Δευτέρα, 16 Μαρτίου 2009

Η Αντιμεταρρύθμιση έχει όνομα (και γιατί τα έχει χαμένα η «ΑΛΛΑΓΗ»)

Ενώ η Εκπαιδευτική Μεταρρύθμιση πραγματοποιεί τα πρώτα της σταθερά βήματα, πετυχαίνοντας ταυτόχρονα τη μεγαλύτερη συνοχή και συναίνεση που υπήρξε ποτέ, κάποιοι προσπαθούν να μπουν τροχοπέδη, ασκώντας στείρα και μηδενιστική κριτική, όχι επί της ουσίας, ούτε καν επί της διαδικασίας, αλλά για ζητήματα ήσσονος σημασίας.

 

Η Κίνηση Καθηγητών «ΑΛΛΑΓΗ» (πρόσκειται στον ΔΗΣΥ), τα έχει κυριολεκτικά χαμένα, μετά την απόφαση της Επιτροπής Αναλυτικών Προγραμμάτων, να αποδεκτεί τις αιτήσεις όλων όσοι ζήτησαν να εμπλακούν στις ομάδες εργασίας για τα αναλυτικά.  Και αυτό, γιατί εδώ και καιρό διέδιδε ότι «θα απορριφθούν πολλοί, θα μείνουν οι ημέτεροι, θα γίνουν προγραφές»… Αυτές οι τακτικές όμως, τις οποίες γνωρίζει πολύ καλά η «ΑΛΛΑΓΗ», ανήκουν στο μακρινό παρελθόν.  Γύρω στους 400 μάχιμους εκπαιδευτικούς είναι έτοιμοι να μπουν στο μεγαλύτερο και σημαντικότερο εγχείρημα στα εκπαιδευτικά πράγματα του τόπου.  Σ’ αυτά τα άτομα ανήκουν πολλά στελέχη της «ΑΛΛΑΓΗΣ».  Έτσι επιτυγχάνεται στην πράξη η συναίνεση.

 

Η «ΑΛΛΑΓΗ» μιλά γενικά και αόριστα για «απουσία διαλόγου και διαφάνειας επί της ουσίας και της διαδικασίας».  Απλά να αναφέρουμε ότι η Επιτροπή Εκπαιδευτικής Μεταρρύθμισης βρισκόταν σε 12μηνο διάλογο με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς πριν εκπονήσει τη μελέτη της.  Αλλά και στη συνέχεια, στα Συμβούλια Παιδείας, ο διάλογος μπήκε σε δομημένη βάση και συνεχίζεται με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς.  Εκεί καταθέτουν τις απόψεις τους για όλα τα ζητήματα της Μεταρρύθμισης, τα κόμματα, οι Οργανώσεις, όλοι οι φορείς της κοινωνίας.  Ακόμα διάλογος γίνεται και μεταξύ της Επιτροπής Αναλυτικών Προγραμμάτων, (εδώ και αρκετούς μήνες) με όλους τους εμπλεκόμενους: κόμματα - σε υψηλό επίπεδο – εκπαιδευτικές οργανώσεις, γονείς, μαθητές… πού είναι αλήθεια η απουσία διαλόγου!  Αν εννοούν τον αέναο διάλογο που οδηγεί στον εκφυλισμό και στην παραίτηση, ας τον αναζητήσουν αλλού.  Ο διάλογος έχει χρονοδιαγράμματα.

 

Όσο για τα οκτώ ερωτήματα που έθεσε η ΟΕΛΜΕΚ στο ΥΠΠ, αυτά της απαντήθηκαν στο Επιστημονικό Συμβούλιο.  Τα θέλει και γραπτώς η ΟΕΛΜΕΚ και θα πρέπει να τα πάρει.  Καλό είναι να δοθούν και στη δημοσιότητα τόσο οι ερωτήσεις, όσο και οι απαντήσεις, για να διαφανεί ποιος έχει διάθεση να προχωρήσει σε αλλαγές και ποιος κωλυσιεργεί, ποιος περί άλλων τυρβάζει και περί όνου σκιάς… φωνασκεί.

 

« Η συμπεριφορά της παραγνώρισης των συνδικαλιστικών οργανώσεων δεν είναι η πρώτη φορά που συμβαίνει» σύμφωνα με την «ΑΛΛΑΓΗ».  Μα οι συνδικαλιστικές οργανώσεις συμμετέχουν σε ΟΛΑ τα σώματα και συμβούλια.  Σε ΟΛΑ ανεξαιρέτως.  Ας μας αναφέρει πότε και πού παραγνωρίστηκε η όποια συνδικαλιστική οργάνωση.  Άλλο είναι το ερώτημα ή το στοίχημα.  Θα μπορέσουν οι συνδικαλιστικές οργανώσεις ν’ ανταποκριθούν στο υψηλό καθήκον, στις απαιτήσεις του πολύπλευρου και απαιτητικού διαλόγου, ο οποίος απαιτεί θέσεις, προτάσεις, εισηγήσεις, και ολοκληρωμένη εκπαιδευτική πρόταση;  Ιδού η Ρόδος….

 

Η «ΑΛΛΑΓΗ» υποδεικνύει τέλος πως «τομές στην εκπαίδευση δεν μπορούν να γίνουν με την απουσία των εκπαιδευτικών και ότι μεταρρύθμιση χωρίς διάλογο, συναίνεση και συμμετοχικές διαδικασίες είναι καταδικασμένη να αποτύχει».  Θα συμφωνήσουμε απόλυτα με την «ΑΛΛΑΓΗ» και να θυμήσουμε ότι, το Ενιαίο Λύκειο, με όλα τα προβλήματα που αντιμετωπίζει σήμερα, ήταν προϊόν και της απουσίας των εκπαιδευτικών και της έλλειψης διαλόγου, συναίνεσης και συμμετοχικής διαδικασίας επί Υπουργείας Ουράνιου Ιωαννίδη.  Να θυμίσουμε ακόμη ότι η «ΑΛΛΑΓΗ» (στην ΟΕΛΜΕΚ) ψήφισε υπέρ της άμεσης εφαρμογής του Ενιαίου Λυκείου, δίδοντας το πράσινο φως στο Υπουργείο, ενώ γνώριζε ότι κανένας διάλογος δεν έγινε, καμία μελέτη, κανένας σχεδιασμός και ότι θα οδηγούμαστε με μαθηματική ακρίβεια στην αποτυχία, όπως προειδοποιούσε τότε, η Προοδευτική.

 

Στο μεταξύ, από τις 20 επιτροπές που διορίστηκαν για την ετοιμασία των νέων αναλυτικών ανά γνωστικό αντικείμενο, σχεδόν όλες έχουν συναντηθεί σε επίπεδο συντονιστών.  Μάλιστα κάποιες πραγματοποίησαν ήδη την πρώτη τους συνεδρία με τη συμμετοχή και των μάχιμων εκπαιδευτικών, ενώ τις επόμενες μέρες αναμένεται να πράξουν το ίδιο και οι υπόλοιπες.

 

Η Προοδευτική Κίνηση Καθηγητών, όπως κάθε φορά, πράττοντας το καθήκον της, βρίσκεται στην πρώτη γραμμή, δίδοντας όλες τις δυνάμεις της για την προώθηση της Εκπαιδευτικής Μεταρρύθμισης.  Αναμένουμε και από τις υπόλοιπες Κινήσεις να πράξουν το ίδιο.  Είναι η ώρα της Ευθύνης και όχι των μεμψιμοιριών, των φωνασκιών και των μικροπαραταξιακών σκοπιμοτήτων.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου