Τετάρτη, 29 Δεκεμβρίου 2010

Ο διχαστικός λόγος του Ηρόδοτου Δημητρίου “Αρχιεπισκόπου Kύπρου”

“Ουκ ήλθε βαλείν ειρήνη αλλά μάχαιραν”ο Κύπρου Χρυσόστομος,κατα κόσμον Ηρόδοτος Δημητρίου, με τη χριστουγεννιάτικη εγκύκλιό του που διαβάστηκε σ΄όλες τις εκκλησίες . Σε μια περίοδο που  το κυπριακό άρχισε να κινείται, ο κος Χρυσόστομος ξύπνησε απ τη χειμερία νάρκη,  φαντάστηκε τον εαυτό του εθνάρχη,μετέτρεψε τον άμβωνα της εκκλησίας,  μέρα Χριστουγέννων, σε πολιτικό μπαλκόνι κι άρχισε να κηρύττει  κατά των χειρισμών του προέδρου στο Κυπριακό, συμπεριφερόμενος  στους εκκλησιαζόμενους σαν  να ήταν πραγματικό ποίμνιο,αφού κάνεις δεν τους ρώτησε αν μια τέτοια μέρα έιχαν ανάγκη ν΄ακούσουν πολιτικό κήρυγμα κι ούτε είχαν καν την δυνατότητα για αντίλογο.

Αν τον ενδιαφέρει να  πείσει με τα επιχειρηματά του ,ας αφήσει την ασφάλεια της εκκλησίας και του μονόλογου κι ας έρθει σε δημόσια αντιπαράθεση με πρόσωπα που υποστηρίζουν την αντίθετη άποψη. “Πατρικές Διδασκαλίες” μπορεί να είχαν απήχηση στους υπηκόους  της Οθωμάνικής Αυτοκρατορίας άλλα όχι σε πολίτες  κράτους μέλους της Ε.Ε.

Διαβάσαμε για Διαφωτισμό, έχουμε εκλελεγμένη κυβέρνηση κι αντιπολίτευση.Φτάνουν και περισσεύουν.Το να στραφούμε στο θεό για να απελευθερωθόυμε, όπως προτρέπει στο χριστουγεννιάτικο μηνυμά του, είναι αναχρονιστικό και ήθελα να ξέρω πόση ανταπόκριση βρήκε από το θεό στις λιτανείες που έκανε για την καταπολέμηση της ανομβρίας .

Εκμεταλλεύεται το αξίωμα του και μιλά σαν ανώτατος άρχοντας ,σαν αλάθητος μονάρχης.Ούτε μεσαίωνα έχουμε ,ούτε Βυζάντιο.Εξέλεγην από το 8%  κι αυτό είναι το έρεισμα που έχει  μέσα στον κόσμο.Γίνεται επικίνδυνος  όμως όταν μιλά για απελευθέρωση.Πώς την εννοεί ;Μήπως να ζωστούμε τ άρματα και ν’ αρχίσουμε ενοπλο αγώνα; Κι αν γίνει ένοπλος αγώνας ο ρόλος ο δικός του ποιος θα είναι;.Μήπως να κάνει τρισάγια στα μνήματα των ηρώων, των παιδιωνμας δηλαδη αφού αυτός δεν έχει, και επικήδειες ομιλίες;Για ν αφήσει τη χλιδή και την πολυτέλεια  της Μητρόπολης,την μερσεντάρα με  προσωπικό οδηγό και να ζωστεί τ άρματα και να βγεί μπροστάρης  σαν άλλος  Παπαφλέσσας κομμάτι δύσκολο το βλέπω.

Τα διχαστικά και μισαλλόδοξα κηρύγματά του δεν είναι  τωρινό φαινόμενο .Ας θυμηθεί ο καθένας τη θέση του στο δημοψηφίσμα και τις κατά καιρούς αντιτουρκικές δηλώσεις του,το πως ενέπαιζε τους πρόσφυγες τάσσοντάς τους οικόπεδα με αντάλλαγμα την ψήφο τους υπερ του "όχι" και τη  υποστήριξή του προεκλογικά στον  κο Παπαδόπουλο. Αντί να ενεργεί και να πράττει στη βάση του “Αγαπάτε αλλήλους” γίνεται θιασώτης του μισάτε αλλήλους. Η στάση του διαιρεί αντί να ενώνει,φανατίζει αντί να κατευνάζει.

Η εμπλοκή του στο πολιτικό σκηνικό δείχνει τις “αγγιατολαχικές¨του προθέσεις. Δεν τον ενδιαφέρει το θρησκευτικό καθήκον αλλά η πολιτική επιρροή,δεν τον ενδιαφέρει η ιερή ταπείνωση αλλά η αλαζονία της πολιτικής εξουσίας,δεν τον ενδιαφέρει η ίδια η εκκλησία και το ποιμνιό του αλλα το μέσον που θα του επιτρέπει να εξουσιάζει.

Αν θέλει να επικαλείται δημοκρατικά δικαιώματα και να έχει άποψη για όλους και για όλα,να έχει λόγο και ρόλο στο πολιτικό και οικονομικό σκηνικό,   ας βγάλει τα ράσα,κι ας κατέβει στην πολιτική αρένα σαν Ηρόδοτος Δημητρίου. Εκεί θα δούμε πόσα «απίδια πιάνει ο σάκος του».
Τάκης Λάρκου
Εκπαιδευτικός

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου