Παρασκευή, 26 Μαρτίου 2010

Συνέδριο:«Αποτροπή του κοινωνικού αποκλεισμού μέσω της εκπαίδευσης στο πλαίσιο του δημοκρατικού και ανθρώπινου σχολείου», 18 και 19 Μαρτίου 2010

Συνέδριο:«Αποτροπή του κοινωνικού αποκλεισμού μέσω της εκπαίδευσης στο πλαίσιο του δημοκρατικού και ανθρώπινου σχολείου», 18 και 19 Μαρτίου 2010

Εισηγήσεις και πορίσματα εργαστηρίων του Συνεδρίου με θέμα "Αποτροπή του κοινωνικού αποκλεισμού μέσω της εκπαίδευση στο πλαίσιο του δημοκρατικού και ανθρώπινου σχολείου", που έγινε στις 18 Μαρτίου 2010 στη Λεμεσό και στις 19 Μαρτίου 2010 στη Λευκωσία. Στο συνέδριο συμμετείχαν 250 σύνεδροι από τη Δημοτική, τη Μέση Γενική και τη Μέση Τεχνική και Επαγγελματική Εκπαίδευση.




Πέμπτη, 25 Μαρτίου 2010

Λήξη μαθημάτων, εγγραφές μαθητών σχολικής χρονιάς 2009-2010, ανεξετάσεις και έναρξη μαθημάτων της σχολικής χρονιάς 2010-2011

Τα μαθήματα διακόπτονται για όλες τις τάξεις των Λυκείων και Τεχνικών Σχολών στις 18/5/2010, ενώ για τις τάξεις του Γυμνασιακού Κύκλου την 1/6/2010.

Διαβάστε τη σχετική εγγύκλιο:


Παρουσιάσεις των Νέων Αναλυτικών Μαθηματικών και Ελληνικών,



Το Γραφείο Παιδείας του ΑΚΕΛ διοργάνωσε ανοιχτή συζήτηση με θέμα " Στην καρδιά της μεταρρύθμισης τα νέα Αναλυτικά Προγράμματα και οι αλλαγές στο εκπαιδευτικό σύστημα", την Τετάρτη 24 Μαρτίου και ώρα 6:30, στη δημοσιογραφική εστία.

Ομιλητές :
Γιώργος Τσιάκαλος,
Κωσταντίνος Χρίστου και
Σταυρούλλα Τσιπλάκου
Χαιρετισμοί : Νίκος Κατσουρίδης, Αντρέας Δημητρίου Άνοιγμα Εργασιών : Χρίστος Χριστοφίδης


Τρίτη, 23 Μαρτίου 2010

Τα νέα Αναλυτικά Προγράμματα

Αναλυτικά Προγράμματα για τα Δημόσια Σχολεία της Κυπριακής Δημοκρατίας

ΣΥΝΟΠΤΙΚΑ ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ

Αναλυτικά Προγράμματα για τα Δημόσια Σχολεία της Κυπριακής Δημοκρατίας

ΕΚΤΕΝΗ ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ

Νέα Ελληνική Γλώσσα

Λογοτεχνία

Ιστορία

Αρχαία Ελληνική Γλώσσα και Γραμματεία

Θρησκευτικά

Πολιτική και Κοινωνική Αγωγή

Μαθηματικά

Φυσικές Επιστήμες

Χημεία

Βιολογία

Γεωγραφία

Περιβαλλοντική Εκπαίδευση

Τεχνολογικά Μαθήματα - Πληροφορική

Τεχνολογικά Μαθήματα - Σχεδιασμός και Τεχνολογία

Οικονομικές Επιστήμες

Εικαστικές Τέχνες

Μουσική

Θέατρο / Φωτογραφία

Φυσική Αγωγή

Αγωγή Υγείας

Ξένες Γλώσσες

Προσχολική Εκπαίδευση

Για σχόλια ή παρατηρήσεις: analytika.programmata@schools.ac.cy

Παρασκευή, 19 Μαρτίου 2010

ΑΚΕΛ - Τσιάκαλος - Αναλυτικά προγράμματα

ΚΥΠΕ - ΛΕΥΚΩΣΙΑ-Κύπρος 19/3/2010 5:07:40 μμ


Η εισαγωγή των νέων αναλυτικών προγραμμάτων στην παιδεία θα γίνει σταδιακά από το Σεπτέμβρη του 2011, νοικοκυρεμένα, χωρίς βιασύνες και πολύ συστηματικά, έτσι ώστε σε καμία περίπτωση να μην προκληθεί αναταραχή μέσα στα σχολεία, δήλωσε σήμερα ο επικεφαλής της επιτροπής για τα νέα αναλυτικά προγράμματα Γιώργος Τσιάκαλος, ο οποίος παράδωσε σήμερα στα πολιτικά κόμματα, στον Πρόεδρο της Επιτροπής Παιδείας της Βουλής και στον Υπουργό Παιδείας τα νέα αναλυτικά προγράμματα στη συνοπτική τους μορφή.

Σε δηλώσεις του ύστερα από την επίσκεψή του στα γραφεία του ΑΚΕΛ και τη συνάντησή του με τον ΓΓ του κόμματος, ο κ. Τσιάκαλος ανέφερε πως από την επόμενη βδομάδα θα αναρτηθούν τόσο στη συνοπτική τους μορφή όσο και σε λεπτομέρεια στο διαδίκτυο έτσι ώστε να μπορούν όλοι οι πολίτες να εκφράσουν τις δικές τους απόψεις και να κάνουν τις δικές τους παρατηρήσεις.

Οπως είπε, πρόκειται για ένα νέο τρόπο συμμετοχής όλων των πολιτών στα θέματα της εκπαίδευσης «από τον οποίο προσδοκούμε ότι θα καταφέρουμε να έχουμε ακόμη μεγαλύτερη συναίνεση. Τα αναλυτικά προγράμματα αφορούν σε όλα τα παιδιά, τα παιδιά όλων των πολιτών και συνεπώς όλοι οι πολίτες έχουν το δικαίωμα και έχουν και τη δύναμη και έχουν τα προσόντα να συνεισφέρουν σε αυτό που θέλουνε να είναι η παιδεία», πρόσθεσε.

Είπε πως θα υπάρξει και διαβούλευση με τα πολιτικά κόμματα, με τις εκπαιδευτικές οργανώσεις, με τους συνδέσμους των γνωστικών αντικειμένων, με τους συνδέσμους των γονέων και των μαθητών που θα είναι πιο οργανωμένη και πιο συστηματική.

Οι συζητήσεις αυτές και οι παρατηρήσεις που θα γίνουν και μέσω του διαδικτύου από τους πολίτες θα κρατήσουν μέχρι τις 30 Απριλίου και μετά τη επιτροπή των αναλυτικών προγραμμάτων λαμβάνοντας υπόψη τις παρατηρήσεις που έχουν γίνει θα γράψει πια τα νέα αναλυτικά προγράμματα «τα οποία αναμένουμε ότι τον Ιούνιο θα παραδοθούν στον Υπουργό Παιδείας για να αποτελέσουν τη βάση για τη νέα πορεία του εκπαιδευτικού συστήματος», είπε ο κ. Τσιάκαλος.

Ο επικεφαλής του Γραφείου Παιδείας του ΑΚΕΛ Χρίστος Χριστοφίδης
δήλωσε πως η παιδεία του τόπου μαζί βέβαια με το Κυπριακό και τα ζητήματα οικονομίας περιλαμβάνονται στα τρία σημαντικότερα ζητήματα τα οποία απασχολούν σήμερα την κυπριακή κοινωνία.

''Παρά τις προσπάθειες εδώ στην Κύπρο να επενδυθεί σημαντικό ποσοστό επί του ΑΕΠ στην παιδεία, είναι ένα από τα ψηλότερα στην Ευρώπη, παρά τις προσπάθειες τις οποίες καταβάλλουν οι εκπαιδευτικοί, οι γονείς και οι μαθητές μας τα αποτελέσματα του εκπαιδευτικού μας συστήματος μέχρι σήμερα πρέπει να παραδεχτούμε ότι δεν είναι τα αναμενόμενα. Είναι αυτό το γεγονός το οποίο καθιστά την εκπαιδευτική μεταρρύθμιση ως περισσότερο από αναγκαία, μια εκπαιδευτική μεταρρύθμιση η οποία έχει ως στόχο να ανοίξει για την κυπριακή κοινωνία παράθυρο στο μέλλον'', είπε ο κ. Χριστοφίδης.

Χαιρέτισε ιδιαίτερα ''την ανοικτή, απόλυτα δημοκρατική διαδικασία η οποία ακολουθήθηκε και θα ακολουθηθεί ούτως ώστε αυτό το οποίο εμείς ονομάζουμε καρδιά της εκπαιδευτικής μεταρρύθμισης, το περιεχόμενο της παιδείας μας, τα νέα αναλυτικά προγράμματα να αποτελέσουν αντικείμενο διαλόγου και προβληματισμού με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς πριν να καταλήξουν στην τελική τους μορφή''.

Ανέφερε πως η παιδεία είναι εθνικός στόχος, η εκπαιδευτική μεταρρύθμιση είναι εθνικός στόχος, ένας στόχος που πρέπει να παραμείνει μακριά από μικροπολιτικές, μικροκομματικές σκοπιμότητες σε κλίμα ενότητας, σε κλίμα δημοκρατικού διαλόγου όλοι μαζί να εργαστούμε μαζί και με τους ανθρώπους που έχουν την επιστημονική επάρκεια να συνεισφέρουν σε αυτό το στόχο ούτως ώστε να πετύχουμε ένα πολύ φιλόδοξο στόχο για τα παιδιά μας, για την κυπριακή κοινωνία, για την Κύπρο.

Είπε πως το ΑΚΕΛ θα μελετήσει επισταμένα το κείμενο που τους επέδωσε ο κ. Τσιάκαλος ούτως ώστε να δώσει τις δικές του παρατηρήσεις, τις δικές τους εισηγήσεις, τις δικές του απόψεις.

Εξάλλου, ο κ. Τσιάκαλος ανέφερε πως έχει οργανωθεί ένα πρόγραμμα επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών που στοχεύει να μπορούν να εφαρμόσουν αυτά τα νέα αναλυτικά προγράμματα από σήμερα μέχρι το 2015.

Εξέφρασε τη βεβαιότητα ότι «με αυτό που θα καταθέσουμε τον Ιούνιο δηλαδή μετά από τις παρατηρήσεις και τις προτάσεις που θα γίνουν από θεσμούς και από μεμονωμένους πολίτες θα ξεκινήσει μια νέα πορεία για το εκπαιδευτικό σύστημα της Κύπρου που θα το οδηγήσει μέσα σε αυτή τη δεκαετία στην κορυφή της Ευρώπης''.

Η Κύπρος, ανέφερε, ''έχει όλες τις δυνατότητες, όλοι οι ποσοτικοί δείκτες είναι εντάξει που χρειάζονται για να μπορεί να έχει κανείς ένα πολύ καλό εκπαιδευτικό σύστημα. Θέλουμε λοιπόν μέσα σε αυτή τη δεκαετία να έχουμε και ποιοτικά ένα εκπαιδευτικό σύστημα το οποίο θα διακρίνεται μέσα στην Ευρώπη''.

(ΚΥΠΕ/ΜΚ/ΓΧΡ)

Πέμπτη, 18 Μαρτίου 2010

Δημοκρατία στο σχολείο ή Βία στο σχολείο. Οι δέκα εντολές κατά τη βία στα σχολεία.

"Δημοκρατία στο Σχολείο ή Βία στο Σχολείο. Οι δέκα εντολές κατά της βίας στο σχολείο – Σύγχρονα ερευνητικά δεδομένα", Δρ Μιχάλης Παπαδόπουλος - Ανώτερος Εκπαιδευτικός Ψυχολόγος


Επιστημονικός Συντονιστής του Παρατηρητηρίου για τη Βία στο Σχολείο,

Εισήγηση στο Παγκύπριο Συνέδριο της Προοδευτικής με θέμα " Ανθρώπινο - Δημοκρατικό Σχολείο : Απάντηση στη βία στο σχολείο", που πραγματοποιήθηκε στο Ξενοδοχείο AJAX , στη Λεμεσό, στις 13/03/2010

Εισηγήσεις και πορίσματα εργαστηρίων του Συνεδρίου με θέμα "Καλλιέργεια συμβίωσης, αμοιβαίου σεβασμού και συνεργασίας Ελληνοκυπρίων και Τουρκοκυπρίων

Εισηγήσεις και πορίσματα εργαστηρίων του Συνεδρίου με θέμα "Καλλιέργεια κουλτούρας ειρηνικής συμβίωσης, αμοιβαίου σεβασμού και συνεργασίας Ελληνοκυπρίων και Τουρκοκυπρίων με στόχο την απαλλαγή από την κατοχή και την επανένωση της πατρίδας και του λαού μας. Προκλήσεις και Προοπτικές", που έγινε στις 4 Μαρτίου 2010 στη Λευκωσία και στις 5 Μαρτίου 2010 στη Λεμεσό. Στο συνέδριο συμμετείχαν 250 σύνεδροι από τη Δημοτική, τη Μέση Γενική και τη Μέση Τεχνική και επαγγελματική εκπαίδευση.



ΑΚΕΛ - Χριστοφίδης - Οριο αφυπηρέτησης - Κρατική χορηγία - Ακαδημαϊκοί

ΚΥΠΕ - ΛΕΥΚΩΣΙΑ-Κύπρος 17/3/2010 7:01:49 μμ


Ο Επικεφαλής του Γραφείου Παιδείας του ΑΚΕΛ Χρίστος Χριστοφίδης δήλωσε σήμερα ότι το κόμμα του παρακολουθεί με έκπληξη τις αντιδράσεις του Δημοκρατικού Συναγερμού το τελευταίο χρονικό διάστημα, σε σχέση με το ζήτημα της επέκτασης του ορίου συνταξιοδότησης στο 63ο έτος της ηλικίας.

Σε δηλώσεις του, μετά από τη συνάντηση που είχε με τη Συντεχνία του Ακαδημαϊκού Προσωπικού του Πανεπιστημίου Κύπρου, ο κ. Χριστοφίδης είπε: «Είναι γνωστό στους πάντες ότι ο ΔΗΣΥ πρωτοστάτησε όλο αυτό το χρονικό διάστημα για την επέκταση του ορίου συνταξιοδότησης, όχι μόνο στους εκπαιδευτικούς, αλλά στην περαιτέρω επέκταση του ορίου στην ευρύτερη δημόσια υπηρεσία και στην επέκταση του ορίου ακόμα και στο ιδιωτικό τομέα».

«Αυτές ήταν οι θέσεις τους», είπε, «και κατά την πρόσφατη συζήτηση του νομοσχεδίου, για τη διάσωση του Ταμείου Κοινωνικών Ασφαλίσεων. Η προσέγγιση του ΔΗΣΥ να προσπαθεί τις δικές του προθέσεις και τους δικούς του σχεδιασμούς να τους επιρρίψει σε άλλους θυμίζει την ιστορία της κολοβής αλεπούς, η οποία όταν έχασε την ουρά της προσπαθούσε να πείσει ότι είναι της μόδας με τον ίδιο τρόπο να συμπεριφερθούν όλοι».

Οπως ανέφερε ο κ. Χριστοφίδης, «το ΑΚΕΛ έχει ξεκαθαρίσει πως δεν τίθεται ζήτημα επέκτασης του ορίου συνταξιοδότησης και αυτό θα πρέπει να είναι σαφές». Πρόσθεσε πως ο ίδιος δεν ξέρει «ποια σκοπιμότητα εξωθεί το ΔΗΣΥ, ο οποίος προωθεί την επέκταση του ορίου αφυπηρέτησης, να προσπαθεί συνεχώς να φορτώσει στις πλάτες άλλων, τις δικές του τις ευθύνες για την προσπάθεια που γίνεται σήμερα να δημιουργηθούν περεταίρω κοινωνικά προβλήματα και να πληγούν τα συμφέροντα της νέας γενιάς του τόπου».

Κρατική χορηγία
-----------------
Σε ό,τι αφορά το θέμα της κρατική χορηγίας, ο κ. Χριστοφίδης είπε ότι «καθημερινά σχεδόν ο Αναπληρωτής Πρόεδρος του ΔΗΣΥ Αβέρωφ Νεοφύτου θέτει ζήτημα για τα μη στοχευμένα μέτρα, στα οποία βέβαια περιλαμβάνεται και φοιτητική χορηγία».

«Από την άλλη, ο Αντιπρόεδρος του ΔΗΣΥ αποδίδει προθέσεις, οι οποίες έχουν διαψευστεί κατά κόρον και από την Κυβέρνηση και από το δικό μας το κόμμα, στην Κυβέρνηση, για δήθεν προσπάθεια κατάργησης της φοιτητικής χορηγίας», είπε.

Ανέφερε πως «θα πρέπει να τα βρουν μεταξύ τους ο Αναπληρωτής Πρόεδρος με τον Αντιπρόεδρο του ΔΗΣΥ και οι δύο μαζί με τη φοιτητική τους παράταξη, η οποία αποτελεί κομμάτι του κόμματος τους και να αποφασίσουν τελικά ποια είναι η δική τους θέση και να αφήσουν την Κυβέρνηση έξω από αυτό το παιχνίδι, διότι η Κυβέρνηση έχει καθαρές κρυστάλλινες θέσεις, οι οποίες έχουν διατυπωθεί μερικές φορές γι’ αυτό το θέμα».

Συνάντηση με Συντεχνία Ακαδημαϊκού Προσωπικού Πανεπιστημίου
-------------------------------------------------------------------------
Αναφορικά με τη συνάντηση που είχε με Συντεχνία του Ακαδημαϊκού Προσωπικού του Πανεπιστημίου Κύπρου, είπε πως συζητήθηκε η πρόταση, την οποία έχει διαμορφώσει μια Επιτροπή Ακαδημαϊκών, που έχει διοριστεί από τον Υπουργό Παιδείας και Πολιτισμού, σε σχέση με την ενοποίηση της νομοθεσίας για την πανεπιστημιακή εκπαίδευση.

«Εχουμε ξεκαθαρίσει στους φίλους της συντεχνίας τα εξής: Εκείνο το οποίο έχει συμφωνηθεί σε συνεδρία του Συμβουλίου Ανώτατης Εκπαίδευσης είναι ότι αυτή είναι μια εισήγηση και θα πρέπει να ακουστούν οι απόψεις των άλλων ακαδημαϊκών, των φοιτητών, των διοικητικών και βέβαια των πολιτικών δυνάμεων του τόπου», είπε.

Πρόσθεσε πως «στη συνέχεια το Υπουργείο Παιδείας θα πρέπει να διαμορφώσει μια πρόταση, λαμβάνοντας υπόψη τις απόψεις όλων των εμπλεκομένων φορέων και αυτή η νέα πρόταση να σταλεί διά της εγκρίσεως της βέβαια από το Υπουργικό Συμβούλιο στη Βουλή για έγκριση».

Ωστόσο, ο κ. Χριστοφίδης είπε πως το κόμμα του σε σχέση με αυτή την εισήγηση έχει ουσιαστικές διαφωνίες, διαφωνίες όπως ανέφερε, «οι οποίες επικεντρώνονται στο γεγονός ότι πολλά ζητήματα, που μέχρι σήμερα ρυθμίζονταν από κανονισμούς των υπαρχουσών νομοθεσιών, αυτή τη στιγμή γίνεται εισήγηση από κάποιους να πάνε σε εσωτερικούς κανόνες των ανωτάτων ιδρυμάτων».

Είπε ακόμα ότι το κόμμα του «έχει διαφωνίες και με σοβαρά ζητήματα αρχής, όπως η πρόνοια για διοριστικό σύστημα για τους πρυτάνεις, αντιπρυτάνεις και όλα τα μέχρι σήμερα εκλεγμένα όργανα των πανεπιστημίων».

Δημοσιεύματα για το 63ο-ΠΡΟΟΔΕΥΤΙΚΗ

ΔΗΜΟΣΙΕΥΜΑΤΑ ΓΙΑ 63ο - ΠΡΟΟΔΕΥΤΙΚΗ

ΑΝΑΣΚΟΠΗΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΤΥΠΟΥ 18-3-2010

ΑΝΑΣΚΟΠΗΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΤΥΠΟΥ 18-3-2010

Τετάρτη, 17 Μαρτίου 2010

Εκδήλωση κατά του ρατσισμού

Το ΑΚΕΛ συνδιοργανώνει μαζί με την ΠΕΟ, την ΕΔΟΝ, την ΠΟΓΟ και την ΕΚΑ εκδήλωση κάτω από τον τίτλο «Όλοι Διαφορετικοί, Όλοι Ίσοι» το Σάββατο, 20 Μαρτίου, στα πλαίσια της Διεθνούς Ημέρας κατά των Ρατσιστικών Διακρίσεων που είναι καθορισμένη την 21η Μαρτίου.
Στην εκδήλωση θα κατατεθεί ομιλία από το Γ.Γ. της Κ.Ε. του ΑΚΕΛ Άντρο Κυπριανού και χαιρετισμός από τον Νταν Μουτιγιανσελάγκε, εκ μέρους των μεταναστών.
Η εκδήλωση θα πραγματοποιηθεί η ώρα 11:15, στο χώρο της συμβολής των οδών Λήδρας και Ονασαγόρου, στη Λευκωσία. Στο πολιτιστικό μέρος της εκδήλωσης θα συμμετέχουν μουσικοχορευτικά συγκροτήματα μεταναστών αλλά και Κυπριακό σχήμα με παραδοσιακή μουσική και χορούς.
Πριν την έναρξη της εκδήλωσης θα προηγηθεί πορεία στις οδούς Λήδρας και Ονασαγόρου ενώ κατά τη διάρκεια της θα πραγματοποιείται στον ίδιο χώρο δραστηριότητα από το Κίνημα ων ΕΔΟΝοπούλων κάτω από τον τίτλο «Ζωγραφίζω κατά του ρατσισμού».
Τέλος, στα πλαίσια της εκδήλωσης, την ίδια ώρα, θα πραγματοποιηθεί διανομή φυλλαδίου στα εμπορικά κέντρα σε όλες τις Επαρχίες της ελεύθερης Κύπρου, στο οποίο θα προβάλλονται οι θέσεις του Κόμματος κατά του ρατσισμού.

Τρίτη, 16 Μαρτίου 2010

Δεν θα υπάρξει πρόταση της κυβέρνησης για αύξηση του ορίου αφυπηρέτησης στους εκπαιδευτικούς

Ο Κυβερνητικός εκπρόσωπος με δηλώσεις του στα κεντρικά δελτία ειδήσεων των τηλεοπτικών καναλιών, σήμερα 16-3-2010, διαβεβαίωσε ότι δεν θα υπάρξει πρόταση της κυβέρνησης για αύξηση του ορίου αφυπηρέτησης στους εκπαιδευτικούς.

Αφυπηρέτηση στο 63ο-Η Παραχάραξη της βούλησης του κλάδου συνεχίζεται

ΠΡΟΟΔΕΥΤΙΚΗ ΚΙΝΗΣΗ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ

Αφυπηρέτηση στο 63ο

Η Παραχάραξη της βούλησης του κλάδου συνεχίζεται

Η απόφαση του δημοψηφίσματος του κλάδου στις 2 Φεβρουαρίου 2006 ήταν ξεκάθαρη και δήλωνε ΟΧΙ στην αύξηση του ορίου αφυπηρέτησης. Η ηγεσία όμως της ΟΕΛΜΕΚ, αρνούμενη να σεβαστεί την βούληση της βάσης των καθηγητών, μεθόδευσε την αλλοίωση της. Στην Παγκύπρια Συνδιάσκεψη Γενικών Αντιπροσώπων της 18ης Ιουνίου 2009, όπου χωρίς να υπάρχει θέμα για συζήτηση, εντελώς «πραξικοπηματικά», κατατέθηκε πρόταση για επέκταση του ορίου αφυπηρέτησης. Η ΠΡΟΟΔΕΥΤΙΚΗ σε ένδειξη διαμαρτυρίας, αρνούμενη να γίνει συνεργός στην αλλοίωση της θέλησης του κλάδου, αποχώρησε αφού κατέθεσε την άποψη και την έντονη διαμαρτυρία της. Το ίδιο έπραξε και η ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ.

Αν οι ενέργειες της ηγεσίας της ΟΕΛΜΕΚ επιτύχουν και η κυβέρνηση υιοθετήσει τη θέση της για παράταση τότε πλήττονται άμεσα:

α). οι νεοδιορισθέντες συνάδελφοι που ασχολούνται τα τελευταία χρόνια είτε ως συμβασιούχοι είτε με έκτακτο διορισμό, με ορατό τον κίνδυνο μη επαναδιορισμού τους.

β). Η νέα γενιά που προσδοκεί διορισμό και που μ’ ένα τέτοιο ενδεχόμενο θα τους αφήσει μακριά από την εργοδότηση για αρκετά ακόμα χρόνια.

γ). Όσοι προσδοκούν προαγωγή στα επόμενα χρόνια αφού αυτές θα καθηλωθούν για αρκετά ακόμη χρόνια.

Η ΠΡΟΟΔΕΥΤΙΚΗ προτείνει:

* Συνεχή αγώνα για προάσπιση των κεκτημένων μας αλλά και για να μπορούμε να κοιτάξουμε στα μάτια τη νέα γενιά. Τη στιγμή που το συνδικαλιστικό κίνημα δέχεται σε όλο τον κόσμο κτυπήματα, στο στόχαστρο των οποίων είναι και τα κεκτημένα, δεν μπορούμε εμείς ν’ αδιαφορούμε.

Κατανοούμε την αγωνία των συναδέλφων που δε συμπληρώνουν τα 33 και 1/3 χρόνια για πλήρη σύνταξη, γι’ αυτό θα πρέπει ν’ αγωνιστούμε για να στρέψουμε τον αγώνα της Οργάνωσης προς τη σωστή κατεύθυνση, που είναι η διεκδίκηση της αναγνώρισης της προϋπηρεσίας συναδέλφων σε άλλες εργασίες ως συντάξιμη, την υλοποίηση της απόφασης της ΠΣΓΑ για μετατροπή του 33 και 1/3 σε 30 1/3 για πλήρη σύνταξη και κατάργηση του συμψηφισμού της σύνταξης.

Θα πρέπει άμεσα να συσταθεί μέτωπο προάσπισης των κεκτημένων μας και με άλλους φορείς, αρχίζοντας από τις εκπαιδευτικές οργανώσεις, τους φοιτητές, το νεολαιϊστικό κίνημα. Αν η μεθόδευση αυτή προχωρήσει, τότε σίγουρα θα τεθούν υπό αμφισβήτηση και άλλες κατακτήσεις.

Ο μόνος σωστός τρόπος διεκδίκησης είναι ν’ αγωνίζεσαι για να προσθέτεις κεκτημένα στους εργαζόμενους και όχι να παραχωρείς κεκτημένα, δήθεν, για το καλό του κλάδου.

Λευκωσία, 15 Μαρτίου 2010.

πατήστε εδώ για εκτυπώσιμη μορφή της ανακοίνωσης

Κυριακή, 14 Μαρτίου 2010

Μπουάτ Προοδευτικής Κίνησης Καθηγητών ΠΑΦΟΥ


Τετάρτη 24 Μαρτίου 2010, 21:30
"Ελάτε να τραγουδήσουμε μαζί.... στο Nuevo Cafe Bar (απέναντι από το οίκημα της ΠΕΟ στην ΠΑΦΟ)

Περισσότερες Πληροφορίες : Γιώργος Γιαλλούρης 99850479

Φορέας κατά της επέκτασης του ορίου αφυπηρέτησης στην εκπαίδευση

Επανασυστάθηκε χθες 14/3/2010 ο Φορέας κατά της επέκτασης του ορίου αφυπηρέτησης, ύστερα από συντονισμό που είχαν αρκετές οργανώσεις οι οποίες συμμετείχαν και παλιότερα στον Φορέα.

Ανακοίνωση του Φορέα αναφέρει ότι ''ο Φορέας αυτός, όπως και στο παρελθόν, έτσι και σήμερα δημιουργήθηκε με σκοπό την αποτροπή της αύξησης του ορίου αφυπηρέτησης''.

''Εκφράζουμε την κάθετη διαφωνία μας, με τις προσπάθειες επαναφοράς από την ηγεσία της ΟΕΛΜΕΚ, στην συζήτηση της Βουλής για επέκτασης του ορίου αφυπηρέτησης στην εκπαίδευση. Αυτή η προσπάθεια παραγνωρίζει τη θέληση της συντριπτικής πλειοψηφίας των καθηγητών, έτσι όπως εκφράστηκε στο δημοψήφισμα στις 2 Φεβρουαρίου 2006. Σήμερα μετά και από συντονισμό που είχαν αρκετές οργανώσεις οι οποίες συμμετείχαν και παλιότερα στον Φορέα, αποφασίστηκε όπως επανασυσταθεί ο Φορέας κατά της επέκτασης του ορίου αφυπηρέτησης και αναλάβει δράση για την άμεση αποτροπή οποιασδήποτε προσπάθειας'', προσθέτει.

Ο Φορέας αναφέρει, επίσης, στο παρελθόν οργάνωσε μαζικές κινητοποιήσεις οι οποίες ανάγκασαν την απομάκρυνση της τότε Κυβέρνησης από αυτή τη σκέψη.

''Θεωρούμε πως η μη αύξηση του ορίου είναι μια κατάκτηση του νεολαιίστικου και εργατικού κινήματος της Κύπρου και είμαστε έτυμοι να την υπερασπιστούμε με όλα τα μέσα. Θεωρούμε πως η συζήτηση στη Βουλή θα πρέπει να τερματιστεί άμεσα και είναι με πραγματική λύπη που βλέπουμε τόσο την ηγεσία της ΟΕΛΜΕΚ αλλά και συγκεκριμένους βουλευτές να επαναφέρουν το ζήτημα. Είναι αδιανόητο για εμάς να γίνετε συζήτηση στην Επιτροπή Παιδείας της βουλής για ένα ζήτημα που αφορά άμεσα την νέα γενιά και να μην έχει καλεστεί η ΠΟΦΕΝ, η ΠΣΕΜ και οι οργανώσεις νεολαίας'', σημειώνει.

Ο Φορέας αναφέρει ότι στη σημερινή συνάντηση των οργανώσεων που συμμετέχουν στον Φορέα αποφασίστηκε όπως την Τρίτη 16 Μαρτίου, ώρα 11:00, οργανώσουν έξω από τη Βουλή μαζική κινητοποίηση κατά της επέκτασης του ορίου αφυπηρέτησης στην οποία θα καλέσουν την Επιτροπή Παιδείας να τερματίσει κάθε προσπάθεια για επέκταση του ορίου συνταξιοδότησης στους εκπαιδευτικούς και θα καταθέσουν κοινό ψήφισμα όλων των οργανώσεων που συμμετέχουν στον Φορέα.

Παράλληλα, στηρίζουν την απόφαση της ΠΣΕΜ για αποχή μαθημάτων μιας περιόδου τη Δευτέρα, 15 Μαρτίου.

''Θα ζητήσουμε άμεσα συνάντηση με τον Υπουργό Οικονομικών για να του μεταφέρουμε την θέση μας και να ξεκαθαριστεί κατά πόσο υπάρχει οποιαδήποτε σκέψη από πλευράς υπουργείου μέσα στο πακέτο μέτρων για εξυγίανση της οικονομίας. Θα ζητήσουμε συναντήσεις με όλα τα κόμματα, κοινοβουλευτικά και μη για να μας μεταφερθούν οι επίσημες τους θέσεις και θα επιδιώξουμε να μεταπείσουμε τα κόμματα που διαφαίνεται να στηρίζουν επέκταση του ορίου στο 63ο έτος'', συμπληρώνει.

Ο Φορέας αναφέρει ότι με πρωτοβουλία του θα ξεκινήσει εκστρατεία διαφώτισης για τις επιπτώσεις που θα έχει στη νέα γενιά η επέκταση του ορίου στους εκπαιδευτικούς, δημιουργία διαδικτυακού χώρου για την συλλογή υπογράφων κατά της αύξησης του ορίου αφυπηρέτησης.

Στον Φορέα έχουν ενταχτεί μέχρι σήμερα οι ακόλουθες οργανώσεις ΕΔΟΝ, ΝΕΔΗΚ, ΝΕΔΕΚ, Νεολαία Οικολόγων, Προοδευτική, Αναγέννηση, Αγώνας, ΠΟΦΕΝ, ΠΣΕΜ, Κίνηση Αδιόριστων Καθηγητών, Προοδευτική Καθηγητών

Ο Φορέας αναφέρει ότι αναμένει και τη συμμέτοχη άλλων οργανωμένων συνόλων μέσα στην επόμενη εβδομάδα.

Εξάλλου, η Παγκύπρια Συντονιστική Επιτροπή Μαθητών (ΠΣΕΜ), σε ανακοίνωση της σε σχέση με τις προσπάθειες της ηγεσίας της ΟΕΛΜΕΚ για επέκταση του ορίου αφυπηρέτησης στην εκπαίδευση, καλεί όλους τους μαθητές όπως την ερχόμενη Δευτέρα, 15 Μαρτίου τηρήσουν αποχή από τα μαθήματα τους την 3η περίοδο των μαθημάτων μετά το 1ο διάλλειμα.

Αναφέρει ότι η αποχή θα είναι σε όλα τα λύκεια, εξατάξια γυμνάσια και τεχνικές σχολές.

Σημειώνει ότι πρόκειται για το πρώτο από μια σειρά μέτρων.

Προσθέτει, επίσης, ότι αντιπροσωπεία των ΕΣΕΜ-ΠΣΕΜ θα συμμετέχει σε εκδήλωση διαμαρτυρίας την Τρίτη, 16 Μαρτίου, όπως αποφασίστηκε στην συνάντηση του Φορέα κατά της επέκτασης του ορίου αφυπηρέτησης.

Τέλος, η ΠΣΕΜ απευθυνόμενη προς τις διευθύνσεις των σχολείων, αναφέρει ότι δεν θα πρέπει να μπουν απουσίες για την περίοδο που θα γίνει η αποχή αφού σύμφωνα με τον κανονισμό 13, παράγραφος 11 ''σε μαθητή που συμμετέχει σε εκδήλωση της ΠΣΕΜ δεν σημειώνονται απουσίες''.


Σάββατο, 13 Μαρτίου 2010

ΕΠΕΚΤΑΣΗ ΤΟΥ ΟΡΙΟΥ ΑΦΥΠΗΡΕΤΗΣΗΣ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ -ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΠΡΟΟΔΕΥΤΙΚΗΣ ΚΙΝΗΣΗ ΔΑΣΚΑΛΩΝ ΚΑΙ ΝΗΠΙΑΓΩΓΩΝ

Με αφορμή τη συζήτηση στην Επιτροπή Παιδείας της Βουλής για το πιο πάνω θέμα η ΠΡΟΟΔΕΥΤΙΚΗ ΚΙΝΗΣΗ ΔΑΣΚΑΛΩΝ ΚΑΙ ΝΗΠΙΑΓΩΓΩΝ επαναλαμβάνει για ακόμα μια φορά την κάθετη αντίθεσή της στην επέκταση του ορίου αφυπηρέτησης στην Εκπαίδευση.

Καταδικάζουμε τη στάση της ηγεσίας της ΟΕΛΜΕΚ, που επανέφερε το θέμα παρά την απόφαση στο δημοψήφισμα που έγινε ανάμεσα στους καθηγητές πριν δύο χρόνιαστο οποίο ο κλάδος απέρριψε το σχετικό αίτημα. Η ηγεσία της ΟΕΛΜΕΚαπό μόνη τηςπαραγνώρισε την απόφαση που δημοκρατικά πήρε η πλειοψηφία των καθηγητών και προωθεί το αντινεανικό και αντιπαιδαγωγικό αυτό μέτρο που θα επιτείνει ακόμα περισσότερο την ανεργία στους νέους μας, στα ίδια τα παιδιά τους.

Δυστυχώςτα κόμματαεκτός από το ΑΚΕΛακατανόητα για μας, υποστηρίζουν την πρόταση.

Συμπαρατασσόμαστε πλήρως με τις φοιτητικές και νεολαιίστικες οργανώσεις που δίκαια αντιδρούν και θα είμαστε, όπως πάντα, στο πλευρό τους σε όποιες κινητοποιήσεις αγώνα αποφασίσουν να κατέλθουν, προτρέποντάς τες ταυτόχρονα, να ενώσουν πλήρως τις δυνάμεις τους, ανεξαρτήτως του κόμματος από το οποίο προέρχονται. Ας δώσουν σε κάποια κόμματα το μήνυμα ότι δεν ανέχονται να παίρνουν αποφάσεις γι αυτούς χωρίς αυτούς.

Καταδικάζουμε τη δήλωση του Υπουργού Οικονομικών ότι θα φέρει πρόταση για το θέμα και τον καλούμε να το ξανασκεφτεί .

Είναι παράλογοαπό τη μια όλοι στη συνεδρία αυτή της Επιτροπής Παιδείας να παραδέχονται ότι το επάγγελμα του καθηγητή είναι πλέον «κλειστό» και από την άλλη να αποδέχονται αύξηση του ορίου αφυπηρέτησης. Σκέφτηκαν, άραγε, ότι σε μερικά χρόνια η μεγάλη πλειοψηφία καθηγητών στη Μέση θα είναι πάνω από πενήντα χρονών και αυτό θα συνεχίσει να υφίσταταιίσως, για πάντα ;

Η ΠΡΟΟΔΕΥΤΙΚΗ καλεί τέλος όλες τις άλλες διδασκαλικές κινήσεις να παραμείνουν πιστές στην ομόφωνη απόφαση της ΠΟΕΔ ενάντια στην αύξηση του ορίου αφυπηρέτησης των εκπαιδευτικών, για όλους εκείνους τους λόγους για τους οποίους πήραμε, πάρα πολύ σωστά, την απόφαση αυτή. Ας εργαστούμε, με όλα τα μέσα που διαθέτουμε, για να μην εφαρμοστεί το αντινεανικό και αντιπαιδαγωγικό αυτό μέτρο, αν πράγματι εννοούμε τις διακηρύξεις μας ότι πρώτο μας μέλημα είναι το καλό της Παιδείας και της νέας γενιάς του τόπου μας.

10 / 3 / 2010 Λάζαρος Αβραάμ

Πρόεδρος Προοδευτικής Κίνησης Δασκάλων και Νηπιαγωγών

ΠΡΟΟΔΕΥΤΙΚΗ Κ.Φ.: Έκτακτη Ανακοίνωση: Η ΕΠΕΚΤΑΣΗ ΤΟΥ ΟΡΙΟΥ ΔΕΝ ΘΑ ΠΕΡΑΣΕΙ

Η Προοδευτική Κίνηση Φοιτητών εκφράζει τη μεγάλη της ανησυχία για τη συζήτηση που έγινε σήμερα στην επιτροπή Παιδείας της Βουλής με θέμα την επέκταση του ορίου συνταξιοδότησης στην εκπαίδευση, μετά από την εγγραφή του θέματος στην επιτροπή από τους βουλευτές Τορναρίτη (ΔΗΣΥ), Θεμιστοκλέους (ΔΗΣΥ), Κυριακίδου (ΔΗΚΟ), Παπαδοπούλου (ΔΗΚΟ) και Βαρνάβα (ΕΔΕΚ). Καταδικάζουμε έντονα την απόφαση της επιτροπής Παιδείας να συζητήσει το θέμα της επέκτασης του ορίου συνταξιοδότησης στην εκπαίδευση χωρίς να καλέσει τη φοιτητική κοινότητα. Ως Προοδευτική Κ.Φ. θα αντιπαλεύουμε τέτοιες απαράδεκτες πρακτικές και θα διεκδικούμε με αποφασιστικότητα αυτά που μας ανήκουν. Δεν θα αφήσουμε κανέναν να αποφασίζει για μας χωρίς εμάς.

Το θέμα της επέκτασης των ορίων αφυπηρέτησης επανέρχεται κατά καιρούς από συγκεκριμένες πολιτικές δυνάμεις και από την ηγεσία της ΟΕΛΜΕΚ, η οποία προσπαθεί ετσιθελικά να το επιβάλει στους εκπαιδευτικούς αγνοώντας πλήρως την απόρριψη του και χωρίς να συνυπολογίζει τις αρνητικές-καταστροφικές επιπτώσεις που θα επέλθουν στις τάξεις της νεολαίας και των εργαζομένων.

Πρόκειται για ένα μέτρο για το οποίο ολόκληρο το Φοιτητικό Κίνημα αλλά και πολλές άλλες οργανώσεις έχει πλείστες τόσες φορές στο παρελθόν εκφράσει την κάθετη διαφωνία του, με μαζικές και δυναμικές παραστάσεις διαμαρτυρίας, κινητοποιήσεις, αποφάσεις και ψηφίσματα. Η κάθετη διαφωνία μας έγκειται στο γεγονός ότι τυχόν επέκταση των ορίων αφυπηρέτησης θα οδηγήσει σε επέκταση της ανεργίας στους νέους, ιδιαίτερα μέσα στις συνθήκες της παγκόσμιας οικονομικής κρίσης. Πέραν αυτού, πρόκειται για ένα ξεκάθαρα αντιλαϊκό μέτρο που πλήττει τόσο τους εργαζόμενους όσο και τους νέους ευρύτερα στη δύσκολη περίοδο της αρχής της οικογενειακής ζωής.

Ως Προοδευτική Κ.Φ. καλούμε όλους όσους προσπαθούν να επιβάλουν στους φοιτητές και γενικότερα στη νεολαία αυτό το αντινεανικό μέτρο, πολιτικά κόμματα και συνδικαλιστικές οργανώσεις, να αναθεωρήσουν την πρόθεση τους αλλιώς δηλώνουμε πανέτοιμοι να υπερασπιστούμε δυναμικά αυτά που μας ανήκουν.

Γραφείου Τύπου
9 Μαρτίου 2010

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΠΕΟΜ-ΑΠΕΡΓΙΑ ΣΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ, ΒΑΖΟΥΜΕ ΦΡΕΝΟ ΣΤΗΝ ΑΝΕΡΓΙΑ!!!

ΒΑΖΟΥΜΕ ΦΡΕΝΟ ΣΤΗΝ ΑΝΕΡΓΙΑ . . .
ΣΕ ΟΛΑ ΤΑ ΛΥΚΕΙΑ ΚΑΙ ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΣΧΟΛΕΣ ΤΗΣ ΚΥΠΡΟΥ

Τα τελευταία τρία χρόνια η ΠΕΟΜ μαζί με ολόκληρο το Μαθητικό, το Φοιτητικό και γενικότερα το Νεολαιίστικο Κίνημα, ήταν στην πρώτη γραμμή του αγώνα για να μην περάσει η Αύξηση του Ορίου Αφυπηρέτησης, τόσο στον τομέα της εκπαίδευσης, αλλά και ευρύτερα.

Για ακόμη μια φορά, με την ηγεσία της ΟΕΛΜΕΚ οδηγό και τη στήριξη των κομμάτων ΔΗΣΥ, ΔΗΚΟ και ΕΔΕΚ, προσπαθούν με κάθε τρόπο να αυξήσουν το όριο αφυπηρέτησης.

Σαν δικαιολογία λένε ότι θα βοηθήσει μια μερίδα εκπαιδευτικών να παίρνουν πλήρη σύνταξη. Και τους ρωτάμε ξεκάθαρα, μετά δε θα υπάρχει και άλλη μερίδα που θα πρέπει να εργάζεται μέχρι τα 65 για να παίρνει πλήρη σύνταξη; Η απάντηση μας είναι ξεκάθαρη. Το μέτρο αυτό δεν αποτελεί σε καμιά περίπτωση λύση του προβλήματος.

Η ΠΕΟΜ από την πρώτη στιγμή αγωνίστηκε και δήλωσε την κάθετη διαφωνία της με το μέτρο αυτό. Καλούμε όλους τους μαθητές να στηρίξουν τη στάση από τα μαθήματα που γίνεται από την ΠΣΕΜ, τη Δευτέρα 15 Μαρτίου την 3η περίοδο, σαν ένδειξη διαμαρτυρίας στις μεθοδεύσεις τους.

Όλοι οι μαθητές ενωμένοι να αγωνιστούμε και να δηλώσουμε ξεκάθαρα:
• Να μην πληρώσουν το τίμημα οι νέοι, για ένα μέτρο που δεν είναι καν η λύση
• Να μη βάλουμε υποθήκη το μέλλον μιας ολόκληρης γενιάς για τα ψηλά εφάπαξ
• Να μη στείλουν τους νέους κατευθείαν στην ανεργία, αφού κανένας δε θα διορίζεται για τρία επιπλέον χρόνια και όλα αυτά ενώ υπάρχει η παγκόσμια οικονομική κρίση
• Να κάνουμε τα ίδια πειράματα που έκαναν και απέτυχαν παταγωδώς σε άλλες χώρες
• Να μη γίνει ακόμα χειρότερο το ηλικιακό χάσμα μεταξύ καθηγητών και μαθητών
• Να σεβαστεί η ΟΕΛΜΕΚ την απόφαση του δημοψηφίσματος των καθηγητών, 2 Φεβρουαρίου 2006, που δηλώνει ξεκάθαρα την αντίθεση τους

Ένα είναι σίγουρο, ο καθένας επιλέγει χαράκωμα κι εσείς κύριοι διαλέξατε αυτό που είναι ενάντια στα Νιάτα, ενάντια στους Εργαζόμενους.

ΘΑ ΜΑΣ ΒΡΕΙΤΕ ΑΠΕΝΑΝΤΙ ΣΑΣ!


Πέμπτη, 11 Μαρτίου 2010

Διεξαγωγή Ανοικτών Ημερίδων στα πλαίσια της διαδικασίας διαμόρφωσης των νέων Αναλυτικών Προγραμμάτων.

Το Γραφείο Διαμόρφωσης Αναλυτικών Προγραμμάτων διοργανώνει ανοικτές ημερίδες, στο πλαίσιο της διαδικασίας διαμόρφωσης των νέων Αναλυτικών Προγραμμάτων. Το πρόγραμμα των ημερίδων, οι οποίες είναι ανοικτές προς το κοινό, είναι το ακόλουθο:

Α. Τετάρτη, 17 Μαρτίου 2010, Λάρνακα, Ξενοδοχείο “Sun Hall”, από τις

7:00 μ.μ. έως τις 9:00 μ.μ.

Ομιλητές/Θέμα:

Στυλιανός Νεγρεπόντης, Ομότιμος καθηγητής Μαθηματικών, Πανεπιστήμιο

Αθηνών.

Θέμα: «Γιατί μαθαίνουμε Μαθηματικά;»

Γιώργος Τσιάκαλος, Πρόεδρος της Επιτροπής Αναλυτικών Προγραμμάτων.

Θέμα: «Η διδασκαλία των Μαθηματικών στο δημοκρατικό και ανθρώπινο

σχολείο».

Β. Πέμπτη, 18 Μαρτίου 2010, Λευκωσία, Ξενοδοχείο “Holiday Inn”, από τις

7:00 μ.μ. έως τις 9:00 μ.μ.

Ομιλητές/Θέμα:

Στυλιανός Νεγρεπόντης, Ομότιμος καθηγητής Μαθηματικών, Πανεπιστήμιο

Αθηνών.

Θέμα: «Γιατί μαθαίνουμε Μαθηματικά;»

Γιώργος Τσιάκαλος, Πρόεδρος της Επιτροπής Διαμόρφωσης των νέων

Αναλυτικών Προγραμμάτων.

Θέμα: «Η διδασκαλία των Μαθηματικών στο δημοκρατικό και ανθρώπινο

σχολείο».

Γ. Τετάρτη, 21 Απριλίου 2010, Λεμεσός, Ξενοδοχείο «ATLANTICA-MIRAMARE»,

από τις 7:00 μ.μ. έως τις 9:00 μ.μ.

Ομιλητές/Θέμα:

Αλέξης Δημαράς, Ιστορικός Νεοελληνικής Εκπαίδευσης.

Θέμα: «Προκλήσεις και εξαρτήσεις για μια εκπαιδευτική μεταρρύθμιση:

Ελλαδικές διαχρονικές εμπειρίες».

Γιώργος Τσιάκαλος, Πρόεδρος της Επιτροπής Διαμόρφωσης των νέων

Αναλυτικών Προγραμμάτων.

Θέμα: «Όροι και συνθήκες επιτυχίας μιας Εκπαιδευτικής Μεταρρύθμισης».

Δ. Πέμπτη, 22 Απριλίου 2010, Λευκωσία, Ξενοδοχείο “Holiday Inn”, από τις

7:00 μ.μ. έως τις 9:00 μ.μ.

Ομιλητές/Θέμα:

Αλέξης Δημαράς, Ιστορικός Νεοελληνικής Εκπαίδευσης.

Θέμα: «Προκλήσεις και εξαρτήσεις για μια εκπαιδευτική μεταρρύθμιση:

Ελλαδικές διαχρονικές εμπειρίες».

Γιώργος Τσιάκαλος, Πρόεδρος της Επιτροπής Διαμόρφωσης των νέων

Αναλυτικών Προγραμμάτων.

Θέμα: «Όροι και συνθήκες επιτυχίας μιας Εκπαιδευτικής Μεταρρύθμισης».

Οι ημερίδες τελούν υπό την αιγίδα του Υπουργού Παιδείας και Πολιτισμού

κου Ανδρέα Δημητρίου.

Για περισσότερες πληροφορίες ή διευκρινίσεις μπορείτε να απευθύνεστε στους

λειτουργούς του Γραφείου Διαμόρφωσης Αναλυτικών Προγραμμάτων στο τηλέφωνο

22893404.__

Δευτέρα, 8 Μαρτίου 2010

Συμβούλιο υπουργών Παιδείας εν μέσω οικονομικής κρίσης

Γράφει η δρ. Χριστίνα Βαλανίδου


Στις 15 Φεβρουαρίου το συμβούλιο υπουργών Παιδείας της ΕΕ συνεδρίασε στις Βρυξέλλες, εν μέσω οικονομικής κρίσης, με Προεδρία την Ισπανία, της οποίας δοκιμάζονται οι οικονομικές αντοχές της και η κοινωνία της, με την ανεργία να φτάνει ήδη στο 20%.

Στο βασικό έγγραφο που υιοθέτησαν με τίτλο «Κοινή Έκθεση Προόδου του Συμβουλίου και της Ευρ. Επιτροπής για την Υλοποίηση του Προγράμματος Εργασίας Εκπαίδευση και Κατάρτιση 2010» είναι εμφανής η επίδραση της οικονομικής κρίσης που τρίζει τα δόντια στα κράτη μέλη της ΕΕ. Οι ιδιαίτερες αναφορές που γίνονταν πάντα σε παρόμοια έγγραφα, όταν «άρχιζε η κρίση» ήταν «να μη γίνουν περικοπές στις επενδύσεις στην παιδεία». Τώρα, γίνεται αναφορά στην ανάγκη να δοθεί σημασία στον τομέα αυτό της παιδείας και κατάρτισης, με πολύ «προσεγμένο» λεκτικό.

1. Στην «Εισαγωγή» του εγγράφου αναφέρεται:
*«Η δημιουργία ενός καλά λειτουργικού τριγώνου της γνώσης της εκπαίδευσης, της έρευνας και καινοτομίας και η βοήθεια προς όλους τους πολίτες για να έχουν καλύτερες δεξιότητες, είναι κριτικής σημασίας για την ανάπτυξη και τις θέσεις εργασίας, καθώς επίσης και για τη δικαιοσύνη και την κοινωνική ένταξη.
*Η οικονομική ανατροπή θέτει στο επίκεντρο ακόμη περισσότερο αυτές τις μακροπρόθεσμες προκλήσεις. Οι δημόσιοι και οι ιδιωτικοί προϋπολογισμοί βρίσκονται κάτω από ισχυρή πίεση, οι υπάρχουσες θέσεις εργασίας εξαφανίζονται και συχνά εμφανίζονται νέες, που απαιτούν διαφορετικές και περισσότερες δεξιότητες.
*Τα συστήματα Εκπαίδευσης και Κατάρτισης θα πρέπει, ως εκ τούτου, να γίνουν περισσότερο ανοικτά και σχετικά με τις ανάγκες των πολιτών καθώς με αυτές της αγοράς εργασίας και της κοινωνίας ευρύτερα.
Η Κοινή Έκθεση αναφέρεται στην πρόοδο των στόχων και στην πολιτική στρατηγικής μέχρι το 2020. Σημειώνεται ότι παραδέχεται και πάλι ότι οι στόχοι που είχαν τεθεί, για να εκπληρωθούν μέχρι το 2010 στο πλαίσιο της Στρατηγικής της Λισσαβόνας, δεν έχουν επιτευχθεί.

2. Πρόοδος στόχων: Το χαρακτηριστικό της αναφοράς στην πρόοδο είναι η αδυναμία να φτάσουν τα κράτη μέλη καθώς επίσης και ο μέσος ευρωπαϊκός στόχος τα ποσοστά-δείκτες που τέθηκαν [και πάλι σε πολλά κοινά έγγραφα Συμβουλίου-Ευρ.Επιτροπής]. Σημειώνονται τα εξής σχετικά:
i. Η αποτυχία εκπλήρωσης των στόχων δεν θα πρέπει να εκπλήττει γιατί οι πιέσεις των γραφειοκρατών της Ευρ. Επιτροπής να θέτουν, για τους δικούς τους πολλές φορές στόχους, μη ρεαλιστικούς στόχους και να πιέζουν τα κράτη μέλη να τους αποδεχτούν, οδηγεί σε αυτόν το θλιβερό απολογισμό στον τομέα της εκπαίδευσης και κατάρτισης. Χωρίς, φυσικά, να μη γίνεται αναφορά «γενικά» ότι «κάποια» κράτη μέλη «σημείωσαν κάποια πρόοδο».
ii. Το άλλο χαρακτηριστικό στο περιεχόμενο της Έκθεσης αυτής, συγκρινόμενη με προηγούμενες, είναι η «μη αναφορά σε κανένα ονομαστικά κράτος μέλος, αν σημείωσε πρόοδο ή όχι-κάτι που συνηθιζόταν και πάντα αποτελούσε σημείο τριβής με τα κράτη μέλη αλλά και έμμεσο τρόπο «πίεσης-εκβιασμού» της Ευρ. Επιτροπής προς τα κράτη μέλη. Επίσης, δεν δημοσιεύτηκαν στο πλαίσιο αυτού του εγγράφου οι διάφοροι Πίνακες με στατιστικές, που έδειχναν πού βρίσκονται τα διάφορα κράτη μέλη [ωστόσο αυτά υπάρχουν σε έγγραφα καθαρά της Ευρ. Επιτροπής]

3. Στρατηγική μέχρι το 2020 στην Εκπαίδευση-Κατάρτιση: Τίθεται ξανά η ενίσχυση της Ευρ. συνεργασίας στον τομέα αυτό:
i. Αξίζει να σημειωθεί ότι όταν η Ευρ. Επιτροπή ξεκινούσε αυτή την πολιτική προσπαθούσε να θέσει «πλαίσιο ελέγχου» των πολιτικών εκπαίδευσης-κατάρτισης των κρατών μελών, με «κέντρο» μια ομάδα γραφειοκρατών στις Βρυξέλλες και μια ομάδα «επίλεκτων-πιστών» κρατών μελών για να «διοικούν». Προφανώς, οι φιλοδοξίες αυτές της Ευρ. Επιτροπής δεν έγιναν αποδεκτές από τα κράτη μέλη.
ii. Ο στόχος στρατηγικής για βασικές ικανότητες-κλειδιά για όλους καθώς και για τις γενικές ικανότητες παραμένει και υπογραμμίζεται με ιδιαίτερη αναφορά αυτές να γίνουν κτήμα όλων των πολιτών -και αυτών με μεταναστευτικό υπόβαθρο. Ιδιαίτερη αναφορά γίνεται επίσης στην ανάγκη να δοθεί σημασία σε ομάδες που βρίσκονται σε κίνδυνο περιθωριοποίησης ή βρίσκονται ήδη στο περιθώριο.
iii. Στο πλαίσιο αυτό γίνεται ιδιαίτερη αναφορά στην ανάγκη να αναπτυχθούν νέες μέθοδοι διδασκαλίας και αξιολόγησης -για πρώτη φορά συνδυάζεται με νέες μεθόδους διδασκαλίας- ευτυχώς.
iv. Αναφορά γίνεται στην ανάγκη για συνεχή επαγγελματική ανάπτυξη όλων των εκπαιδευτικών, εκπαιδευτών και διευθυντικών στελεχών και για να τους εξοπλίσουν με «παιδαγωγικές και άλλες ικανότητες αναγκαίες να αναλάβουν νέους ρόλους».
v. Γίνεται και σε αυτό το έγγραφο η αναφορά στη συσχέτιση της εκπαίδευσης με τις ανάγκες της αγοράς εργασίας και την ανάπτυξη της επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης.
vi. Η στρατηγική για ανάπτυξη εταιρικών σχέσεων των θεσμών της εκπαίδευσης όλων των επιπέδων-κατάρτισης με τον ευρύτερο κόσμο της κοινωνίας, αποτελεί μια διάσταση συνεργασίας που τονίζεται ιδιαίτερα.
vii. Η ανάγκη για στοχευμένες επενδύσεις στην εκπαίδευση και κατάρτιση σε εθνικό και ευρωπαϊκό επίπεδο θεωρείται κριτικής σημασίας για την έξοδο από την κρίση -χωρίς να καλεί, ωστόσο, να μην γίνουν περικοπές.

ΠΟΛΙΤΗΣ - 07/03/2010, Σελίδα: 83

Κυριακή, 7 Μαρτίου 2010

Κύπρος και Ομοσπονδία

Κύπρος και Ομοσπονδία, έκδοση Γραφείου Τύπου και Πληροφοριών Κυπριακής Δημοκρατίας

Περιλαμβάνει, με απλά και σύντομα λόγια :
  • Τί σημαίνει ομοσπονδία και σε τι διαφέρει από το ενιαίο κράτος
  • Ποια η διαφορά ομοσπονδίας από συνομοσπονδία
  • Η ομοσπονδία στον κόσμο
  • Βασικά χαρακτηριστικά ομοσπονδίας
  • Τρόποι δημιουργίας ομοσπονδίας
  • Γιατί δεχθήκαμε την ομοσπονδία το 1977 ενώ προηγουμένως την απορρίπταμε
  • Ποια είναι η διεθνής πρακτική
  • Τι σημαίνει ο όρος διζωνική ομοσπονδία
  • Διζωνική ομοσπονδία και βασικές ελευθερίες
  • Καταμερισμός αρμοδιοτήτων μεταξύ ομοσπονδίας και περιφερειών κλπ
Διαβάστε το φυλλάδιο, το οποίο κυκλοφόρησε σήμερα, σε μορφή pdf

"Με φωνάζουν χοντρό και με κοροϊδεύουν"

"Με φωνάζουν χοντρό και με κοροϊδεύουν", άρθρο στην εφημερίδα ΣΗΜΕΡΙΝΗ για το σχολικό εκφοβισμό

Διαδραστικός Πίνακας : Από τη θεωρία στην πράξη.

Μεγάλη επιτυχία σημείωσε το εκπαιδευτικό συνέδριο που διοργάνωσε η Προοδευτική Κίνηση Δασκάλων και Νηπιαγωγών, στη Λευκωσία, με θέμα "Διαδραστικός Πίνακας : Από τη θεωρία στην πράξη", το Σάββατο 6 Μαρτίου 2010, στο Γ΄Δημοτικό Σχολείο Αγλαντζιάς

Η Προοδευτική Κίνηση Δασκάλων και Νηπιαγωγών Λευκωσίας ευχαριστεί θερμά τους συναδέλφους Αντρέα Ξενοφώντος, Νικόλα Νικολάου, Κυριάκο Ορφανού και Αστέρω Ματθαίου για τις παρουσιάσεις τους και τη διεξαγωγή των εργαστηρίων.