Πέμπτη, 9 Μαΐου 2013

Κυνηγούν μάγισσες και περί άλλων τυρβάζουν ως Δον Κιχώτες!


Θα περίμενε κανείς την οργή και την αγανάκτηση του κ. Κενεβέζου, ή έστω την έντονη διάψευσή του για το έγγραφο της 11ης Μαρτίου το οποίο απέστειλε το Δ.Ν.Τ. στην κυβέρνηση και αφορά την εκπαίδευση. Έγγραφο στο οποίο έκανε αναφορά σε συνέντευξή του ο υπεύθυνος του Γραφείου Παιδείας του ΑΚΕΛ, ο κ. Χρίστος Χριστοφίδης. Αντί αυτού ο κ. Κενεβέζος περί άλλων τυρβάζει κυνηγώντας μάγισσες.
«Κατακεραυνώνει» τον κ. Χριστοφίδη ότι τάχα «εφευρίσκουν τρόπους να ασκούν αντιπολίτευση, ο τόπος τώρα αντιμετωπίζει τις συνέπειες των πράξεων και παραλείψεων της προηγούμενης κυβέρνησης, υποσκάπτουν το έργο της κυβέρνησης»…..
Εμείς ρωτούμε ευθέως τον κ. Κενεβέζο. Υπάρχει ένα τέτοιο έγγραφο και η κυβέρνηση είναι έτοιμη να το θέσει σε εφαρμογή; Είμαι σίγουρος ότι δεν θα απαντήσετε. Φοβάστε. Φοβάστε γιατί μας εξαπατήσατε. Μας είπατε χίλια ψέματα. Δεν τολμάτε να διαψεύσετε ούτε τον κ. Αναστασιάδη που είπε πρόσφατα ότι, ναι μεν αποκόψαμε άλλα 2% από τους μισθούς των εκπαιδευτικών για να μη χάσουν τη δουλειά τους οι 500 συμβασιούχοι, αλλά πάλι θα μείνουν αρκετοί αδιόριστοι.
Είστε εκτεθειμένος κ. Κενεβέζο και εσείς και η κυβέρνησή σας, διότι το έγγραφο το οποίο θα υλοποιήσετε περιλαμβάνει:
·         Μειώσεις μισθών μέχρι 50%.
·         Αύξηση διδακτικών ωρών.
·         Συγχωνεύσεις σχολείων και κλείσιμο μικρών σχολείων.
·         Επιβολή διδάκτρων (στα δημόσια Πανεπιστήμια).
·         Μείωση στην εκπαίδευση από 900 μέχρι 3800 θέσεων εργασίας.
·         Μείωση δαπανών κατά 25% με 30%.
Άλλα μας λέγατε μέχρι πρότινος. Και εσείς και ο Πρόεδρος. Ότι κανένας εκπαιδευτικός δεν θα οδηγηθεί στην ανεργία. Καλέσατε τις προάλλες τους εκπαιδευτικούς (οι οποίοι απώλεσαν ήδη το 25% με 30% του μισθού τους), ν’ αποδεκτούν άλλη μια μείωση του μισθού τους, περίπου 2%, ως αποκοπή αλληλεγγύης, για να μην εφαρμοστεί η αύξηση του ωραρίου κατά μια περίοδο που θα οδηγούσε πολλούς συμβασιούχους στην ανεργία. Παρότι η πρόνοια αυτή ήταν ανενεργός (για την μια περίοδο αύξηση στο ωράριο), παρόλ’ αυτά οι εκπαιδευτικοί το αποδέχτηκαν, αφού ο Υπουργός έδιδε την υπόσχεση ότι κανένας συμβασιούχος δεν θα έμενε αδιόριστος. Και το οξύμωρο! Την ίδια ώρα εξάγγειλε άλλα οκτώ μέτρα με τα οποία οδηγούνταν και πάλι στην ανεργία μεγάλος αριθμός συμβασιούχων. Το γιαλέλι του Αράπη.
Κατά τη διάρκεια του Ψυχρού Πολέμου οι Αμερικάνοι εφάρμοζαν με επιτυχία τη μέθοδο, θεραπεία κατά τους ίδιους, του ηλεκτροσόκ. Δηλαδή στην προσπάθεια τους να κάνουν πλύση εγκεφάλου στα θύματά τους, τους έκαναν ηλεκτροσόκ. Ή θα αποδέχονταν τις απόψεις τους ή θα υποβάλλονταν σε ηλεκτροσόκ. Κάποια στιγμή που το ηλεκτροσόκ ήταν πλέον αφόρητο, το θύμα, προκειμένου να το αποφύγει, αρχίζει να πιστεύει σιγά – σιγά και να υιοθετεί τις όποιες απόψεις. Πρώτα καθάριζε το τοπίο του εγκεφάλου (tabula rasa) και μετά στην άγραφη, πλέον, πλάκα καταγράφονταν τα νέα δεδομένα.
Τους έκαναν άλλους ανθρώπους. Αργότερα αυτή η μέθοδος εφαρμόστηκε, πάλι με επιτυχία, στην οικονομία. Με τους εργαζόμενους να οδηγούνται στο δίλημμα: Ή το αποδέχεσαι ή οδηγείσαι στο ΣΟΚ. Έχεις μια καταστροφική επιλογή και μια πολύ καταστροφική. Διάλεξε.
Γι’ αυτό κ. Κενεβέζο, αφήστε τους δονκιχωτισμούς, δεν είναι ώρα. Σας ρωτούν για το καταστροφικό έγγραφο που θα οδηγήσει σε μαρασμό την παιδεία και σεις λέτε ότι, σας κάνουν αντιπολίτευση, σας υποσκάπτουν. Οι άλλοι δείχνουν το φεγγάρι και σεις κοιτάτε το δάκτυλο.
Και κάτι ακόμα κ. Κενεβέζο. Επειδή σας έχει γίνει εμμονή ότι για όλα φταίνε οι προηγούμενοι, και το λέτε και όταν δεν ερωτάστε, και όταν ακόμα συνταχτικά και νοηματικά δεν στέκει, σαν την έκθεση του μαθητή που είναι εκτός θέματος, την Τρόικα δεν την φέρνουν πάντα οι κυβερνήσεις. Σωστά έχει πει ο κ. Αναστασιάδης ότι και σε Σοσιαλοδημοκρατικές Κυβερνήσεις της Ευρώπης είχαμε την Τρόικα. Η Τρόικα έχει επιβληθεί σε μια σειρά χωρών, μεταξύ αυτών και η δική μας, γιατί και κάποιες εγχώριες δυνάμεις επιζητούσαν διακαώς την εμπλοκή της. Στον τόπο μας μάλιστα καλούσαν την Κυβέρνηση να μπει σε μηχανισμό το γρηγορότερο.
Την Τρόικα κ. Κενεβέζο την φέρνουν αυτοί που έχουν τις ίδιες θέσεις μαζί της. Σας θυμίζω μερικές:
·         Κατάργηση της ΑΤΑ (Διαχρονική θέση των Κυβερνώντων. Την επιβουλεύονται για χρόνια. Όταν ήταν ξανά κυβέρνηση το 2001 την κουτσούρεψαν).
·         Ιδιωτικοποιήσεις (βλέπε συμφωνία Αναστασιάδη – Eurogroup). Και πάλι διαχρονική θέση.
·         Προστασία του πλούτου. (Αρνήθηκαν να ψηφίσουν νομοσχέδια που αφορούσαν φορολόγηση του πλούτου και της μεγάλης ιδιοκτησίας).
·         Μειώσεις μισθών (Με τη μέθοδο ΣΟΚ)
·         Την κρίση να πληρώσουν οι εργαζόμενοι (με σαλαμοποίηση).
·         Αύξηση ορίου αφυπηρέτησης (Και όταν ακόμη δεν τους το ζητούσε κανείς, χύνοντας μετά κροκοδείλια δάκρυα για την ανεργία των νέων επιστημόνων).
·         Παγοποίηση προαγωγών (Αλήθεια γιατί δεν δεκτήκατε τη θέση του ΑΚΕΛ για πραγματοποίηση των προαγωγών χωρίς τη μισθολογική αναβάθμιση, έτσι ώστε τον Σεπτέμβρη να μην έχουμε ακέφαλα σχολεία και υποστελεχομένα, με ότι αυτό συνεπάγεται;).
Θα μπορούσε κανείς ν’ απαριθμήσει πολλά. Μένουμε ως εδώ για να μη χάσουμε την ουσία Πέστε μας μόνο, κ. Υπουργέ, αν υπάρχει το καταστροφικό για την παιδεία έγγραφο. Διαψεύσετέ το. Αν όμως υπάρχει πέστε μας με θάρρος και παρρησία γιατί μας το αποκρύψατε, γιατί δεν το συζητήσατε με τις εκπαιδευτικές οργανώσεις και όλους τους άλλους εμπλεκόμενους φορείς. Στην παιδεία, κ. Υπουργέ, λειτουργούμε με συναίνεση και σύνεση. Και μείς ανησυχούμε γιατί ούτε το ένα είδαμε ούτε το άλλο. Τα προβλήματα είναι εκεί και δεν έχουν χρώμα. Εσείς όμως προσπαθείτε να τα χρωματίσετε. Προσέξτε μην τα κάνετε όλα μαύρα.

Σωτήρης Χαραλάμπους
Πρόεδρος
ΠΡΟΟΔΕΥΤΙΚΗΣ ΚΙΝΗΣΗΣ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου