Πέμπτη, 21 Οκτωβρίου 2010

Λύστε μας τα χέρια και αφήστε μας να διδάξουμε Μαθηματικά

Έχει γίνει μεγάλος ντόρος τον τελευταίο καιρό για την εφαρμογή ή όχι των Νέων Αναλυτικών Προγραμμάτων των Μαθηματικών στην Α’ γυμνασίου. Μάλιστα έγινε προσπάθεια να παρουσιαστεί το θέμα ως συνδικαλιστικό, διανθισμένο με διάφορες αιχμές για βεβιασμένες ενέργειες, έλλειψη ενημέρωσης, κατάρτισης κλπ

Η ουσία όμως δεν προβλήθηκε αρκετά και η ουσία είναι άλλη. Έγινε μια εξαιρετική προσπάθεια με τη συγγραφή των νέων αναλυτικών Προγραμμάτων των μαθηματικών. Λαμβάνοντας υπόψη διεθνείς δοκιμασμένες πρακτικές, αλλά και τις ιδιαιτερότητες των μαθητών στην Κύπρο. Έχει εκσυγχρονισθεί το περιεχόμενο ώστε να ανταποκρίνεται στις σύγχρονες ανάγκες της κοινωνίας και να συνάδει με τα πλείστα Αναλυτικά των Ευρωπαϊκών Χωρών. Εκτός όμως από κάποιες νέες ενότητες που εισάγονται το ουσιαστικότερο είναι η νέα προσέγγιση και η νέα φιλοσοφία που διέπει τη διδασκαλία τους. Παύουμε πλέον να διδάσκουμε ξερή αποστήθιση γνώσης, ή υποχρεωτική τυποποίηση του τρόπου σκέψης και ανάπτυξης της μαθηματικής γνώσης από τους μαθητές. Προσπαθούμε να τους βγάλουμε τις παρωπίδες και τις αλυσίδες και να τους μάθουμε να εξερευνούν οι ίδιοι καταστάσεις που τους ενδιαφέρουν, να διερευνούν και να εξάγουν οι ίδιοι συμπεράσματα. Προσπαθούμε να τους κινήσουμε την περιέργεια και να τους κεντρίσουμε το ενδιαφέρον να ασχοληθούν με τα μαθηματικά. Ένα από τα εργαλεία που συμβάλλουν προς αυτή την κατεύθυνση είναι η ευρεία χρήση της τεχνολογίας που εισάγεται σε αρκετά κεφάλαια.

Τα Νέα Αναλυτικά δεν είναι μόνο ύλη και αναδόμησή της, είναι μια ολότελα νέα φιλοσοφία στην προσέγγιση της διδασκαλίας. Για την επιτυχία αυτής της προσπάθειας όλοι οι συνάδελφοι χρειαζόμαστε ασφαλώς γερή στήριξη. Υπάρχει ήδη η ομάδα στήριξης που δεσμεύτηκε ότι ξεκίνησε και θα συνεχίσει με ζήλο να μας εφοδιάζει με το κατάλληλο υλικό για τη διδασκαλία για φέτος της Α΄ Γυμνασίου.

Το υλικό αυτό μπορεί να αξιοποιηθεί και να προσαρμοστεί και από τον καθένα μας στον ιδιαίτερο δικό του τρόπο διδασκαλίας και στις ιδιαίτερες ανάγκες των δικών του μαθητών. Δεν αποτελεί ευαγγέλιο, όπως και κανένα μαθηματικό σύγγραμμα ή άλλο υλικό δεν μπορεί να έχει αυτή την ιδιότητα.

Οι Μαθηματικοί λοιπόν είναι πανέτοιμοι και προχωρούν. Έχουν πεισθεί ότι είναι προς το συμφέρον των μαθητών να φέρουμε την αλλαγή στη διδασκαλία των μαθηματικών. Απόδειξη είναι ότι σε όλα τα γυμνάσια της Κύπρου (με ελάχιστες εξαιρέσεις) διδάσκονται τα Νέα Αναλυτικά. Μη μας βάζετε λοιπόν φραγμούς, γιατί έχουμε βάλει ως σκοπό μας από φέτος να σπάσουμε τα δεσμά και να ρίξουμε κάτω τα οποιαδήποτε εμπόδια, για να σπρώξουμε τα παιδιά στο μέλλον με τα καλύτερα εφόδια.

Κυριάκος Ματθαίου

Μαθηματικός

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου