Τελευταίες ειδήσεις

Κυριακή 31 Αυγούστου 2014

H Αλλαγή πέρασε στο ΚΔΣ απαράδεκτες προτάσεις

Η Προοδευτική Καθηγητών, με ανακοίνωσή της αναφέρει ότι «η χθεσινή συνεδρία του ΚΔΣ της ΟΕΛΜΕΚ απέδειξε τη διάσταση απόψεων της Αλλαγής με τις άλλες εκπαιδευτικές Κινήσεις σε σημαντικά για την εκπαίδευση και το συνδικαλισμό θέματα, παρά το γεγονός ότι η συγκυριακή πλειοψηφία της (με τη νικώσα ψήφο του Προέδρου) τής επέτρεψε να περάσει τις απαράδεκτες προτάσεις».
Στην ανακοίνωσή της η Προοδευτική αναφέρει:
«Ας γνωρίζουν οι εκπαιδευτικοί και η κοινωνία ολόκληρη ότι ήταν η μόνη Εκπαιδευτική Κίνηση που τάχθηκε εναντίον της συμμετοχής της ΟΕΛΜΕΚ στην πλατφόρμα που συστάθηκε στις αρχές Αυγούστου από Συνδικαλιστικές και Κοινωνικές Οργανώσεις κατά των εκποιήσεων. Όλες οι άλλες Κινήσεις (Προοδευτική, ΔΗΚΙ, Νέα Κίνηση, Νέα Πνοή ) τάχθηκαν υπέρ.
Ας γνωρίζουν, επίσης, οι εκπαιδευτικοί ότι η Αλλαγή ήταν η μόνη Κίνηση που υποστήριξε, με διάφορα προσχήματα, την ακύρωση συγκεκριμένου Προγράμματος Επιμόρφωσης του Υπουργείου στα Φιλολογικά, Μαθηματικά και Τέχνη στα Γυμνάσια και τη μεταφορά των συγκεκριμένων περιόδων για επιμόρφωση στη Γ΄ Λυκείου, κόντρα στη γενικότερη θέση για επέκταση της επιμόρφωσης πέρα από τα Γυμνάσια και στα Λύκεια. Απέρριψε, ακόμα και τη συμβιβαστική πρόταση όλων των άλλων Κινήσεων (Προοδευτική, ΔΗΚΙ, Νέα Κίνηση, Νέα Πνοή) να παραμείνει η επιμόρφωση των Μαθηματικών στο Γυμνάσιο και να μεταφερθούν όλες οι άλλες περίοδοι στη Γ΄ Λυκείου, διεκδικώντας ταυτόχρονα από το Υπουργείο και άλλες περιόδους (ποιος θα διεκδικήσει όμως;), αφού είναι πλέον ξεκάθαρο ότι το Υπουργείο έχει εγκριμένες θέσεις τις οποίες κρατά αδιάθετες και ταυτόχρονα μας εμπαίζει – και μαζί με εμάς και όλους τους συμβασιούχους και αντικαταστάτες- ότι τις έχει παραχωρήσει όλες.
Γενικότερα και εν όψει της έναρξης της νέας σχολικής χρονιάς η Προοδευτική Κίνηση Καθηγητών θεωρεί ότι οι συνθήκες μέσα στις οποίες ξεκινά η χρονιά αυτή είναι κάκιστες. Με βάση τα δεδομένα που έχουν διαμορφωθεί, μπορεί να γίνει λόγος για τις χειρότερες προϋποθέσεις έναρξης σχολικής χρονιάς των τελευταίων χρόνων.
Το Υπουργείο Παιδείας διακατέχεται από παντελή έλλειψη σχεδιασμού, προγραμματισμού και οράματος για την παιδεία του τόπου μας. Κύριο μέλημά του τον τελευταίο ενάμιση χρόνο δείχνει να είναι η αρνητική αξιολόγηση των όσων έγιναν προηγουμένως, μέσα από το διορισμό κομματικά ελεγχόμενων επιτροπών. Αντίθετα, δε φαίνεται να έχει κανέναν απολύτως σχεδιασμό, προγραμματισμό και προσανατολισμό για το μέλλον της εκπαίδευσής μας, πέρα από όσα του υπαγορεύει η Τρόικα και η Παγκόσμια Τράπεζα. 
Δυστυχώς, για την Κυβέρνηση και το Υπουργείο Παιδείας, όση κριτική και αν ασκήσουν στα μέτρα που λήφθηκαν στα πλαίσια της εκπαιδευτικής μεταρρύθμισης, όσες επιτροπές και αν διορίσουν και όσες στημένες αξιολογήσεις και αν διενεργήσουν, δεν μπορούν να κρύψουν την ανικανότητά τους να ασκήσουν εκπαιδευτική πολιτική. Φέτος ξεκινά η δεύτερη σχολική χρονιά επί της διακυβέρνησής τους και μέχρι σήμερα δεν έχει ληφθεί κανένα απολύτως νέο μέτρο για την αναβάθμιση της παιδείας μας, γιατί δεν είναι σε θέση να σχεδιάσει, να προγραμματίσει, να υλοποιήσει και να εφαρμόσει αλλαγές. Εξαντλείται αποκλειστικά στην προσπάθεια να σταματήσει πολιτικές που είχαν ξεκινήσει ή, σε ελάχιστες περιπτώσεις, να τις επεκτείνει μερικώς και, κυρίως, σε αυτό που φαίνεται να γνωρίζει καλύτερα: ΤΟ ΒΟΛΕΜΑ ΗΜΕΤΡΕΩΝ».

Πέμπτη 28 Αυγούστου 2014

Ποιός θέλει την αντιμεταρρύθμιση; Του Ανδρέα Δημητρίου


Ανοιχτή Επιστολή στον Πρόεδρο της Δημοκρατίας για την Έκθεση Αξιολόγησης των Αναλυτικών Προγραμμάτων. 
Η αξιολόγηση των Νέων Αναλυτικών Προγραμμάτων (ΝΑΠ) που δημοσιοποιήθηκε πρόσφατα είχε προδιαγεγραμμένο σκοπό να καταλήξει σε μια αρνητική κρίση για να προδιαθέσει για σκοπούμενες η επιθυμούμενες αλλαγές πολιτικής και κατευθύνσεων. Προφανώς, οι αλλαγές πολιτικής και κατευθύνσεων είναι δικαίωμα μιας εκλεγμένης κυβέρνησης. Η προσπάθεια όμως να επενδυθεί μια τέτοια αλλαγή με επιστημονική τεκμηρίωση, όταν η τεκμηρίωση αυτή είναι έωλη, δεν αποτελεί δικαίωμα κανενός γιατί απαξιώνει τους θεσμούς τους οποίους υποτίθεται ότι εκφράζει. Φαίνεται ότι οι συντάκτες της παρούσας αξιολόγησης εζήλωσαν την υποδοχή που είχε η έκθεση της λεγόμενης επιτροπής Πική για την οικονομία. Υπό τη συνθήκη αυτή, η παρούσα έκθεση, όπως και κάθε έκθεση της μορφής αυτής απαξιώνεται γρήγορα ως ένα μη-πιστευτό πρόσχημα που μπορεί να υπερβαίνει ακόμη και τις προθέσεις των ορισάντων την επιτροπή. Εξηγούμαι συνοπτικά:
  1. Δύο από τα μέλη της επιτροπής αξιολόγησης των αναλυτικών προγραμμάτων (Μ. Κουτσελίνη και Μ. Ζεμπύλας) ήταν μέλη της υπό τον Γ. Τσιάκαλο επιτροπής για τη δημιουργία των ΝΑΠ, που διορίστηκε από την Κυβέρνηση Χριστόφια. Μάλιστα το ένα (Μ. Κουτσελίνη) ήταν αντιπρόεδρος της επιτροπής αυτής. Είναι σημαντικό να επισημανθεί ότι η έκθεση εντοπίζει, όπως ισχυρίζεται, πολλά διαδικαστικά ατοπήματα και κενά στις διαδικασίες λήψης αποφάσεων της επιτροπής για τη δημιουργία των ΝΑΠ. Δημιουργείται ένα εύλογο ερώτημα: Γιατί, όντας μέλη της επιτροπής για τη δημιουργία των ΝΑΠ, δεν έθεσαν ποτέ με οποιοδήποτε τρόπο τα προβλήματα αυτά στον Υπουργό; Τα ανακάλυψαν 6 χρόνια μετά το διορισμό τους στην επιτροπή αυτή η μήπως τώρα θεωρούν ότι πρέπει να πουν πράγματα που αρέσουν στην παρούσα εξουσία;
  2. Εξάλλου επισημαίνω ότι η παρούσα έκθεση κακίζει το γεγονός ότι ως Υπουργός συνεργάστηκα και με τα κόμματα στη σύνθεση των διάφορων επιτροπών—ειδικά των πιο πολιτικά ευαίσθητων. Είναι γεγονός ότι η συνεργασία αυτή υπήρξε γιατί είχαμε όραμα να σχεδιάσουμε μια γενικά αποδεχτή μεταρρύθμιση μακράς πνοής. Είναι όμως ειρωνεία να επισημαίνεται κάτι τέτοιο από άτομα που δεν υπήρχε επιτροπή για την οποία οι ίδιοι να μην προταθούν από κάποιο κόμμα (π.χ., η Μ. Κουτσελίνη μονίμως προτεινόταν από τον ΔΗΣΥ και ο Π. Παπαπολυβίου μονίμως προτεινόταν από το ΔΗΚΟ).  Ούτως η άλλως, όμως, οι διάφορες επιτροπές περιέλαβαν πολλές εκατοντάδες πανεπιστημιακούς και εκπαιδευτικούς (περί τους 400) που κλήθηκαν για την εμπειρογνωμοσύνη τους παρά για οτιδήποτε άλλο. Επίσης, υπήρξε στενή συνεργασία με όλες τις εκπαιδευτικές οργανώσεις σε όλα τα βήματα. Η υπονόμευση του έργου που παρέδωσαν όλοι αυτοί αποτελεί προσβολή προς τους πιο σχετικούς και τους πιο πρόθυμους να συμβάλλουν και από την Κύπρο και από την Ελλάδα και κατασπατάληση εθνικών πόρων. Άλλωστε, είναι αμφίβολο αν μπορούν να γίνουν άλλες επιτροπές χωρίς να περιλάβουν τους πλείστους από αυτούς. Σκεφτείτε ότι όλοι οι συντάκτες της παρούσας έκθεσης ήταν μέλη διαφόρων επιτροπών των ΝΑΠ που κρίνονται!
  3. Η μεταρρύθμιση είχε μακρόχρονο όραμα να καταστήσει την Κύπρο εκπαιδευτικά πρωτοπόρα και επιτυχή. Βέβαια η εξ αντανακλάσεως αντιπολίτευση, από κάποιους χώρους, με την επίκληση παντελώς αστήριχτων αιτιάσεων και κινδύνων, δημιουργούσε δυσκολίες τις οποίες βαθμιαία είχαμε υπερβεί, με αποτέλεσμα να παραδώσουμε γενικώς αποδεχτά ΝΑΠ. Οι χώροι αυτοί εκπροσωπούνται σήμερα και στην επιτροπή αυτή, πράγμα που υπονομεύει ακόμη και τις καλές προθέσεις του νυν Υπουργού και όποιων άλλων στην παρούσα Κυβέρνηση.         
  4. Ως ο Υπουργός που είχα αρχίσει τη διαδικασία δημιουργίας των ΝΑΠ έλεγα πάντα ότι αυτή είναι διαδικασία δεκαετίας και ότι η πραγματική αξιολόγησή τους δεν μπορεί να γίνει πριν αποφοιτήσει από το λύκειο η σειρά των μαθητών που θα μπει στην προδημοτική κατά την πρώτη χρονιά πλήρους εισαγωγής των ΝΑΠ—δηλαδή γύρω στο 2024! Σημειώνω ότι η μεταρρύθμηση των αναλυτικών προγραμμάτων στη Φιλλανδία, την οποία όλοι επικαλούνται, κράτησε 15 χρόνια. Αντ’ αυτού έχουμε μια διατεταγμένη αξιολόγηση το έτος 2014, χωρίς ποτέ τα ΝΑΠ να έχουν πραγματικά εφαρμοστεί. Αυτό που αξιολογήθηκε είναι μια πρώτη πολύ προκαταρκτική εκδοχή των ΝΑΠ. Έστω και πρόωρη, ακόμη και αυτή η αξιολόγηση θα μπορούσε να έχει θετικό ρόλο αν είχε εποικοδομητική στάση στην οποία μπορούσε κάποιος να κτίσει. Αντ’ αυτής, επέλεξαν την απόλυτη και ατεκμηρίωτη άρνηση.   
  5. Ειδικότερα, η αρνητική στάση της επιτροπής είναι τόσο έντονη που τους οδηγεί να τονίζουν η να αναδεικνύουν τα ελάχιστα αρνητικά ακόμη και των πολύ θετικών στοιχείων που οι ίδιοι παραθέτουν στην έκθεση. Για παράδειγμα, η έρευνα που οι ίδιοι έκαναν στους εκπαιδευτικούς δείχνει ότι η συντριπτική πλειοψηφία των εκπαιδευτικών τοποθετείται πολύ θετικά στη συντριπτική πλειοψηφία των ΝΑΠ ως προς τις παιδαγωγικά πιο σημαντικές διαστάσεις τους (π.χ., 93 % πιστεύουν ότι βοηθούν την ενίσχυση της ποιότητας της εκπαίδευσης, το 81% συμφωνούν ότι το διδακτικό υλικό που ετοιμάστηκε τους βοηθά να πετύχουν τους στόχους του ΝΑΠ στα γνωστικά αντικείμενα που διδάσκουν, 89% πιστεύουν ότι οι στόχοι και οι επιδιώξεις του ΝΑΠ στο γνωστικό αντικείμενο που διδάσκουν είναι κατανοητοί, 83% συμφωνούν γενικά με τις αλλαγές που έγιναν στο ΝΑΠ στο γνωστικό αντικείμενο που διδάσκουν, 87% δηλώνουν ότι είναι έτοιμοι για την εφαρμογή του ΝΑΠ, κλπ). Τόσο θετική υποδοχή των ΝΑΠ από τους εκπαιδευτικούς, αν ληφθεί υπόψη η έντονη πολεμική εναντίον τους, είναι ευχάριστη έκπληξη ακόμη και για μένα.
  6. Το ίδιο συμβαίνει και με τις εκθέσεις των εξωτερικών κριτών. Στη μεγάλη τους πλειοψηφία είναι θετικές. Η έκθεση επικεντρώνεται και τονίζει τις όποιες προτάσεις για βελτίωση ως αρνητικά χαρακτηριστικά. Προεξάρχον εδώ είναι το παράδειγμα των μαθηματικών: Μια πολύ θετική έκθεση περιβάλλεται με ένα πέπλο αρνητικότητας. Επισημαίνω άλλωστε ότι, σε πρόσφατη επιστολή του προς την ΟΕΛΜΕΚ, ο Σύνδεσμος των Μαθηματικών Κύπρου, καλεί την Κυβέρνηση να εφαρμόσει το ΝΑΠ των Μαθηματικών από το Δημοτικό μέχρι και το Λύκειο γιατί υπερέχει κατά πολύ του προηγούμενου. Διερωτώμαι τι έχει να απαντήσει η επιτροπή στην από το Σύνδεσμο των Μαθηματικών απόρριψη των θέσεών της για τα μαθηματικά.
  7. Γίνεται πολύς θόρυβος για το ότι η ύλη των ΝΑΠ είναι πολλή και όχι συντονισμένη με το ωρολόγιο πρόγραμμα. Αυτό είναι γεγονός. Αλλά ήταν σκόπιμο. Διαμορφώθηκε ένα ευρύτερο πλαίσιο για το κάθε μάθημα το οποίο θα προσαρμοζόταν βαθμιαία καθώς τα προγράμματα θα έμπαιναν σε εφαρμογή. Επιπλεόν, η προσέγγιση αυτή δημιουργεί μια τράπεζα υλικού για το κάθε μάθημα από το οποίο μπορεί το σύστημα αλλά και ο κάθε εκπαιδευτικός να επιλέγει ανάλογα με ειδικότερες στοχεύσεις την κάθε φορά. Εξάλλου το ωρολόγιο πρόγραμμα αφέθηκε για το τέλος επειδή είναι ακανθώδες θέμα το οποίο συνήθως εγείρει πολλές αντιδράσεις, ειδικά από τους ισχυρότερους συνδικαλιστικά κλάδους. Να θυμίσω ότι οι κλάδοι «ερίζουν» μεταξύ τους για τις ώρες τις οποίες θα κατέχουν στο ωρολόγιο πρόγραμμα. Θυμίζω ότι είναι προσπάθεια δεκαετίας.
  8. Εξάλλου γίνεται λόγος για τα λεγόμενα «ευαίσθητα» μαθήματα, όπως τα Ελληνικά και την Ιστορία. Για τα Ελληνικά ειπώθηκαν ψέματαπου υπερβαίνουν κάθε όριο. Για παράδειγμα, ότι υπήρχε πρόθεση να γίνει η Κυπριακή διάλεκτος επίσημη γλώσσα. Ουδέποτε οποιοσδήποτε πολιτικά υπεύθυνος της προηγούμενης κυβέρνησης είπε η υπονόησε κάτι τέτοιο. Δημιουργήθηκε όμως επί τούτου από τους κατ’ επάγγελμα «εθναμύντορες», γιατί εξυπηρετούσε τους σκοπούς της μηδενιστικής αντιπολίτευσης που ασκούσαν τότε και σήμερα παρεισέφρυσε στην έκθεση. Η έκθεση υιοθετεί την επιχειρηματολογία αυτή χωρίς κανένα επιχείρημα από τις σχετικές επιστήμες. Ούτε καν μια σχετική παραπομπή έστω και ως πρόσχημα! Ως προς το ΝΑΠ των Ελληνικών, μετατρέποντας το ψέμα σε πολιτική, αν υιοθετηθεί, θα παρατείνει για μερικές ακόμη δεκαετίες τα πολλά προβλήματα που έχουν οι μαθητές μας στην καλή χρήση της Ελληνικής. Ως προς την ιστορία, καλύτερα να μην γίνει καν λόγος. Τους αρκούν οι ερμηνείες του μονίμως κομματικά προτεινόμενου καθεστωτικού απολογητή του ιστορικού αμώμου μιας σε πολλές αμαρτίες περιπεσούσας ομάδας. Τώρα μπορεί, μόνος του, με πολιτική κάλυψη, να περάσει τις δικές του απόψεις που τότε έπρεπε να συζητά με άλλους. Βέβαια τα επίχειρα της πολιτικής αυτής θα τα εισπράξει και η παρούσα κυβέρνηση, όταν θα δει την πολιτική της να βάλλεται από τους ίδιους κύκλους, κάθε φορά που θα επιχειρεί ένα βήμα μπροστά. Το παράδειγμα της διδασκαλίας για την ομοσπονδία είναι χαρακτηριστικό του τι θα βρει η κυβέρνηση μπροστά της από τους «εθναμύντορες». Άλλωστε, η ίδια η Μ. Κουτσελίνη έδειξε με ποιον θα συμπαραταχθεί αύριο, με τη δημόσια θέση που πήρε στην πρόσφατη κρίση στις σχέσεις Κύπρου-Ελλάδας. Έτσι είναι φανερό από πού κινείται η αντιμεταρρύθμιση και πως εκφράζεται στην αξιολόγηση αυτή.       Οι προτάσεις μου
    1. Να δημιουργηθεί νέα επιτροπή επιστημονικά, παιδαγωγικά, και πολιτικά αδιάβλητη και αποδεχτή που θα εποπτεύσει την παραπέρα ανάπτυξη, προσαρμογή, και εφαρμογή των ΝΑΠ. Η επιτροπή αυτή πρέπει να υπερβαίνει την όποια Κυβέρνηση.
    2. Η επιτροπή αυτή θα επενδύσει στο μεγάλο έργο που έγινε μέχρι τώρα και θα σχεδιάσει τους μηχανισμούς εφαρμογής και συνεχών προσαρμογών των αναλυτικών προγραμμάτων με προοπτική δεκαετίας.
    3. Χρειάζεται διαχείριση ειδικών θεμάτων, όπως ο αναλφαβητισμός, η ειδική αγωγή, η ορθή εισαγωγή των νέων τεχνολογιών κλπ. Για αυτό χρειάζεται η επιστράτευση εμπειρογνωμόνων που μπορούν να μεταφέρουν στην εκπαίδευσή μας την πολύ προηγμένη σχετική γνώση. Για τον αναλφαβητισμό προσφέρομαι αμισθί, αν η κυβέρνηση πραγματικά εννοεί ότι νοιάζεται για την ενότητα, να διαμορφώσω μαζί με άλλους ειδικούς το κατάλληλο πρόγραμμα. Άλλωστε, το πλαίσιο ενός τέτοιου προγράμματος το έχω ήδη διαμορφώσει για την ΟΥΝΕΣΚΟ, με πρόσκληση της.    
Κοινοποίηση: Υπουργό Παιδείας και Πολιτισμού,
Εκπαιδευτικές Οργανώσεις

Τρίτη 26 Αυγούστου 2014

Έκκληση Προοδευτικής Καθηγητών για συμμετοχή στην αυριανή κινητοποίηση για τις εκποιήσεις

Η Προοδευτική Κίνηση Καθηγητών με ανακοίνωσή της «καλεί όλους τους εκπαιδευτικούς να συμμετέχουν μαζικά στην αυριανή κινητοποίηση έξω από το προεδρικό, δίπλα στις υπόλοιπες συνδικαλιστικές και κοινωνικές οργανώσεις και ομάδες πολιτών που αγωνίζονται για να μην περάσουν τα νομοσχέδια της κυβέρνησης, που αφορούν στην εκποίηση της πρώτης κατοικίας και της επαγγελματικής στέγης».
Συνεχίζοντας σημειώνει:
 «Ταυτόχρονα, δε μπορούμε να μην καταδικάσουμε την αδιάφορη στάση της ΟΕΛΜΕΚ που για άλλη μια φορά θα λάμψει με την απουσία της.  Δυστυχώς, οι παρατάξεις «Αλλαγή» και Νέα Κίνηση», με το πρόσχημα ότι υπάρχει αντιπολιτευτική χροιά στην κινητοποίηση, κρατούν την οργάνωση μακριά και από αυτή την εκδήλωση διαμαρτυρίας, όπως συνήθως πράττει και για τα υπόλοιπα εκπαιδευτικά ζητήματα που ταλανίζουν τον κλάδο.
Για μας δεν υπάρχουν προσχήματα, δικαιολογίες και πρόσκαιρα διλήμματα, όταν συμπολίτες μας κινδυνεύουν, κυριολεκτικά, να μείνουν στο δρόμο.
Καλούμε λοιπόν την ηγεσία της ΟΕΛΜΕΚ να εγκαταλείψει τον κυβερνητικό συνδικαλισμό και να αρθεί επιτέλους στο ύψος των περιστάσεων.  Οι εκπαιδευτικοί θα είναι εκεί γιατί βρίσκονται πιο μπροστά από κάποιες ηγεσίες, όπως πλείστες τόσες φορές αποδείχτηκε τα τελευταία χρόνια».

Δευτέρα 25 Αυγούστου 2014

Στις 27 Αυτγούστου έξω από το Προεδρικό - Κινητοποίηση Πλατφόρμας κατά των εκποιήσεων

Μαζική κοινωνική κινητοποίηση «αντίδρασης και αντίστασης» ενάντια στις εκποιήσεις, εξήγγειλε χθες η Πλατφόρμα «Η κοινωνία αντιδρά και διεκδικεί», η οποία αντιτίθεται στην ψήφιση ως έχει του νομοσχεδίου για τις εκποιήσεις. Η κινητοποίηση θα πραγματοποιηθεί την Τετάρτη, 27 Αυγούστου 2014, η ώρα 6.00 μ.μ. έξω από το Προεδρικό Μέγαρο.

Οι οργανώσεις που συμμετέχουν στην Πλατφόρμα, ΠΕΟ, ΔΕΟΚ, Κίνηση Κατά των Εκποιήσεων, ΠΟΑΣ, ΠΟΒΕΚ, ΕΚΑ, Νέα Αγροτική, ΠΟΠ, ΠΟΠΟ, ΠΟΦΕΝ, ΠΣΕΜ, ΕΚΥΣΥ, Κίνηση κατά των Ιδιωτικοποιήσεων, Συνομοσπονδία Γονέων Μέσης  Εκπαίδευσης και Κίνηση Πολιτισμού, παρέθεσαν χθες δημοσιογραφική διάσκεψη κατά την οποία εξήγγειλαν και την κινητοποίηση της 27ης Αυγούστου.

«Ως Πλατφόρμα κοινωνικών κινημάτων και συνδικαλιστικών οργανώσεων υπερασπιζόμαστε δυναμικά και μαχητικά την πρώτη κατοικία και την επαγγελματική στέγη των μισθοσυντήρητων, ανέργων, μικρομεσαίων βιοπαλαιστών και αγροτών μας», αναφέρει η σχετική διακήρυξη την οποία διάβασε ο εκπρόσωπος της Πλατφόρμας, Σωτήρης Βλάχος.

Σύμφωνα με τη διακήρυξη, η οποία θα αποτελέσει και πρόταση ψηφίσματος στην κινητοποίηση της 27ης Αυγούστου, με το ισοπεδωτικό νομοσχέδιο που προτείνει η Κυβέρνηση για εκποίηση περιουσιών, οι Κύπριοι πολίτες απειλούνται για πρώτη φορά μετά το 1974, να χάσουν τα σπίτια, την επαγγελματική στέγη και την καλλιεργήσιμη γη, πληρώνοντας νέο αναίτιο βαρύ τίμημα για την κρίση.

«Είναι τραγικό αυτοί που έχουν χάσει τη δουλειά τους, αυτοί των οποίων έχουν μειωθεί δραστικά τα εισοδήματα, αυτοί που αναγκάζονται να προσφεύγουν στα κοινωνικά παντοπωλεία, να απειλούνται τώρα να μείνουν και άστεγοι», σημείωσε ο κ. Βλάχος, προσθέτοντας ότι «η κρίση είναι αποτέλεσμα της απληστίας με την οποία τα τραπεζικά "σαΐνια" διαχειρίστηκαν τις καταθέσεις του κόσμου σε ένα παιγνίδι διεθνούς κερδοσκοπίας, ανεξέλεγκτων δανείων που έδιναν στους ημέτερους χωρίς έλεγχο και χωρίς διασφαλίσεις, αμύθητων μπόνους και απίστευτης κακοδιαχείρισης».

«Αντί μέτρων που να τιμωρούν τους υπαίτιους της κρίσης και να προστατεύουν τους δεκάδες χιλιάδες πολίτες που έχουν βρεθεί εκτεθειμένοι στις τράπεζες, παρακολουθούμε την προώθηση ενός νέου νόμου που απειλεί τα σπίτια και την επαγγελματική στέγη της πλατιάς μάζας των συμπατριωτών μας με συνοπτικές διαδικασίες εκποιήσεων. Αυτή η πολιτική είναι κοινωνικά εγκληματική και οικονομικά αδιέξοδη και καταστροφική και δεν μπορεί να συνεισφέρει στην κοινωνική συνοχή και στην πολυδιαφημιζόμενη επανεκκίνηση της οικονομίας», προστίθεται στη διακήρυξη.

Η Πλατφόρμα καλεί όλα τα πολιτικά κόμματα να καταψηφίσουν το νομοσχέδιο που ενέκρινε το Υπουργικό Συμβούλιο, αλλά και όλα τα οργανωμένα σύνολα και τους πολίτες σε μαζική μαχητική κινητοποίηση «για να αντιδράσουμε σε ένα ισοπεδωτικό νομοσχέδιο, να υπερασπιστούμε την οικογενειακή και επαγγελματική μας στέγη και την κοινωνική και ανθρώπινη αξιοπρέπειά μας», όπως αναφέρει.

Σάββατο 23 Αυγούστου 2014

Υποστελεχωμένες όσο ποτέ άλλοτε οι σχολικές μονάδες

H Προοδευτική Καθηγητών με ανακοίνωσή της αναφέρει ότι μετά και τη συνάντηση της 18ηςΑυγούστου 2014 με τον Υπουργό Παιδείας και Πολιτισμού είναι πλέον πολύ ορατό το ενδεχόμενο συνάδελφοι/ισσες που εργάστηκαν την προηγούμενη σχολική χρονιά (αφήνουμε αυτούς που εργάστηκαν τις προηγούμενες σχολικές χρονιές και δε διορίστηκαν κατά την περσινή σχολική χρονιά) να μείνουν αδιόριστοι.
Η Προοδευτική σημειώνει ότι προφανώς «δεν είναι μόνο το δράμα της ανεργίας που επιδεινώνεται με όλες τις τραγικές του παραμέτρους, αλλά και η ποιότητα της δημόσιας Εκπαίδευσης, που φαίνεται να διολισθαίνει και κανείς από το Υπουργείο να μην δίνει τη δέουσα σημασία, επικαλούμενοι συνεχώς την Τρόικα και την «τρομοκρατία» που τους ασκεί!»
Συνεχίζοντας παρατηρεί:
«Από την άλλη, βρισκόμαστε λίγες μόλις μέρες πριν από την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς και οι σχολικές μονάδες είναι υποστελεχωμένες όσο ποτέ άλλοτε. Ενδεικτικά αναφέρουμε τις περιπτώσεις εκπαιδευτικών που μετατέθηκαν (κάποιοι εδώ και μήνες) και βρίσκονται ακόμα στον αέρα χωρίς να γνωρίζουν πού θα υπηρετήσουν την επόμενη σχολική χρονιά, άλλων οι οποίοι είναι υποψήφιοι για προαγωγή και θα προσέρχονται σε συνεντεύξεις μέχρι και τις 28 Αυγούστου χωρίς να γνωρίζουν πού θα υπηρετήσουν, Διευθυντές που δεν γνωρίζουν τη σύνθεση της Διευθυντικής τους ομάδας για να προγραμματιστούν και να οργανωθούν, εκπαιδευτικοί που θα κάνουν ενστάσεις επί ενστάσεων για να διεκδικήσουν τα δικαιώματά τους κ.λπ.    
Καλούμε το Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού να αναλάβει επιτέλους τις ευθύνες του και έστω και την υστάτη να προχωρήσει σε ενέργειες που και θα αναβαθμίζουν την ποιότητα της Εκπαίδευσης αλλά και δε θα αφήνουν και άλλους συμπολίτες μας στην ανεργία. Ανεξάρτητα από την Εκπαιδευτική Μεταρρύθμιση, που θα πρέπει να προχωρήσει, αυτή τη στιγμή θα μπορούσε, μεταξύ άλλων, να περιοριστεί ο αριθμός των μαθητών/τριών ανά τμήμα και να προγραμματιστεί η επιμόρφωση εκπαιδευτικών που διδάξουν τη νέα σχολική χρονιά στη Γ΄ Λυκείου, λαμβάνοντας υπόψη και τα όσα βλέπουν το φως της δημοσιότητας κάθε χρόνο μετά την εξαγωγή των αποτελεσμάτων των Παγκυπρίων Εξετάσεων. Και αυτά όχι όμως με αλχημείες του τύπου ακυρώνουμε την επιμόρφωση που γίνεται στο πλαίσιο της εφαρμογής των Νέων Αναλυτικών Προγραμμάτων στα Γυμνάσια και την ανταλλάσσουμε με την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών στη Γ΄ Λυκείου. Το παράθυρο ουσιαστικής επιμόρφωσης και στα Λύκεια θα πρέπει επιτέλους να ανοίξει παράλληλα με τα Γυμνάσια. Και για όσους, λόγω ιδεολογικών αγκυλώσεων, ενδεχομένως να θεωρούν ότι η επιμόρφωση στα Γυμνάσια δεν πρόσφερε τα αναμενόμενα, η απάντηση δεν είναι να την σταματήσουμε αλλά να την αναβαθμίσουμε. Η επιμόρφωση, ως θεσμός, θα πρέπει επιτελούς να πάρει τη θέση που της αρμόζει στην κυπριακή εκπαίδευση, στη βάση πάντοτε των σύγχρονων επιστημονικών δεδομένων.
Τέλος, η ΟΕΛΜΕΚ θα πρέπει να αναλάβει τις δικές της ευθύνες και μέσα από προτάσεις και εισηγήσεις καλά τεκμηριωμένες, να διεκδικήσει την αναβάθμιση της Δημόσιας Εκπαίδευσης, ως κοινωνικό αγαθό και τη μη θυματοποίηση άλλων συμπολιτών μας. Σε αντίθετη περίπτωση θα είναι συνένοχη στα όσα τραγικά θα επακολουθήσουν».

Παρασκευή 1 Αυγούστου 2014

‘Ολοι μαζί ενάντια στα νεοφιλελεύθερα σχέδια των Τροϊκανών και των εδώ συμπορευτών τους




Η Τρόικα και η Κυβέρνηση Αναστασιάδη φαίνεται να επανέρχονται με τα γνωστά τους παιχνίδια... Πρώτα οι Τροϊκανοί ρίχνουν την «βόμβα» και μετά τρέχει η διεκδικητική κυβέρνηση να ανασκευάσει. Το αποτέλεσμα, βέβαια, πάντα το ίδιο νεοφιλελεύθερο. Το μνημόνιο είναι η μόνη οδός για γρηγορότερη έξοδο από την οικονομική κρίση και επομένως πρέπει να συμμορφωθούμε με τις υποδείξεις των δανειστών μας. Έτσι και τώρα λοιπόν. Η επικεφαλής της ομάδας του ΔΝΤ Ντέλια Βελκουλέσκου έριξε τη «βόμβα» για περαιτέρω μειώσεις μισθών στη Δημόσια Υπηρεσία, προκειμένου να επιτευχθούν οι μνημονιακοί στόχοι και ο Πρόεδρος, αφού παραδέχτηκε πως η αξίωση αυτή τέθηκε από την Τρόικα, δήλωσε θριαμβευτικά ότι η αξίωση «απορρίφθηκε έντονα και αποφασιστικά από την κυπριακή πλευρά», προσθέτοντας βέβαια την ουρά, κατά την προσφιλή τακτική του, «ενόσω παραμένουμε συνεπείς στις υποχρεώσεις μας».

Η Προοδευτική καταγγέλλει τις πιο πάνω μεθοδεύσεις για περαιτέρω συρρίκνωση της μισθοδοσίας των Εκπαιδευτικών και του ευρύτερου Δημόσιου Τομέα και προειδοποιεί πως ενδεχόμενη υλοποίηση της πιο πάνω αξίωσης των Τροϊκανών, θα προκαλέσει σοβαρές οικονομικές και κοινωνικές παρενέργειες, απρόβλεπτων διαστάσεων. Οι εκπαιδευτικοί έχουν συνεισφέρει μέχρι σήμερα πάνω από το 30% των απολαβών τους και προφανώς ο Δημόσιος Τομέας δεν μπορεί να αναχθεί άλλες περικοπές. Απτή απόδειξη της συνεισφοράς τους αποτελεί ακόμα και η πρόσφατη απόφαση της Επιτροπής Οικονομικών για αποπαγοποίηση των θέσεων προαγωγής των εκπαιδευτικών και άλλων Λειτουργών του Δημοσίου, χωρίς μισθολογική ανέλιξη. Εξάλλου όπως αποδείχτηκε περίτρανα το μεγάλο πρόβλημα της Κύπρου δεν ήταν τα δημοσιοοικονομικά αλλά η κατάρρευση του τραπεζικού συστήματος.

Καλούμε, λοιπόν, τον εκπαιδευτικό κόσμο να παραμείνει ενωμένος και αποφασισμένος να αντισταθεί στις πιο πάνω μεθοδεύσεις. Ταυτόχρονα, καλούμε τις Συνδιακλιστικές Οργανώσεις να συμπήξουν ένα Πανσυνδικαλιστικό μέτωπο, το οποίο να αποτελέσει τροχοπέδη στα σχέδια των Τροϊκανών και των νεοφιλελεύθερων συμπορευτών τους στην Κύπρο. Τέλος, η ΟΕΛΜΕΚ θα πρέπει να αναλάβει τις ευθύνες που τις αναλογούν και με πρωτοβουλίες να κινηθεί αποφασιστικά και χωρίς προσκόμματα, όπως δυστυχώς έκανε σε παρόμοιες περιπτώσεις στο παρελθόν, προς την πιο πάνω κατεύθυνση.