Πέμπτη, 16 Σεπτεμβρίου 2010

Δήλωση Γ. Λουκαΐδη, Υπεύθυνου Γραφείου Παιδείας Κ.Ε. ΑΚΕΛ, για την έναρξη της σχολικής χρονιάς

Η Κ.Ε. του ΑΚΕΛ, με την ευκαιρία της έναρξης της νέας σχολικής χρονιάς 2010-2011, εύχεται καλή και παραγωγική χρονιά στους χιλιάδες μαθητές, φοιτητές και εκπαιδευτικούς, όλων των βαθμίδων της Εκπαίδευσης.

Όπως και τα τελευταία δυο χρόνια, η φετινή χρονιά έχει ξεκινήσει με τις καλύτερες δυνατές προϋποθέσεις, αφού πριν από την έλευση των μαθητών στα σχολεία είχε διασφαλιστεί η ολοκληρωμένη στελέχωση των σχολικών μονάδων, η παραλαβή και αποστολή των βιβλίων στα σχολεία και η λήψη μέτρων για την ασφάλεια των μαθητών σε σχολεία που εκ των πραγμάτων θα εκτελούνται εργασίες και κατά την περίοδο διεξαγωγής των μαθημάτων. Η ομαλή έναρξη της σχολικής χρονιάς ήταν αποτέλεσμα της έγκαιρης, συντονισμένης και συστηματικής δουλειάς τόσο του Υπουργείου Παιδείας όσο και της Επιτροπής Εκπαιδευτικής Υπηρεσίας, τους οποίους και συγχαίρουμε για τις άοκνες προσπάθειες που κατέβαλαν.

Η φετινή σχολική χρονιά θα είναι μια από τις κρισιμότερες στην ιστορία της Κυπριακής Εκπαίδευσης, αφού μια σειρά από μεγάλες αλλαγές είτε θα υλοποιηθούν είτε θα προωθηθούν για λήψη τελικών αποφάσεων, γεγονός που αναμένεται να αλλάξει ριζικά το τοπίο στην δημόσια εκπαίδευση της Κύπρου.

Ειδικότερα, για πρώτη φορά στην ιστορία της Κυπριακής Δημοκρατίας έχει ολοκληρωθεί η τεράστια προσπάθεια για τον εκσυγχρονισμό του περιεχομένου της εκπαίδευσης, με τη διαμόρφωση νέων αναλυτικών προγραμμάτων από το Νηπιαγωγείο μέχρι το Λύκειο, δεδομένο που από μόνο του συνιστά επανάσταση στο χώρο της παιδείας. Ως ΑΚΕΛ θέλουμε να εκφράσουμε για μια ακόμα φορά τις ευχαριστίες μας και να συγχαρούμε την Επιτροπή Διαμόρφωσης Αναλυτικών Προγραμμάτων και ιδιαίτερα τον Πρόεδρό της κ. Γιώργο Τσιάκαλο για το τεράστιο έργο που έχει επιτελέσει, όπως επίσης και τους 53 πανεπιστημιακούς και τους πάνω από 400 εκπαιδευτικούς που εργάστηκαν στις υποεπιτροπές των διαφόρων γνωστικών αντικειμένων.

Παράλληλα, χαιρετίζουμε το γεγονός ότι έχει ετοιμαστεί ολοκληρωμένο πρόγραμμα για την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών της Δημοτικής Εκπαίδευσης και των Γυμνασίων που θα κληθούν να εφαρμόσουν τα νέα Αναλυτικά Προγράμματα από το 2011-2012, αφού η έγκαιρη προετοιμασία των συντελεστών της εκπαίδευσης είναι απαραίτητη για την ομαλή εισαγωγή των νέων Αναλυτικών Προγραμμάτων στα σχολεία.

Πέρα από τα πιο πάνω, αναμένουμε ως ΑΚΕΛ κατά τη διάρκεια της φετινής σχολικής χρονιάς να αποδώσουν καρπούς οι προσπάθειες που έχει κάνει το Υπουργείο Παιδείας τους τελευταίους μήνες για την εφαρμογή ενός νέου συστήματος Αξιολόγησης του Εκπαιδευτικού Έργου και των Εκπαιδευτικών και να αξιοποιηθούν οι εισηγήσεις που έχουν ετοιμαστεί από την Επιτροπή των Αναλυτικών Προγραμμάτων για την αναμόρφωση των ωρολογίων προγραμμάτων του Δημοτικού, του Γυμνασίου και του Λυκείου.

Παράλληλα, αναμένουμε από το Υπουργείο Παιδείας να καταθέσει κατά τη φετινή χρονιά προτάσεις για τον εκσυγχρονισμό και τη βελτίωση του Συστήματος Διορισμού των Εκπαιδευτικών. Οι μεγάλες αυτές τομές, τις οποίες προωθεί το Υπουργείο Παιδείας συστηματικά και μεθοδευμένα, θεωρούμε ότι θα συμβάλουν τα μέγιστα στην αναγκαία αναβάθμιση του εκπαιδευτικού μας συστήματος.

Περαιτέρω, χαιρετίζουμε το γεγονός ότι και φέτος το Υπουργείο Παιδείας έχει εισαγάγει σειρά νέων μέτρων που θα εφαρμοστούν από τη φετινή σχολική χρονιά, τα οποία πέρα από το γεγονός ότι εκσυγχρονίζουν ουσιαστικά την Παιδεία του τόπου μας, φανερώνουν τη σημασία που αποδίδει η Κυβέρνηση Χριστόφια στον τομέα της Παιδείας:

1. Η μείωση του αριθμού των μαθητών στην Στ’ Δημοτικού στους 25, με την οποία η Κυβέρνηση Χριστόφια ολοκληρώνει την υλοποίηση του συγκεκριμένου μέτρου σε όλες τις τάξεις.

2. Η εισαγωγή των Τετραμήνων στη Μέση Εκπαίδευση.

3. Η επέκταση του προγράμματος ταχύρρυθμης εκμάθησης της ελληνικής γλώσσας για αλλόγλωσσους μαθητές σε όλα τα σχολεία Γυμνάσια, Λύκεια και Τεχνικές Σχολές της Κύπρου.

4. Η αναβάθμιση της Υπηρεσίας Συμβουλευτικής και Επαγγελματικής Αγωγής μέσω της αύξησης των Καθηγητών Συμβουλευτικής και Επαγγελματικής Αγωγής, με την οποία θα καλυφθούν εξ’ ολοκλήρου 20 πρόσθετα Γυμνάσια που θα έχουν κάθε μέρα Καθηγητή ΣΕΑ στο σχολείο.

5. Η επέκταση του θεσμού του Υπεύθυνου Τμήματος στο 30% των τμημάτων της Β’ Γυμνασίου.

6. Η επέκταση του πιλοτικού προγράμματος πειραματικής διδασκαλίας των μαθημάτων Τεχνολογίας και Πληροφορικής της Α’ Λυκείου.

7. Η επέκταση του θεσμού των Ζωνών Εκπαιδευτικής Προτεραιότητας.

8. Ο έλεγχος των αυξήσεων στα δίδακτρα των Ιδιωτικών Πανεπιστημίων.

Η υλοποίηση των πιο πάνω μέτρων αποδεικνύει έμπρακτα την αποφασιστικότητα της κυβέρνησης να θέσει ως προτεραιότητά της την Παιδεία, με στόχο τον εκσυγχρονισμό και την ποιοτική αναβάθμισή της, στα πλαίσια της υλοποίησης της εκπαιδευτικής μεταρρύθμισης.

Ως ΑΚΕΛ επαναλαμβάνουμε για μια ακόμα φορά ότι θα κάνουμε ότι είναι δυνατό για να συμβάλουμε στην υλοποίηση της Εκπαιδευτικής Μεταρρύθμισης, η οποία αποτελεί το μόνο δρόμο για την επίτευξη του οράματος που είναι η διασφάλιση του δικαιώματος σε όλα τα παιδιά και τους νέους μας σε μια ψηλής ποιότητας, δημόσια, δωρεάν εκπαίδευση, για ένα σχολείο χαράς και δημιουργίας για εκπαιδευτικούς και μαθητές, για μια Παιδεία δημοκρατική και ανθρώπινη.


16.09.10

3 σχόλια:

  1. Therma parakalume enimeroste mas an i simerini (17/9) ine i teleftei diorismi i an anamenonte ki alli pote peripu? Sas efharistume poli

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. το έχουμε πραγματικά απορία και οι καθηγητές μας δεν ξέρουν να απαντήσουν... Αν γνωρίζετε και έχετε την καλοσύνη μπορείτε να μας απαντήσετε... "Τι ενοχλήσαν τα τρίμηνα; Τι ανάγκη ήταν να κάμουν τούτο ούλλο το νεκάτωμα; Πραγματικά χρειαζόταν; Πιστεύουμε σαν μαθήτριες ότι υπάρχουν πιο σοβαρά πράγματα που πρέπει να αλλάξουν...αλλά κανένας δεν ασχολείται μαζί τους"

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. O kirioteros logos pou eginan ta tetramina itan gia na apofortothoun oi mathites apo ta polla diagonismata afou tora sta mi kiria mathimata tha exoun mono 1 diagonisma to tetramino. Episis apofortonetai kai to sxolio apo tin grafeiokratiki douleia sto telos kathe triminou.

    Oso gia tous diorismous tha iparksoun akoma ligoi logo kirios mi apodoxis apo kapoious.

    ΑπάντησηΔιαγραφή