Δευτέρα, 28 Φεβρουαρίου 2011

Μισθοί - Συνταξεις και Υπολογισμός Φιλοδορήματος από 1/1/2011

ΜΙΣΘΟΙ ΚΑΙ ΣΥΝΤΑΞΕΙΣ ΑΝΑ ΚΛΙΜΑΚΑ ΚΑΙ ΒΑΘΜΙΔΑ ΑΠΟ 1-1-2011
Πίνακας Κλιμάκων, Ακαθάριστων Απολαβών, Ωριαίας Υπερωριακής Αμοιβής και Υπολογισμός Συντάξεων και Φιλοδωρημάτων από 1/1/2011

«Το άσπρο βρεγμένο μαντήλι που μοιραστήκαμε»


Η «Ελεύθερη Σκέψη» σας προσκαλεί στην παρουσίαση του βιβλίου
«Το άσπρο βρεγμένο μαντήλι που μοιραστήκαμε»,
της Τ/Κ συμπατριώτισσας μας κ. Leyla Kiralp,
την Παρασκευή 11 Μαρτίου 2011
στον Πολυχώρο Πολιτισμού «Παλιά Ηλεκτρική» στην Πάφο, και ώρα 7.30 μ.μ.
Για το βιβλίο θα μιλήσουν ο κ. Δημήτρης Σιδηρόπουλος, δημοσιογράφος
και ο κ. Zeki Beşiktepeli, επίκουρος καθηγητής οικονομικών.
Στην εκδήλωση θα απευθύνουν χαιρετισμό ο Υπουργός Εσωτερικών κ. Νεοκλής Συλικιώτης
και ο Πρόεδρος του σωματείου, Δρ Χρίστος Χρίστου.

Σάββατο, 26 Φεβρουαρίου 2011

Γραπτή δήλωση του Κυβερνητικού Εκπροσώπου κ. Στέφανου Στεφάνου για την απόφαση της Βουλής για υποβολή αίτησης ένταξης στον «Συνεταιρισμό για την Ειρήνη»


Η απόφαση της Βουλής των Αντιπροσώπων για υποβολή αίτησης ένταξης στον «Συνεταιρισμό για την Ειρήνη» συνιστά πράξη που παραβιάζει το Σύνταγμα και τη διάκριση των εξουσιών, η οποία αποτελεί βασική του αρχή.

Ο «Συνεταιρισμός για την Ειρήνη» δεν είναι διεθνής οργανισμός ούτε και συνθήκη συμμαχίας ώστε η Βουλή των Αντιπροσώπων να επικαλείται το Άρθρο 50.1.Α του Συντάγματος. Ο «Συνεταιρισμός για την Ειρήνη» είναι πρόγραμμα του ΝΑΤΟ, σύμφωνα με την ίδια την πράξη εξαγγελίας του.

Η ισότιμη συμμετοχή της Κυπριακής Δημοκρατίας στους μηχανισμούς Άμυνας και Ασφάλειας της Ευρωπαϊκής Ένωσης είναι δεδομένη. Τα καλώς νοούμενα συμφέροντα του κυπριακού κράτους εξυπηρετούνται με την υπεράσπιση και διαφύλαξη της υπόστασής του που στηρίζεται στο Σύνταγμα.

Σύμφωνα με το Σύνταγμα, η άσκηση εξωτερικής πολιτικής είναι αρμοδιότητα της εκτελεστικής εξουσίας. Ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας στο Κυβερνητικό του Πρόγραμμα δεν περιλαμβάνει δέσμευση ούτε και είναι πολιτική του απόφαση να ενταχθεί η Κυπριακή Δημοκρατία στον «Συνεταιρισμό για την Ειρήνη». Αντίθετα. Η δέσμευσή του προς τον λαό, ο οποίος με την ψήφο του τον εξέλεξε στην Προεδρία της Κυπριακής Δημοκρατίας, είναι ότι θα αγωνιστεί για μια Κύπρο αποστρατιωτικοποιημένη που θα προκύψει μέσα από τη δίκαιη υπό τις περιστάσεις, βιώσιμη και λειτουργική λύση του Κυπριακού.

Ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας, υπερασπιζόμενος το Σύνταγμα και ασκώντας τις αρμοδιότητες και τις εξουσίες που αυτό του παρέχει, θα ασκήσει το δικαίωμα αρνησικυρίας επί της συγκεκριμένης απόφασης της Βουλής των Αντιπροσώπων

“Εκπαιδευτική Μεταρρύθµιση...Πορεία Υλοποίησης”

Παρασκευή, 25 Φεβρουαρίου 2011

Πλατφόρμα Ελληνοκυπρίων και Τουρκοκυπρίων Εκπαιδευτικών «Ενωμένη Κύπρος»: Ενημερωτικό Δελτίο



Ενημερωτικό Δελτίο


Τετάρτη 2 Μαρτίου στις 4.30 το απόγευμα όλοι στο τέρμα της Λήδρας.


Φίλοι και φίλες της Πλατφόρμας

 Οι νέες μεγάλες κινητοποιήσεις των Τουρκοκυπρίων δίνουν σε μας και σ’ αυτούς,  μια τελευταία δυνατότητα για λύση του Κυπριακού χωρίς διχοτόμηση και δύο κράτη. Οι απεργίες και πορείες τους δείχνουν τη δύναμη τους αλλά ας μη γελιόμαστε δείχνουν ταυτόχρονα και την αγωνία τους για την ύπαρξη τους ως κυπριακής οντότητfiας. Εναντιώνονται στην καταθλιπτική παρουσία της Τουρκίας και μας διαμηνύουν ότι          « μόνη τους λύση είναι ή λύση». Μας δηλώνουν ταυτόχρονα ότι αυτή την ταυτότητα θέλουν να τη διαφυλάξουν όχι μόνο από την Τουρκία αλλά και από μας οι οποίοι επίσης δεν τους σεβαστήκαμε όταν είχαμε την ισχύ με το μέρος μας. Αλλά και για μας, για όσους από μας μπορούμε να φανταστούμε πόσο δύσκολη θα είναι η επιβίωση μας ως ελληνοκυπριακή κοινότητα σε λίγες δεκαετίες με τη μισή χώρα αφομοιωμένη από την Τουρκία, « μόνη μας λύση είναι ή λύση».   

Η  συγκέντρωση του Σαββάτου 12 του Φλεβάρη ήταν μια πρώτη προσπάθεια να ευθυγραμμίσουμε το βήμα μας ως Ελληνοκύπριοι με το νέο  μαζικό ξεσηκωμό των Τουρκοκυπρίων συμπατριωτών μας. Στο παρελθόν η μια κοινότητα προσπάθησε να καταστρέψει και  να εξαφανίσει ακόμα την άλλη. Τώρα είναι η ώρα της συνεργασίας. Οι Τουρκοκύπριοι ζητούν με τους αγώνες τους « δικαίωμα ύπαρξης». Η ύπαρξη τους έχει άμεση σχέση και με τη δική μας. Η ιστορία μας δίνει ακόμα μια ευκαιρία να επιχειρήσουμε να εργαστούμε σε κοινό δικοινοτικό μέτωπο ενάντια στη διχοτόμηση. Για να ενώσουμε τη χώρα μας πρέπει να ενώσουμε τους αγώνες μας. « Μαζί μπορούμε - τώρα είναι η σειρά μας».

Η επόμενη ακόμα μαζικότερη κινητοποίηση των Τουρκοκυπρίων είναι στις 2 του Μάρτη,  μέρα Τετάρτη. Την ίδια μέρα το απόγευμα δίνουμε και μεις ραντεβού στο τέρμα της Λήδρας για να δηλώσουμε την έμπρακτη αλληλεγγύη μας ζητώντας άμεση λύση του Κυπριακού. Καλούμε τους υποστηριχτές της λύσης να διαδώσουν την πληροφορία. Για να σπάσουμε την απογοήτευση και τη αμηχανία όλοι μαζί στη Λήδρας.

Τετάρτη 2 Μαρτίου στις 4.30 το απόγευμα όλοι στο τέρμα της Λήδρας.

Πέμπτη, 24 Φεβρουαρίου 2011

Ψηφίστηκε το νομοσχέδιο για αναγνώριση της στρατιωτικής θητείας για σκοπούς προαγωγής.


Από την ολομέλεια Βουλή πέρασε σήμερα Πέμπτη 24 Φεβρουαρίου το νομοσχέδιο που προβλέπει αναγνώριση της στρατιωτικής θητείας, για σκοπούς προαγωγής, των εκπαιδευτικών που  υπηρέτησαν στην Εθνική Φρουρά.  Σκοπός του νομοσχεδίου είναι να αρθεί εν μέρει η αδικία που υφίστανται οι άντρες εκπαιδευτικοί, λόγω της υποχρεωτικής θητείας στην Ε.Φ. Η πρόταση νόμου προβλέπει όπως, στους άρρενες υποψηφίους χορηγείται μόνο μια φορά για σκοπούς προαγωγής στην αμέσως επόμενη θέση προαγωγής, ένα δωδέκατο της μονάδας για κάθε συμπληρωμένο μήνα υπηρεσίας στην Εθνική Φρουρά με ανώτατο όριο τις τρεις μονάδες.

Το νομοσχέδιο θα έχει άμεση εφαρμογή μετά τη δημοσίευσή του στην επίσημη εφημερίδα της δημοκρατίας 

Τετάρτη, 23 Φεβρουαρίου 2011

ΠΑΓΚΟΣΜΙΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΕΙΡΗΝΗΣ: Αλληλεγγύη με το παγκύπριο αντιιμπεριαλιστικό κίνημα


Ανακοίνωση για τις εξελίξεις και τις αντιδράσεις εκ μέρους του Παγκύπριου Συμβουλίου Ειρήνης
Σε ανακοίνωσή του για τη μεθόδευση να ενταχθεί η Κύπρος στο «Συνεταιρισμό για την ειρήνη», το Παγκόσμιο Συμβούλιο Ειρήνης σημειώνει:
«Το ΠΣΕ εκφράζει την αλληλεγγύη του με τον κυπριακό λαό και το Παγκύπριο Συμβούλιο Ειρήνης για τη διακηρυγμένη αντίθεσή του ως προς την ένταξη της Κύπρου στο "Συνεταιρισμό για την Ειρήνη" του ΝΑΤΟ. Ο λαός της Κύπρου, τόσο Ελληνοκύπριοι όσο και Τουρκοκύπριοι, γνωρίζουν καλά το ρόλο του ΝΑΤΟ και των διαφόρων πολεμοκάπηλων μηχανισμών του στην ιστορία, η ίδια η εισβολή και μερική κατοχή της Κύπρου είναι αποτέλεσμα ενός σχεδίου που στηρίχτηκε από το ΝΑΤΟ το 1974 και διαρκεί μέχρι σήμερα.
Οι πρόσφατες κινήσεις συγκεκριμένων πολιτικών κομμάτων της Κύπρου να θέσουν ζήτημα στη Βουλή των Αντιπροσώπων για ένταξη της Κύπρου στις "βοηθητικές" δομές του ΝΑΤΟ είναι καταδικαστέες ως ενέργειες υποταγής στα ιμπεριαλιστικά σχέδια. Πρόκειται για επανειλημμένη προσπάθεια μετά την κατηγορηματική αντίθεση και απόφαση του Προέδρου της Κυπριακής Δημοκρατίας, Δημήτρη Χριστόφια, το 2009, όταν εναντιώθηκε σε ένα τέτοιο ενδεχόμενο.
Επιπλέον αποτελούν πρόκληση στην ιστορική μνήμη και θέληση του φιλειρηνικού λαού της Κύπρου, που αντιτίθεται σθεναρά στο ΝΑΤΟ, στο παλιό και ιδιαίτερα το νέο δόγμα του ΝΑΤΟ μετά τη Λισσαβόνα το 2010. Ειδικά η Κύπρος με τη γεωστρατηγική εγγύτητα στη Μέση Ανατολή θα χρησιμοποιούνταν στα επιθετικά σχέδια και απειλές του ιμπεριαλισμού και του ΝΑΤΟ ειδικά σε αυτή την περιοχή.
Το ΠΣΕ αντιτάσσεται στο ΝΑΤΟ από την ίδρυσή του και η ιστορία μας δικαιώνει πλήρως. Το ΝΑΤΟ και οι διάφορες δομές συνεργασίας του στοχεύουν στη διασφάλιση των συμφερόντων των πολυεθνικών εταιρειών, των πολιτικών σφαιρών επιρροής και σκορπάνε τον πόλεμο και τον τρόμο σε λαούς και περιοχές. Η συγκεκριμένη εμπλοκή της Κύπρου στις δομές του ΝΑΤΟ θα δημιουργούσε ένα ακόμη πιο αρνητικό περιβάλλον για μια δίκαιη και βιώσιμη λύση του Κυπριακού και θα δημιουργούσε άλλο ένα εμπόδιο προς αυτήν.

Εκφράζουμε την υποστήριξή μας προς το Παγκύπριο Συμβούλιο Ειρήνης, ένα από τα σημαντικά ιστορικά μέλη του ΠΣΕ, που εκφράζει τη γνήσια θέληση του κυπριακού λαού και καλούμε τα μέλη και τους φίλους του ΠΣΕ σε όλο τον κόσμο να εκφράσουν την αλληλεγγύη τους ενάντια στα ιμπεριαλιστικά σχέδια στην Κύπρο. Το ΝΑΤΟ παραμένει κοινός εχθρός όλων των λαών! Ο αγώνας ενάντια στο ΝΑΤΟ σε κάθε χώρα και διεθνώς συνεχίζεται - ο ιμπεριαλισμός δεν είναι ανίκητος!».

Σάββατο, 19 Φεβρουαρίου 2011

Το αυγό του φιδιού έσπασε


Το αυγό του φιδιού έσπασε… Και αναδίνει δυσάρεστες, μα γνωστές από περασμένες δεκαετίες μυρωδιές. Και μέσα στην μπόχα ζαλίστηκαν κάποιοι και οδηγούνται στην παράκρουση.
Αλήθεια, πού κρυβόταν τόσο μένος; Πώς μπόρεσαν δεκαεφτάχρονα παιδιά να χτυπούν με τόση απόγνωση και απελπισία; Με μάτια άδεια από συναισθήματα… Θα έπρεπε ν΄ακούσουν τη φωνή με τα  σπασμένα ελληνικά: ΄΄ Δεν θα ξανάρθουμε στο σχολείο κυρία… Εμείς φοβηθήκαμε. Θα έπρεπε να ακούσουν… 
Κι οι ηθικοί αυτουργοί να παρακολουθούν, από κοντά ή μακριά, με χαμόγελα ικανοποίησης.
Γατί ο στόχος επιτυγχάνεται… Υποσκάπτονται πολιτικές, μηδενίζονται επιτυχίες, ακυρώνονται προσδοκίες, λοιδορούνται άνθρωποι. Για μια χούφτα ψήφους, υποχείρια μιας ρεβανσιστικής κακεντρέχειας.
Και εμείς; Καλούμαστε να διασώσουμε το ήθος του λειτουργήματος, την ψυχική μας υπόσταση και την ανθρωπιά μας. Όλα τα παιδιά είναι δικά μας. Τα παιδιά της Κύπρου και του κόσμου. Η Γερμανία όδευσε στο χιτλερικό όνειδος μέσα από τα σχολεία της…


Ζήνων

Τρίτη, 15 Φεβρουαρίου 2011

ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΤΗΣ ΑΠΟΔΟΣΗΣ ΤΩΝ ΥΠΟΨΗΦΙΩΝ ΓΙΑ ΠΡΟΑΓΩΓΗ ΣΤΙΣ ΠΡΟΣΩΠΙΚΕΣ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ

Η  Επιτροπή Εκπαιδευτικής Υπηρεσίας επιθυμεί να ενημερώσει τους υποψήφιους για προαγωγή ότι, για την αξιολόγηση της απόδοσής τους στην προσωπική συνέντευξη, σύμφωνα με το άρθρο 35Β(10)(β)(i) των περί Δημόσιας Εκπαιδευτικής Υπηρεσίας Νόμων, λαμβάνει υπόψη τα παρακάτω κριτήρια, στα οποία η κατανομή των πέντε μονάδων που διαχειρίζεται, γίνεται ως εξής:
 ΜΟΝΑΔΕΣ

- Ενημέρωση σε παιδαγωγικά και μεθοδολογικά θέματα                           1,0
- Κατανόηση του ρόλου και των ευθυνών της θέσης                                  1,0
- Κριτική ανάλυση διοικητικών και οργανωτικών προβλημάτων
σχετικών με τα καθήκοντα και τις ευθύνες της θέσης                               1,0
- Αποτελεσματικότητα επικοινωνίας και επάρκεια τεκμηρίωσης
απόψεων και θέσεων                                                                                1,0
- Προσωπικότητα (άνετη παρουσία, προσαρμοστικότητα, ευελιξία)           0,5
- Γλωσσική επάρκεια (λεξιλόγιο, σύνταξη, ορθοφωνία, ορθοέπεια)           0,5

Η Επιτροπή θεωρεί ότι τα έξι πιο πάνω κριτήρια είναι πολύ σημαντικά για να κριθεί η καταλληλότητα ενός υποψηφίου για άσκηση διοικητικού-καθοδηγητικού έργου, γιατί δείχνουν το βαθμό, στον οποίο αυτός αντιλαμβάνεται και ερμηνεύει ορθά τις πρόνοιες του σχεδίου υπηρεσίας, το όραμα που ο ίδιος έχει για τα καθήκοντα και τις ευθύνες της θέσης, την ενημέρωσή του σε σύγχρονες αντιλήψεις και τάσεις της εκπαίδευσης και την ικανότητα να εμβαθύνει σε οργανωτικά και διοικητικά προβλήματα που θα αντιμετωπίσει στην εργασία του. Ο υποψήφιος που θα επιλεγεί πρέπει να είναι σε θέση να ασκήσει ηγετικό ρόλο στο εκπαιδευτικό σύστημα. Πρέπει να διαθέτει όχι μόνο τα ακαδημαϊκά προσόντα που προβλέπονται από το Σχέδιο Υπηρεσίας, αλλά ταυτόχρονα να είναι ολοκληρωμένη προσωπικότητα και να διαθέτει τις δεξιότητες εκείνες που θα του επιτρέψουν να αναλάβει ηγετικό ρόλο.   Ανάμεσα στις δεξιότητες αυτές, πρωτεύουσα θέση έχει η ικανότητα ανάλυσης προβλημάτων και τεκμηρίωσης απόψεων και θέσεων, η ικανότητα επικοινωνίας με άτομα και ομάδες και η δεξιότητα αναλυτικοσυνθετικής σκέψης. Αυτό συνεπάγεται τη συμβολή του στη λύση οργανωτικών και διοικητικών προβλημάτων του σχολείου, την ανάληψη συμβουλευτικού και καθοδηγητικού έργου με στόχο την ποιοτική βελτίωση της διδασκαλίας, την εμπλοκή του στην επιμόρφωση των εκπαιδευτικών και την ανάληψη εκ μέρους του καινοτομικών προσπαθειών.

Για σκοπούς ίσης μεταχείρισης των υποψηφίων, η Επιτροπή, κατά τις συνεντεύξεις, θα χρησιμοποιεί παράλληλες ερωτήσεις στους ακόλουθους τομείς, αναμένοντας ότι οι σχετικές απαντήσεις θα παράσχουν αρκετές ενδείξεις, για να αξιολογηθεί η επάρκεια των υποψηφίων και στα έξι κριτήρια που αναφέρονται πιο πάνω:

     Σύγχρονα εκπαιδευτικά και παιδαγωγικά θέματα, μεθοδολογία, τρόποι οργάνωσης της τάξης και του σχολείου γενικότερα καθώς και σύγχρονα μοντέλα διοίκησης της σχολικής μονάδας. Οι υποψήφιοι πρέπει επίσης να είναι ενήμεροι για θέματα που
απασχολούν την επικαιρότητα. Ενδεικτικά αναφέρονται τα θέματα της εκπαιδευτικής μεταρρύθμισης, του νέου συστήματος αξιολόγησης, ωρολογίου και αναλυτικού προγράμματος και στόχων της χρονιάς.
                         Ευθύνες και καθήκοντα της θέσης (ενέργειες και αποφάσεις σε διαφορετικές χρονικές στιγμές, δραστηριότητες προγραμματισμού και αξιολόγησης εκπαιδευτικών λειτουργών/ σχολικής μονάδας).

        Η   κριτική   ανάλυση   οργανωτικών    και   διοικητικών   θεμάτων    του   τομέα   της εκπαίδευσης  στον οποίο ανήκουν ή και της ειδικότητας, όπου αυτό ισχύει (ανάλυση οργανωτικών  και διοικητικών  προβλημάτων  και εναλλακτικές  σκέψεις  για τη λύση τους).

Κυριακή, 13 Φεβρουαρίου 2011

"Εκπαιδευτική Μεταρρύθμιση... Πορεία Υλοποίησης", Ημερίδες Προοδευτικής

Η Προοδευτική Κίνηση Δασκάλων - Νηπιαγωγών και η Προοδευτική Κίνηση Καθηγητών,

διοργανώνουν ανοικτές συζητήσεις με θέμα: 
Εκπαιδευτική Μεταρρύθμιση...
Πορεία Υλοποίησης

· Νέα Αναλυτικά Προγράμματα
· Νέα Ωρολόγια Προγράμματα

Κύριος ομιλητήςκαθηγητής Γιώργος Τσιάκαλος,
επικεφαλής της Επιστημονικής Επιτροπής για τη
Διαμόρφωση των Αναλυτικών Προγραμμάτων

Οι συζητήσεις θα πραγματοποιηθούν η ώρα 18:00στους πιο κάτω χώρους:

   15/2 ΛEYKΩΣIAΑίθουσα Δημοσιογραφικής Εστίας, 
Την εκδήλωση στη Λευκωσία θα χαιρετίσει ο Πρόεδρος της ΕΕΥ,κ. Στέλιος Στυλιανού.
    16/2 ΛAPNAKAΘέατρο Σκάλα (Πρώην Αττικόν), 
    17/2 ΠΑΦΟΑ΄ Λύκειο, Αρχ. Μακαρίου Γ΄,  
    18/2 ΛΕΜΕΣΟΠολιτιστικό Κέντρο Μέσα Γειτονιάς, 

«Μαζί για την Εκπαιδευτική Μεταρρύθμιση»
* Είσοδος ΔΩΡΕΑΝ
* Θα δοθεί πιστοποιητικό συμμετοχής
* Περισσότερες πληροφορίεςwww.proodeftikidask.com, 
 www.proodeftikikath.blogspot.com

Αφίσα Εκδήλωσης

Τρίτη, 8 Φεβρουαρίου 2011

Πλατφόρμα Ε/κ και Τ/κ Εκπαιδευτικών "Ενωμένη Κύπρος" ΕΚΔΗΛΩΣΗ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑΣ ΚΑΙ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗΣ

Σάββατο 12/02/2011 - 11:00 πμ
 Λευκωσία - Τέρμα Λήδρας
 
Οι Τουρκοκύπριοι συμπατριώτες μας συνεχίζουν με λαϊκές κινητοποιήσεις την αντίσταση στην υφιστάμενη σχέση τους με την Τουρκία και στις προκλητικές δηλώσεις του Ταγίπ Ερντογάν. Η ατμόσφαιρα μυρίζει 2003 και θυμίζει το σφάλμα της δικής μας πλευράς που δεν αγκάλιασε έμπρακτα τις τότε κινητοποιήσεις, αφήνοντας έτσι μια ευκαιρία δημιουργίας δυναμικής για λύση να πάει χαμένη. Η δεύτερη ευκαιρία έχει φτάσει και όπως η ιστορία δείχνει, απαιτείται όχι απλά λεκτική υποστήριξη, αλλά και έντονη και αποφασιστική δράση μέσα στη κοινωνία, η οποία να περνά ξεκάθαρα το μήνυμα πως ενωμένοι και αλληλέγγυοι  Ελληνοκύπριοι και Τουρκοκύπριοι μπορούν να υπάρξουν και να ζήσουν με αξιοπρέπεια στη κοινή πατρίδα. Η ώρα να βγούμε στους δρόμους και να διαμηνύσουμε προς όλες τις κατευθύνσεις ότι με πράξεις στεκόμαστε δίπλα στους διαδηλωτές, έχει φτάσει και δεν θα περιμένει. Φτάνουν τα τερτίπια με το χρόνο. Τώρα είναι η ώρα της άρνησης της διχοτόμησης. Τώρα είναι η ώρα της λύσης.
 
Εμπρός λοιπόν στους δρόμους
Για να περάσει ένα ηχηρό μήνυμα αλληλεγγύης.
Για τη δημιουργία κοινού μετώπου δράσης.
Για την επανένωση της Κύπρου.
Για να μην χαθεί ακόμα μια ευκαιρία.

Παρασκευή, 4 Φεβρουαρίου 2011

"Εκπαιδευτική Μεταρρύθμιση... Πορεία Υλοποίησης", Ημερίδα Προοδευτικής

Η Προοδευτική Κίνηση Δασκάλων - Νηπιαγωγών και η Προοδευτική Κίνηση Καθηγητών,

διοργανώνουν ανοικτές συζητήσεις με θέμα: 

Εκπαιδευτική Μεταρρύθμιση...

Πορεία Υλοποίησης

· Νέα Αναλυτικά Προγράμματα
· Νέα Ωρολόγια Προγράμματα
· Σχεδιασμός Επιμόρφωσης

Κύριος ομιλητήςκαθηγητής Γιώργος Τσιάκαλος,
επικεφαλής της Επιστημονικής Επιτροπής για τη
Διαμόρφωση των Αναλυτικών Προγραμμάτων

Οι συζητήσεις θα πραγματοποιηθούν η ώρα 18:00στους πιο κάτω χώρους:

   15/2 ΛEYKΩΣIAΑίθουσα Δημοσιογραφικής Εστίας
    16/2 ΛAPNAKAΘέατρο Σκάλα (Πρώην Αττικόν)
    17/2 ΠΑΦΟΑ΄ Λύκειο, Αρχ. Μακαρίου Γ΄
    18/2 ΛΕΜΕΣΟΠολιτιστικό Κέντρο Μέσα Γειτονιάς

«Μαζί για την Εκπαιδευτική Μεταρρύθμιση»
* Είσοδος ΔΩΡΕΑΝ
* Θα δοθεί πιστοποιητικό συμμετοχής
* Περισσότερες πληροφορίεςwww.proodeftikidask.com


Αφίσα Εκδήλωσης

Πέμπτη, 3 Φεβρουαρίου 2011

Νέο Σχεδιο για καταλογους διοριστεων

Τα κριτήρια που ισχύουν σήμερα για κατάταξη των υποψηφίων στους πίνακες διοριστέων, διευρύνονται και σπάει το «κλειστό έτος». Εισάγονται οι γραπτές εξετάσεις, δημιουργούνται καινούργιοι κατάλογοι διοριστέων και το πιο σημαντικό, η ελπίδα διορισμού ξαναγεννιέται για εκατοντάδες αποφοίτους. Το νέο σύστημα τίθεται σε εφαρμογή από το 2012, ακολουθεί δεκάχρονη μεταβατική περίοδος όπου οι προσλήψεις των εκπαιδευτικών θα διενεργούνται με ποσόστωση και από τους παλιούς και από τους νέους καταλόγους. Από το 2021 και έπειτα, πίνακες διοριστέων θα καταρτίζονται κάθε δύο χρόνια.
Τα πιο πάνω προβλέπει η αναθεωρημένη πρόταση του υπουργείου Παιδείας, η οποία στάλθηκε χθες στα συγκυβερνώντα κόμματα (ΑΚΕΛ και ΔΗΚΟ), για εκσυγχρονισμό και βελτίωση του συστήματος διορισμού των εκπαιδευτικών. Αν και περιέχει κάποιες διαφοροποιήσεις, το σχέδιο του Υπουργείου βασίζεται στις εισηγήσεις που είχαν γίνει και στο παρελθόν για το ίδιο θέμα.
Βασική ιδέα είναι, για μια μεταβατική περίοδο δέκα χρόνων, οι διορισμοί να γίνονται από την Επιτροπή Εκπαιδευτικής Υπηρεσίας από τους υφιστάμενους πίνακες διοριστέων (οι οποίοι θα καλούνται πίνακες Α) και από τους καταλόγους που θα καταρτίζονται στη βάση νέας διαδικασίας (οι οποίοι θα καλούνται πίνακες Β). Οι διορισμοί για τα δέκα αυτά χρόνια, θα διενεργούνται με προκαθορισμένη αναλογία που θα διαφοροποιείται εξελικτικά από χρόνο σε χρόνο.
Οι πίνακες Α θα αναθεωρούνται κάθε χρόνο με βάση τις υφιστάμενες διατάξεις, δεν θα καταχωρούνται όμως νέοι αιτητές. Οι πίνακες Β θα καταρτίζονται ανά διετία με βάση την αποτίμηση των νέων κριτηρίων. Εντός της διετίας, για όσους υποψήφιους βρίσκονται ήδη στον κατάλογο, θα αναθεωρούνται κάθε χρόνο με βάση τις διατάξεις που θα ισχύσουν. Επίσης, εντός τις διετίας δεν θα καταχωρούνται νέοι αιτητές.
Όσον αφορά στα έξι κριτήρια κατάταξης στους πίνακες Β, αυτά θα είναι τα εξής:
1. Εκπαιδευτική προϋπηρεσία μέχρι 20 μονάδες. Το Υπουργείο προτίθεται να συζητήσεις με τους εμπλεκόμενους φορείς τροποποίηση της υφιστάμενης νομοθεσίας ώστε να επεκταθούν οι κατηγορίες αναγνώρισης εκπαιδευτικής προϋπηρεσίας.
2. Πρόσθετα ακαδημαϊκά προσόντα μέχρι 8 μονάδες. Πιο συγκεκριμένα, για συναφή με την ειδικότητα ή τα καθήκοντα της θέσης ή την εκπαίδευση: α) Δυο μονάδες για μεταπτυχιακό που αποκτήθηκε από σπουδές διάρκειας τουλάχιστον ενός ακαδημαϊκού έτους. β) Πέντε μονάδες για μεταπτυχιακό ισοδύναμου μάστερ. γ) Οκτώ μονάδες για διδακτορικό, και δ) τρεις μονάδες για κάθε άλλο πανεπιστημιακό τίτλο ή πτυχίο. Για μη συναφή με την ειδικότητα ή τα καθήκοντα της θέσης ή την εκπαίδευση: α) Δύο μονάδες για μεταπτυχιακό δίπλωμα. β) Τέσσερις μονάδες για μεταπτυχιακό ισοδύναμου με μάστερ. γ) Εφτά μονάδες για διδακτορικό και δ) τρεις μονάδες για κάθε άλλο πανεπιστημιακό τίτλο ή πτυχίο.
3. Τυχόν υπηρεσία στην Εθνική Φρουρά μέχρι 6 μονάδες (για κάθε έτος θητείας τρεις μονάδες). Το Υπουργείο προτείνει, δηλαδή, την αύξηση της βαρύτητας αυτού του κριτηρίου, διότι τα άτομα που υπηρετούν στην Εθνική Φρουρά τελειώνουν αργότερα τις σπουδές τους και ως εκ τούτου εγγράφονται μεταγενέστερα στους καταλόγους από τους συνομηλίκους τους. Θεωρεί ακόμα ότι το μέτρο αυτό θα αποτελέσει κίνητρο για μείωση της φυγοστρατίας.
4. Πείρα σε τομείς συναφείς με την ειδικότητα μέχρι τέσσερις μονάδες. Συγκεκριμένα το Υπουργείο εισηγείται μισή μονάδα για κάθε έτος πείρας πέραν από την προβλεπόμενη ως αναγκαία στα σχέδια υπηρεσίας, με ανώτατο συνολικό όριο τις τέσσερις μονάδες.
5. Έτος απόκτησης πτυχίου μέχρι 20 μονάδες. Δηλαδή, για κάθε έτος μετά την απόκτηση του πτυχίου μια μονάδα. Το ανώτατο συνολικό όριο μονάδων για το κριτήριο της αρχαιότητας είναι 20 μονάδες.
6. Γραπτές εξετάσεις μέχρι 30 μονάδες. Βάσει της πρότασης, η γραπτή εξέταση θα προκηρύσσεται από την ΕΕΥ ανά διετία και θα διεξάγεται από την Υπηρεσία Εξετάσεων του Υπουργείου στα πρότυπα διεξαγωγής των Παγκύπριων Εξετάσεων. Με τις μονάδες που λαμβάνουν από τις γραπτές εξετάσεις οι υποψήφιοι θα μπορούν να εγγράφονται στους καταλόγους διοριστέων για οκτώ χρόνια. Ως εκ τούτου, οι ενδιαφερόμενοι για διορισμό δε θα είναι υποχρεωμένοι να επαναλαμβάνουν τις γραπτές εξετάσεις κάθε δύο χρόνια που αυτές θα διεξάγονται. Σημειώνεται, όμως, ότι κάθε υποψήφιος θα δικαιούται, αν επιθυμεί να βελτιώσει τη βαθμολογία του, να επαναλαμβάνει τις γραπτές εξετάσεις κάθε δύο χρόνια.
»γραπτες εξετασεις
Η γραπτή εξέταση θα είναι υποχρεωτική για όλους τους ενδιαφερομένους για διορισμό και θα περιλαμβάνει τις ακόλουθες θεματικές ενότητες: >>Γνωστικό αντικείμενο, ανάλογα με τον κλάδο-ειδικότητα τον οποίο θα κληθεί να διδάξει ο υποψήφιος. Η εξέταση στο γνωστικό αντικείμενο θα αφορά στο περιεχόμενο των αναλυτικών προγραμμάτων των δημόσιων σχολείων της Κυπριακής Δημοκρατίας (10 μονάδες) >>Γενική διδακτική μεθοδολογία - παιδαγωγικά θέματα (10 μονάδες) >>Ειδική διδακτική του γνωστικού αντικειμένου κατά κλάδο - ειδικότητα (10 μονάδες).
»βασικες αρχες του σχεδιου
>>Να διαμορφωθεί ένα σύγχρονο, αξιοκρατικό και δίκαιο σύστημα διορισμού των εκπαιδευτικών, το οποίο δεν θα αφήνει περιθώρια για έξωθεν παρεμβάσεις και θα στηρίζεται σε αντικειμενικά κριτήρια. >>Να μη θυματοποιηθούν οι υποψήφιοι που έφτασαν κοντά στο διορισμό τους με βά ση τους υφιστάμενους καταλόγους διοριστέων. >>Το νέο σύστημα να δίνει το δικαίωμα στην ελπίδα σε όσους τελειώνουν τώρα ή τελείωσαν τα τελευταία χρόνια τις σπουδές τους να διοριστούν στη δημόσια εκπαιδευτική υπηρεσία.
Η παραδοχή για τη σημερινή κατάσταση
ΣΥΜΦΩΝΑμε το Υπουργείο, οι πίνακες διοριστέων ήταν πολύ χρήσιμοι και έλυσαν αρκετά προβλήματα κατά την περίοδο υιοθέτησής τους. Αποτέλεσαν μια διαφανή και αδιάβλητη διαδικασία που διασφάλιζαν την ίση μεταχείριση των υποψηφίων. Με την πάροδο του χρόνου όμως οι κατάλογοι διοριστέων γίνονται ολοένα και μακρύτεροι.
Το υφιστάμενο σύστημα καταρτισμού των πινάκων διοριστέων σε συνδυασμό με την υπερπροσφορά σε ανθρώπινο δυναμικό που ενδιαφέρεται για το επάγγελμα του εκπαιδευτικού, έχει οδηγήσει σε κατάσταση αποτελμάτωσης. Αυτό αφορά ιδιαίτερα τις περιπτώσεις πινάκων για τη Μέση Γενική, την Τεχνική και την Προδημοτική Εκπαίδευση, ενώ αντίστοιχο πρόβλημα άρχισε ήδη να δημιουργείται και στους πίνακες των υποψηφίων εκπαιδευτικών Δημοτικής Εκπαίδευσης.
Οι πίνακες διοριστέων περιλαμβάνουν σήμερα πολύ μεγάλο αριθμό ατόμων συγκριτικά με τις υπάρχουσες ανάγκες, με αποτέλεσμα τα άτομα αυτά είτε να στρέφονται προς άλλες επαγγελματικές κατευθύνσεις, είτε να υποαπασχολούνται αναμένοντας για πολλά χρόνια να έλθει η σειρά τους για διορισμό. 
 
Φιλελεύθερος 3/2

Τρίτη, 1 Φεβρουαρίου 2011

Παράδειγμα προς μίμηση η Παιδεία μας

Πηγή : Εφημερίδα ΦΙΛΕΛΕΥΘΕΡΟΣ
Αρθρογράφος : ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΚΥΡΙΑΚΙΔΟΥ

ΟΜΑΔΑ εμπειρογνωμόνων από τη Ρουμανία, με επικεφαλής τον υπουργό Παιδείας της χώρας, έφτασε στην Κύπρο προκειμένου να μελετήσει πώς εφαρμόζεται η εκπαιδευτική μεταρρύθμιση στο νησί μας.

Σε χθεσινές του δηλώσεις, μετά από συνάντηση που είχε με τον Κύπριο ομόλογό του Ανδρέα Δημητρίου, ο Ρουμάνος Υπουργός DanielΡetru Funeriu ανέφερε ότι «είναι εξαιρετικά ενδιαφέρον να παρατηρήσουμε πώς έχει εφαρμόσει η Κύπρος τη μεταρρύθμιση», χαρακτηρίζοντας μάλιστα τη χώρα μας ως «παράδειγμα καλής πρακτικής». Εξήγησε ότι στη Ρουμανία ψηφίστηκε, πρόσφατα, καινούργια νομοθεσία για την Παιδεία, τονίζοντας ότι η εκπαιδευτική μεταρρύθμιση θεωρείται πολύ σημαντική υπόθεση. «Θεωρώ ότι μπορούμε να χτίσουμε σε πολλές από τις δράσεις που έχει εφαρμόσει η Κύπρος», συνέχισε, γι’ αυτό και «ήρθαμε με μια ομάδα εμπειρογνωμόνων για να δούμε πώς εφαρμόζονται τα πράγματα στην Κύπρο».

Από την πλευρά του, ο κ. Δημητρίου ευχαρίστησε τον Ρουμάνο Υπουργό για την πρότασή του να ενισχυθεί η συνεργασία ΚύπρουΡουμανίας σε επίπεδο έρευνας και επισήμανε ότι «πρόκειται για μια πρόταση που δεχτήκαμε με ευχαρίστηση». Ειδικότερα, είπε ότι «συμφωνήσαμε στο προσεχές μέλλον, να οργανώσουμε μια επιστημονική ημερίδα όπου εμπειρογνώμονες και από τις δυο χώρες να συναντηθούν για να διαμορφώσουν ένα πρόγραμμα συνεργασίας σε διάφορους τομείς της έρευνας». Ταυτόχρονα διευκρίνισε ότι στόχος είναι η ανάπτυξη των διμερών σχέσεων μεταξύ των δυο χωρών σε όλα τα επίπεδα της εκπαίδευσης.

Σημείωσε εξάλλου, ότι το αντικείμενο της πρωινής συνάντησης ήταν μια ενημέρωση του κ. Funeriu ως προς τη μεταρρύθμιση που εξελίσσεται στην Κύπρο, κυρίως σε ό,τι αφορά στα νέα αναλυτικά προγράμματα. «Η Ρουμανία αρχίζει τη δική της εκπαιδευτική μεταρρύθμιση και ήθελαν να ακούσουν πώς προχωρήσαμε και τι ακριβώς κάνουμε με τα νέα αναλυτικά», συμπλήρωσε ο κ. Δημητρίου. Ανέφερε δε, ότι η ρουμανική αντιπροσωπεία έκανε κάποιες εισηγήσεις όσον αφορά τη διδασκαλία της ρουμανικής γλώσσας και του ρουμανικού πολιτισμού στα παιδιά Ρουμάνων που ζούνε στην Κύπρο.