Το φάντασμα του ΥΠΠ έχει κάνει
πλέον πολύ αισθητή την παρουσία του. Η παρουσία του είναι τόσο επιβλητική που
προκάλεσε ήδη την πρόωρη αφυπηρέτηση της Διευθύντριας Μέσης Εκπαίδευσης κ.
Ζήνας Πουλλή.
Θα δώσω μερικά σημεία της
εμφανούς δράσης του φαντάσματος. Ξεκινώντας από τις αιτήσεις για απόσπαση στις
Δομές του Υπουργείου, στους Συμβούλους και στο Παιδαγωγικό Ινστιτούτο. Η
διαδικασία λοιπόν ξεκίνησε με ηλεκτρονικές αιτήσεις υποβολής ενδιαφέροντος. Οι
προθεσμίες αιτήσεων έληξαν και προωθήθηκαν σε Διευθυντές Τμημάτων, Συντονιστές
Επιθεωρητές και Επαρχιακούς Επιθεωρητές για να τις αξιολογήσουν και να κάνουν
εισηγήσεις. Οι εισηγήσεις παραδόθηκαν γραπτώς στις οικείες Διευθύνσεις και
προωθήθηκαν στο Γραφείο του Υπουργού. Ξαφνικά το φάντασμα έβαλε το χέρι του και
άλλαζε ονόματα. Έσβηνε ονόματα κι έβαζε άλλα, που δεν είχαν κάνει καν αίτηση
ενδιαφέροντος. Οι λίστες διορθώνονταν από τις Διευθύνσεις αλλά πάλι άλλαζαν.
(Κάπου εκεί η Διευθύντρια Μέσης έχασε τη μάχη με το φάντασμα και υπόβαλε αίτηση
για πρόωρη αφυπηρέτηση).
Το φάντασμα είναι πανίσχυρο και υποσκάπτει
τις διακηρύξεις του Προέδρου της Δημοκρατίας για αξιοκρατία. Όλοι, επίσης, οι
υπουργοί δεσμεύτηκαν, υπογράφοντας μνημόνιο με την ανάληψη των καθηκόντων τους,
ότι θα προωθήσουν την αξιοκρατία και τους ικανούς ανθρώπους και ότι οι
ιδεολογικοί χρωματισμοί δεν θα επηρεάζουν την κρίση τους. Το φάντασμα όμως στο
υπουργείο είναι πανίσχυρο και πάνω απ΄ όλους. Δεν καταλαβαίνει ούτε από
αξιοκρατική μεταχείριση, ούτε από προσόντα, ούτε από αξιολόγηση της αφοσίωσης,
της απόδοσης και της επιστημονικής επάρκειας των εκπαιδευτικών σε σχέση με το
έργο που καλούνται να επιτελέσουν. Ενδεικτικά αναφέρω τις αντιδράσεις των άμεσα
αρμοδίων όταν στάληκαν με email,
χωρίς υπογραφή, οι κατάλογοι των αποσπάσεων στα Επαρχιακά Γραφεία Παιδείας για
να ξεκινήσουν τη στελέχωση των σχολείων.
Διευθύντρια Μέσης Εκπαίδευσης: Παραιτήθηκε μιλώντας για
αποσπασμένους με υπερεξουσίες που ασχολούνται μόνο με ρουσφέτι.
Επαρχιακοί Επιθεωρητές: Δηλώνουν απερίφραστα ότι άλλα άτομα έχουν
προτείνει και άλλους απόσπασαν ως συνεργάτες τους.
Επιθεωρητές Συντονιστές μεταρρύθμισης ανά μάθημα: Διαβεβαιώνουν ότι
αξιολόγησαν και εισηγήθηκαν συγκεκριμένα άλλα άτομα, από αυτά που υπόδειξε το
φάντασμα, επιδεικνύοντας την εισήγησή τους που παρέδωσαν γραπτώς.
Διευθύντρια Παιδαγωγικού Ινστιτούτου: Διαβεβαιώνει το προσωπικό του
Ινστιτούτου ότι δεν επενέβηκε στις εισηγήσεις των συντονιστών επιθεωρητών και
δεν της ζητήθηκε η άποψη για τις προσθαφαιρέσεις του προσωπικού.
Ακαδημαϊκοί Συντονιστές συγγραφής εκπαιδευτικού υλικού: Δηλώνουν με
παρρησία στους συνεργάτες τους εκπαιδευτικούς,
ότι το φάντασμα δεν είχε καν την ευγένεια να τους ενημερώσει για τις προθέσεις
του και να ζητήσει έστω και μια μικρή άποψη για την λειτουργικότητα ή όχι των
ενεργειών που σχεδίαζε να εκτελέσει.
Το πιο εκπληκτικό είναι ότι
κυκλοφορούν και εκτελούνται διοικητικές πράξεις του φαντάσματος με βάση λίστες
που δεν φέρουν υπογραφές από κανέναν. Κάποιος βέβαια πολύ σύντομα θα κληθεί να
υπογράψει και να νομιμοποιήσει αυτές τις ενέργειες του φαντάσματος. Τότε θα κληθεί
να κρίνει τις διοικητικές αυτές πράξεις η Επίτροπος Διοικήσεως. Μέχρι όμως η
Επίτροπος να μελετήσει και να κρίνει αν τελικά το φάντασμα διοικεί αξιοκρατικά ή
όχι, η Δημόσια Παιδεία θα δεχτεί πολύ μεγάλο πλήγμα. Διότι το φάντασμα έχει κι
άλλους στόχους συγκεκριμένους στόχους εκτός από την επιλογή των αποσπασμένων
εκπαιδευτικών.
Το φάντασμα γνωρίζει τα πάντα. Τι
και πώς πρέπει να διδάσκονται οι μαθητές στα φιλολογικά μαθήματα, στα μαθηματικά,
στις φυσικές επιστήμες και γενικά σε όλα τα μαθήματα. Γνωρίζει να κάνει
αξιολόγηση για τα πάντα πολύ καλύτερα και από τους θεσμοθετημένους φορείς όπως
το Κέντρο Εκπαιδευτικής ‘Έρευνας και Αξιολόγησης. Αποψιλώνει τους
θεσμοθετημένους φορείς έστω κι αν έχουν να διεκπεραιώσουν διεθνείς έρευνες
εκπαιδευτικής αξιολόγησης στις οποίες η Κύπρος συμμετέχει καταβάλλοντας μάλιστα
μη ευκαταφρόνητα ποσά. Το φάντασμα ξέρει καλύτερα ακόμα και από τα Δημόσια
Πανεπιστήμια και κάθε λογής δημόσιο επιστημονικό Ίδρυμα. Γι΄ αυτό και όπου
υπάρχει επιστημονική δουλειά βάλθηκε να την ποδηγετήσει.
Σώστε το Υπουργείο Παιδείας και
Πολιτισμού από το φάντασμα, πριν να είναι πολύ αργά. Ευθύνη βέβαια πρώτα έχουν
οι Διευθυντές και Διευθύνοντες των διαφόρων τμημάτων που πρέπει να ορθώσουν
ανάστημα. Ακολούθως ευθύνη έχουμε όλοι εμείς οι επιστήμονες εκπαιδευτικοί και
οι πολίτες αυτού του τόπου που έχουμε δηλώσει εδώ και καιρό ότι δεν ανεχόμαστε
πια φαντάσματα του παρελθόντος.
Οι ακαδημαϊκοί αντέδρασαν και
προσπαθούν να περισώσουν τα Δημόσια
Πανεπιστήμια. Στη Μέση Εκπαίδευση υπάρχει δύναμη αμφισβήτησης και
αντίδρασης ή έχουμε δηλώσει υποταγή σε ότι μας σερβίρεται;
Δρ Κυριάκος Ματθαίου
Πρόεδρος Προοδευτικής Κίνησης Καθηγητών Λάρνακας
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου