10 Φεβρουαρίου 2009
Το ΑΚΕΛ χαιρετίζει την εξαγγελία από τον Υπουργό Παιδείας των συντονιστών στις επιτροπές για τη μεταρρύθμιση των αναλυτικών προγραμμάτων σε όλα τα γνωστικά αντικείμενα, από την προδημοτική μέχρι και τη λυκειακή βαθμίδα της εκπαίδευσης.
Ο διορισμός των συντονιστών αποτελεί ένα ακόμη σημαντικό βήμα στην προσπάθεια εκσυγχρονισμού του εκπαιδευτικού μας συστήματος και στην κατάκτηση της θέσης που μας αξίζει ως Κύπρος στο διεθνές και Ευρωπαϊκό Εκπαιδευτικό στερέωμα.
Αφενός το γεγονός ότι οι υπεύθυνοι συντονιστές είναι κατά την εκτίμηση μας εγνωσμένου κύρους και αξίας επιστήμονες και αφετέρου το ότι ο διορισμός τους προέκυψε ως αποτέλεσμα συστηματικής διαβούλευσης με τους κοινωνικούς εταίρους και άρα εκφράζει μια ευρύτατη κοινωνική συναίνεση, είναι στοιχεία που αποτελούν τα καλύτερα εχέγγυα για την επιστημονικά ορθή, ολοκληρωμένη και επιτυχή επίτευξη του φιλόδοξου στόχου – πρόκλησης που τίθεται ενώπιον τους για εκσυγχρονισμό των αναλυτικών προγραμμάτων.
Η προώθηση του στόχου για μεταρρύθμιση των αναλυτικών προγραμμάτων, που αποτελεί την «καρδιά» της εκπαιδευτικής μεταρρύθμισης, μαζί με σωρεία άλλων μέτρων που υλοποιήθηκαν και υλοποιούνται στο σύντομο διάστημα των τελευταίων 11 μηνών καταδεικνύει την πρόθεση της κυβέρνησης να συνεχίσει να προωθεί με οργανωμένο, συστηματικό και αποφασιστικό τρόπο την εφαρμογή στην πράξη της εκπαιδευτικής μεταρρύθμισης.
Επισημαίνουμε ότι ανάμεσα σε πολλά άλλα, έχουν ήδη προωθηθεί στα πλαίσια της εκπαιδευτικής μεταρρύθμισης η εφαρμογή σημαντικών καινοτομιών όπως:
- Η επιχορήγηση αγοράς προσωπικού υπολογιστή για όλους τους μαθητές της Β΄ Γυμνασίου με στόχο το μέτρο σταδιακά να επεκταθεί σε όλους τους μαθητές.
- Η εφαρμογή του θεσμού του σχολικού λεωφορείου
- Η εφαρμογή προγράμματος εισαγωγικής επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών (μεντόρων και νεοεισερχόμενων)
- Η δημιουργία του Κέντρου Εκπαιδευτικής Έρευνας και Αξιολόγησης
- Η εκπόνηση ολοκληρωμένου σχεδιασμού για αντιμετώπιση της νεανικής παραβατικότητας με την εισαγωγή στο αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα νέων θεσμών όπως τα Επαρχιακά Κέντρα Ψυχικής Υγείας και ο Σχολικός Κοινωνικός Λειτουργός.
- Η εφαρμογή μέτρων για την ομαλή ένταξη των αλλόγλωσσων μαθητών.
- Η απόφαση για ίδρυση Ιατρικής Σχολής και για ίδρυση Σχολών Καλών Τεχνών και Δραματικής Σχολής
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου