Πριν
από λίγες μέρες ο Υπουργός Παιδείας και Πολιτισμού ανακοίνωσε ότι παρέλαβε από
την Επίτροπο Μεταρρύθμισης τις δύο (τελικά) Εκθέσεις της Παγκόσμιας Τράπεζας
για την Παιδεία.
Ο Υπουργός
Παιδείας στις πρώτες του δηλώσεις εμφανίστηκε καθησυχαστικός για το περιεχόμενο
των Εκθέσεων, αποφεύγει όμως μέχρι σήμερα να τις δώσει στις εκπαιδευτικές
οργανώσεις, γεγονός που προκαλεί εύλογες υποψίες. Μέσα από τις δηλώσεις του
φαίνεται ξεκάθαρα ότι υπάρχει συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα, αφού ο ίδιος ορίζει
ως καταληκτικό χρόνο των συζητήσεων τον Ιούνιο, μεταθέτει όμως τις συζητήσεις
μετά τις επικείμενες εκλογές του Μαΐου, επικαλούμενος την ετοιμασία στρατηγικού
σχεδιασμού από το Υπουργείο στον οποίο θα ενταχθούν οι εισηγήσεις της
Παγκόσμιας Τράπεζας.
Καλούμε τον
Υπουργό να σταματήσει την προφανή προσπάθεια που καταβάλει για να θολώσει τα
νερά και να ξεκαθαρίσει άμεσα τα δεδομένα αναφορικά με τις Εκθέσεις της Παγκόσμιας
Τράπεζας. Μέσα σε αυτά τα πλαίσια, τον καλούμε να δώσει άμεσα τις Εκθέσεις στις εκπαιδευτικές οργανώσεις και στους άλλους
εμπλεκόμενους φορείς.
Επίσης, τον
καλούμε να απαντήσει ξεκάθαρα και
δημόσια στα πιο κάτω αναπάντητα, μέχρι σήμερα, ερωτήματα
αναφορικά με την ετοιμασία των εκθέσεων της Παγκόσμιας Τράπεζας, που αποτελεί
μια πρωτόγνωρη σε αδιαφάνεια διαδικασία διαμόρφωσης εκπαιδευτικής πολιτικής για
τα εκπαιδευτικά δεδομένα της Κύπρου:
1.
Με βάση ποια κριτήρια και από ποιους επιλέχτηκε
ένας νεοφιλελεύθερος οικονομικός οργανισμός όπως η αμερικανοκίνητη Παγκόσμια
Τράπεζα για τη μεταρρύθμιση του εκπαιδευτικού μας συστήματος;
2.
Ποιοι είναι οι συντάκτες των δύο Εκθέσεων που
ετοίμασε η Παγκόσμια Τράπεζα; Είναι αποκλειστικά λειτουργοί του οργανισμού
αυτού ή συμμετείχαν και άτομα από την Κύπρο (π.χ. πανεπιστημιακοί);
3.
Ποιος ήταν ο ρόλος του Υπουργείου Παιδείας και
Πολιτισμού και άλλων κυβερνητικών υπηρεσιών στην ετοιμασία των Εκθέσεων;
4.
Ποιο είναι το συνολικό κόστος ετοιμασίας των δύο
Εκθέσεων που ετοίμασε η Παγκόσμια Τράπεζα;
5.
Ποιοι ήταν οι όροι εντολής που δόθηκαν στην
Παγκόσμια Τράπεζα για την ετοιμασία των Εκθέσεων και από ποιους διαμορφώθηκαν
(Υπουργείο Οικονομικών ή Υπουργείο Παιδείας);
6.
Δεδομένου ότι πολιτική της Κυβέρνησης είναι η πιστή
εφαρμογή του Μνημονίου, το Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού σκοπεύει να
τηρήσει τα χρονοδιαγράμματα που προβλέπονται στο επικαιροποιημένο μνημόνιο
Αναστασιάδη-Τρόικα που προβλέπει τα εξής βήματα (έγκριση από Υπουργικό
Συμβούλιο και Βουλή) για τις Εκθέσεις της Παγκόσμιας Τράπεζας (σελ. 19):
«the first batch is
undertaken by the World Bank and the UK public administration and covers the
Ministries of Agriculture, Education and Health, as well as local government
and the Department of Registrar of Companies. The results of the first batch
will be presented by Q1-2014. Based on the findings of this review, the Cypriot
authorities will agree on a reform plan after consultation with programme
partners, which will be approved by the Council of Ministers by Q2-2014. The
relevant legislation in relation with the reforms indicated as high priority
will be adopted by the House of Representatives by Q3-2014. The reform will
start to be implemented by Q4-2014, in accordance with the reform plan».
7.
Λαμβάνοντας υπόψη τις πιο πάνω πρόνοιες του
επικαιροποιημένου μνημονίου Αναστασιάδη-Τρόικα, πόσο δεσμευτικό είναι το
περιεχόμενο των Εκθέσεων της Παγκόσμιας Τράπεζας για το Υπουργείο Παιδείας και
Πολιτισμού;
8.
Ο Υπουργός Παιδείας παρουσιάστηκε καθησυχαστικός
για το περιεχόμενο των Εκθέσεων της Παγκόσμιας Τράπεζας. Αυτό σημαίνει ότι
συμφωνεί με το περιεχόμενο και τη φιλοσοφία που τις διέπει;
9.
Ο Υπουργός Παιδείας συμμερίζεται τις απόψεις της
αρμόδιας Επιτρόπου Μεταρρύθμισης, η οποία μίλησε σε τηλεοπτικό σταθμό για
«καλογραμμένες και ωραίες εκθέσεις»;
10. Μέσα
από τις Εκθέσεις τις Παγκόσμιας Τράπεζας επαναφέρονται η πρόταση Κενεβέζου για το
νέο σύστημα διορισμού και η πρόταση της «Κοινοπραξίας Αθηνά» για την
αξιολόγηση, καθώς επίσης και οι προτάσεις του ΔΝΤ και της Γενικής Ελέγκτριας
για το διδακτικό χρόνο και το μισθολόγιο των εκπαιδευτικών, για την κατάργηση
οργανικών θέσεων εκπαιδευτικών κ.ά;
Περιμένουμε από τον Υπουργό Παιδείας να μας απαντήσει άμεσα και πειστικά
τα πιο πάνω ερωτήματα. Αναμένουμε, επίσης, να σταματήσει την πρακτική που
ακολουθούσε ο προκάτοχός του στη διαμόρφωση της εκπαιδευτικής πολιτικής, με τη
λήψη αποφάσεων πίσω από κλειστές πόρτες, χωρίς διάλογο και με τον αποκλεισμό
των εκπαιδευτικών οργανώσεων και των άλλων εμπλεκόμενων φορέων.
Καλούμε, τέλος,
την ΟΕΛΜΕΚ σε συνεργασία και με τις άλλες Εκπαιδευτικές Οργανώσεις, να αναλάβει
άμεσα πρωτοβουλίες για την ανατροπή και ματαίωση των διαφαινόμενων αρνητικών εξελίξεων για την Παιδεία, το
δημόσιο σχολείο, τους εκπαιδευτικούς και τους μαθητές.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου