Ως Προοδευτική Κίνηση Καθηγητών είχαμε επισημάνει πριν από την έναρξη της φετινής σχολικής χρονιάς τα σοβαρά προβλήματα και τις αδυναμίες που παρουσιάζουν τα νέα Αναλυτικά Προγράμματα και οι λεγόμενοι Δείκτες Επάρκειας και Επιτυχίας του Λυκείου. Τονίσαμε, μεταξύ άλλων, ότι δυσχεραίνουν αντί να διευκολύνουν την εργασία των καθηγητών, ότι επεκτείνουν σε σημαντικό βαθμό τη διδακτέα ύλη, ενώ επισημάναμε επίσης τα μεγάλα κενά που υπάρχουν στο εκπαιδευτικό υλικό και την απουσία οποιασδήποτε ουσιαστικής επιμόρφωσης των Καθηγητών.
Πέρα, όμως, από τις αδυναμίες που παρουσιάζουν τα ίδια τα Αναλυτικά Προγράμματα και οι λεγόμενοι Δείκτες Επάρκειας και Επιτυχίας, το σοβαρότερο πρόβλημα σχετικά με την εισαγωγή τους είναι η προχειρότητα και ανεπάρκεια του Υπουργείου Παιδείας να τα εφαρμόσει. Χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα που έχει προκύψει τις τελευταίες με τις απαράδεκτες αποφάσεις του Υπουργείου για τα Αναλυτικά Προγράμματα της Ιστορίας για την Α’ και Β’ Λυκείου.
Συγκεκριμένα, τα νέα Αναλυτικά Προγράμματα και οι Δείκτες Επάρκειας και Επιτυχίας της Ιστορίας για την Α’ και Β’ Λυκείου αναρτήθηκαν αργοπορημένα στο διαδίκτυο στα μέσα Αυγούστου. Παρά το γεγονός ότι το συγκεκριμένο υλικό ήταν δύσχρηστο, οι Καθηγητές ξεκίνησαν τη διδασκαλία του μαθήματος με βάση τις πρόνοιές του. Ένα μήνα μετά την έναρξη των μαθημάτων, συγκεκριμένα στις 6 Οκτωβρίου, το Υπουργείο Παιδείας αποφάσισε να αποστείλει νέους προγραμματισμούς στα σχολεία, με τους οποίους διαφοροποίησε την διδακτέα ύλη, ανέτρεψε ότι ίσχυε μέχρι τότε και αφαίρεσε από την ύλη, ιδιαίτερα της Α’ Λυκείου, ό,τι έχει διδαχθεί για ένα μήνα. Οι πιο πάνω απαράδεκτες αποφάσεις του Υπουργείου Παιδείας έχουν προκαλέσει δικαιολογημένα την αγανάκτηση των Καθηγητών που διδάσκουν το μάθημα στις συγκεκριμένες τάξεις, αφού έχει χαθεί ένας ολόκληρος μήνας διδασκαλίας.
Δυστυχώς, το παράδειγμα του μαθήματος της Ιστορίας είναι ένα μόνο δείγμα της ανεπάρκειας του Υπουργείου να ετοιμάσει και να εφαρμόσει τα νέα Αναλυτικά Προγράμματα. Τα δείγματα γραφής που έχει δώσει μέχρι σήμερα το Υπουργείο Παιδείας για τις δύο πρώτες τάξεις του Λυκείου, προκαλούν ταυτόχρονα τεράστια ανησυχία για την εφαρμογή των νέων Αναλυτικών Προγραμμάτων της Γ’ Λυκείου, με βάση τα οποία θα εξεταστούν οι μαθητές του χρόνου στις Παγκύπριες Εξετάσεις. Καλούμε όλους τους εμπλεκόμενους να προβληματιστούν σοβαρά για τα προβλήματα που παρουσιάζουν οι πρόχειρες και βεβιασμένες αλλαγές του Υπουργείου, από τις οποίες προκύπτει ο κίνδυνος να θυματοποιηθεί μια ολόκληρη γενιά μαθητών.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου