Τελευταίες ειδήσεις

Τρίτη 21 Φεβρουαρίου 2017

Κυπριακό και τις προοπτικές επίλυσής του



Η Δικοινοτική Πρωτοβουλία Ειρήνης - Ενωμένη Κύπρος, σας προσκαλεί σε ανοικτή συζήτηση με θέμα το Κυπριακό και τις προοπτικές επίλυσής του, στη Λάρνακα την Τετάρτη 1η Μαρτίου 2017 στις 7.00 μμ, στο Συνεργατικό Ταμιευτήριο Κάτω Βαρωσίων, Aρχιεπισκόπου Κυπριανού 18.
Κύριοι Εισηγητές:
- Νίκος Τορναρίτης, Κοινοβουλευτικός Εκπρόσωπος ΔΗΣΥ
- Στέφανος Στεφάνου: Εκπρόσωπος Τύπου και μέλος ΠΓ ΑΚΕΛ
Συντονιστής: Αντρέας Παράσχος, Διευθυντής Καθημερινής Κύπρου
Στην εκδήλωση θα απευθύνουν χαιρετισμό:
- Δήμαρχος Λάρνακας
- Εκπρόσωπος των συνδιοργανωτών
Eκ μέρους της Δικοινοτικής Πρωτοβουλίας Ειρήνης - Ενωμένη Κύπρος θα χαιρετήσουν οι:
Ø  Τάκης Χατζηδημητρίου
Ø  Sener Elcil
Η συζήτηση θα γίνει στην Ελληνική και Τουρκική γλώσσα.
Η Εκδήλωση συνδιοργανώνεται με τη συνεργασία των πιο κάτω φορέων:  
Κίνηση «Λάρνακα για τη Λύση-Επανένωση»,
Σωματείο «Αμμόχωστος-η Πόλη μας», 
Ο Πολιτιστικός Όμιλος «Ανάδραση»
Όμιλος Κληρονομιάς Κοντέας.

Η κρίσιμη παρούσα συγκυρία με την ατυχή εξέλιξη που είχε η προβοκατόρικη πρόταση για το Ενωτικό δημοψήφισμα στη Βουλή μετατρέπει την εκδήλωση σε ευκαιρία δικοινοτικής δράσης για παρέμβαση στις εξελίξεις.
Η Δικοινοτική Πρωτοβουλία Ειρήνης - Ενωμένη Κύπρος, φέρνει μαζί 70 και πλέον οργανώσεις και ομάδες πολιτών και από τις δύο κοινότητες  με στόχο την ενίσχυση  του διαλόγου και της φιλίας μεταξύ των δύο κοινοτήτων της Κύπρου και τη κοινή δράση για την επίτευξη της Λύσης και της Επανένωσης του τόπου μας.
Η παρούσα φάση της διαδικασίας της επίλυσης του Κυπριακού προβλήματος έχει μπει στο πιο καθοριστικό της στάδιο. Η ελπίδα για την οριστική επίλυση του μακροχρόνιου προβλήματος  της διαίρεσης της πατρίδας μας επιφέροντας την αποξένωση των δύο κοινοτήτων πρέπει να διατηρηθεί άσβεστη και να μετατραπεί σε κοινή πάλη των απλών ανθρώπων για την Επανένωση.
Μέσα στα πλαίσια των σκοπών και των στόχων της προώθησης της Ειρηνικής Συμβίωσης μεταξύ των Ελληνοκυπρίων και των Τουρκοκυπρίων, η Δικοινοτική Πρωτοβουλία Ειρήνης διοργανώνει σ' όλες τις πόλεις της Κύπρου - και στις δύο κοινότητες- ανοικτές συζητήσεις με κύριο στόχο την εξέταση των καίριων πτυχών της διαπραγμάτευσης, τον διάλογο  και την οργάνωση για κοινή δράση.
Δικοινοτική Πρωτοβουλία Ειρήνης – Ενωμένη Κύπρος

Πέμπτη 2 Φεβρουαρίου 2017

Στήριξη των συναδέλφων που συμπλήρωσαν 30 μήνες Υπηρεσίας για μετατρoπή των συμβολαίων τους σε Αορίστου Χρόνου

Αυτούσια την πρόταση που κατέθεσε η Προοδευτική Κίνηση Καθηγητών και υιοθετήθηκε ομόφωνα (με μικρές λεκτικές τροποποιήσεις) από το ΚΔΣ της ΟΕΛΜΕΚ, για Στήριξη των συναδέλφων που συμπλήρωσαν 30 μήνες Υπηρεσίας, για μετατροπή των συμβολαίων τους σε Αορίστου Χρόνου.
 
Επειδή η επίσημη ανακοίνωση της ΟΕΛΜΕΚ δυστυχώς δεν έχει δημοσιευτεί ακόμα, και επειδή το θέμα αφορά το εργασιακό μέλλον πολλών από τους συναδέλφους, θεωρήσαμε σκόπιμο να δημοσιεύσουμε αυτούσια την πρόταση προς ενημέρωσή τους. 

"Η ΟΕΛΜΕΚ στηρίζει το δίκαιο αίτημα των συναδέλφων, σύμφωνα με τις διατάξεις του Περί Εργοδοτουμένων με Εργασία Ορισμένου Χρόνου (Απαγόρευση Δυσμενούς Μεταχείρισης) Νόμος του 2003 [Ν98(1) 2003], ο οποίος δημοσιεύτηκε στην Επίσημη Εφημερίδα της Δημοκρατίας με ημερομηνία 25 Ιουλίου 2003, για μετατροπή των συμβάσεων τους σε Αορίστου Χρόνου.
Σύμφωνα με τις διατάξεις του Νόμου, οι εργοδοτούμενοι με σύμβαση ορισμένου χρόνου που από την ημερομηνία δημοσίευσης του Νόμου και μετά, θα συμπληρώνουν συνολική περίοδο απασχόλησης τριάντα μηνών, ανεξαρτήτως διαδοχικών συμβάσεων, θα καθίστανται εργοδοτούμενοι Αορίστου Χρόνου. Οι διατάξεις του Νόμου επιβεβαιώθηκαν από μια σειρά δικαστικών αποφάσεων τόσο σε Ευρωπαϊκά αλλά και σε Κυπριακά δικαστήρια και αφορούν όλους τους εργαζόμενους και σαφώς και τους εκπαιδευτικούς.
Ως εκ τούτου καλούμε το ΥΠΠ να άρει την παρανομία που διαπράττει και να προχωρήσει άμεσα στην μετατροπή των συμβολαίων των συναδέλφων σε Αορίστου Χρόνου."

Τετάρτη 1 Φεβρουαρίου 2017

Στήριξή της Συνομοσπονδίας Συνδέσμων Γονέων και Μαθητών - Προοδευτική-ΔΗΚΙ-Νέα Πνοή

Οι εκπαιδευτικές παρατάξεις ΠΡΟΟΔΕΥΤΙΚΗ ΚΙΝΗΣΗ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ, ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΚΙΝΗΣΗ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ (ΔΗΚΙ) και ΝΕΑ ΠΝΟΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ εκφράζουν τη στήριξή τους στον αγώνα της Παγκύπριας Συνομοσπονδίας Ομοσπονδιών Συνδέσμων Γονέων Δημοσίων Σχολείων Μέσης Εκπαίδευσης αλλά και της Παγκύπριας Συντονιστικής Επιτροπής των Μαθητών (ΠΣΕΜ) κατά των νέων Κανονισμών Λειτουργίας των Σχολείων, οι οποίοι απειλούν να μετατρέψουν το Δημόσιο Σχολείο σε ένα διαρκές εξεταστικό κέντρο, απαξιώνοντας έτσι οριστικά το όραμα της διαμόρφωσης ενός πραγματικά ανθρώπινου και δημοκρατικού σχολείου. Ενός σχολείου στο οποίο όλα τα παιδιά, ανεξάρτητα από οποιεσδήποτε ιδιαιτερότητες, θα έχουν τη δυνατότητα να προετοιμαστούν κατάλληλα για το κοινό τους μέλλον, χωρίς αποκλεισμούς και εκπτώσεις.

Καλούμε για μια ακόμα φορά τον Υπουργό Παιδείας και Πολιτισμού, καθώς και όλα τα πολιτικά κόμματα να αφουγκραστούν, έστω και τώρα, τις ανησυχίες των χιλιάδων γονέων και μαθητών, και να μην επιτρέψουν το ήδη λαβωμένο δημόσιο σχολείο να εισέλθει σε νέες περιπέτειες.

Τέλος, καλούμε τους/τις συναδέλφους/ισσες, πέρα και πάνω από οποιεσδήποτε παραταξιακές προτιμήσεις, να ενώσουν αύριο τη φωνή τους με αυτή των Γονέων και των Μαθητών, με στόχο να σταλεί ένα ηχηρό μήνυμα, προς κάθε κατεύθυνση, ότι το προωθούμενο για ψήφιση νομοσχέδιο θα πλήξει ανεπανόρθωτα το δημόσιο σχολείο και θα θυματοποιήσει τις επόμενες γενιές των παιδιών μας. Όσο για την υφιστάμενη πλειοψηφία της ηγεσίας της ΟΕΛΜΕΚ (ΑΛΛΑΓΗ, ΝΕΑ ΚΙΝΗΣΗ), την παραδίδουμε στην κρίση των μελών της και της κοινωνίας.

Κοινή ανακοίνωση Προοδευτικής Κίνησης Καθηγητών, Δημοκρατικής Κίνησης Καθηγητών (ΔΗΚΙ) και Νέας Πνοής για την εκπαίδευση, για το Σχέδιο Κανονισμών του ΥΠΠ που προνοεί την καθιέρωση Εξετάσεων Τετραμήνων στη Μέση Εκπαίδευση



Οι εκπαιδευτικές παρατάξεις Προοδευτική Κίνηση Καθηγητών, Δημοκρατική Κίνηση Καθηγητών (ΔΗΚΙ) και Νέα Πνοή για την εκπαίδευση, δηλώνουν ότι είναι ενάντια στην εφαρμογή των εξετάσεων τετραμήνων, όπως προνοεί το Σχέδιο Κανονισμών Λειτουργίας των Δημόσιων Σχολείων Μέσης Εκπαίδευσης που τίθεται για ψήφιση την Παρασκευή, 3/2/2017.

Με το συγκεκριμένο Σχέδιο Κανονισμών του ΥΠΠ:

1.    Το σχολείο μετατρέπεται σε ένα διαρκές εξεταστικό κέντρο. Οι πραγματικοί στόχοι του δημόσιου σχολείου μπαίνουν στο περιθώριο, υποσκάπτοντας τον δημοκρατικό και ανθρώπινο χαρακτήρα του.

2.    Δεν επιτυγχάνονται οι στόχοι που προβάλει το ΥΠΠ (π.χ. μείωση διαγωνισμάτων, μείωση άγχους και πίεσης μαθητών). Οι γραπτές αξιολογήσεις όχι μόνο δεν μειώνονται αλλά στην πραγματικότητα πολλαπλασιάζονται, αυξάνοντας την πίεση και το άγχος των μαθητών/τριών και γονέων. 

3.    Οι μαθητές θα υποχρεώνονται να παρακαθίσουν σε εξετάσεις τετραμήνων για τα 4 ή 5 εξεταζόμενα μαθήματα, ανάλογα με την τάξη Γυμνασίου/Λυκείου στην οποία φοιτούν, μέσα σε ελάχιστες μόνο μέρες, με κίνδυνο να δίνουν κάθε μέρα ένα ή ακόμα και δύο μαθήματα. Τα ασφυκτικά χρονοδιαγράμματα αναμένεται να εκτοξεύσουν το άγχος μαθητών και γονιών, δεδομένου ότι η βαρύτητα των εξετάσεων στην τελική βαθμολογία αυξάνεται από 30% σε 40%.

4.    Η παραπαιδεία αναμένεται να καταγράψει κατακόρυφη αύξηση, επιβαρύνοντας σημαντικά τους οικογενειακούς προϋπολογισμούς.

5.    Δημιουργείται ένα εξαιρετικά πιεστικό και βεβαρημένο σχολικό πρόγραμμα, που εκ των πραγμάτων θα έχει αρνητικό αντίκτυπο στους εκπαιδευτικούς, στους μαθητές και στη λειτουργία των σχολικών μονάδων. Τα χρονοδιαγράμματα που τίθενται, τα οποία είναι πρακτικά ανεφάρμοστα, είναι τόσο ασφυκτικά, που όχι μόνο δε θα λειτουργήσουν αλλά θα προκαλέσουν αγκυλώσεις και στρεβλώσεις σε ό,τι αφορά τις διαδικασίες, τον προγραμματισμό των σχολικών εργασιών και συνεπώς το τελικό αποτέλεσμα.

6.    Μειώνεται δραματικά ο διδακτικός χρόνος, μετατρέποντας ουσιαστικά τα δύο τετράμηνα σε δύο τρίμηνα, την ίδια στιγμή που ο όγκος της διδακτέας ύλης αυξάνεται. Συνεπώς, η διδασκαλία θα αναγκαστεί να ευθυγραμμιστεί με τα παραδοσιακά δασκαλοκεντρικά μοντέλα, καθώς δε θα υπάρχει ο χρόνος για καινοτόμες μαθητοκεντρικές προσεγγίσεις, για βιωματικές και ενεργητικές μορφές μάθησης, για project κ.λπ.     
   
Υπό το φως των πιο πάνω, καλούμε τους Βουλευτές να αναλογιστούν πριν από την ψήφιση του Σχεδίου Κανονισμών τις αρνητικές συνέπειες και παρενέργειες που θα επιφέρει η εισαγωγή των εξετάσεων τετραμήνων για το δημόσιο σχολείο, τους μαθητές, γονείς και καθηγητές και να τις καταψηφίσουν.