Μια από τα ίδια. Πήγαν οι τρεις εκπαιδευτικές
οργανώσεις στον Υπουργό Παιδείας για το νέο σχέδιο διορισμών. Διαπραγμάτευση
του καφενείου. Τίποτα γραπτώς. Καμιά αποσαφήνιση. Όλα στο… άσε και θα δούμε. Θετικός,
τάχα, στις εισηγήσεις των οργανώσεων, αλλά εμμονή και στις απόψεις του. Και όλα
στο προφορικό. Έτσι που τα πάντα να επιδέχονται παρερμηνείες, διφορούμενες
εκτιμήσεις και αντιφατικές τοποθετήσεις. Ότι πεις είσαι εντός. Ή και εκτός (και
επί τ’ αυτά). Στο ίδιο πνεύμα φυσικά κινήθηκε και η συνάντηση με τον κ.
Αναστασιάδη. Για ν’ ακολουθήσουν μετά,
από κοινού, συναντήσεις των τριών εκπαιδευτικών οργανώσεων για να ξεκαθαρίσουν αν κατάλαβαν όλοι το ίδιο στη συνάντηση με τον
Πρόεδρο. Διότι παρατηρήθηκε το φαινόμενο, άλλα να καταλαμβαίνει η ΟΕΛΜΕΚ,
άλλα η ΠΟΕΔ άλλα η ΟΛΤΕΚ και άλλα ο Υπουργός. Ίσως και άλλα να έχει κατά νουν
και ο κ. Αναστασιάδης.
Τίποτε, λοιπόν, δεν ξεκαθάρισε. Το τοπίο
(σκόπιμα) θολό. Πάλι θα συνέλθουν οι Οργανώσεις και πάλι θα διαπιστωθεί ότι…
άλλα καταλάβαμε εκατέρωθεν. Τι να επικαλεστείς, αλήθεια, για να το θέσεις στην
βάσανο της λογικής ερμηνείας; Προφανώς ένα γραπτό κείμενο. Το οποίο, επιμελώς,
απουσιάζει.
Καινοφανή, όμως, στοιχεία έχουμε στις
διαπραγματεύσεις της εργοδοσίας (Υπουργείο και ενίοτε ο Πρόεδρος) με τις
εκπαιδευτικές οργανώσεις:
1.
Αποφεύγεται οποιοδήποτε
γραπτό κείμενο.
2.
Η διαπραγμάτευση δεν γίνεται
με τις Γραμματείες των οργανώσεων αλλά μόνο με Πρόεδρο και Γραμματέα (πασιφανείς οι λόγοι) και
3.
Απουσιάζουν οι άμεσα
ενδιαφερόμενοι. Στην προκειμένη περίπτωση οι συμβασιούχοι, οι έκτακτοι, οι
αντικαταστάτες. Όλοι αυτοί δηλαδή, που για χρόνια περίμεναν στον κατάλογο, μπορεί
να δουλεύουν εδώ και αρκετά χρόνια, αλλά κινδυνεύουν να μείνουν εκτός εργασίας.
Αν δεν γράψουν – ας πούμε – πολύ καλά στις… εξετάσεις. Και που στο τέλος θ’
αποφασίσουν άλλοι γι’ αυτούς χωρίς αυτούς.
Στο τραπέζι του διαλόγου, που εσχάτως
μετονομάσθη σε ιδεοθύελλα (!!) παρεισέφρησε και το 30μηνο. Κατά κάποιο τρόπο οι
έχοντες πέραν των 30 μηνών υπηρεσία θα προτάσσονται. Δεν ήταν θέση των
Οργανώσεων. Ήταν όμως παραπλήσια της θέσης της ΟΕΛΜΕΚ (ή καλύτερα της
πλειοψηφίας) που μιλούσε για 24 μήνες. Και πάντα μιλούμε για πέρασμα από
εξετάσεις ΟΛΩΝ χωρίς εξαίρεση. Γκρίζο το τοπίο. Εικασίες, υποθέσεις, σενάρια,
καχυποψίες, εικοτολογίες, τακτικισμοί και όλοι αλληλοϋποβλέπονται. Αυτό δεν
είναι διαπραγμάτευση. Είναι αλαλούμ. Ελεγχόμενο; Πάντως αλαλούμ. Και από το
αλαλούμ σίγουρα δεν βγαίνουν κερδισμένοι οι εργαζόμενοι. Από το ελεγχόμενο αλαλούμ
κερδισμένη, σίγουρα, θα βγει η εργοδοσία. Το ζήτημα είναι, οι εκπαιδευτικές
οργανώσεις να μη συρθούν σ’ αυτή την πορεία. Κάτι το οποίο – δυστυχώς –
διαφάνηκε στην τελευταία συνάντηση με τον Υπουργό, όπου, χωρίς καλά – καλά να
το αντιληφθούν, βρέθηκαν να συζητούν τις θέσεις του Υπουργείου,
καμουφλαρισμένες αλλά και διασπαστικές, όπως είναι το 30μηνο.
Δεν είναι τυχαία που εμφάνισε ξαφνικά η
εργοδοσία το 30μηνο. Θα πρέπει να το δούμε στη γενικότερη προσπάθεια «ρύθμισης»
της εργασίας από τη κυβέρνηση, καθ’ υπαγόρευση της Τρόικας αλλά και της
Διεθνούς Τράπεζας η οποία καλέστηκε για να αξιολογήσει την εκπαίδευση και να
προβεί σε εισηγήσεις. Το 30μηνο εξάλλου δεν διασφαλίζει κανένα. Αντίθετα, με το
πρόσχημα του «αορίστου χρόνου» εργασίας θα διατηρεί μια μεγάλη γκάμα
εκπαιδευτικών, έτοιμους ανά πάσα στιγμή να απολυθούν. Οι φόβοι αυτοί και οι
ανησυχίες δεν είναι αβάσιμοι. Και ο Αβέρωφ Νεοφύτου και ο Νικόλας Παπαδόπουλος
πλείστες τόσες φορές έχουν στοχοποιήσει τους εκπαιδευτικούς (και απαξιώσει) σε
σημείο μάλιστα που η ΟΕΛΜΕΚ, ομόφωνα, αναγκάστηκε δημόσια να τους καταγγείλει.
Είναι αυτοί που στη Βουλή πάγωσαν και τις
μονιμοποιήσεις, αφήνοντας τους συναδέλφους (συμβασιούχους – εκτάκτους) εύκολη λεία
στις ορέξεις της Τρόικας και Δ.Ν.Τ. Είναι αυτοί οι ίδιοι που πάγωσαν και τις
προαγωγές αφήνοντας τα σχολεία υποστελεχωμένα, αρκετά μάλιστα και χωρίς
Διευθυντές.
Γενικότερη επιδίωξη, λοιπόν, ν’ απολυθεί
κόσμος. Και αυτό έρχεται να επιβεβαιώσουν οι τελευταίες αναφορές της Γενικής
Ελέγκτριας στην Έκθεσή της, όπου μεταξύ άλλων αναφέρει:
·
Πρόταση για μείωση μέχρι
3.800 εκπαιδευτικών.
·
Πρόταση για αύξηση του
αριθμού μαθητών ανά τμήμα.
·
Πρόταση για συγχώνευση ή
κλείσιμο σχολείων.
·
Επιμήκυνση των ωρών
λειτουργίας των σχολείων.
·
Κατάργηση του χρόνου που
παραχωρείται για ανάληψη συγκεκριμένων καθηκόντων.
·
Εισήγηση για κατάργηση
της μείωσης του διδακτικού χρόνου των εκπαιδευτικών ανάλογα με τα χρόνια
υπηρεσίας τους κ.α.
Γι’ αυτό και το καθολικό αίτημα της βάσης των
εκπαιδευτικών είναι η δυναμικότερη αντίδραση των εκπαιδευτικών οργανώσεων. Στήριγμά
της μπορεί ν’ αποτελέσει ο ίδιο ο κλάδος, ο οποίος σκόπιμα ή όχι, κάποιοι τον
κρατούν σε αδράνεια και μακριά από την ενημέρωση. Ερωτηματικά, πάντως, προκαλεί
και η απόρριψη, στο τελευταίο Κ.Δ.Σ. της ΟΕΛΜΕΚ, πρότασης της Προοδευτικής για
συμμετοχή στις διαπραγματεύσεις, για το νέο σχέδιο διορισμών, εκπροσώπου των
συμβασιούχων / εκτάκτων, ως άμεσα επηρεαζομένων. Η πρόταση δυστυχώς απορρίφθηκε
με τις ψήφους των κινήσεων ΑΛΛΑΓΗ, ΝΕΑ ΚΙΝΗΣΗ και ΔΗΚΙ.
Μια δυναμική, αγωνιστική οργάνωση θα μας βρει
ΟΛΟΥΣ δίπλα της. Η αδράνεια, οι σκοπιμότητες και η μικροπολιτική την καθιστούν
αναξιόπιστη.
Σωτήρης Χαραλάμπους
Πρόεδρος Προοδευτικής Κίνησης Καθηγητών
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου