ΠΡΟΤΑΣΗ ΥΠΠ ΓΙΑ ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΟΡΙΣΜΟΥ
➢ Δεν εξαιρεί, κατοχυρώνει ή διασφαλίζει με οποιονδήποτε τρόπο τους συμβασιούχους, έκτακτους και αντικαταστάτες συναδέλφους μας που εργάζονται στα σχολεία.
➢ Επικαλείται σχετική κατά παραγγελία γνωμάτευση της Νομικής Υπηρεσίας, με βάση την οποία είναι αντισυνταγματική η εξαίρεση των συμβασιούχων, έκτακτων ή αντικαταστατών. Σ’ αυτόν τον τόπο φαίνεται ότι το μόνο συνταγματικό είναι οι πολλαπλές συντάξεις και οι εκποιήσεις!
➢ Δεν υλοποιεί ούτε καν την περιβόητη ΔΕΣΜΕΥΣΗ του ΠτΔ, που όπως μαθαίνουμε από την πρόταση δεν προέβλεπε «την εξαίρεση οποιουδήποτε από τη διαδικασία που θα ακολουθηθεί» αλλά το να δοθεί «το καθεστώς αορίστου χρόνου για τους εκπαιδευτικούς που συμπληρώνουν 30 μήνες προϋπηρεσίας ως έκτακτοι στη δημόσια εκπαίδευση».
➢ Αναφέρει ότι «σε πολλές χώρες οι εκπαιδευτικοί εργοδοτούνται στη βάση συμβολαίων» και όχι με «το ειδικό καθεστώς της σταδιοδρομίας του δημόσιου υπαλλήλου». ΓΙΑΤΙ; Μήπως σκέφτονται να εφαρμόσουν κάτι τέτοιο στην Κύπρο;
➢ Σε μια περίοδο που δε γίνονται διορισμοί, στήνεται χορός εκατομμυρίων γύρω από το νέο σύστημα διορισμού. Πουλάνε ελπίδες χωρίς ουσιαστικό αντίκρισμα. ➢ Οι μόνοι που θα επωφεληθούν από την πρόταση είναι τα Πανεπιστήμια, τα οποία θα κερδίσουν πελάτες για τα μεταπτυχιακά προγράμματά τους, καθώς και για το νέο πρόγραμμα που αποτελεί προϋπόθεση για διορισμό. Για το νέο πρόγραμμα οι υποψήφιοι θα πληρώνουν δίδακτρα, το ύψος των οποίων δε διευκρινίζεται!
ΠΡΟΤΑΣΗ ΥΠΠ ΓΙΑ ΣΥΣΤΗΜΑ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ
➢ Με την πρόταση του ΥΠΠ γιγαντώνεται ο Επιθεωρητισμός, ο έλεγχος και η επιτήρηση των καθηγητών και των σχολείων.
➢ Κάθε εκπαιδευτικός θα αξιολογείται τέσσερις με έξι
φορές το χρόνο.
➢ Για σκοπούς μονιμοποίησης, οι εκπαιδευτικοί θα αξιολογούνται από το Διευθυντή και από δύο Αξιολογητές, οι οποίοι θα παρακολουθούν από δύο φορές τη διδασκαλία τους.
➢ Η «Ακαδημία Εκπαιδευτικής Ηγεσίας» παραχωρείται ως ΔΩΡΟ στο Ανοιχτό Πανεπιστήμιο, από το οποίο προέρχεται ο Πρόεδρος της Επιτροπής που ετοίμασε την πρόταση. Δε διευκρινίζεται πότε και που θα προσφέρονται τα προγράμματά της, πώς θα γίνεται η αξιολόγηση, αλλά μόνο ότι θα είναι υποχρεωτικά για προαγωγή και ότι η βαθμολογία τους θα έχει βαρύτητα 5% στη συνολική βαθμολογία για προαγωγή.
➢ Οι Διευθυντές των σχολείων μετατρέπονται σε Καίσαρες! Η αξιολόγησή τους θα έχει βαρύτητα 20% στη βαθμολογία για προαγωγή.
➢ Οι Επιθεωρητές γίνονται Αξιολογητές. Για σκοπούς προαγωγής οι Καθηγητές θα αξιολογούνται από δύο Αξιολογητές.
➢ Από την πρόταση απουσιάζει παντελώς το οικονομικό σκέλος! Δε αναφέρει πόσες και ποιες θα είναι οι θέσεις προαγωγής και οι κλίμακές τους σε σχέση με τις υφιστάμενες, ο διδακτικός χρόνος για κάθε θέση και τι θα γίνει ακριβώς με τις θέσεις των Β.Δ.Α’ που μετατρέπονται σε Διοικητικούς Βοηθούς Διευθυντές.
➢ Το μόνο που αναφέρεται για τα οικονομικά της πρότασης είναι το ακόλουθο: «Μέσα από την συμπλήρωση των προνοιών της πρότασης θα επιδιωχθεί η αποφυγή δημιουργίας επιπρόσθετων ανελαστικών δαπανών στον προϋπολογισμό του ΥΠΠ»!
ΠΡΟΤΑΣΗ ΥΠΠ ΓΙΑ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ
➢ Το κείμενο για την επιμόρφωση αποτελεί μια τεράστια πρωτοτυπία, γιατί είναι μια πρόταση που δεν προτείνει τίποτα συγκεκριμένο.
➢ Πρόκειται για μια γενικόλογη και αόριστη έκθεση
ιδεών.
➢ Διερωτόμαστε, γιατί χρειαζόταν ολόκληρη Επιστημονική Επιτροπή, για να μας πει το αυτονόητο, δηλαδή ότι είναι αναγκαία η επιμόρφωση.
➢ Αναφέρεται στην αναγκαιότητα της υποχρεωτικής επιμόρφωσης, χωρίς να συγκεκριμενοποιεί πότε θα διεξάγεται (πρωί ή απόγευμα), από ποιους φορείς θα προσφέρεται και αν θα είναι δωρεάν.
ΠΡΟΟΔΕΥΤΙΚΗ ΚΙΝΗΣΗ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ
www.proodeftikikath.blogspot.com
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου