Δευτέρα, 31 Αυγούστου 2009

Συνάντηση Γραμματείας ΟΕΛΜΕΚ με Υπουργό Παιδείας Πέμπτη, 27 Αυγούστου 2009


Θέματα που συζητήθηκαν
1).    Αναδιάρθρωση του ωραρίου των Διευθυντών (Απαλλαγή των τεσσάρων διδακτικών περιόδων).
Η ΟΕΛΜΕΚ ζήτησε από τον ΥΠΠ να απαλλάξει τους Διευθυντές Γυμνασίων και Λυκείων από τις 4 διδακτικές περιόδους από 1/9/2009 για τους λόγους που έχουν εξηγηθεί σε προηγούμενες συναντήσεις.
Ο ΥΠΠ βλέπει θετικά το δικαιολογημένο αυτό αίτημα της ΟΕΛΜΕΚ.  Προσνατολίζεται να εξετάσει την εφαρμογή του αιτήματος αυτού από τη φετινή χρονιά, αφού διαβουλευθεί ξανά με το Υπουργείο Οικονομικών, και ν’ αφορά κατ’ αρχήν μόνο τους Διευθυντές Λυκείων.
Η ΟΕΛΜΕΚ αντιπρότεινε απαλλαγή των Διευθυντών εκείνων που διευθύνουν Γυμνάσια – Λύκεια πέραν των 500 μαθητών.  Ο ΥΠΠ δεσμεύτηκε να απαντήσει σε 1 – 2 εβδομάδες.
2).    Υπεύθυνος Τμήματος Β’ Τάξης Γυμνασίου
Ο θεσμός αυτός έχει αξιολογηθεί και θεωρείται από τους πιο πετυχημένους.  Η ΟΕΛΜΕΚ έθεσε ξανά το αίτημα αυτό στον ΥΠΠ και ζήτησε την άμεση εφαρμογή του από 1/9/2009, όπως ο ίδιος είχε υποσχεθεί σε προηγούμενες συναντήσεις.  Ο ΥΠΠ επικαλέστηκε την οικονομική κρίση και ανέφερε ότι, από φέτος η εφαρμογή του είναι εξαιρετικά δύσκολη.
Ο ΥΠΠ δεσμεύτηκε για σταδιακή εφαρμογή του από 1/9/2010 και τόνισε ότι αν το επιτρέπουν οι οικονομικές συνθήκες τότε δεν αποκλείεται ο θεσμός αυτός να εφαρμοστεί πλήρως από 1/9/2010.
3).    Ξενόγλωσσοι Μαθητές
Η ΟΕΛΜΕΚ επίμονα ζήτησε την επέκταση του προγράμματος ένταξης των ξενόγλωσσων μαθητών ώστε να καλύπτονται όλοι και όχι μόνο σε περιορισμένο αριθμών σχολείων.  Ο θεσμός αυτός εφαρμοζόταν κατά τη περσινή χρονιά σε 16 σχολεία ενώ ξενόγλωσσοι μαθητές υπάρχουν σε πολλά σχολεία.
Ο ΥΠΠ ανακοίνωσε στη Γραμματεία της ΟΕΛΜΕΚ ότι το πρόγραμμα αυτό θα επεκταθεί από τη φετινή χρονιά σε 23 σχολεία χωρίς να αποκλείεται το ενδεχόμενο να επεκταθεί σε 30.
4).    Εργαστηριοποίηση μαθημάτων.
Ενόψει της αναμόρφωσης των Αναλυτικών Προγραμμάτων το ΥΠΠ, δεν προτίθεται να προχωρήσει στην επέκταση της εργαστηριοποίησης από τη νέα σχολική χρονιά, παρά τις έντονες αντιδράσεις της ΟΕΛΜΕΚ.
Συμφωνήθηκε όμως, όπως το φθινόπωρο του 2009, η ΟΕΛΜΕΚ και ο ΥΠΠ συζητήσουν ξανά το θέμα αυτό εξαιτίας και του γεγονότος ότι η προσπάθεια αναμόρφωσης των Αναλυτικών Προγραμμάτων θα βρίσκεται σε προχωρημένο στάδιο.
5).    Στήριξη μαθητών με μαθησιακά προβλήματα.
Παρόλο που ο θεσμός αυτός προσφέρει πάρα πολλά, φαίνεται όμως ότι παρουσιάζει διάφορα προβλήματα.  Ως εκ τούτου, η ΟΕΛΜΕΚ ζήτησε από το ΥΠΠ να προχωρήσει στην αξιολόγηση αυτού.  Ο ΥΠΠ ανέφερε στην Γραμματεία της ΟΕΛΜΕΚ ότι το πρόγραμμα αυτό θα αξιολογηθεί από το ΚΕΕΑ εντός της χρονιάς αυτής και θα κοινοποιήσει το αποτέλεσμα στην Οργάνωσή μας.
6).    Πρόγραμμα Προϋπηρεσιακής Κατάρτισης.
Εκτός των πιο πάνω θεμάτων η ΟΕΛΜΕΚ και ο ΥΠΠ συζήτησαν ξανά για τα προβλήματα που αντιμετωπίζει το Πρόγραμμα της Προϋπηρεσιακής Κατάρτισης με την μορφή που προσφέρεται σήμερα και συμφωνήθηκε όπως το θέμα αυτό συζητηθεί σε νέα συνάντηση.  Αίτημα της ΟΕΛΜΕΚ είναι όπως το πρόγραμμα αυτό προσφέρεται μόνο το πρωί και το έτος παρακολούθησης αναγνωρίζεται ως έτος εκπαιδευτικής υπηρεσίας με ότι αυτό συνεπάγεται.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου