενιά μαθητών.

Κυριακή, 2 Οκτωβρίου 2016

Απαράδεκτο το νέο εργασιακό καθεστώς στην Εκπαίδευση που επέβαλε το Υπουργείο Παιδείας



Η Προοδευτική Κίνηση Καθηγητών Μέσης Εκπαίδευσης και η Προοδευτική Κίνηση Καθηγητών Τεχνικής Εκπαίδευσης εκφράζουν την αμέριστη στήριξή τους προς την ηγεσία της ΠΟΕΔ και ευρύτερα του διδασκαλικού κόσμου, στον αγώνα που διεξάγουν για διασφάλιση αυτονόητων εργασιακών δικαιωμάτων. Εκατόν είκοσι πέντε (125) συνάδελφοι Δημοτικής, Μέσης και Τεχνικής Εκπαίδευσης,  καλούνται από την κυβέρνηση και το Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού να καλύψουν την τρέχουσα σχολική χρονιά μόνιμες εκπαιδευτικές ανάγκες, όπως και όλοι οι υπόλοιποι μόνιμοι εκπαιδευτικοί, χωρίς όμως να έχουν τις ίδιες απολαβές. Αυτή η κατάσταση θεωρήθηκε από τους κυβερνώντες, αλλά δυστυχώς και από τις κομματικές πλειοψηφίες των ηγεσιών της ΟΕΛΜΕΚ και της ΟΛΤΕΚ, που συντάσσονται για άλλη μια φορά με την εργοδοτική πλευρά και όχι με τα συμφέροντα των μελών τους, ως μια αποδεκτή εργασιακή κατάσταση. Είναι τραγικό Εκπαιδευτικές Οργανώσεις, όπως η ΟΕΛΜΕΚ και η ΟΛΤΕΚ, που είναι ταγμένες να υπηρετούν τα συμφέροντα των μελών τους, να δηλώνουν ικανοποιημένες από αυτήν την εργασιακή εκτροπή, και να θεωρούν επαρκή συνθήκη τη δέσμευση της Κυβέρνησης πως κάτι τέτοιο δεν θα επαναληφθεί την επόμενη σχολική χρονιά.
Είναι πλέον φανερό ότι η εκτροπή του εργασιακού καθεστώτος των εκπαιδευτικών έχει ξεκινήσει, σύμφωνα και με τις επιταγές της Παγκόσμιας Τράπεζας. Είμαστε πεπεισμένοι ότι η λογική της ευημερίας των αριθμών αντί των ανθρώπων (εκπαιδευτικών – μαθητών/τριών) θα αποδεδειχτεί σύντομα και μέσα από την πολυδιαφημιζόμενη απόφαση του Υπουργικού Συμβουλίου για διορισμό Εμπειρογνώμονα, ο οποίος θα μελετήσει το εργασιακό καθεστώς των εκπαιδευτικών. 
Έστω και την υστάτη, καλούμε τις ηγεσίες της ΟΕΜΛΕΚ και της ΟΛΤΕΚ να στηρίξουν την ΠΟΕΔ στον αγώνα που διεξάγει, γιατί αυτός ο αγώνας είναι κοινός. Ευελπιστούμε πως δεν θα επαναληφθεί το φαινόμενο που παρατηρήθηκε στο πρόσφατο παρελθόν στο Κοινοβούλιο κατά τη συζήτηση του νέου συστήματος διορισίμων στην Εκπαίδευση, που μόνη η ΠΟΕΔ πάλεψε και κέρδισε την 10ετή ρύθμιση διορισμού 50% των συναδέλφων από τον ήδη υφιστάμενο κατάλογο και 50% με εξετάσεις.